Ik ben nogsteeds benieuwd hoe Omegatypez z'n leads van de laatste tijd maakt, ik heb al verscheidene dingen geprobeert maar krijg nog niet een vergelijkbare sound.
Ik ben nogsteeds benieuwd hoe Omegatypez z'n leads van de laatste tijd maakt, ik heb al verscheidene dingen geprobeert maar krijg nog niet een vergelijkbare sound.
Deze bijvoorbeeld.
K denk dat dat meer virus is met wat sylenth layers misschien. Doet me een beetje denken aan sylence zn leads (natuurlijk andere melodie style), maar sylence die zei laatst in zo'n skype call van ja ik gebruik echt vaak virus, en dat layer ik dan met wat sylenth layers.
Weet iemand goede tutorials over het maken van "freestyle" in het bijzonder met fl studio? Kan namelijk geen specifieke video's hierover vinden omdat het niet echt een erkende genre is.
Weet iemand goede tutorials over het maken van "freestyle" in het bijzonder met fl studio? Kan namelijk geen specifieke video's hierover vinden omdat het niet echt een erkende genre is.
Kun je anders een voorbeeld posten?
En wat je dan van zo'n track na wilt maken.. kicks, leads , ..
Weet iemand goede tutorials over het maken van "freestyle" in het bijzonder met fl studio? Kan namelijk geen specifieke video's hierover vinden omdat het niet echt een erkende genre is.
Kun je anders een voorbeeld posten?
En wat je dan van zo'n track na wilt maken.. kicks, leads , ..
Voorbeeldje: Het gaat hierbij vaak om edit/bootlegs van house nummers
Vooral de kicks en leads en hoe zo'n nummer wordt opgebouwd (wat er precies gekopieerd wordt etc.)
Voor een groot deel is het idd gewoon de originele track. Dus je zou of heel makkelijk een FL studio remake kunnen downloaden (via youtube ofzo) en daar een groot deel uit rippen en er iets nieuw van maken. Je zou ook wat house sample packs en presets banks kunnen downloaden (Vengeance Dirty Electro vol 3 en alle Vandalism Sylenth1 banks). Voor de kick kun je dan zo'n big room house kick layeren met een hardstyle kick en daar het laag uit halen.
Voor een groot deel is het idd gewoon de originele track. Dus je zou of heel makkelijk een FL studio remake kunnen downloaden (via youtube ofzo) en daar een groot deel uit rippen en er iets nieuw van maken. Je zou ook wat house sample packs en presets banks kunnen downloaden (Vengeance Dirty Electro vol 3 en alle Vandalism Sylenth1 banks). Voor de kick kun je dan zo'n big room house kick layeren met een hardstyle kick en daar het laag uit halen.
@Voosa Als ik jou was zou ik eens wat oude Explosive Car Tuning (alles tot en met volume 10) luisteren. En dit met de houseachtige sounds enzo van tegenwoordig combineren.
Op youtube kan ik alleen maar tutorials vinden over kicks, screeches en leads.
Maar ik wil ook leren hoe ik andere sounds maak, ik heb zelf al veel zitten kloten maar er komen nou nooit sounds uit die ik mooi vind.
Hier een paar voorbeelden van bvb sounds:
de sounds in de intro en outro (zo goed als allemaal)
intro sounds
die intro sound :p
De chord sound en de screech
Even je post gefixt
Wat betreft screeches, ze zijn meestal veel simpeler dan je zelf zou denken! De truc zit h'm echt in de modulatie. Ga met LFO's aan de gang, hang ze aan filters, aan je pitch, aan je phase etc. Het is makkelijk om dit te ver door te laten draaien, maar als je een redelijk goede sound hebt ben je al een heel eind.
Wat ik zelf gemerkt heb bij het maken van screeches: Gebruik je pitchbend en bounce je screech! Wat ik zelf vaak doe is een bepaalde noot pakken, bijvoorbeeld F, en deze simpelweg inhouden en met de pitchbend prutsen. Laat hm naar boven gaan, naar beneden, van boven naar beneden, etc. Dit sla je op, bounce je naar een wave file en dan kan je gaan knippen! Soms klinkt je screech in het midden van zo'n pitchbend namelijk totaal anders dan aan het begin, waardoor je veel meer vrijheid hebt als je gaat knippen en schuiven met je audio bestanden! Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel
Wat betreft screeches, ze zijn meestal veel simpeler dan je zelf zou denken! De truc zit h'm echt in de modulatie. Ga met LFO's aan de gang, hang ze aan filters, aan je pitch, aan je phase etc. Het is makkelijk om dit te ver door te laten draaien, maar als je een redelijk goede sound hebt ben je al een heel eind.
Wat ik zelf gemerkt heb bij het maken van screeches: Gebruik je pitchbend en bounce je screech! Wat ik zelf vaak doe is een bepaalde noot pakken, bijvoorbeeld F, en deze simpelweg inhouden en met de pitchbend prutsen. Laat hm naar boven gaan, naar beneden, van boven naar beneden, etc. Dit sla je op, bounce je naar een wave file en dan kan je gaan knippen! Soms klinkt je screech in het midden van zo'n pitchbend namelijk totaal anders dan aan het begin, waardoor je veel meer vrijheid hebt als je gaat knippen en schuiven met je audio bestanden! Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel
Voor wie het nog niet gezien heeft, Code black heeft een aantal tutorials op Facebook gezet (o.a hoe hij het intro geluidje in the red planet heeft gemaakt). Nu gebruikt hij in Cubase een optie dat je in de sample zelf kan slepen en zo een ander moment van de sample kan afspelen. Iemand enig idee of dat mogelijk is in FL?
Voor wie het nog niet gezien heeft, Code black heeft een aantal tutorials op Facebook gezet (o.a hoe hij het intro geluidje in the red planet heeft gemaakt). Nu gebruikt hij in Cubase een optie dat je in de sample zelf kan slepen en zo een ander moment van de sample kan afspelen. Iemand enig idee of dat mogelijk is in FL?
Weet iemand hoe ik precies dit Flanger effect krijg in Fruity Loops zoals je vanaf 0:17 hoort hieronder, ik probeer een beetje hetzelfde te krijgen maar het lukt me maar niet.
\
Ik hoor graag of jullie ideetjes hebben
Dit krijg je door met de Delay en feedback te spelen: