Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2016 21:27 
 
Hardtraxx Newbie

Hoi mensen,

Ik vraag me toch zo erg af hoe je een lead maakt zoals in de nummers:
Malua - Madness is coming
Ran-d - Firestarter



Ik heb dit al zo vaak geprobeerd met sylenth1, maar met sylenth1 ga je toch heel snel naar die oldskool hardstyle lead toe. Misschien is dat mijn fout, maar het lukt me nog niet. Iemand weet die je zo'n soort lead krijgt of iets wat er een beetje op lijkt?

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2016 22:36 
 

rickyt schreef:
Hoi mensen,

Ik vraag me toch zo erg af hoe je een lead maakt zoals in de nummers:
Malua - Madness is coming
Ran-d - Firestarter



Ik heb dit al zo vaak geprobeerd met sylenth1, maar met sylenth1 ga je toch heel snel naar die oldskool hardstyle lead toe. Misschien is dat mijn fout, maar het lukt me nog niet. Iemand weet die je zo'n soort lead krijgt of iets wat er een beetje op lijkt?

Alvast bedankt!


Volgens mij heb je al snel zo'n lead als je door de presets van Rob Papen Raw bladert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2016 13:37 
 
Artiest
Avatar gebruiker

rickyt schreef:
Hoi mensen,

Ik vraag me toch zo erg af hoe je een lead maakt zoals in de nummers:
Malua - Madness is coming
Ran-d - Firestarter



Ik heb dit al zo vaak geprobeerd met sylenth1, maar met sylenth1 ga je toch heel snel naar die oldskool hardstyle lead toe. Misschien is dat mijn fout, maar het lukt me nog niet. Iemand weet die je zo'n soort lead krijgt of iets wat er een beetje op lijkt?

Alvast bedankt!


Belangrijkste is dat je met je melodie het karakter maakt , waarbij in dit geval zaagjes met een scherpe LFO wordt toegepast. Hierdoor klinkt het een beetje schreeuwerig als een soort screech. Als je dat hebt, opvullen met Supersaw akkorodjes en dit als 1 mooi geheel mixen. Als dat lukt heb je denk ik wel een goeie basis :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2016 11:29 
 
Hardtraxx Newbie

He!

Ik heb een vraag over het produceren, hoe bouwen jullie een track op? Ik loop vaak vast en kom maar niet verder om een track goed op te bouwen. Ten tweede, is het gebruik van samples altijd essentieel?? En worden samples altijd zelf gemaakt? Of maken ook bekende producers gebruik van vengeance packs etc.

Wat zijn de musthaves die je nodig hebt om een goede track op te bouwen zegmaar.

Grts! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2016 14:53 
 

Hardstyle053 schreef:
Ik heb een vraag over het produceren, hoe bouwen jullie een track op? Ik loop vaak vast en kom maar niet verder om een track goed op te bouwen.


Gewoon andere tracks na-apen.

Bijvoorbeeld, de melodie afspelen, riser eronder, en dan melodie + kick.


Hardstyle053 schreef:
Ten tweede, is het gebruik van samples altijd essentieel?? En worden samples altijd zelf gemaakt? Of maken ook bekende producers gebruik van vengeance packs etc.


Eigenlijk wel ja. Vrijwel iedere producer gebruikt samples en sample packs. Je kan zelf samples maken maar ze ook gewoon downloaden van internet of zelf uit track rippen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2016 12:07 
 
Hardtraxx Addict

Ik vind de kick van A Million Gods zo lekker pitchen als deze omhoog schiet.
Ik ging dus op de probeer toer uit om uit te vogelen wat deze kick nou deze sound geeft tijdens het pitchen

Ik heb de kick gesampled om te kijken of het ligt aan het karakter.
Dit blijkt dus niet het geval te zijn!
https://clyp.it/ouuorybz
Ik heb hier een clypitje waar je duidelijk kan horen dat de sound heel anders is tijdens het pitchen.
Ik heb al het een en ander geprobeerd met EQ maar dat werkte helaas niet.

Iemand enig idee??
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2016 19:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

M Unic schreef:
Ik vind de kick van A Million Gods zo lekker pitchen als deze omhoog schiet.
Ik ging dus op de probeer toer uit om uit te vogelen wat deze kick nou deze sound geeft tijdens het pitchen

Ik heb de kick gesampled om te kijken of het ligt aan het karakter.
Dit blijkt dus niet het geval te zijn!
https://clyp.it/ouuorybz
Ik heb hier een clypitje waar je duidelijk kan horen dat de sound heel anders is tijdens het pitchen.
Ik heb al het een en ander geprobeerd met EQ maar dat werkte helaas niet.

Iemand enig idee??

Tja dit is een kick gemaakt en gepitcht door Michel Pollen, die vent kan zo ziek veel op het gebied van produceren! Allereerst is er een groot verschil tussen verschillende manieren van pitchen en de programma's die daarvoor gebruikt worden. Een aantal jaar geleden werd er in de Fusion keuken veel gebruikt gemaakt van Wavelab voor het pitchen van kicks met een specifiek algoritme, al weet ik niet zeker of ze dat tegenwoordig nog zo doen. Verschillende programma's en verschillende algoritmes kunnen al een gigantisch verschil maken en dan komt er ook bij hoe een kick geknipt wordt voor het pitchen, gelayered wordt na het pitchen en welke andere nabewerking er gebruikt wordt.

De beste tip die ik je kan geven om je kick beter te laten pitchen zonder dat stuitereffect erin te krijgen is meer te spelen met hoe je je kick knipt voor het pitchen en door naderhand met je audiobestanden te gaan schuiven. Makkelijk is het absoluut niet, maar op die manier kan je een heel andere pitch krijgen dan het standaard geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2016 22:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het lijkt wel of die kick van het origineel zowel omhoog als omlaag pitcht :P Sowieso zou ik beginnen met wat high weg te EQ'en. De gepitchde kick van jou heeft behoorlijk wat punch, meer dan zoals de kick zoals je het wilt, misschien wat met de attack spelen om die impact net iets minder te maken.

Ik zou denken dat de tail uit layers bestaat van verschillende pitches, misschien eens proberen de standaard tail te behouden, 1 omlaag pitchen en 1 omhoog en deze dan proberen te blenden en kijken wat voor resultaat dat oplevert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2016 23:18 
 
Hardtraxxer

Ik zou ten eerste beginnen met het niet zo oversturen van je kick, lijkt wel alsof hij is afgemixt op +6 dB :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2016 20:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet mee eens, vind de kick verder niet lelijk en clipt volgens mij ook niet. Dat het dan misschien +6dB klinkt maakt verder niet uit, zolang de sound maar goed is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 12:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

M Unic schreef:
Ik vind de kick van A Million Gods zo lekker pitchen als deze omhoog schiet.
Ik ging dus op de probeer toer uit om uit te vogelen wat deze kick nou deze sound geeft tijdens het pitchen

Ik heb de kick gesampled om te kijken of het ligt aan het karakter.
Dit blijkt dus niet het geval te zijn!
https://clyp.it/ouuorybz
Ik heb hier een clypitje waar je duidelijk kan horen dat de sound heel anders is tijdens het pitchen.
Ik heb al het een en ander geprobeerd met EQ maar dat werkte helaas niet.

Iemand enig idee??

Zit een plug-in in Logic die Subbass heet, daarmee krijg je dit effect. Naderhand even de storende lage frequenties wegfilteren...

Krijg je een idee als dit (heb de plaat niet op m'n laptop dus even van youtube de kicks geript voor referentie, kwaliteit is dus niet daverend, maar het gaat om 't idee):
https://clyp.it/iukysbvx

Overigens blijft de pitch software cruciaal, zo krijg je een anders effect van pitchen met bijv Kontakt als dat je samples pitcht met de generic Logic pitch shifter!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2016 17:41 
 
Hardtraxx Newbie

Hoi mensen,

Ik had twee vraagjes over sound design. Als eerste hoe maken de Bass Modulators de screech of intro lead in dit nummer? Het gaat heel goed door de mix heen vind ik, en zo te zien is et vrij hoog in de mids maar zit zat high end aan ook. De sound hoor je door heel de intro maar begind echt rond de 0.57.

https://www.youtube.com/watch?v=TvH8lQtLQH0

Nou van et zelfde nummer, ben ik bezig om hun lead sound te programmeren. De super saws zijn geen probleem en dat geluid heb ik wel alleen et lijkt alsof er iets OP de lead zit die et veel voller maakt. Zou dit the nu legandarische Nexus Init preset zijn? :P Ik ben een beetje aan et sleutelen maar weet nou niet of et een zaag is of een square of een combinatie van de twee, en wat er dan verder aan word ge moduleerd. Lead begind rond de 2:33, ik weet dat ik een beetje een vage uitleg geef over de sound maar om er visueel over te denken ik moet weten wat de sound is wat in het midden zit van al die zaagtandjes, lijkt ook of er een beetje portamento op zit, het 'glide' een beetje heen en weer met de melodie.

All help appreciated :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2016 00:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Screech op 0:57 is een blok golf, dan n beetje klooien met de lfo/pitch, in bijv sylenth. Daarna wat distortion erover en klaar.
Volgens mij zit er gewoon n zaag golf n paar octaven lager overheen, die de melodie volgt. Kan ook bijv een virus sub osc zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2016 09:44 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Dat is inderdaad geen lastige screech, en hij komt goed door de mix door op de juiste manier de compressen. Dat heeft niks met deze specifieke sound te maken, maar gewoon met compressen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2016 10:47 
 
Hardtraxx Addict

En de lead klinkt idd als een lead met portamento/glide.
Kopieer je bestaande supersaw, zet hem op portamento/glide en op mono, kopieer de bovenste noten van de melodie en plak de 'glide supersaw' boven de supersaw (waar je de gehele melodie afspeelt).
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2016 15:03 
 
Hardtraxx Newbie

Thnx for the help :)

Ik weet alleen niet echt wat je bedoelt met dat ie er goed doorheen komt met de juiste compressie.. Als je twee geluiden heb die dezelfde 'space' kwa frequenties gebruiken ken je compressen wat je wil maar zal je toch met een EQ gaan werken of een sound pakken die beter past.... Of bedoelde je sidechainen ofzo dat er meer ruimte is voor de kick?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2016 15:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Outlawz schreef:
Thnx for the help :)

Ik weet alleen niet echt wat je bedoelt met dat ie er goed doorheen komt met de juiste compressie.. Als je twee geluiden heb die dezelfde 'space' kwa frequenties gebruiken ken je compressen wat je wil maar zal je toch met een EQ gaan werken of een sound pakken die beter past.... Of bedoelde je sidechainen ofzo dat er meer ruimte is voor de kick?

Check dit eens:
https://pae.izotope.com/

(overigens voor iedereen wel handig denk ik...)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2016 13:25 
 
Hardtraxx Newbie

yo mensen,
Ik heb een vraag over screeches maken, ik ben op zoek naar een screech zoals in.

[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=DGqM8DgmHgY][/youtube], op 0:12
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tXF1sZCVatg[/youtube] op 2:35

Ik heb letterlijk geen idee hoe mensen bij een screech als deze uitkomen... sowieso screeches zelf vind ik al aardig lastig. Kan iemand me helpen met zo'n soort screech te maken?

Bij voorbaat dank! :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2016 17:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

rickyt schreef:
yo mensen,
Ik heb een vraag over screeches maken, ik ben op zoek naar een screech zoals in.

[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=DGqM8DgmHgY][/youtube], op 0:12
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tXF1sZCVatg[/youtube] op 2:35

Ik heb letterlijk geen idee hoe mensen bij een screech als deze uitkomen... sowieso screeches zelf vind ik al aardig lastig. Kan iemand me helpen met zo'n soort screech te maken?

Bij voorbaat dank! :bomb:


Ten eerste moet je goede distortion hebben, dit is gewoon vooral experimenteren met verschillende plugins enzo. Ik maak zelf mijn screeches in sylenth en met de phaser functie klinken screeches altijd heel vet imo.

Dit is even snel in 5 minuutjes gemaakt maar you get the idea https://clyp.it/e5jg1v3d

Hier gebruik ik iZotophe Trash 2, Fruity Fast Dist, Camelphat3 en Fabfilter Pro Q 2 EQ (niet perse in die volgorde). Dan heb ik ook de distortion in sylenth, met een zachte chorus, een LFO en de phaser. Ten slotte nog een pan automation en pitch bend automation.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2016 18:46 
 
Hardtraxx Addict

Filterbank 3 is ook wel een aanrader.
Heel toevallig gisteren nog op Youtube gegooid (geen tutorial), Sylenth1 , EQ , Filterbank (distortion en filter) en dan een automation clip op zowel de filter in Filterbank en de pitch envelope in Sylenth1.
Vergeet ook niet je interne reverb en release helemaal uit te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2016 20:11 
 
Hardtraxx Newbie

Joeyvg schreef:
Filterbank 3 is ook wel een aanrader.
Heel toevallig gisteren nog op Youtube gegooid (geen tutorial), Sylenth1 , EQ , Filterbank (distortion en filter) en dan een automation clip op zowel de filter in Filterbank en de pitch envelope in Sylenth1.
Vergeet ook niet je interne reverb en release helemaal uit te zetten.


Nice! Klinkt goed, thanks voor de tips.... enig idee waar ik filterbank kan vinden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2016 19:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik wil deze zomer graag gaan ontdekken hoe kicks nou exact in elkaar zetten etc., zodat ik mijn eigen kicks kan gaan maken. Weet iemand toevallig of daar een goede tutorial van is? Het liefst Nederlands, maar Engels is ook prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2016 09:35 
 
Hardtraxxer

Ik blijf de audiofreq tutorial het beste vinden. Ik zou je deze aanraden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2016 16:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Socializerz schreef:
Ik ben op zoek naar de acapella van ATB's Ecstasy,
de vocals van 0.59 tot 1.28 heb ik al, maar van 1.29 tot 1.55 heb ik nog niet.. Er schijnt dus ook geen acapella van te zijn, dus mijn vraag: Hoe kan ik de vocals het beste er uit filteren?


Staat op de gebruikelijke acapella sites in 192 kbp/s
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2016 15:17 
 
Hardtraxx Addict

Phase cancellen met een instrumental (als die er is) is de beste optie.

Google: Acapella phase cancel
Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner