Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 2 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 2 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
Ik ben nogsteeds benieuwd hoe Omegatypez z'n leads van de laatste tijd maakt, ik heb al verscheidene dingen geprobeert maar krijg nog niet een vergelijkbare sound.

View on YouTube

Deze bijvoorbeeld.
Hardtraxxer
434 posts member since 2014
last seen Mar 2026
The Venator wrote:Ik ben nogsteeds benieuwd hoe Omegatypez z'n leads van de laatste tijd maakt, ik heb al verscheidene dingen geprobeert maar krijg nog niet een vergelijkbare sound.

View on YouTube

Deze bijvoorbeeld.
K denk dat dat meer virus is met wat sylenth layers misschien. Doet me een beetje denken aan sylence zn leads (natuurlijk andere melodie style), maar sylence die zei laatst in zo'n skype call van ja ik gebruik echt vaak virus, en dat layer ik dan met wat sylenth layers.
V
Hardtraxxer
54 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Weet iemand goede tutorials over het maken van "freestyle" in het bijzonder met fl studio? Kan namelijk geen specifieke video's hierover vinden omdat het niet echt een erkende genre is.
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Voosaa wrote:Weet iemand goede tutorials over het maken van "freestyle" in het bijzonder met fl studio? Kan namelijk geen specifieke video's hierover vinden omdat het niet echt een erkende genre is.
Kun je anders een voorbeeld posten?

En wat je dan van zo'n track na wilt maken.. kicks, leads , ..
V
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
Joeyvg wrote:
Voosaa wrote:Weet iemand goede tutorials over het maken van "freestyle" in het bijzonder met fl studio? Kan namelijk geen specifieke video's hierover vinden omdat het niet echt een erkende genre is.
Kun je anders een voorbeeld posten?

En wat je dan van zo'n track na wilt maken.. kicks, leads , ..
Voorbeeldje: View on YouTube
Het gaat hierbij vaak om edit/bootlegs van house nummers

Vooral de kicks en leads en hoe zo'n nummer wordt opgebouwd (wat er precies gekopieerd wordt etc.)

Alvast bedankt ^^
J
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
Voor een groot deel is het idd gewoon de originele track.
Dus je zou of heel makkelijk een FL studio remake kunnen downloaden (via youtube ofzo) en daar een groot deel uit rippen en er iets nieuw van maken. Je zou ook wat house sample packs en presets banks kunnen downloaden (Vengeance Dirty Electro vol 3 en alle Vandalism Sylenth1 banks). Voor de kick kun je dan zo'n big room house kick layeren met een hardstyle kick en daar het laag uit halen.
V
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
Joeyvg wrote:Voor een groot deel is het idd gewoon de originele track.
Dus je zou of heel makkelijk een FL studio remake kunnen downloaden (via youtube ofzo) en daar een groot deel uit rippen en er iets nieuw van maken. Je zou ook wat house sample packs en presets banks kunnen downloaden (Vengeance Dirty Electro vol 3 en alle Vandalism Sylenth1 banks). Voor de kick kun je dan zo'n big room house kick layeren met een hardstyle kick en daar het laag uit halen.
Thanks! Ga hier is even mee aan de slag :thumbsup:
T
Hardtraxx Addict
1171 posts member since 2012
last seen Nov 2023
@Voosa
Als ik jou was zou ik eens wat oude Explosive Car Tuning (alles tot en met volume 10) luisteren. En dit met de houseachtige sounds enzo van tegenwoordig combineren.
J
Hardtraxxer
299 posts member since 2011
last seen Apr 2016
Op youtube kan ik alleen maar tutorials vinden over kicks, screeches en leads.

Maar ik wil ook leren hoe ik andere sounds maak, ik heb zelf al veel zitten kloten maar er komen nou nooit sounds uit die ik mooi vind.

Hier een paar voorbeelden van bvb sounds:

View on YouTube

de sounds in de intro en outro (zo goed als allemaal)

View on YouTube

intro sounds

View on YouTube

die intro sound :p

View on YouTube

De chord sound en de screech
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Jarno wrote:Op youtube kan ik alleen maar tutorials vinden over kicks, screeches en leads.

Maar ik wil ook leren hoe ik andere sounds maak, ik heb zelf al veel zitten kloten maar er komen nou nooit sounds uit die ik mooi vind.

Hier een paar voorbeelden van bvb sounds:

View on YouTube

de sounds in de intro en outro (zo goed als allemaal)

View on YouTube

intro sounds

View on YouTube

die intro sound :p

View on YouTube

De chord sound en de screech
Even je post gefixt ;)

Wat betreft screeches, ze zijn meestal veel simpeler dan je zelf zou denken! De truc zit h'm echt in de modulatie. Ga met LFO's aan de gang, hang ze aan filters, aan je pitch, aan je phase etc. Het is makkelijk om dit te ver door te laten draaien, maar als je een redelijk goede sound hebt ben je al een heel eind.

Wat ik zelf gemerkt heb bij het maken van screeches: Gebruik je pitchbend en bounce je screech! Wat ik zelf vaak doe is een bepaalde noot pakken, bijvoorbeeld F, en deze simpelweg inhouden en met de pitchbend prutsen. Laat hm naar boven gaan, naar beneden, van boven naar beneden, etc. Dit sla je op, bounce je naar een wave file en dan kan je gaan knippen! Soms klinkt je screech in het midden van zo'n pitchbend namelijk totaal anders dan aan het begin, waardoor je veel meer vrijheid hebt als je gaat knippen en schuiven met je audio bestanden! Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel ;)
J
Hardtraxxer
last seen Apr 2016
TakkU wrote:
Even je post gefixt ;)

Wat betreft screeches, ze zijn meestal veel simpeler dan je zelf zou denken! De truc zit h'm echt in de modulatie. Ga met LFO's aan de gang, hang ze aan filters, aan je pitch, aan je phase etc. Het is makkelijk om dit te ver door te laten draaien, maar als je een redelijk goede sound hebt ben je al een heel eind.

Wat ik zelf gemerkt heb bij het maken van screeches: Gebruik je pitchbend en bounce je screech! Wat ik zelf vaak doe is een bepaalde noot pakken, bijvoorbeeld F, en deze simpelweg inhouden en met de pitchbend prutsen. Laat hm naar boven gaan, naar beneden, van boven naar beneden, etc. Dit sla je op, bounce je naar een wave file en dan kan je gaan knippen! Soms klinkt je screech in het midden van zo'n pitchbend namelijk totaal anders dan aan het begin, waardoor je veel meer vrijheid hebt als je gaat knippen en schuiven met je audio bestanden! Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel ;)
bedankt voor de tips :)
J
Hardtraxxer
last seen Apr 2016
View on YouTube

Hoe maak je die distorted intro synth?
L
Hardtraxxer
142 posts member since 2015
last seen Oct 2021
View on SoundCloud

Iemand die weet waar ik die vette choir kan vinden? Of misschien de preset naam weet mocht ie in Omnisphere zitten! :thumbup:
Hardtraxxer
last seen Mar 2026
Philharmonics is een goede, anders misschien een kontakt bank, of gewoon MagnusChoir (iets mindere kwaliteit maar het kijken waard).
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Antergy wrote:Philharmonics is een goede, anders misschien een kontakt bank, of gewoon MagnusChoir (iets mindere kwaliteit maar het kijken waard).
Kontakt banken zou ik zeker zoeken. Zitten hele mooie bij.

View on YouTube

View on YouTube
L
Hardtraxxer
142 posts member since 2015
last seen Oct 2021
Phase 2 wrote:
Antergy wrote:Philharmonics is een goede, anders misschien een kontakt bank, of gewoon MagnusChoir (iets mindere kwaliteit maar het kijken waard).
Kontakt banken zou ik zeker zoeken. Zitten hele mooie bij.

View on YouTube

View on YouTube

Thanks! Dit is idd wat ik zocht :worship:
J
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
Voor wie het nog niet gezien heeft, Code black heeft een aantal tutorials op Facebook gezet (o.a hoe hij het intro geluidje in the red planet heeft gemaakt). Nu gebruikt hij in Cubase een optie dat je in de sample zelf kan slepen en zo een ander moment van de sample kan afspelen. Iemand enig idee of dat mogelijk is in FL?

URL: View on Facebook rond 3:50.
Artiest
174 posts member since 2015
last seen Oct 2022
Joeyvg wrote:Voor wie het nog niet gezien heeft, Code black heeft een aantal tutorials op Facebook gezet (o.a hoe hij het intro geluidje in the red planet heeft gemaakt). Nu gebruikt hij in Cubase een optie dat je in de sample zelf kan slepen en zo een ander moment van de sample kan afspelen. Iemand enig idee of dat mogelijk is in FL?

URL: View on Facebook rond 3:50.
Ik wilde precies hetzelfde weten, maar dan voor Logic Pro. Dus iemand die 't weet... Graag!
J
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
Heb het al gevonden.

In FL studio is het Shift + S en dan je muis inhouden op een sample en slepen. Of in de playlist bovenaan op de knop met 2 pijltjes klikken <>.

Edit: Shift + S zet hem gewoon op die <> (slip) mode.

In logic is het volgens mij iets ingewikkelder:

View on YouTube

Maar misschien is er ook een andere manier.
Artiest
last seen Oct 2022
Joeyvg wrote:Heb het al gevonden.

In FL studio is het Shift + S en dan je muis inhouden op een sample en slepen. Of in de playlist bovenaan op de knop met 2 pijltjes klikken <>.

Edit: Shift + S zet hem gewoon op die <> (slip) mode.

In logic is het volgens mij iets ingewikkelder:

View on YouTube

Maar misschien is er ook een andere manier.
Had ik gezien ja, erg veel gedoe in vergelijking met Cubase en FL. Toch bedankt voor 't delen!
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
Logic kan natuurlijk niet in alles uitblinken he :D
Artiest
last seen Oct 2022
The Venator wrote:Logic kan natuurlijk niet in alles uitblinken he :D
True.
Hardtraxxer
last seen Mar 2026
Weet iemand een paar goede piano plugins? Kontakt instaleren lukt niet dus daar kan ik sowiezo niet uit kiezen XD
T
Hardtraxx Addict
1171 posts member since 2012
last seen Nov 2023
Ventrue wrote:Weet iemand hoe ik precies dit Flanger effect krijg in Fruity Loops zoals je vanaf 0:17 hoort hieronder, ik probeer een beetje hetzelfde te krijgen maar het lukt me maar niet.

View on YouTube\

Ik hoor graag of jullie ideetjes hebben :D
Dit krijg je door met de Delay en feedback te spelen:
Image
http://www76.zippyshare.com/v/vmMDCrg2/file.html
Hardtraxxer
last seen Mar 2026
Socializerz wrote:Waarom kan je geen kontakt installeren?
Omdat ik nergens een goede volledige download kan vinden