Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2016 10:11 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2016 12:51 
 
Hardtraxxer

is daar nog wat van te vinden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2016 21:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phaser + Pitch LFO ( Sine waveform en hoge rate )
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2016 15:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Niekert schreef:
Phaser + Pitch LFO ( Sine waveform en hoge rate )

Precies dit! Combineer het daarna met je pitchbend en je kan 'm zo door laten vloeien als in die tracks ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2016 16:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb oude screech een beetje geedit en kwam op dit. Klinkt best vet imo https://clyp.it/hy53hbyu
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2016 16:37 
 
Hardtraxx Addict

Ja dat is hem inderdaad, klinkt goed man :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2016 14:40 
 

Hoe automate ik mijn reverb zo dat deze stil valt net voor de climax? moet ik dan alles bouncen en dan de reverb weghalen? wat lastig is omdat de reverb op een send bus staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2016 14:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kun je niet gewoon het volume van je reverb bus automaten? Of als je liever niet aan dit volume komt kun je ook een eq (met een all-cut om zo maar te zeggen) of iets anders op die bus zetten (in FL kun je bijv. Fruity Mute gebruiken), en deze dan zo automaten dat het signaal wegvalt net voor de climax. Is dit wat je bedoelt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2016 18:15 
 

Ik heb het gevonden, ik heb gewoon de reverb VST zo geautomated dat deze uitgezet wordt net voor de climax.

Nieuw vraagje:

Hoe gaan jullie om met van die metershoge ping pong pitchkicks in je mixdown? Doordat deze kicks zo hoog pitchen gaan ze interferen met bijvoorbeeld mijn lead, iemand tips hoe ik deze jongens getemperd krijg in mijn mixdown?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2016 18:30 
 
Hardtraxxer

Antergy schreef:
Heb oude screech een beetje geedit en kwam op dit. Klinkt best vet imo https://clyp.it/hy53hbyu


Dit is hem exact inderdaad! ik heb ook zitten klote maar krijg het nog niet lekker.
kan je exact vertellen hoe je het gedaan hebt? zou het graag uitgebreid van je horen :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2016 09:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Ik heb het gevonden, ik heb gewoon de reverb VST zo geautomated dat deze uitgezet wordt net voor de climax.

Nieuw vraagje:

Hoe gaan jullie om met van die metershoge ping pong pitchkicks in je mixdown? Doordat deze kicks zo hoog pitchen gaan ze interferen met bijvoorbeeld mijn lead, iemand tips hoe ik deze jongens getemperd krijg in mijn mixdown?


Die pitchkicks op een andere track zetten en deze sidechainen naar je lead zou ik denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2016 12:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
Antergy schreef:
Heb oude screech een beetje geedit en kwam op dit. Klinkt best vet imo https://clyp.it/hy53hbyu


Dit is hem exact inderdaad! ik heb ook zitten klote maar krijg het nog niet lekker.
kan je exact vertellen hoe je het gedaan hebt? zou het graag uitgebreid van je horen :innocent:


Ik gebruik de VST Pecheneg tremolo en dan automate ik de Hz knop http://prntscr.com/cbmxl1
Probeer curves te gebruiken in de automation dus niet alleen maar rechte lijnen, voor de rest is het gewoon de screech sound zelf met wat pitch automation aan het begin en eind van noten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2016 12:07 
 
Hardtraxxer

Thanks man! goede plugin trouwens.
krijg hem nu idd aardig in de buurt van wat ik bedoel, nog beetje meer tweaken
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 02:15 
 
Hardtraxxer



Hoe maak ik de screeches bij 2:42? Klinkt echt heel nice, beetje vieze screeches ofzo, of hoe je dat ook moet uitleggen.
:yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 10:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik denk dat je in sylenth ofzo al redelijk ver kunt komen met pitch modulation en phaser e.d. Wat je ook eens kunt proberen is frequency modulation, zie hiervoor bijvoorbeeld deze tutorial:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2016 18:11 
 

Imeand een idee hoe ik de lead van A Complex Situation zo ongeveer namaak zonder Sylent of Virus?

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2016 18:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op dezelfde manier als met die 2 plugins. De werkelijkheid is niet zo zwart/wit als ik het mu ga zeggen, maar een oscillator is een oscillator :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2016 18:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Imeand een idee hoe ik de lead van A Complex Situation zo ongeveer namaak zonder Sylent of Virus?

Precies gaat 't je nooit lukken, maar pak n willekeurige 3xOsc en maak eerst een zaag/blok synthje en daarna een simpele supersaw/hypersaw, stapelen en klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2016 23:10 
 

Mannonymous schreef:
stefaneke schreef:
Imeand een idee hoe ik de lead van A Complex Situation zo ongeveer namaak zonder Sylent of Virus?

Precies gaat 't je nooit lukken, maar pak n willekeurige 3xOsc en maak eerst een zaag/blok synthje en daarna een simpele supersaw/hypersaw, stapelen en klaar.


Ik heb geen 3xOsc.

Dat soort technieken komt er overigens niet echt bij in de buurt :(

Die lead kent een heel "rustige" sound, lastig te imiteren.

Rawbin schreef:
Op dezelfde manier als met die 2 plugins. De werkelijkheid is niet zo zwart/wit als ik het mu ga zeggen, maar een oscillator is een oscillator :P


Een oscillator is per definitie hetzelfde in alle condities, maar in de programmatuur van de synth kan er zeker wel verschil zitten in hoe de golven worden opgewekt. Daarnaast zijn de effecten, filters, distortion etc ook van toepassing op het soort sound wat je in de ene synth wel kan opwekken en de andere niet :cool:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2016 20:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Een oscillator is per definitie hetzelfde in alle condities, maar in de programmatuur van de synth kan er zeker wel verschil zitten in hoe de golven worden opgewekt. Daarnaast zijn de effecten, filters, distortion etc ook van toepassing op het soort sound wat je in de ene synth wel kan opwekken en de andere niet :cool:.


Daarom snap ik ook niet waarom je het in een andere synthesizer zou willen maken, met een Massive of een Serum kan je in de buurt komen, maar zal nooit hetzelfde zijn :P
Trouwens nogal omslachtig en onoverzichtelijk om bijv dus een 3 osc te gebruiken om vervolgens losse plugins te gebruiken als reverb, eq enz, aangezien in bijv Sylenth dit allemaal ingebouwd is. Uiteindelijk gaat dit je computer alleen maar meer kracht kosten. Aan de andere kant heb je met goede losse plugins wel veel meer controle over je sounds (vergelijk een FabFilter met sylenth eq of een H-Reverb of sylenth reverb).

Met wat voor plugins had je die synth na willen maken in 1e instantie eigenlijk? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2016 06:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Mannonymous schreef:
stefaneke schreef:
Imeand een idee hoe ik de lead van A Complex Situation zo ongeveer namaak zonder Sylent of Virus?

Precies gaat 't je nooit lukken, maar pak n willekeurige 3xOsc en maak eerst een zaag/blok synthje en daarna een simpele supersaw/hypersaw, stapelen en klaar.


Ik heb geen 3xOsc.

Dat soort technieken komt er overigens niet echt bij in de buurt :(

Die lead kent een heel "rustige" sound, lastig te imiteren.

Mwha, valt wel mee, in drie minuten tijd kom je al een heel eind(op een laptop met iphones oordopjes in de trein)
https://clyp.it/1itohzz3
https://clyp.it/c0cxslgc
Ik denk als je er n paar dagen voor gaat zitten dat t goed te doen is, ik denk dat dat rustige juist in de manier van de galm zit. Het geluid is heel helder, tov wat je veel op leads hoorde in die tijd. Zal 't morgen eens met m'n virus proberen, maar ik denk dat 't niet gigantisch veel uitmaakt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2016 12:47 
 

Rawbin schreef:
Daarom snap ik ook niet waarom je het in een andere synthesizer zou willen maken, met een Massive of een Serum kan je in de buurt komen, maar zal nooit hetzelfde zijn :P


Omdat ik het een erg fijne sound vind, ben ik er in geïntereseerd om de characteristics na te bootsen. Ik wil gewoon weten hoe hij het gedaan heeft :P.

Rawbin schreef:
Trouwens nogal omslachtig en onoverzichtelijk om bijv dus een 3 osc te gebruiken om vervolgens losse plugins te gebruiken als reverb, eq enz, aangezien in bijv Sylenth dit allemaal ingebouwd is. Uiteindelijk gaat dit je computer alleen maar meer kracht kosten. Aan de andere kant heb je met goede losse plugins wel veel meer controle over je sounds (vergelijk een FabFilter met sylenth eq of een H-Reverb of sylenth reverb).


Sylenth werkt niet op mijn computer, zodra ik deze laad crasht mijn pc. Bovendien geef ik de voorkeur aan externe plugins voor reverb etc (op de send, scheelt CPU). Daarnaast geef ik de voorkeur aan Serum omdat ik daarmee met één patch persoonlijk veel sterkere sounds kan halen dan met Sylenth.

Rawbin schreef:
Met wat voor plugins had je die synth na willen maken in 1e instantie eigenlijk? :P


Bezig geweest met Serum, Spire en Nexus. DAW is Studio One.

Mannonymous schreef:
Mwha, valt wel mee, in drie minuten tijd kom je al een heel eind(op een laptop met iphones oordopjes in de trein)


Precies dit geluid is inderdaad kinderspel om na te maken, maar die lead van Wildstylez heeft een bepaald karakter waar ik niet in de buurt kom.


Mannonymous schreef:
Ik denk als je er n paar dagen voor gaat zitten dat t goed te doen is, ik denk dat dat rustige juist in de manier van de galm zit. Het geluid is heel helder, tov wat je veel op leads hoorde in die tijd. Zal 't morgen eens met m'n virus proberen, maar ik denk dat 't niet gigantisch veel uitmaakt...


Ik ben benieuwd.

Het zal me niet verbazen als het op de een of andere manier een Nexus preset is oid...

EDIT: het lijkt erop dat het inderdaad gewoon een flink ge-EQ'de Nexus preset Square Lead 2 is xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2016 13:42 
 

https://clyp.it/uxcjr3zp
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2016 11:39 
 
Hardtraxxer

Hoe zitten de uihalen van leads/screechs in elkaar die vaak worden gebruikt in de break voor de 2e climax

Voorbeeldje:

2:10


1:40

Het lijkt me dat ze worden afgespeeld met akkoorden, op de lead een cutoff met een snelle attack en lichte decay als adsr.

Correct me if im wrong.

Krijg het alleen niet voor elkaar:P

Iemand tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2016 02:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Meerdere lagen en 'n glide effect?
Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner