Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2016 20:29 
 
Hardtraxx Addict

Voeg een layertje nexus toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2016 22:56 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Ik vroeg mij af hoe je een beetje dat distorted effect wat je op 0:23 kort hoort opkomen onder die vocal ongeveer zou kunnen maken, klink zo gaaf.



Je sound kapot maken met distortion enzo en dan hiermee spelen

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2016 23:31 
 
Hardtraxxer

kijk, dat is nou eens duidelijk voorbeeld! Thanks man!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2016 23:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@ Jay Reeve: Per-fect, dankjewel!! :thumbsup: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2016 00:28 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Geen dank. Flinke bak reverb erbij en dan zit je wel goed :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2016 20:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Weet iemand of er Decibel vocals beschikbaar zijn? En zo ja, waar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2016 20:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Op 0:49 hoor je enkelt de vocal, je kan knippen en plakken. Zal niet geheel gewaardeerd worden maar het is een optie.

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2016 21:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Op 0:49 hoor je enkelt de vocal, je kan knippen en plakken. Zal niet geheel gewaardeerd worden maar het is een optie.



Thanks! Maar ik zoek meer dan alleen het "Decibel". Gewoon een complete sample van een anthem. Zoals er van Defqon wel iets vrijgegeven is..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2016 22:40 
 
Hardtraxx Elite


Op 1:03
En op 1:28
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 15:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vraag me al een tijdje af hoe Vazard z'n kicks maakt. Dan heb ik het bijvoorbeeld over kicks zoals in Vazard - Obey, of Vazard - Fall. Het zijn een soort gated kicks volgensmij maar wel heel apart. Als ik de lage frequenties bekijk ziet het er ook best apart uit. Misschien weet iemand hier toevallig wat voor technieken of plugins hij gebruikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 20:09 
 
Hardtraxxer

Niekert schreef:
Ik vraag me al een tijdje af hoe Vazard z'n kicks maakt. Dan heb ik het bijvoorbeeld over kicks zoals in Vazard - Obey, of Vazard - Fall. Het zijn een soort gated kicks volgensmij maar wel heel apart. Als ik de lage frequenties bekijk ziet het er ook best apart uit. Misschien weet iemand hier toevallig wat voor technieken of plugins hij gebruikt?


Daar kan ik je niet mee helpen, sorry. Maar naar mijn mening is zijn lowend erg slecht en zou ik die dan ook niet gaan namaken. De kick zelf (het karakter) is wel erg vet, maar ik zou zelf het lowend anders maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 22:20 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Jarno schreef:
Niekert schreef:
Ik vraag me al een tijdje af hoe Vazard z'n kicks maakt. Dan heb ik het bijvoorbeeld over kicks zoals in Vazard - Obey, of Vazard - Fall. Het zijn een soort gated kicks volgensmij maar wel heel apart. Als ik de lage frequenties bekijk ziet het er ook best apart uit. Misschien weet iemand hier toevallig wat voor technieken of plugins hij gebruikt?


Daar kan ik je niet mee helpen, sorry. Maar naar mijn mening is zijn lowend erg slecht en zou ik die dan ook niet gaan namaken. De kick zelf (het karakter) is wel erg vet, maar ik zou zelf het lowend anders maken ;)


Dat low-end is echt gemaakt voor 'live'. Thuis klinkt het minder vet, daar kan ik je gelijk in geven. Verder weet ik niet wat je precies bedoelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 22:28 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Jarno schreef:
Niekert schreef:
Ik vraag me al een tijdje af hoe Vazard z'n kicks maakt. Dan heb ik het bijvoorbeeld over kicks zoals in Vazard - Obey, of Vazard - Fall. Het zijn een soort gated kicks volgensmij maar wel heel apart. Als ik de lage frequenties bekijk ziet het er ook best apart uit. Misschien weet iemand hier toevallig wat voor technieken of plugins hij gebruikt?


Daar kan ik je niet mee helpen, sorry. Maar naar mijn mening is zijn lowend erg slecht en zou ik die dan ook niet gaan namaken. De kick zelf (het karakter) is wel erg vet, maar ik zou zelf het lowend anders maken ;)


Dat low-end is echt gemaakt voor 'live'. Thuis klinkt het minder vet, daar kan ik je gelijk in geven. Verder weet ik niet wat je precies bedoelt.


Snap ik, ik verwacht ook niet dat die thuis goed klinkt, maar naar mijn idee klinkt het laag heel erg rommelig bij hem, misschien ligt dit aan mij? En ik luister wel met een sub btw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 23:28 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Heb even Obey geluisterd, opzich is de low-end wel clean, maar niet smooth zoals een 909. Daardoor klinkt het wat apart, maar het geeft wel ongelofelijke drive live :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2016 17:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Inderdaad, dergelijke low-ends hebben bewust een soort wobble, dat maakt vaak juist de kick (zeker live). Hoe je dit precies doet qua design heb ik me ook wel eens afgevraagd, aangezien er vaak in tutorials e.d. wordt gepredikt dat je low-end zo recht en strak mogelijk moet zijn om een optimaal resultaat te behalen. Al zijn tuturials natuurlijk absoluut niet leidend en hebben we het hier over een heel ander type kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2016 12:03 
 
Hardtraxxer

Hmm misschien hebben jullie gelijk, heb namelijk nog nooit een Vazard kick live gehoord. Ik vind de kicks zelf wel heerlijk en echt een heerlijke drive. Maar thuis stoor ik me wel aan die low-end.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2016 14:04 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Awethority schreef:
Inderdaad, dergelijke low-ends hebben bewust een soort wobble, dat maakt vaak juist de kick (zeker live). Hoe je dit precies doet qua design heb ik me ook wel eens afgevraagd, aangezien er vaak in tutorials e.d. wordt gepredikt dat je low-end zo recht en strak mogelijk moet zijn om een optimaal resultaat te behalen. Al zijn tuturials natuurlijk absoluut niet leidend en hebben we het hier over een heel ander type kick.


Hier start dus je creativiteit. Wees anders dan anderen, volg niet de tutorials maar ga zelf experimenteren met je kicks. Zolang je sounds maar clean en helder zijn. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2016 18:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Venator, ja dat snap ik :P . Experimenteren en 'clean en helder houden' gaan veelal moeilijk samen bij mij haha, maar gewoon blijven proberen en leren :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2016 21:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind de Kicks van Vazard extreem hard en lekker live, ook kicks van Delete klinken live heel anders dan andere kicks. Wat ik vaak merk live bij de meeste artiesten is dat in veel kicks de punch vrijwel geen bas of kracht bevat. Vaak klinkt het als een lijn van bas met een tok erbovenop.
Bij Delete heb ik het idee dat er in de punch een aardige klap bas in zit waardoor het live overkomt als een zware stomp in je gezicht, vooral de kicks van bijvoorbeeld Ghetto of Dismissed hebben dit heel erg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2016 23:22 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Ik vind de Kicks van Vazard extreem hard en lekker live, ook kicks van Delete klinken live heel anders dan andere kicks. Wat ik vaak merk live bij de meeste artiesten is dat in veel kicks de punch vrijwel geen bas of kracht bevat. Vaak klinkt het als een lijn van bas met een tok erbovenop.
Bij Delete heb ik het idee dat er in de punch een aardige klap bas in zit waardoor het live overkomt als een zware stomp in je gezicht, vooral de kicks van bijvoorbeeld Ghetto of Dismissed hebben dit heel erg.


Even een vraagje over Delete kicks. heb je de kicks in de climax van Deetox - Still Here (Delete Remix) wel eens live gehoord? Die gated kicks.. Allemachtig. Die van Ghetto/Dismissed zijn nieuwer en klinken imo minder live. Wat je bedoeld inderdaad met die 'stomp'. Echt een heel andere toon in de bass. Andere kicks klinken inderdaad als een wall of bass.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2016 00:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Ik vind de Kicks van Vazard extreem hard en lekker live, ook kicks van Delete klinken live heel anders dan andere kicks. Wat ik vaak merk live bij de meeste artiesten is dat in veel kicks de punch vrijwel geen bas of kracht bevat. Vaak klinkt het als een lijn van bas met een tok erbovenop.
Bij Delete heb ik het idee dat er in de punch een aardige klap bas in zit waardoor het live overkomt als een zware stomp in je gezicht, vooral de kicks van bijvoorbeeld Ghetto of Dismissed hebben dit heel erg.


Precies dit :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2016 00:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Ventrue schreef:
Ik vind de Kicks van Vazard extreem hard en lekker live, ook kicks van Delete klinken live heel anders dan andere kicks. Wat ik vaak merk live bij de meeste artiesten is dat in veel kicks de punch vrijwel geen bas of kracht bevat. Vaak klinkt het als een lijn van bas met een tok erbovenop.
Bij Delete heb ik het idee dat er in de punch een aardige klap bas in zit waardoor het live overkomt als een zware stomp in je gezicht, vooral de kicks van bijvoorbeeld Ghetto of Dismissed hebben dit heel erg.


Even een vraagje over Delete kicks. heb je de kicks in de climax van Deetox - Still Here (Delete Remix) wel eens live gehoord? Die gated kicks.. Allemachtig. Die van Ghetto/Dismissed zijn nieuwer en klinken imo minder live. Wat je bedoeld inderdaad met die 'stomp'. Echt een heel andere toon in de bass. Andere kicks klinken inderdaad als een wall of bass.

Inderdaad die oude kicks van Delete zijn ook bizar lekker live, maar op een andere manier. Ik kan moeilijk beschrijven hoe die overkomen op mij maar ik heb het idee dat live de resonantie van de diepe bas van oude Delete kicks, een aantal frequenties hoger ligt dan bij de ''gebruikelijke kicks''. Die bas in combinatie met die gated sound, dus zeg maar de zware reeverb die je achter de punch hoort, dat komt live echt enorm hard en zwaar over. Moeilijk uit te leggen dit maar zo ervaar ik dit soort kicks live, zelfde verhaal bij Hardstyle Mafia kicks alleen vind ik dat in hun kicks en vaak ook oude Delete kicks er weer iets minder kracht in de punch zit.

Wat ik bedoel met de wat meer recentere kicks van Delete, het lijkt alsof er veel meer bas in de punch zit en de bas in de tail iets korter is waardoor het niet meer klinkt als een wall of bass die door blijft razen maar meer als een korte stomp en juist dat effect is live zo bizar hard.
In dit geniale filmpje kan je goed horen hoe de kicks van Ghetto live klinken, je hoort duidelijk echt een soort van harde stomp in de punch zitten, op vrijwel elk feest klonk het ongeveer zo en ik werd telkens weer helemaal weggeblazen. Klinkt gek maar van wat ik tot nu toe live heb kunnen ervaren aan kicks is Ghetto 1 van de hardste kick die ik ooit heb gehoord, oudere Delete platen en Vazard platen komen dan nog wel aardig in de buurt.

https://www.youtube.com/watch?v=2lH0YOVwK1I
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2016 13:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat delete gewoon zijn sound wat heeft aangepast zodat het wat beter overkomt op allerdaagse geluidssystemen. De sound die hij vroeger maakte had maar een heel selectief bereik om echt in volle glorie gehoord te worden. Heb delete toen voor het eerst gezien op Loudness '012 in de maassilo maar dat was niet te vergelijken met zijn set op Loudness '014 in het klokgebouw.

https://lsdb.nl/set/151930/vazard-delet ... -14/0.html

Pas toen "echt" mogen aanschouwen hoe spoontech nummers bedoelt zijn en wat die gasten voor ogen hebben hoe hun muziek bij het publiek aan moet komen. Echt ongeƫvenaard.

Tracks als Ghetto/dismissed vielen toch wel een beetje buiten de boot in vergelijking met zijn andere tracks. Sure, op een huis-tuin-en-keuken installatie of apple oordopjes zullen die platen beter klinken. Ligt puur aan het systeem.

(Zeg ik even als niet producer hier even totaal random)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2016 17:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Ventrue, Heb je Delete kicks wel eens geript en geanaylseerd? Aangezien je nu aangeeft dat het een vermoeden van je is dat de punch meer bass bevat. Nou, ik heb de Ghetto kick n tijd terug een keer geript om hem eens te analyseren, en er zit inderdaad veel meer bass in de punch :) . De tail is in volume ook een stuk lager dan de punch, terwijl dit in standaard kicks juist gelijk of andersom is :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2016 19:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb ze nooit geanalyseerd op de computer met analyzers, maar ik heb vaak live, op een zwaar geluidsysteem of op mijn eigen monitoren de kicks met m'n oren goed beluisterd en dit is wat ik er uit haal en hoe ze op mij overkomen idd :)

Jordi schreef:
Tracks als Ghetto/dismissed vielen toch wel een beetje buiten de boot in vergelijking met zijn andere tracks. Sure, op een huis-tuin-en-keuken installatie of apple oordopjes zullen die platen beter klinken. Ligt puur aan het systeem.

(Zeg ik even als niet producer hier even totaal random)

De recentere tracks klinken zeker voller en van wat hogere kwaliteit maar ik doel hier juist meer op alleen de kicks, Ik heb zelf een set monitoren staan en zoals ik zei heb het vaak op zwaardere installaties goed beluisterd en komen die genoemde tracks echt bizar hard over. Maar een kick uit bijvoorbeeld Fast Lane of Fatal heeft dit weer een stuk minder en ik vind die kicks een stuk minder hard overkomen.
Vorige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner