Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2015 22:36 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik ben nogsteeds benieuwd hoe Omegatypez z'n leads van de laatste tijd maakt, ik heb al verscheidene dingen geprobeert maar krijg nog niet een vergelijkbare sound.



Deze bijvoorbeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 19:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Ik ben nogsteeds benieuwd hoe Omegatypez z'n leads van de laatste tijd maakt, ik heb al verscheidene dingen geprobeert maar krijg nog niet een vergelijkbare sound.



Deze bijvoorbeeld.


K denk dat dat meer virus is met wat sylenth layers misschien. Doet me een beetje denken aan sylence zn leads (natuurlijk andere melodie style), maar sylence die zei laatst in zo'n skype call van ja ik gebruik echt vaak virus, en dat layer ik dan met wat sylenth layers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 13:14 
 
Hardtraxxer

Weet iemand goede tutorials over het maken van "freestyle" in het bijzonder met fl studio? Kan namelijk geen specifieke video's hierover vinden omdat het niet echt een erkende genre is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 14:02 
 
Hardtraxx Addict

Voosaa schreef:
Weet iemand goede tutorials over het maken van "freestyle" in het bijzonder met fl studio? Kan namelijk geen specifieke video's hierover vinden omdat het niet echt een erkende genre is.


Kun je anders een voorbeeld posten?

En wat je dan van zo'n track na wilt maken.. kicks, leads , ..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 16:13 
 
Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Voosaa schreef:
Weet iemand goede tutorials over het maken van "freestyle" in het bijzonder met fl studio? Kan namelijk geen specifieke video's hierover vinden omdat het niet echt een erkende genre is.


Kun je anders een voorbeeld posten?

En wat je dan van zo'n track na wilt maken.. kicks, leads , ..


Voorbeeldje:
Het gaat hierbij vaak om edit/bootlegs van house nummers

Vooral de kicks en leads en hoe zo'n nummer wordt opgebouwd (wat er precies gekopieerd wordt etc.)

Alvast bedankt ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2015 10:17 
 
Hardtraxx Addict

Voor een groot deel is het idd gewoon de originele track.
Dus je zou of heel makkelijk een FL studio remake kunnen downloaden (via youtube ofzo) en daar een groot deel uit rippen en er iets nieuw van maken. Je zou ook wat house sample packs en presets banks kunnen downloaden (Vengeance Dirty Electro vol 3 en alle Vandalism Sylenth1 banks). Voor de kick kun je dan zo'n big room house kick layeren met een hardstyle kick en daar het laag uit halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2015 18:04 
 
Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Voor een groot deel is het idd gewoon de originele track.
Dus je zou of heel makkelijk een FL studio remake kunnen downloaden (via youtube ofzo) en daar een groot deel uit rippen en er iets nieuw van maken. Je zou ook wat house sample packs en presets banks kunnen downloaden (Vengeance Dirty Electro vol 3 en alle Vandalism Sylenth1 banks). Voor de kick kun je dan zo'n big room house kick layeren met een hardstyle kick en daar het laag uit halen.


Thanks! Ga hier is even mee aan de slag :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 12:05 
 
Hardtraxx Addict

@Voosa
Als ik jou was zou ik eens wat oude Explosive Car Tuning (alles tot en met volume 10) luisteren. En dit met de houseachtige sounds enzo van tegenwoordig combineren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 23:27 
 
Hardtraxxer

Op youtube kan ik alleen maar tutorials vinden over kicks, screeches en leads.

Maar ik wil ook leren hoe ik andere sounds maak, ik heb zelf al veel zitten kloten maar er komen nou nooit sounds uit die ik mooi vind.

Hier een paar voorbeelden van bvb sounds:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CtJ6CqYp0rw[/youtube]

de sounds in de intro en outro (zo goed als allemaal)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=t1Fd_Oivopc[/youtube]

intro sounds

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fSVQcJBkw8s[/youtube]

die intro sound :p



De chord sound en de screech
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 12:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jarno schreef:
Op youtube kan ik alleen maar tutorials vinden over kicks, screeches en leads.

Maar ik wil ook leren hoe ik andere sounds maak, ik heb zelf al veel zitten kloten maar er komen nou nooit sounds uit die ik mooi vind.

Hier een paar voorbeelden van bvb sounds:



de sounds in de intro en outro (zo goed als allemaal)



intro sounds



die intro sound :p



De chord sound en de screech


Even je post gefixt ;)

Wat betreft screeches, ze zijn meestal veel simpeler dan je zelf zou denken! De truc zit h'm echt in de modulatie. Ga met LFO's aan de gang, hang ze aan filters, aan je pitch, aan je phase etc. Het is makkelijk om dit te ver door te laten draaien, maar als je een redelijk goede sound hebt ben je al een heel eind.

Wat ik zelf gemerkt heb bij het maken van screeches: Gebruik je pitchbend en bounce je screech! Wat ik zelf vaak doe is een bepaalde noot pakken, bijvoorbeeld F, en deze simpelweg inhouden en met de pitchbend prutsen. Laat hm naar boven gaan, naar beneden, van boven naar beneden, etc. Dit sla je op, bounce je naar een wave file en dan kan je gaan knippen! Soms klinkt je screech in het midden van zo'n pitchbend namelijk totaal anders dan aan het begin, waardoor je veel meer vrijheid hebt als je gaat knippen en schuiven met je audio bestanden! Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 19:33 
 
Hardtraxxer

TakkU schreef:

Even je post gefixt ;)

Wat betreft screeches, ze zijn meestal veel simpeler dan je zelf zou denken! De truc zit h'm echt in de modulatie. Ga met LFO's aan de gang, hang ze aan filters, aan je pitch, aan je phase etc. Het is makkelijk om dit te ver door te laten draaien, maar als je een redelijk goede sound hebt ben je al een heel eind.

Wat ik zelf gemerkt heb bij het maken van screeches: Gebruik je pitchbend en bounce je screech! Wat ik zelf vaak doe is een bepaalde noot pakken, bijvoorbeeld F, en deze simpelweg inhouden en met de pitchbend prutsen. Laat hm naar boven gaan, naar beneden, van boven naar beneden, etc. Dit sla je op, bounce je naar een wave file en dan kan je gaan knippen! Soms klinkt je screech in het midden van zo'n pitchbend namelijk totaal anders dan aan het begin, waardoor je veel meer vrijheid hebt als je gaat knippen en schuiven met je audio bestanden! Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel ;)


bedankt voor de tips :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 19:32 
 
Hardtraxxer

https://www.youtube.com/watch?v=tUaRROVqrMg

Hoe maak je die distorted intro synth?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2015 17:33 
 
Hardtraxxer



Iemand die weet waar ik die vette choir kan vinden? Of misschien de preset naam weet mocht ie in Omnisphere zitten! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2015 00:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Philharmonics is een goede, anders misschien een kontakt bank, of gewoon MagnusChoir (iets mindere kwaliteit maar het kijken waard).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 11:09 
 
Hardtraxx Addict

Antergy schreef:
Philharmonics is een goede, anders misschien een kontakt bank, of gewoon MagnusChoir (iets mindere kwaliteit maar het kijken waard).


Kontakt banken zou ik zeker zoeken. Zitten hele mooie bij.



Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2015 20:55 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Antergy schreef:
Philharmonics is een goede, anders misschien een kontakt bank, of gewoon MagnusChoir (iets mindere kwaliteit maar het kijken waard).


Kontakt banken zou ik zeker zoeken. Zitten hele mooie bij.






Thanks! Dit is idd wat ik zocht :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 11:47 
 
Hardtraxx Addict

Voor wie het nog niet gezien heeft, Code black heeft een aantal tutorials op Facebook gezet (o.a hoe hij het intro geluidje in the red planet heeft gemaakt). Nu gebruikt hij in Cubase een optie dat je in de sample zelf kan slepen en zo een ander moment van de sample kan afspelen. Iemand enig idee of dat mogelijk is in FL?

URL: https://www.facebook.com/CodeBlackMedia ... 1037289633 rond 3:50.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 12:34 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Voor wie het nog niet gezien heeft, Code black heeft een aantal tutorials op Facebook gezet (o.a hoe hij het intro geluidje in the red planet heeft gemaakt). Nu gebruikt hij in Cubase een optie dat je in de sample zelf kan slepen en zo een ander moment van de sample kan afspelen. Iemand enig idee of dat mogelijk is in FL?

URL: https://www.facebook.com/CodeBlackMedia ... 1037289633 rond 3:50.

Ik wilde precies hetzelfde weten, maar dan voor Logic Pro. Dus iemand die 't weet... Graag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 13:23 
 
Hardtraxx Addict

Heb het al gevonden.

In FL studio is het Shift + S en dan je muis inhouden op een sample en slepen. Of in de playlist bovenaan op de knop met 2 pijltjes klikken <>.

Edit: Shift + S zet hem gewoon op die <> (slip) mode.

In logic is het volgens mij iets ingewikkelder:

https://www.youtube.com/watch?v=6c7UOmzL1TU

Maar misschien is er ook een andere manier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 15:37 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Heb het al gevonden.

In FL studio is het Shift + S en dan je muis inhouden op een sample en slepen. Of in de playlist bovenaan op de knop met 2 pijltjes klikken <>.

Edit: Shift + S zet hem gewoon op die <> (slip) mode.

In logic is het volgens mij iets ingewikkelder:

https://www.youtube.com/watch?v=6c7UOmzL1TU

Maar misschien is er ook een andere manier.

Had ik gezien ja, erg veel gedoe in vergelijking met Cubase en FL. Toch bedankt voor 't delen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 20:49 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Logic kan natuurlijk niet in alles uitblinken he :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 21:11 
 
Artiest
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Logic kan natuurlijk niet in alles uitblinken he :D

True.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 23:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weet iemand een paar goede piano plugins? Kontakt instaleren lukt niet dus daar kan ik sowiezo niet uit kiezen XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2015 14:21 
 
Hardtraxx Addict

Ventrue schreef:
Weet iemand hoe ik precies dit Flanger effect krijg in Fruity Loops zoals je vanaf 0:17 hoort hieronder, ik probeer een beetje hetzelfde te krijgen maar het lukt me maar niet.

\

Ik hoor graag of jullie ideetjes hebben :D


Dit krijg je door met de Delay en feedback te spelen:
Afbeelding
[zippy]http://www76.zippyshare.com/v/vmMDCrg2/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2015 01:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Socializerz schreef:
Waarom kan je geen kontakt installeren?


Omdat ik nergens een goede volledige download kan vinden
Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner