Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 3 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 3 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxxer
935 posts member since 2010
last seen Mar 2023
Hallo allemaal.
Ik heb een probleem met Fruity Loops, hier een voorbeeld.

http://www59.zippyshare.com/v/68077555/file.html

Je hoort eerst het geluid op een normaal volume, zodra de vocal komt hoor je de kick zachter, zodra de vocal eindigt, hoor je de kick weer op normaal volume.
Hoe haal ik dit weg? Kan je dit ergens aanpassen in de opties?
Help! :(

Bij voorbaat dank.
O
Hardtraxxer
967 posts member since 2009
last seen Jan 2013
the sidespinnars wrote:misschien iets wat niet helemaal in dit topic thuishoort maar ik stel deze vraag tog. ligt het nou aan mij of zijn sommige B-front kicks gewoon punch en subbass?
zit wel meer achter want als jij een punch en subbass achter elkaar zet klinkt het naar vrij weinig waarschijnlijk. Je moet hem dan nog opvullen met layers
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Guido wrote:Hallo allemaal.

Je hoort eerst het geluid op een normaal volume, zodra de vocal komt hoor je de kick zachter, zodra de vocal eindigt, hoor je de kick weer op normaal volume.

Bij voorbaat dank.
Dat heeft te maken met de limiter die op je hoofdkanaal staat. Haal deze weg, en het is weg. Hou er wel rekening mee dat je de andere geluidssporen dan waarschijnlijk iets in volume terug moet draaien omdat je anders vol in t rood gaat, en de boel dan behoorlijk gaat clippen.
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Overload wrote:
the sidespinnars wrote:misschien iets wat niet helemaal in dit topic thuishoort maar ik stel deze vraag tog. ligt het nou aan mij of zijn sommige B-front kicks gewoon punch en subbass?
zit wel meer achter want als jij een punch en subbass achter elkaar zet klinkt het naar vrij weinig waarschijnlijk. Je moet hem dan nog opvullen met layers
ja het klinkt als een punch + subbass + een lichte kraak maar met weinig hoge tonen etc..
Hardtraxxer
last seen Mar 2023
TakkU wrote:
Guido wrote:Hallo allemaal.

Bij voorbaat dank.
Dat heeft te maken met de limiter die op je hoofdkanaal staat. Haal deze weg, en het is weg. Hou er wel rekening mee dat je de andere geluidssporen dan waarschijnlijk iets in volume terug moet draaien omdat je anders vol in t rood gaat, en de boel dan behoorlijk gaat clippen.
Als je me kan vertellen waar ik dat kan vinden ben je mijn held. :$
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
klik op F9 en dan heb je je mixer en dan gewoon de limiter van je master afhalen :thumbup:
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
weet iemand nog wat goeie tuts voor kicks in predator? wil tog een beetje extra uitleg met hoe alles werkt enzo ;)
Hardtraxxer
last seen Mar 2023
Kan iemand mij vertellen hoe ik de bass van 1 bepaalde sample/geluidsfragment lager kan zetten? Mijn mash-up is klaar, alleen kraakt hij als een gek omdat 2 basses achter elkaar niet werkt.
Als dit lukt is hij klaar. :D

Bij voorbaat dank!
L
Hardtraxxer
855 posts member since 2010
last seen Dec 2014
Guido wrote:Kan iemand mij vertellen hoe ik de bass van 1 bepaalde sample/geluidsfragment lager kan zetten? Mijn mash-up is klaar, alleen kraakt hij als een gek omdat 2 basses achter elkaar niet werkt.

Bij voorbaat dank!
timestretchen
Hardtraxxer
last seen Mar 2023
Luxion wrote:
Guido wrote:Kan iemand mij vertellen hoe ik de bass van 1 bepaalde sample/geluidsfragment lager kan zetten? Mijn mash-up is klaar, alleen kraakt hij als een gek omdat 2 basses achter elkaar niet werkt.

Bij voorbaat dank!
timestretchen
Bedankt voor je snelle reactie, maar ik ben echt een supernoob met Fruity Loops, hoe doe ik dit?
Hardtraxxer
125 posts member since 2010
last seen Oct 2011
Een mashup in FL Studio? :/
O
Hardtraxxer
967 posts member since 2009
last seen Jan 2013
Guido wrote:
Luxion wrote:

Bij voorbaat dank!
timestretchen
Bedankt voor je snelle reactie, maar ik ben echt een supernoob met Fruity Loops, hoe doe ik dit?
denk dat je bedoeld dat je kicks over elkaar heen gaan lopen, dat kan je oplossen met het volgende:

Image

;)
Hardtraxxer
last seen Mar 2023
Ninotjuh wrote:Een mashup in FL Studio? :/
Twas een gekloot maar het is gelukt. :P

Bedankt voor je reactie Overload, maar ik denk dat ik niet duidelijk was in mijn uitleg. Ik merk nu al dat een baan in het onderwijs niks voor mij is. Ik zal een preview uppen.
Zet je volume wat lager!

http://www55.zippyshare.com/v/42740961/file.html

Als ik de limiter aanzet zakt het volume heel erg in, waardoor bijv. breaks harder klinken dan zo'n intro als dit.
Als ik de limiter uitzet, krijg je wat je hoort in de preview.
Ik had dus het idee om de bass van 1 nummer wat lager te zetten maar ik heb geen idee hoe.
Ideeën of suggesties voor andere manieren om dit weg te werken?

Dank!

EDIT: Ik gebruik dus van die sampeltjes, iets als dit:
Image
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Guido wrote:
Ninotjuh wrote:Een mashup in FL Studio? :/
Twas een gekloot maar het is gelukt. :P

Bedankt voor je reactie Overload, maar ik denk dat ik niet duidelijk was in mijn uitleg. Ik merk nu al dat een baan in het onderwijs niks voor mij is. Ik zal een preview uppen.
Zet je volume wat lager!

http://www55.zippyshare.com/v/42740961/file.html

Als ik de limiter aanzet zakt het volume heel erg in, waardoor bijv. breaks harder klinken dan zo'n intro als dit.
Als ik de limiter uitzet, krijg je wat je hoort in de preview.
Ik had dus het idee om de bass van 1 nummer wat lager te zetten maar ik heb geen idee hoe.
Ideeën of suggesties voor andere manieren om dit weg te werken?

Dank!

EDIT: Ik gebruik dus van die sampeltjes, iets als dit:
Image
Gooi ff EQ er overheen met een wegfiltering van alle lage tonen bij Keep the Rythmn. En mix m beter af, super dikke clipping! :nono: :sick:
Hardtraxxer
last seen Mar 2023
Mannonymous wrote:Gooi ff EQ er overheen met een wegfiltering van alle lage tonen bij Keep the Rythmn. En mix m beter af, super dikke clipping! :nono: :sick:
Dat is dus hetgene waar ik het over heb! :P
Hardtraxxer
last seen Oct 2011
Guido wrote:
Mannonymous wrote:Gooi ff EQ er overheen met een wegfiltering van alle lage tonen bij Keep the Rythmn. En mix m beter af, super dikke clipping! :nono: :sick:
Dat is dus hetgene waar ik het over heb! :P
Hoe kom je trouwens aan die samples?
Hardtraxxer
last seen Mar 2023
Ik heb ze uit de originele nummers gehaald.
Hardtraxxer
last seen Oct 2011
Ooooh, op zo'n manier!
Moet ik dan ook maar ff uitproberen :$ .
Hardtraxxer
last seen Mar 2023
Ninotjuh wrote:Ooooh, op zo'n manier!
Ik kan je wel van advies voorzien zolang het niet over mastering gaat. :innocent:
Hardtraxxer
last seen Oct 2011
Guido wrote:
Ik kan je wel van advies voorzien zolang het niet over mastering gaat. :innocent:
Ga je gang, kan altijd wel advies gebruiken! :clap:
Hardtraxxer
last seen Mar 2023
Ninotjuh wrote:
Guido wrote:
Ga je gang, kan altijd wel advies gebruiken! :clap:
En het moet ook over mash-ups in FL gaan want van de produce-kant snap ik geen ruk. :$
Hardtraxxer
last seen Oct 2011
Hmm oke, ik laat wel wat horen als ik je nodig heb!
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
@ Guido
Je moet gewoon je tracks minder hard afspelen :')
Ik doe meestal standaard iets van -7dB. Als ik uiteindelijk ga afmixen zie ik wel weer verder. Zo voorkom je clipping.
Hardtraxxer
last seen Mar 2023
Mannonymous wrote:@ Guido
Je moet gewoon je tracks minder hard afspelen :')
Ik doe meestal standaard iets van -7dB. Als ik uiteindelijk ga afmixen zie ik wel weer verder. Zo voorkom je clipping.
Oke, ik ga me best doen. :)
Hardtraxxer
last seen Mar 2023
Af! :D