Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2016 15:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Iemand die misschien een presetje van een lekkere distorted lead heeft ? zoals bijv. van Release, of WP tracks. krijg het niet helemaal lekker voor elkaar dit te maken >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2016 16:33 
 
Hardtraxx Addict

AvixDJ schreef:
Iemand die misschien een presetje van een lekkere distorted lead heeft ? zoals bijv. van Release, of WP tracks. krijg het niet helemaal lekker voor elkaar dit te maken >.<


Check mijn post:
producers-corner/preset-topic-t55462.html

Ring modulation erop gooien (las ik in de Producers corner op FB), supersaw eronder en je komt al een heel eind :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2016 13:58 
 

Joeyvg schreef:
Filterbank 3 is ook wel een aanrader.
Heel toevallig gisteren nog op Youtube gegooid (geen tutorial), Sylenth1 , EQ , Filterbank (distortion en filter) en dan een automation clip op zowel de filter in Filterbank en de pitch envelope in Sylenth1.
Vergeet ook niet je interne reverb en release helemaal uit te zetten.

Toevallig niet de preset ervan liggen? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2016 23:37 
 

Iemand een idee hoe je de typische Showtek lead maakt? Zoals in Walt - Let The Music Play en de laatste TNT collag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2016 15:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik denk dat je een heel eind kunt komen met een pulse/square lead in Sylenth1 en evt wat distortion. Heb je er al eens zelf mee geëxperimenteerd? Heb zelf al snel ff iets gemaakt:

[zippy]http://www12.zippyshare.com/v/vDVeURbB/file.html[/zippy]

En de Sylenth preset mocht je geïnteresseerd zijn: http://www111.zippyshare.com/v/8xA15d9B/file.html

Dan mijn vraag: hoe gaan jullie om met de high end van jullie kicks, zowel tijdens het maken als in een track? Bij mij wil het nog wel eens voorkomen dat de high end messy wordt tijdens het maken, of dat de high end van een kick die in eerste instantie goed leek er niet lekker uit komt in een hele track. Iemand die hiervoor tips & tricks heeft? Zelf gebruik ik dan wel eens compressie of high shelf automation e.d., maar dit leidt niet altijd tot het gewenste effect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2016 12:21 
 

Awethority schreef:
Ik denk dat je een heel eind kunt komen met een pulse/square lead in Sylenth1 en evt wat distortion. Heb je er al eens zelf mee geëxperimenteerd? Heb zelf al snel ff iets gemaakt:

[zippy]http://www12.zippyshare.com/v/vDVeURbB/file.html[/zippy]



Ja nice.

Had het zelf nog niet geprobeerd, was gewoon benieuwd :P.

Helaas werkt Sylenth1 niet meer op mijn pc.

Awethority schreef:
Dan mijn vraag: hoe gaan jullie om met de high end van jullie kicks, zowel tijdens het maken als in een track? Bij mij wil het nog wel eens voorkomen dat de high end messy wordt tijdens het maken, of dat de high end van een kick die in eerste instantie goed leek er niet lekker uit komt in een hele track. Iemand die hiervoor tips & tricks heeft? Zelf gebruik ik dan wel eens compressie of high shelf automation e.d., maar dit leidt niet altijd tot het gewenste effect.


Als je die flink resonerende hoge tonen eruit wil hebben moet je het low boosten (80 - 140 hz), zo wordt het low meer distorted en minder het high waardoor je meer een kick krijgt met een harde punch en minder tail.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2016 13:40 
 
Hardtraxxer

Hallo luitjes.

Ik ben bezig met het leren om een standaard, maar nette kick te maken die ik uiteindelijk kan gaan layeren. Ik heb wat huiswerk gedaan rondom het kijken van tutorials waaronder die van audiofreq
uitgezocht wat frequencies precies zijn en hoe hier mee om te gaan, low pass etc.

Nu heb ik een aantal vragen:
- Tot welke frequencies moet je de low weg filteren
- Tussen welke low-mid frequencies moet je boosten en met welke circa hoeveel db's zonder te overboosten.
- de upper mids/high frequencies boosten? ( 2000 - 4000hz)

Kan iemand mij hierin op de goede weg helpen.

thnx
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2016 17:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Voosaa schreef:
Hallo luitjes.

Ik ben bezig met het leren om een standaard, maar nette kick te maken die ik uiteindelijk kan gaan layeren. Ik heb wat huiswerk gedaan rondom het kijken van tutorials waaronder die van audiofreq
uitgezocht wat frequencies precies zijn en hoe hier mee om te gaan, low pass etc.

Nu heb ik een aantal vragen:
- Tot welke frequencies moet je de low weg filteren
- Tussen welke low-mid frequencies moet je boosten en met welke circa hoeveel db's zonder te overboosten.
- de upper mids/high frequencies boosten? ( 2000 - 4000hz)

Kan iemand mij hierin op de goede weg helpen.

thnx


- Je ziet vaak dat in de pre-mastering fase (of iemand die dat voor je doet bij het masteren) alles onder de ~30 Hz weghalen. Dus een hele scherpe/brickwall high pass op 30 Hz, helemaal aan het einde van je master channel.
- Ligt eraan hoe je wilt dat je kick klinkt. Als je bijvoorbeeld een 909, microtonic of gewoon een synthesizer als basis kick neemt zorgt een grote piek tussen de 450-800 Hz voor zo'n hardstyle/hardcore kick geluid. Maakt ook niet uit hoeveel je het boost, al doe je een 30db gain kan het prima klinken
- Gebruik wat referentie nummers waarin alleen de kick hoorbaar is, en check per frequentieband wat voor volume de frequenties hebben (bijvoorbeeld in Ozone Dynamics). Vergelijk met een professioneel nummer hoe hard de hoge tonen van hun kicks bijvoorbeeld zijn, en stel de jouwe ook zo af. Te weinig hoge tonen klinkt vaak low quality, en te veel is weer schel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2016 20:06 
 

Wat ik doe is zo rond de 800 Hz boosten, en dan tegelijk net boven de sub bass boosten zodat je punch wel hard wordt maar in je tail de bass weer overneemt. Doe je dit niet dan krijg je een kick met veel te veel resonante tonen.

En EQ + Distort + EQ + Distort + EQ + Distort. Leer je distortions goed herkennen, ga terug in je chain en pas frequenties heel specifiek aan. Het is niet gek om in Fabfilter Pro Q 10 bands ingesteld hebben. Een kleine boost of dipje voor een frequentie kan een enorm verschil opleveren later in de chain. Zoals hierboven staat is een boost van 30 dB niet gek.

Fabfilter Pro-Q 2 heeft ook een EQ match functie, hiermee kan je andere kicks analyseren en deze kopieert dan de frequentie voetafdruk van die kick naar jouw kick, leuk om mee te analyseren.

Ik ben ook maar een beginner, maar dit is wat ik er de laatste tijd van geleerd heb.

btw, onder de 30 Hz weghalen is prima, daar doe je toch niks mee en het kan later vervelend zijn als je je bass wilt maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2016 23:21 
 
Hardtraxxer

Citaat:
- Je ziet vaak dat in de pre-mastering fase (of iemand die dat voor je doet bij het masteren) alles onder de ~30 Hz weghalen. Dus een hele scherpe/brickwall high pass op 30 Hz, helemaal aan het einde van je master channel.
- Ligt eraan hoe je wilt dat je kick klinkt. Als je bijvoorbeeld een 909, microtonic of gewoon een synthesizer als basis kick neemt zorgt een grote piek tussen de 450-800 Hz voor zo'n hardstyle/hardcore kick geluid. Maakt ook niet uit hoeveel je het boost, al doe je een 30db gain kan het prima klinken
- Gebruik wat referentie nummers waarin alleen de kick hoorbaar is, en check per frequentieband wat voor volume de frequenties hebben (bijvoorbeeld in Ozone Dynamics). Vergelijk met een professioneel nummer hoe hard de hoge tonen van hun kicks bijvoorbeeld zijn, en stel de jouwe ook zo af. Te weinig hoge tonen klinkt vaak low quality, en te veel is weer schel.


Bedankt voor je duidelijke antwoord, hiermee kan ik aan de slag.

Citaat:
Wat ik doe is zo rond de 800 Hz boosten, en dan tegelijk net boven de sub bass boosten zodat je punch wel hard wordt maar in je tail de bass weer overneemt. Doe je dit niet dan krijg je een kick met veel te veel resonante tonen.

En EQ + Distort + EQ + Distort + EQ + Distort. Leer je distortions goed herkennen, ga terug in je chain en pas frequenties heel specifiek aan. Het is niet gek om in Fabfilter Pro Q 10 bands ingesteld hebben. Een kleine boost of dipje voor een frequentie kan een enorm verschil opleveren later in de chain. Zoals hierboven staat is een boost van 30 dB niet gek.

Fabfilter Pro-Q 2 heeft ook een EQ match functie, hiermee kan je andere kicks analyseren en deze kopieert dan de frequentie voetafdruk van die kick naar jouw kick, leuk om mee te analyseren.

Ik ben ook maar een beginner, maar dit is wat ik er de laatste tijd van geleerd heb.

btw, onder de 30 Hz weghalen is prima, daar doe je toch niks mee en het kan later vervelend zijn als je je bass wilt maken.


Thanks. Wat bedoel je precies met chain?
Ik gebruik op het moment de standaard eq in fruity loops, omdat dit makkelijk werkt. Wel heb ik fabfilter pro-q 2 maar daar heb ik me eigen nog niet zo goed in verdiept.
Hoe zit het precies met die bands? Je hebt 7 bands en elke band heeft zijn speciafieke frequencies range welke je kan boosten. Als je bijvoorband band 1 boost en deze
doortrekt naar bijvoorbeeld 800hz krijg je dan het zelfde effect dan wanneer je bijvoorbeeld band 4 die al rond de 800 hz zit boost met de zelfde hoeveelheid db's?
Kan dit momenteel niet uittesten omdat ik niet op de computer kan waar alles op staat.

De upper bass waar je het over had ligt tussen de 20hz - 60hz right?

Ik heb mezelf ook nog niet echt verdiept op het gebied van distortion. maar dit ben ik wel van plan eind deze week. Toevallig tips of goede tutorials?

Thanks
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2016 00:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Voosaa schreef:
Thanks. Wat bedoel je precies met chain?
Ik gebruik op het moment de standaard eq in fruity loops, omdat dit makkelijk werkt. Wel heb ik fabfilter pro-q 2 maar daar heb ik me eigen nog niet zo goed in verdiept.
Hoe zit het precies met die bands? Je hebt 7 bands en elke band heeft zijn speciafieke frequencies range welke je kan boosten. Als je bijvoorband band 1 boost en deze
doortrekt naar bijvoorbeeld 800hz krijg je dan het zelfde effect dan wanneer je bijvoorbeeld band 4 die al rond de 800 hz zit boost met de zelfde hoeveelheid db's?
Kan dit momenteel niet uittesten omdat ik niet op de computer kan waar alles op staat.

De upper bass waar je het over had ligt tussen de 20hz - 60hz right?

Ik heb mezelf ook nog niet echt verdiept op het gebied van distortion. maar dit ben ik wel van plan eind deze week. Toevallig tips of goede tutorials?

Thanks


Je chain is de hele ketting aan effecten. Bijvoorbeeld: Je doet in je sampler een 909 kick, die gaat in een EQ, daarna een distortion, daarna weer een EQ, et cetera, totdat je tevreden bent. Ik zou overstappen op de Fabfilter EQ. Hoewel die van FL helemaal prima is, is Fabfilter gewoon betere kwaliteit en overzichtelijker, vergt ook weinig van je CPU.

Wat betreft je vraag over bands: Het maakt niets uit welk punt je pakt. Of je nou band 1 of 4 of 7 pakt en die op de 800 Hz met 10 db boost, krijg je bij elk hetzelfde geluid.

Wat Stefaneke bedoelde met een kleine boost aan het begin maakt een groot verschil: Stel je pakt een 909. Dan hierna een EQ die de lage frequenties wat weghaalt, om ruimte te maken voor de midden- en hoge tonen. Daarna doe je een lichte distortion (ik raad Izotope Trash 2 aan, heel simpel en heel effectief. Multiband distortions als Omnicide zijn nog wat ingewikkeld lijkt me), daarna doe je een EQ met een sterke piek rond de 500 HQ, en misschien nog een dip en een piek hier en daar, gevolgd door een zware distortion (en dan nog eens een EQ en distortion). Als je zo'n hele chain maakt en je bent niet geheel tevreden met je resultaat, kan je kleine veranderingen maken in bijvoorbeeld de allereerste EQ. Zelfs als je maar een piek of dip maakt in die eerste EQ van een paar dB, geeft dat een gigantisch verschil in het eindresultaat. Dit is omdat die kleine piek/dip daarna nog door 2 andere filters en 3 distortions gaat, wat alles heel erg uitvergroot.

De sub bass die Stefaneke zei is 20-60 Hz zoiets. Alles onder de 30 is zo goed als nutteloos, en 30-50 is meer voelen dan horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2016 09:22 
 

Ik bedoel eigenlijk gewoon bass ipv sub bass. Bass gaat tot C4 oftewel 256 Hz.

Ik zou wel zo snel mogelijk die fruity EQ aan de kant zetten. Izotope Trash 2 is inderdaad een dikke aanrader welke ook een multiband optie heeft die erg fijn werkt.

Als je raw kicks gaat maken kan het nuttig zijn om je sub bass te gaan boosten, bijvoorbeeld zo rond de 800 Hz 25 dB en 50 Hz 15 dB. Probeer maar eens
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2016 12:41 
 

Hoe maak je eigenlijk van die overdreven ping pong kickrolls? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2016 19:03 
 
Artiest

stefaneke schreef:
Hoe maak je eigenlijk van die overdreven ping pong kickrolls? :P


Ik laad altijd de kick altijd in een sampler, tail een stuk langer maken en een octaaf hoger de kick plaatsen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2016 19:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@stefaneke, gewoon in de piano roll je hele kick pitchen i.p.v. alleen de tail, net zoals je een melodie maakt eigenlijk :P . En dan evt nog wat bijwerken/pannen ofzo. Volgensmij zijn er ook wel andere, meer ingewikkelde manieren om dit te doen, maar bovenstaande werkt wel redelijk in ieder geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2016 19:46 
 

Ik krijg er lelijke resultaten mee, maar thanks iig :P

Nieuwe vraag, iemand een idee hoe ik deze intro synth maak?

https://www.youtube.com/watch?v=bAgLXBEVPdo

Veel zaagjes denk, ofniej?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2016 13:36 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Ik krijg er lelijke resultaten mee, maar thanks iig :P

Nieuwe vraag, iemand een idee hoe ik deze intro synth maak?

https://www.youtube.com/watch?v=bAgLXBEVPdo

Veel zaagjes denk, ofniej?


meerdere octaven, een distortion, wat bitcrushing en verder zijn het denk ik wat zaagjes met een bandpass filter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2016 03:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@Stefaneke
Zit standaard in 'n samplebak, geen idee welke zo snel.. Nexus gok ik zo..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2016 20:23 
 
Hardtraxxer

Hoe krijg je van die rollende screech als in Brennan Heart & Zatox - God Complex ??
Ze zitten ook bijvoorbeeld in het climax anthem

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2016 22:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die intro "screeches" bedoel je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2016 23:26 
 
Hardtraxxer

Klopt die ja!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2016 02:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
Klopt die ja!


Klinkt sowiezo alsof er een soort van tremolo op zit
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2016 11:58 
 
Hardtraxxer

ja, daar dacht ik ook aan ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2016 15:17 
 
Hardtraxx Addict

Phaser?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2016 08:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

eerste waar ik aan dacht was ook een phaser. Wel een hele vette sound trouwens, ik kan me ook herrinneren dat deze sounds ook nog in een andere bekende track zit, kan er nu helaas niet op komen :P
Vorige  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner