Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2015 15:58 
 
Hardtraxxer

Zo mooi als jij dat kan Joey, dat lukt mij niet!

Weet iemand hoe je een stretched kick kan maken?
Ik heb een kick op 1 maat en niet op 2 maats.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2015 21:36 
 
Hardtraxx Addict

Imation schreef:
Zo mooi als jij dat kan Joey, dat lukt mij niet!

Weet iemand hoe je een stretched kick kan maken?
Ik heb een kick op 1 maat en niet op 2 maats.


Je bedoeld Als Fx? Ik heb even uit pure verveling wat gemaakt :
[zippy]http://www15.zippyshare.com/v/K93xg1pn/file.html[/zippy]

Met de Granulizer die bij Fl Studio zit kan je samples op hele bizarre manieren manipuleren en vervormen tot van alles en nog wat. Er gaat een wereld voor je open!
Je kan bijvooorbeeld ook Kicks verlengen. Speel maar bijvoorbeeld met de Wave Spacing wheel als je een sample heb ingeladen. Als je deze op 50% zet is je kick 2x zo lang. (klinkt miss een beetje vreemd. Speel maar met de andere knoppen.)

Mocht je een kick 2x zo lang willen hebben dan moet je deze natuurlijk vanaf t begin gewoon zo lang maken in je Drum Machine.

Trouwens Het Musical Revolution geluidje heb ik met een gemanipuleerde kick gemaakt vanuit de granulizer ! Door deze te vervormen en te sampelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2015 20:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zat net naar de Fusion Labs kick tutorial te kijken van Zany, en daar had hij het over resonerende tonen. Nou heb ik deze term al meerdere keren voorbij horen komen, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat dit nou inhoud. Kan ook nergens een goede uitleg hierover vinden. Iemand die me dit uit kan leggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2015 22:07 
 

Niekert schreef:
Ik zat net naar de Fusion Labs kick tutorial te kijken van Zany, en daar had hij het over resonerende tonen. Nou heb ik deze term al meerdere keren voorbij horen komen, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat dit nou inhoud. Kan ook nergens een goede uitleg hierover vinden. Iemand die me dit uit kan leggen?



Nooit natuurkunde gehad? Onder het verschijnsel resoneren verstaat men een trillend voorwerp dat een ander voorwerp laat trillen door deze trilling. Afhankelijk van de eigentrilling van het voorwerp kan dit voorwerp versterkt mee gaan trillen. Je merkt bijvoorbeeld dat je auto bij het optrekken vanaf een laag toerental bij een bepaald toerental even heel hard gaat trillen, dit is resonantie. De frequentie van de trilling van de motor bereikt de frequentie van de eigentrilling van de rest van de auto (is voor ieder voorwerp anders) en gaat daardoor versterkt meetrillen.

Dit fenomeen krijg je ook als je gaat equalizen en distorten. Boost je bepaalde frequenties dan gaan de naburige frequenties harder trillen en klinken deze harder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 23:29 
 
Hardtraxx Newbie

Ik wil een hardstyle bootleg maken van een house track. Als ik het origineel als sample in FL11 zet, en ik deze via 'Fit to tempo' aan het tempo van het project link, wordt het tempo van de sample veranderd maar blijft de pitch gelijk. Echter, ik wil graag via tempo automation het tempo omhoog doen tijdens de track, maar als ik dat doe wordt de sample wel gepitcht en klinkt het dus voor geen meter. Iemand een idee hoe ik dit kan doen, zonder de sample pitch te veranderen? Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is via fruity granulizer, maar dan wordt het geluid waardeloos...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2015 12:11 
 
Hardtraxx Addict

JWA schreef:
Ik wil een hardstyle bootleg maken van een house track. Als ik het origineel als sample in FL11 zet, en ik deze via 'Fit to tempo' aan het tempo van het project link, wordt het tempo van de sample veranderd maar blijft de pitch gelijk. Echter, ik wil graag via tempo automation het tempo omhoog doen tijdens de track, maar als ik dat doe wordt de sample wel gepitcht en klinkt het dus voor geen meter. Iemand een idee hoe ik dit kan doen, zonder de sample pitch te veranderen? Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is via fruity granulizer, maar dan wordt het geluid waardeloos...


ik gebruikte mixmeister fusion ook weleens voor het op tempo maken van samples. Toonhoogte wordt dan niet veranderd. In Studio One, Ableton enzo wordt bij het stretchen toonhoogte ook niet veranderd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2015 14:43 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo,

Ik ben sinds kort bezig met het produceren van hardstyle. Hiervoor gebruik ik het programma Fruity Loops (10). Gister ben ik ook weer aan de slag geweest en heb ik mijn project opgeslagen. Nu wil ik vanmiddag weer verder met hetzelfde project maar nu kan ik deze niet meer openen. Fruity Loops loopt vast op een 1 of andere manier. Andere projecten willen wel openen, deze projecten zijn dan ook kleiner dan het project die ik nu wil openen. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en belangrijker nog, hoe ik dit kan gaan oplossen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 12:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Resurrector schreef:
Hallo,

Ik ben sinds kort bezig met het produceren van hardstyle. Hiervoor gebruik ik het programma Fruity Loops (10). Gister ben ik ook weer aan de slag geweest en heb ik mijn project opgeslagen. Nu wil ik vanmiddag weer verder met hetzelfde project maar nu kan ik deze niet meer openen. Fruity Loops loopt vast op een 1 of andere manier. Andere projecten willen wel openen, deze projecten zijn dan ook kleiner dan het project die ik nu wil openen. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en belangrijker nog, hoe ik dit kan gaan oplossen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!


Al gekeken in je FL browser bij Backup? Misschien staat daar nog een werkende versie van je project tussen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 13:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

JWA schreef:
Ik wil een hardstyle bootleg maken van een house track. Als ik het origineel als sample in FL11 zet, en ik deze via 'Fit to tempo' aan het tempo van het project link, wordt het tempo van de sample veranderd maar blijft de pitch gelijk. Echter, ik wil graag via tempo automation het tempo omhoog doen tijdens de track, maar als ik dat doe wordt de sample wel gepitcht en klinkt het dus voor geen meter. Iemand een idee hoe ik dit kan doen, zonder de sample pitch te veranderen? Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is via fruity granulizer, maar dan wordt het geluid waardeloos...


Resample in je sampler vervangen naar Pro Default ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 16:06 
 
Hardtraxx Newbie

Rawbin schreef:
Resurrector schreef:
Hallo,

Ik ben sinds kort bezig met het produceren van hardstyle. Hiervoor gebruik ik het programma Fruity Loops (10). Gister ben ik ook weer aan de slag geweest en heb ik mijn project opgeslagen. Nu wil ik vanmiddag weer verder met hetzelfde project maar nu kan ik deze niet meer openen. Fruity Loops loopt vast op een 1 of andere manier. Andere projecten willen wel openen, deze projecten zijn dan ook kleiner dan het project die ik nu wil openen. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en belangrijker nog, hoe ik dit kan gaan oplossen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!


Al gekeken in je FL browser bij Backup? Misschien staat daar nog een werkende versie van je project tussen :)


Gedaan, doet precies hetzelfde...
Uit wanhoop de computer maar eens opnieuw opgestart. Het project wilde toen ineens wel openen. Nu wil ik hetzelfde project weer openen loopt ie weer vast. Verwacht het programma dat ik nu elke keer mijn pc opnieuw opstart wanneer ik mijn project wil openen? :P

Bedankt voor je reactie in ieder geval, als je nog meer ideeën hebt waardoor ik het zou kunnen oplossen hoor ik het graag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 16:58 
 
Hardtraxx Addict

Ik heb precies het zelfde hoor bij wat 'zwaardere' projecten. Soms moet ik hem 5x openen (en crasht hij 5x) voordat hij het doet :P Daar wen je overigens wel aan hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 20:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weet iemand toevallig hoe je zo'n screech maakt als in:

bij 0:12.

bij 2:02.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 20:53 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Ik heb precies het zelfde hoor bij wat 'zwaardere' projecten. Soms moet ik hem 5x openen (en crasht hij 5x) voordat hij het doet :P Daar wen je overigens wel aan hoor.


Nooit last van gehad :o
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 21:56 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Joeyvg schreef:
Ik heb precies het zelfde hoor bij wat 'zwaardere' projecten. Soms moet ik hem 5x openen (en crasht hij 5x) voordat hij het doet :P Daar wen je overigens wel aan hoor.


Nooit last van gehad :o


Nou ik wel hoor, maar vooral wanneer ik kontakt heb gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 22:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
The Venator schreef:
Joeyvg schreef:
Ik heb precies het zelfde hoor bij wat 'zwaardere' projecten. Soms moet ik hem 5x openen (en crasht hij 5x) voordat hij het doet :P Daar wen je overigens wel aan hoor.


Nooit last van gehad :o


Nou ik wel hoor, maar vooral wanneer ik kontakt heb gebruikt.


Dit dus, met name als je meerderen hebt gebruikt xd kan je eerst op je gemak een peukie gaan roken
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2015 19:26 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik gebruik ook meerdere kontakt plugins in een project, maar nog nooit gehad :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2015 21:11 
 
Hardtraxx Addict

Hm misschien maar eens een andere versie nemen dan :P
Heb het ook echt alleen bij het laden van projecten, voor de rest werkt het prima en geen gekraak ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2015 22:18 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Ik gebruik ook meerdere kontakt plugins in een project, maar nog nooit gehad :P


Waarom gebruik je meerdere kontakt plugins als ik vragen mag? Libraries kan je namelijk ook gewoon scheiden door middel van verschillende piano roll kleuren bijvoorbeeld (geen idee hoe ik het anders moet noemen) dus hiervoor lijkt het me onnodig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 10:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Berg schreef:
The Venator schreef:
Ik gebruik ook meerdere kontakt plugins in een project, maar nog nooit gehad :P


Waarom gebruik je meerdere kontakt plugins als ik vragen mag? Libraries kan je namelijk ook gewoon scheiden door middel van verschillende piano roll kleuren bijvoorbeeld (geen idee hoe ik het anders moet noemen) dus hiervoor lijkt het me onnodig?


Ik denk dat jij bedoeld dat je elke library naar een midi kanaal kunt sturen.
Zo kan je de channels in kontakt op omni of a t/m weet ik veel zetten.
In FL kun je dan per midi kanaal een lib gebruiken (ff instellen met de wrapper in FL, en met de inspector in Cubase)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 13:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo,

Ik heb een vraagje, ik weet niet of dit de goede topic ervoor is. Maargoed..

Vraag: Ik heb in mijn kamertje de Logitech Z906 staan. Alleen het dreunt enorm door. Over een tijdje wil ik ook nog speciale speakers kopen voor het producen, maar ongetwijfeld dat ik dan tegen hetzelfde probleem aanloop. Nu heb ik op foto's en dergelijke dit soort panelen gezien: http://www.bax-shop.nl/absorbers/dap-as ... schuim-5cm

Weet iemand meer over dit soort panelen en waar moet ik deze precies plaatsen in mijn kamer? Over heel mijn muur of over delen van de muur? Ik weet het zelf niet zo goed namelijk? (ook geen idee hoe die dingen opgehangen worden, moet er geboord worden of iets?)

Alvast bedankt ^^
gr.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 13:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cemba_ schreef:
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik weet niet of dit de goede topic ervoor is. Maargoed..

Vraag: Ik heb in mijn kamertje de Logitech Z906 staan. Alleen het dreunt enorm door. Over een tijdje wil ik ook nog speciale speakers kopen voor het producen, maar ongetwijfeld dat ik dan tegen hetzelfde probleem aanloop. Nu heb ik op foto's en dergelijke dit soort panelen gezien: http://www.bax-shop.nl/absorbers/dap-as ... schuim-5cm

Weet iemand meer over dit soort panelen en waar moet ik deze precies plaatsen in mijn kamer? Over heel mijn muur of over delen van de muur? Ik weet het zelf niet zo goed namelijk? (ook geen idee hoe die dingen opgehangen worden, moet er geboord worden of iets?)

Alvast bedankt ^^
gr.



Je moet op zoek gaan naar de eerste reflectie punten in je kamer. daar kun je dan dempers/diffusers plaatsen. Het willekeurig plaatsen van dempers en diffusers helpt niet. hier moet je over nadenken. (google helpt)
Afbeelding
Zoals je kunt zien op de foto hangen mijn homemade dempers aan de muur, en in de hoek. de muren zijn de eerste reflectie punten. En hoeken zijn het grootste probleem voor bass. daar krijg je ophoping, waardoor je een vrstoord beeld krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 14:25 
 
Hardtraxx Addict

Hij is trouwens erg vet geworden Stigmata :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 14:48 
 
Hardtraxxer

Stigmata schreef:
Ik denk dat jij bedoeld dat je elke library naar een midi kanaal kunt sturen.
Zo kan je de channels in kontakt op omni of a t/m weet ik veel zetten.
In FL kun je dan per midi kanaal een lib gebruiken (ff instellen met de wrapper in FL, en met de inspector in Cubase)


Ja precies. Maar waarvoor dan een volledig nieuwe kontakt openen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 15:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Berg schreef:
Stigmata schreef:
Ik denk dat jij bedoeld dat je elke library naar een midi kanaal kunt sturen.
Zo kan je de channels in kontakt op omni of a t/m weet ik veel zetten.
In FL kun je dan per midi kanaal een lib gebruiken (ff instellen met de wrapper in FL, en met de inspector in Cubase)


Ja precies. Maar waarvoor dan een volledig nieuwe kontakt openen?


kan ooit makkelijk zijn, maar doe het zelf ook bijna nooit
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 15:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Hij is trouwens erg vet geworden Stigmata :thumbsup:


Thanks Joey,

op http://hardtraxx.nl/forum/producers-corner/show-je-studio-t20619-1025.html staan meer foto's voor de liefhebbers
Vorige  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner