Jarno wrote:Op youtube kan ik alleen maar tutorials vinden over kicks, screeches en leads.
Maar ik wil ook leren hoe ik andere sounds maak, ik heb zelf al veel zitten kloten maar er komen nou nooit sounds uit die ik mooi vind.
Hier een paar voorbeelden van bvb sounds:
This embedded player is not showing. Your browser or network may be blocking it.View on YouTube
de sounds in de intro en outro (zo goed als allemaal)
This embedded player is not showing. Your browser or network may be blocking it.View on YouTube
intro sounds
die intro sound :p
De chord sound en de screech
Even je post gefixt
Wat betreft screeches, ze zijn meestal veel simpeler dan je zelf zou denken! De truc zit h'm echt in de modulatie. Ga met LFO's aan de gang, hang ze aan filters, aan je pitch, aan je phase etc. Het is makkelijk om dit te ver door te laten draaien, maar als je een redelijk goede sound hebt ben je al een heel eind.
Wat ik zelf gemerkt heb bij het maken van screeches: Gebruik je pitchbend en bounce je screech! Wat ik zelf vaak doe is een bepaalde noot pakken, bijvoorbeeld F, en deze simpelweg inhouden en met de pitchbend prutsen. Laat hm naar boven gaan, naar beneden, van boven naar beneden, etc. Dit sla je op, bounce je naar een wave file en dan kan je gaan knippen! Soms klinkt je screech in het midden van zo'n pitchbend namelijk totaal anders dan aan het begin, waardoor je veel meer vrijheid hebt als je gaat knippen en schuiven met je audio bestanden! Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel