Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 12 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 7 minutes ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
P
Hardtraxxer
376 posts member since 2009
last seen 8 days ago
Kan iemand mij uitleggen hoe je bijvoorbeeld je kick sample versneld ?
luister in onderstaande filmpje vanaf 0:19 seconden
hoop dat iemand mij het duidelijk kan uitleggen.

View on YouTube
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
In FL Studio heb ik een aantal manieren, maar volgens mij werkte jij met Logic toch?
Hardtraxx Addict
1544 posts member since 2013
last seen May 2019
Vertel de FL manier ook maar, ben eigenlijk ook wel benieuwd ^^
P
Hardtraxxer
376 posts member since 2009
last seen 8 days ago
Joeyvg wrote:In FL Studio heb ik een aantal manieren, maar volgens mij werkte jij met Logic toch?
ja dat klopt! ik dacht dat het ook kon met kontakt? ik hoop dat je een manier weet?
J
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
- DirectWave inladen (standaard FL plugin / vst)
- Sample erin slepen
- Links in Directwave zie je 'Sample', klik daar op.
- Onderaan zie je 'Loop Type' zet dit op 'Forward'
- Draai 'Loop Start' (onderaan..) helemaal open (dus naar rechts)
- Zet een automation clip op 'Loop start' (rechtermuisknop > automation clip)
- In de piano roll van Direct Wave tegen je gewoon een lange noot, die zet je in je playlist en gewoon je automation clip helemaal schuin naar beneden doen.

FILMPJUh

View on YouTube
J
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
Pantermaat wrote:
Joeyvg wrote:In FL Studio heb ik een aantal manieren, maar volgens mij werkte jij met Logic toch?
ja dat klopt! ik dacht dat het ook kon met kontakt? ik hoop dat je een manier weet?
Ben niet zo heel erg bekend met Kontakt. Ik zie wel dat je de 'Sample end' kan aanpassen maar ik kan er geen automation clip op zetten :P
Hardtraxx Addict
1048 posts member since 2013
last seen Mar 2026
Vaak/voornamelijk in MM of Radical tracks hoor ik van die koor/kerk geluiden. Ik vraag me af hoe zij hieraan komen. Weet iemand of hier bepaalde presets voor zijn of hoe je deze zelf moet maken?

Als je niet begrijpt wat ik bedoel, luister even naar Piece of Shit van Radical, dan weet je wel wat ik bedoel :P
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2026
Socializerz wrote:Zijn bepaalde plugins voor:
Kontakt met bepaalde choir libraries (Olympus / Clara's vocal)
Reqiuem
EWQL
Lacrimosa Epic Choir

Oke dan ga ik verder even op onderzoek uit, thanks! :D
Hardtraxx Addict
1606 posts member since 2013
last seen Oct 2021
Waar kan ik snares vinden zoals die in het onderstaande nummer (0:13-1:00)?

View on YouTube

Of hier (0:50):

View on YouTube

Natuurlijk niet precies dezelfde, maar dat type.
Hardtraxxer
762 posts member since 2013
last seen 8 days ago
Ik denk dat je een dergelijke snare gewoon kunt krijgen door die uit drumazon naar eigen goeddunken te tweaken en te EQ-en, evt. reverb (met een predelay) erop (zoals die in de track van densha crisis), en klaar is kees lijkt me.
Hardtraxx Addict
1606 posts member since 2013
last seen Oct 2021
Awethority wrote:Ik denk dat je een dergelijke snare gewoon kunt krijgen door die uit drumazon naar eigen goeddunken te tweaken en te EQ-en, evt. reverb (met een predelay) erop (zoals die in de track van densha crisis), en klaar is kees lijkt me.
De aantal honderd snares die ik nu heb kan ik niet tweaken tot dat geluid, omdat ze niet eens in de buurt komen. De flinke portie reverb is duidelijk, maar de basis sample heb ik nog niet gevonden. ;)
Socializerz wrote:VEC sample packs
Tijd om alles door te spitten dan. :)
S
Joeyvg wrote:- DirectWave inladen (standaard FL plugin / vst)
- Sample erin slepen
- Links in Directwave zie je 'Sample', klik daar op.
- Onderaan zie je 'Loop Type' zet dit op 'Forward'
- Draai 'Loop Start' (onderaan..) helemaal open (dus naar rechts)
- Zet een automation clip op 'Loop start' (rechtermuisknop > automation clip)
- In de piano roll van Direct Wave tegen je gewoon een lange noot, die zet je in je playlist en gewoon je automation clip helemaal schuin naar beneden doen.

FILMPJUh

View on YouTube
Ik heb geen FL Studio, hoe doe ik dit dan?
Hardtraxxer
last seen 8 days ago
Het kan zijn dat dit al eens eerder behandeld is, maar ik kon het zo 123 niet vinden:
Ik zie wel eens op filmpjes van pro's dat ze, zogauw een track af is, alle instrumenten een voor een opnemen/renderen en dat ze deze dan in een nieuwe projectfile zetten om daar de mixdown te doen (als ik het goed heb). Ik zou dit zelf ook wel eens willen proberen, omdat ik (nog) geen goede pc heb, wat inhoudt dat m'n laptop gaat laggen bij grotere projecten, en dit maakt het lastig om een goede mixdown voor elkaar te krijgen (door het gestotter). Nou vraag ik mij hierover eigenlijk twee dingen af:

Is het mogelijk om dit renderen op een makkelijke manier te doen in FL Studio? Ik ben zelf bang van niet, maar ik vraag het toch maar even. En, wat ik mij het meest afvraag, wat kun je dan het beste doen met de effecten op de channels? Deze a.h.w. 'meerenderen' of de audio droog renderen en de settings opslaan en daarna opnieuw inladen in het nieuwe project (en hoe zou je dit het beste kunnen doen)? Het eerste benadeelt natuurlijk heel erg je flexibiliteit (die je natuurlijk wel nodig hebt bij de mixdown) omdat dan alles vast staat, al is de tweede optie een heibel van jewelste lijkt me (zeker als effecten ook nog automated zijn) en dan is het nieuwe projectbestand in mijn geval waarschijnlijk alweer dusdanig dat het laggen weer begint...

Ik ben bang dat hiervoor geen oplossing te vinden is, behalve natuurlijk het kopen van een goede pc die grote projecten aan kan (wat ik in de nabije toekomst ook van plan ben), maar wellicht heeft iemand nog iets verhelderends te zeggen hierover. Alvast bedankt :)
Hardtraxx Addict
last seen May 2019
Ik doe dit wel eens in FL en dat werk prima! wat ik vaak doe is als ik een apart instrument zoals bijvoorbeeld een Hat wil renderen, dan zet ik alle kanalen uit behalve het kanaal van de hat en dan render ik de track naar een wave file. Mocht je er automations bij hebben render je die uiteraard mee.
Of je de instrumenten droog wil renderen of niet is denk ik aan jou de keuze. Een idee hierbij is wat ik ook soms doe is alle effecten uit zetten en het instrument droog renderen, dan sla ik vervolgens het mixerkanaal op en laad ik die weer in op de gerenderde wave file zodat ik altijd nog effecten kan aanpassen.

Als je snel last heb dat je CPU het niet meer aan kan, kan ik je deze manier van mixen zeker aanraden! Zorg alleen dat je wel echt tevreden ben over je pianorolls etc. opzich kan je de wavefile nog een beetje snijden hier en daar om patronen te veranderen maar dat doe ik liever niet.
Hardtraxxer
last seen 8 days ago
Ja, hoe jij t nu zegt had ik t ook ongeveer in gedachten, bedankt! :) Inderdaad, de track moet qua compositie ed wel echt af zijn anders blijf je heen en weer gaan tussen de bestanden :p . Wordt t dus alleen een beetje een gezoek met automations die vanaf mixerchannels komen, maar dat is dus niet anders...
Hardtraxx Addict
last seen May 2019
Awethority wrote:Ja, hoe jij t nu zegt had ik t ook ongeveer in gedachten, bedankt! :) Inderdaad, de track moet qua compositie ed wel echt af zijn anders blijf je heen en weer gaan tussen de bestanden :p . Wordt t dus alleen een beetje een gezoek met automations die vanaf mixerchannels komen, maar dat is dus niet anders...
Graag gedaan :thumbup: Voor automations is het heel makkelijk opzich, als je gewoon kijkt in de playlist welke automations aan moeten blijven, kijk je hoe ze heten en laat je ze bij je patterns aan staan.
J
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
stefaneke wrote:
bla
Logic?
Daar heb je ook een sampler, kun je daar geen sample loopen en de 'end' iets, automaten ?
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2026
Weet iemand of de vocals van I Love You van Cyber ergens te verkrijgen zijn? Ik heb deze vocal namelijk vaker in andere tracks gehoord dus mijn verstand zegt me dat ze ergens te krijgen zijn :P
S
Joeyvg wrote:
stefaneke wrote:
bla
Ik
Logic?
Daar heb je ook een sampler, kun je daar geen sample loopen en de 'end' iets, automaten ?
Nee, ik gebruik studio one 3, maar zal eens kijken.
Hardtraxx Addict
last seen May 2019
Ik vroeg mij af hoe je een beetje dat distorted effect wat je op 0:23 kort hoort opkomen onder die vocal ongeveer zou kunnen maken, klink zo gaaf.

View on YouTube
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
Een willekeurige sound (een square oid) pakken en die distorten, daarna met de cutoff gaan spelen waardoor je die crushing/phase sound krijgt.
Hardtraxx Addict
last seen May 2019
Thanks voor je snelle reactie, tot nu toe lukt het nog niet echt.
Ik probeer ook echt dat zware bitcrush/kraak effect te krijgen en dan de overloop naar de normale sound.
S
Hoe maak je zo'n enorm volle zaag lead zoals in Ride With Uz?

Ik kan wel zaagleads maken, maar deze lukt me niet om na te maken.

View on YouTube
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
Layeren, veel reverb + compressie. meerdere octaven. Etc.
S
The Venator wrote:Layeren, veel reverb + compressie. meerdere octaven. Etc.
Alles wat ik al gedaan heb