Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2016 20:38 
 
Hardtraxxer

Kan iemand mij uitleggen hoe je bijvoorbeeld je kick sample versneld ?
luister in onderstaande filmpje vanaf 0:19 seconden
hoop dat iemand mij het duidelijk kan uitleggen.


Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2016 21:08 
 
Hardtraxx Addict

In FL Studio heb ik een aantal manieren, maar volgens mij werkte jij met Logic toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2016 21:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vertel de FL manier ook maar, ben eigenlijk ook wel benieuwd ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2016 21:58 
 
Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
In FL Studio heb ik een aantal manieren, maar volgens mij werkte jij met Logic toch?


ja dat klopt! ik dacht dat het ook kon met kontakt? ik hoop dat je een manier weet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2016 22:00 
 
Hardtraxx Addict

- DirectWave inladen (standaard FL plugin / vst)
- Sample erin slepen
- Links in Directwave zie je 'Sample', klik daar op.
- Onderaan zie je 'Loop Type' zet dit op 'Forward'
- Draai 'Loop Start' (onderaan..) helemaal open (dus naar rechts)
- Zet een automation clip op 'Loop start' (rechtermuisknop > automation clip)
- In de piano roll van Direct Wave tegen je gewoon een lange noot, die zet je in je playlist en gewoon je automation clip helemaal schuin naar beneden doen.


FILMPJUh

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2016 22:07 
 
Hardtraxx Addict

Pantermaat schreef:
Joeyvg schreef:
In FL Studio heb ik een aantal manieren, maar volgens mij werkte jij met Logic toch?


ja dat klopt! ik dacht dat het ook kon met kontakt? ik hoop dat je een manier weet?


Ben niet zo heel erg bekend met Kontakt. Ik zie wel dat je de 'Sample end' kan aanpassen maar ik kan er geen automation clip op zetten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2016 16:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vaak/voornamelijk in MM of Radical tracks hoor ik van die koor/kerk geluiden. Ik vraag me af hoe zij hieraan komen. Weet iemand of hier bepaalde presets voor zijn of hoe je deze zelf moet maken?

Als je niet begrijpt wat ik bedoel, luister even naar Piece of Shit van Radical, dan weet je wel wat ik bedoel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2016 18:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Socializerz schreef:
Zijn bepaalde plugins voor:
Kontakt met bepaalde choir libraries (Olympus / Clara's vocal)
Reqiuem
EWQL
Lacrimosa Epic Choir



Oke dan ga ik verder even op onderzoek uit, thanks! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2016 23:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Waar kan ik snares vinden zoals die in het onderstaande nummer (0:13-1:00)?



Of hier (0:50):



Natuurlijk niet precies dezelfde, maar dat type.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2016 23:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik denk dat je een dergelijke snare gewoon kunt krijgen door die uit drumazon naar eigen goeddunken te tweaken en te EQ-en, evt. reverb (met een predelay) erop (zoals die in de track van densha crisis), en klaar is kees lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2016 23:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Awethority schreef:
Ik denk dat je een dergelijke snare gewoon kunt krijgen door die uit drumazon naar eigen goeddunken te tweaken en te EQ-en, evt. reverb (met een predelay) erop (zoals die in de track van densha crisis), en klaar is kees lijkt me.


De aantal honderd snares die ik nu heb kan ik niet tweaken tot dat geluid, omdat ze niet eens in de buurt komen. De flinke portie reverb is duidelijk, maar de basis sample heb ik nog niet gevonden. ;)

Socializerz schreef:
VEC sample packs

Tijd om alles door te spitten dan. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 20:52 
 

Joeyvg schreef:
- DirectWave inladen (standaard FL plugin / vst)
- Sample erin slepen
- Links in Directwave zie je 'Sample', klik daar op.
- Onderaan zie je 'Loop Type' zet dit op 'Forward'
- Draai 'Loop Start' (onderaan..) helemaal open (dus naar rechts)
- Zet een automation clip op 'Loop start' (rechtermuisknop > automation clip)
- In de piano roll van Direct Wave tegen je gewoon een lange noot, die zet je in je playlist en gewoon je automation clip helemaal schuin naar beneden doen.


FILMPJUh



Ik heb geen FL Studio, hoe doe ik dit dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2016 16:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het kan zijn dat dit al eens eerder behandeld is, maar ik kon het zo 123 niet vinden:
Ik zie wel eens op filmpjes van pro's dat ze, zogauw een track af is, alle instrumenten een voor een opnemen/renderen en dat ze deze dan in een nieuwe projectfile zetten om daar de mixdown te doen (als ik het goed heb). Ik zou dit zelf ook wel eens willen proberen, omdat ik (nog) geen goede pc heb, wat inhoudt dat m'n laptop gaat laggen bij grotere projecten, en dit maakt het lastig om een goede mixdown voor elkaar te krijgen (door het gestotter). Nou vraag ik mij hierover eigenlijk twee dingen af:

Is het mogelijk om dit renderen op een makkelijke manier te doen in FL Studio? Ik ben zelf bang van niet, maar ik vraag het toch maar even. En, wat ik mij het meest afvraag, wat kun je dan het beste doen met de effecten op de channels? Deze a.h.w. 'meerenderen' of de audio droog renderen en de settings opslaan en daarna opnieuw inladen in het nieuwe project (en hoe zou je dit het beste kunnen doen)? Het eerste benadeelt natuurlijk heel erg je flexibiliteit (die je natuurlijk wel nodig hebt bij de mixdown) omdat dan alles vast staat, al is de tweede optie een heibel van jewelste lijkt me (zeker als effecten ook nog automated zijn) en dan is het nieuwe projectbestand in mijn geval waarschijnlijk alweer dusdanig dat het laggen weer begint...

Ik ben bang dat hiervoor geen oplossing te vinden is, behalve natuurlijk het kopen van een goede pc die grote projecten aan kan (wat ik in de nabije toekomst ook van plan ben), maar wellicht heeft iemand nog iets verhelderends te zeggen hierover. Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2016 18:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik doe dit wel eens in FL en dat werk prima! wat ik vaak doe is als ik een apart instrument zoals bijvoorbeeld een Hat wil renderen, dan zet ik alle kanalen uit behalve het kanaal van de hat en dan render ik de track naar een wave file. Mocht je er automations bij hebben render je die uiteraard mee.
Of je de instrumenten droog wil renderen of niet is denk ik aan jou de keuze. Een idee hierbij is wat ik ook soms doe is alle effecten uit zetten en het instrument droog renderen, dan sla ik vervolgens het mixerkanaal op en laad ik die weer in op de gerenderde wave file zodat ik altijd nog effecten kan aanpassen.

Als je snel last heb dat je CPU het niet meer aan kan, kan ik je deze manier van mixen zeker aanraden! Zorg alleen dat je wel echt tevreden ben over je pianorolls etc. opzich kan je de wavefile nog een beetje snijden hier en daar om patronen te veranderen maar dat doe ik liever niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2016 20:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja, hoe jij t nu zegt had ik t ook ongeveer in gedachten, bedankt! :) Inderdaad, de track moet qua compositie ed wel echt af zijn anders blijf je heen en weer gaan tussen de bestanden :p . Wordt t dus alleen een beetje een gezoek met automations die vanaf mixerchannels komen, maar dat is dus niet anders...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2016 21:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Awethority schreef:
Ja, hoe jij t nu zegt had ik t ook ongeveer in gedachten, bedankt! :) Inderdaad, de track moet qua compositie ed wel echt af zijn anders blijf je heen en weer gaan tussen de bestanden :p . Wordt t dus alleen een beetje een gezoek met automations die vanaf mixerchannels komen, maar dat is dus niet anders...

Graag gedaan :thumbup: Voor automations is het heel makkelijk opzich, als je gewoon kijkt in de playlist welke automations aan moeten blijven, kijk je hoe ze heten en laat je ze bij je patterns aan staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2016 22:31 
 
Hardtraxx Addict

stefaneke schreef:
Joeyvg schreef:
- DirectWave inladen (standaard FL plugin / vst)
bla



Ik heb geen FL Studio, hoe doe ik dit dan?


Logic?
Daar heb je ook een sampler, kun je daar geen sample loopen en de 'end' iets, automaten ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2016 16:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Weet iemand of de vocals van I Love You van Cyber ergens te verkrijgen zijn? Ik heb deze vocal namelijk vaker in andere tracks gehoord dus mijn verstand zegt me dat ze ergens te krijgen zijn :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2016 17:38 
 

Joeyvg schreef:
stefaneke schreef:
Joeyvg schreef:
- DirectWave inladen (standaard FL plugin / vst)
bla



Ik heb geen FL Studio, hoe doe ik dit dan?

Ik
Logic?
Daar heb je ook een sampler, kun je daar geen sample loopen en de 'end' iets, automaten ?


Nee, ik gebruik studio one 3, maar zal eens kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2016 20:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vroeg mij af hoe je een beetje dat distorted effect wat je op 0:23 kort hoort opkomen onder die vocal ongeveer zou kunnen maken, klink zo gaaf.

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2016 20:53 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Een willekeurige sound (een square oid) pakken en die distorten, daarna met de cutoff gaan spelen waardoor je die crushing/phase sound krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2016 21:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Thanks voor je snelle reactie, tot nu toe lukt het nog niet echt.
Ik probeer ook echt dat zware bitcrush/kraak effect te krijgen en dan de overloop naar de normale sound.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2016 22:25 
 

Hoe maak je zo'n enorm volle zaag lead zoals in Ride With Uz?

Ik kan wel zaagleads maken, maar deze lukt me niet om na te maken.

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2016 18:28 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Layeren, veel reverb + compressie. meerdere octaven. Etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2016 19:33 
 

The Venator schreef:
Layeren, veel reverb + compressie. meerdere octaven. Etc.


Alles wat ik al gedaan heb
Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner