Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 3 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 3 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxxer
593 posts member since 2014
last seen Dec 2020
NavionDJ wrote:Ik weet niet of deze vraag al gesteld is (kon niks vinden met de zoek functie in ieder geval),

Weet iemand hoe je die signature lead van Code Black/Atmozfears maakt uit Accelerate/Starting Over?
Ik heb al veel producers gehoord die er echt een exacte kopie van hebben gemaakt.

Geruchten gaan trouwens rond dat de wavetable een PWM moet zijn maarja ik kom er nog steeds niet uit >.<
Iemand ervaring hier mee?

(Natuurlijk is het kopieëren van sounds niet de bedoeling maar experimenteren kan geen kwaad toch? :P )
Kijk is op het Youtube kanaal van Arey Creator.
T
Hardtraxx Addict
1171 posts member since 2012
last seen Nov 2023
Heb voor de lol even een tutorialtje van die kerel gevolgd! Nice!
Maar wat ik me af vraag..

Hij gebruikt zowel z'n interne effects (Effects die in de softsynth zitten) als externe effects (Plugins) op het zelfde moment. Is dit gebruikelijk of ben ik de enige die dit heel raar vind? Wat is eigelijk t meest ideale? Of is dat smaak gebonden?
Hardtraxxer
593 posts member since 2014
last seen Dec 2020
Ik doe dat ook bijna altijd eigenlijk.
Ga er is mee experimenteren zou ik zeggen. Misschien vind je het dan wel tof worden. :thumbup:
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
Doe ik ook vaak. Ik gebruik meestal distortion en chorus oid van de plugin. EQ vind ik veel fijner van FabFilter omdat je daar meestal veel naukeuriger mee kan werken en reverb wil ik in een bus dus die doe ik ook extern.
T
Hardtraxx Addict
last seen Nov 2023
Snap ik! Maar het lijkt mij dat als je zowel de reverb en delay intern en een reverb extern gebruikt (Zoals ik in die tutorial zag en nu zelf geprobeerd heb.) Dat dit tenkoste gaat van de zuiverheid en je vooral een muddy effect heb.

Stomtoevallig valt het nu reuze mee met onzuiverheid maar dit is pas met 1 synth.
Ik ga iig verder experimenteren!

Hiervoor deed ik zelf alle effecten extern (iig de reverbs en delays).
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
M Unic wrote:Snap ik! Maar het lijkt mij dat als je zowel de reverb en delay intern en een reverb extern gebruikt (Zoals ik in die tutorial zag en nu zelf geprobeerd heb.) Dat dit tenkoste gaat van de zuiverheid en je vooral een muddy effect heb.

Stomtoevallig valt het nu reuze mee met onzuiverheid maar dit is pas met 1 synth.

K zou sowieso nooit reverb over een reverb gooien (behalve als je extreem experimenteel bezig bent ofzo :P )
Artiest
174 posts member since 2015
last seen Oct 2022
M Unic wrote:Snap ik! Maar het lijkt mij dat als je zowel de reverb en delay intern en een reverb extern gebruikt (Zoals ik in die tutorial zag en nu zelf geprobeerd heb.) Dat dit tenkoste gaat van de zuiverheid en je vooral een muddy effect heb.

Je zou ook reverb en delay op de channel strip van het instrument kunnen zetten met daarna in de chain een compressor, waardoor de attack van de synth naar voren wordt gedrukt en de reverb + delay later volgt.
Hardtraxx Newbie
26 posts member since 2014
last seen Nov 2018
Laud wrote: Kijk is op het Youtube kanaal van Arey Creator.
Komt niet eens in de buurt :whistle:

Wat me trouwens ook opviel aan de synth is dat bij lange noten, krijgt hij langzaam een andere distortion.
Lijkt op een cutoff envelope :)
Hardtraxx Newbie
26 posts member since 2014
last seen Nov 2018
Ik heb nu dit;
http://www15.zippyshare.com/v/ggziw43f/file.html

Maar volgens mij zit er nog een soort van synth layer tussen met zo'n dubstep sound?
T
Hardtraxx Addict
last seen Nov 2023
Zal dat niet met de magie van een Virus gemaakt zijn? :P

View on YouTube

Dat effect op 0:03 seconde.. Hoe krijg je dat?
Dat Life ifeifeifeifeifeifei etc

Ik weet dat je dit onhandig kan maken met de Edison maar zijn er misschien wat nettere manieren om dit te doen?
Hardtraxxer
434 posts member since 2014
last seen Mar 2026
Over dat code black gebeuren, dat kan gewoon met sylenth, het zit m volgens mij in de pitch LFO.

Dit zijn mijn tries, 5 aparte (1 layer) en 1 samen. (Ik heb btw even End Like This gebruikt, vind ik gewoon chille track XD)

https://clyp.it/1tt4vlwv
Hardtraxxer
434 posts member since 2014
last seen Mar 2026
M Unic wrote:Zal dat niet met de magie van een Virus gemaakt zijn? :P

View on YouTube

Ik weet dat je dit onhandig kan maken met de Edison maar zijn er misschien wat nettere manieren om dit te doen?
Je kan in een apart project de vocal zetten, en als je dan in de playlist die select bar gebruikt en die steeds kleiner maakt, dan kan je dat effect krijgen (en dan gewoon opnemen met edison of een extern programma). Die pitch kan je gewoon met een pitch envelope doen als je die gerecorde file hebt.
Artiest
797 posts member since 2011
last seen 3 hours ago

View on YouTube

Ik gebruik voor dit soort dingen altijd dblue glitch en dan de retrigger functie ;)

EDIT: retrigger functie + crusher functie op een vocal en je krijgt dit effect: https://clyp.it/ssiss5c1
P
Hardtraxxer
305 posts member since 2014
last seen Feb 2016
Lunatic wrote:

View on YouTube

Ik gebruik voor dit soort dingen altijd dblue glitch en dan de retrigger functie ;)

EDIT: retrigger functie + crusher functie op een vocal en je krijgt dit effect: https://clyp.it/ssiss5c1
Idd, en wbt frontliner, het is ''gewoon'' een fx in cubase die dat kan.
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
In FL studio kan dit ook met 'Direct Wave'.

Links onder in het scherm op 'Sample' klikken.
Je sample erin slepen.
Onderaan 'Loop Type' op 'Forward' zetten.
Loop start en Loop end instellen, en dan een automation clip op 'Loop end' zetten.
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Antergy wrote:Over dat code black gebeuren, dat kan gewoon met sylenth, het zit m volgens mij in de pitch LFO.

Dit zijn mijn tries, 5 aparte (1 layer) en 1 samen. (Ik heb btw even End Like This gebruikt, vind ik gewoon chille track XD)

https://clyp.it/1tt4vlwv
Klopt, ik zelf heb hem gemaakt met 2 layers. 1 top high lead, en 1 saw lead. Beide met de glide aan natuurlijk..

[soundcloud]http://clyp.it/zckmscq3[/soundcloud] * Geluid komt van een video, en niet het werkelijke mp3 bestand.
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Rumpfy wrote:Ja maar mijn pc is nu ook naar de knoppe krijg hem niet meer gestart. Krijg een blauw scherm? Als ik hem opstart. (Potverdikkie). Maar mijn vraag was eigelijk min of meer of ik heel mijn c schijf kan over zette op een losse externe hdd en dat ik dan niet alles opnieuw hoef te installeren?
Gaat niet werken! Je kan niet simpelweg je FL map overzetten naar een andere PC, je zal toch echt je programma's opnieuw moeten installeren om ze te laten werken. Enige andere optie die je hebt is via speciale software een exacte clone maken van je harddisk zodat dingen als je register ook mee gaan, maar gezien je bluescreens etc. raad ik je dat absoluut af! Gewoon de tijd nemen om alles opnieuw te installeren. Kost een middagje, maar dan draait alles weer perfect!
J
Hardtraxxer
299 posts member since 2011
last seen Apr 2016
Hoe maak je de synth op 1:00 ?

View on SoundCloud
View on SoundCloud
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Jarno wrote:Hoe maak je de synth op 1:00 ?
Ik neem aan dat je die ''Oliver Heldens'' pluck bedoelt ?
Is naar mijn idee gewoon een dikke saw synth in de cutoff, korte release en flinke compressie.. eventueel opgevuld met een bassline en een top pluckje
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Heb hier wel een Massive preset voor je (niet zelf gemaakt), kom je al een heel eind mee.

http://www93.zippyshare.com/v/cBly3c9M/file.html

Wel zelf nog FX erop gooien (reverb,delay,eq..)
J
Hardtraxxer
299 posts member since 2011
last seen Apr 2016
dankjewel :)
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Punthoofd wrote:
Is naar mijn idee gewoon een dikke saw synth in de cutoff, korte release en flinke compressie.. eventueel opgevuld met een bassline en een top pluckje
Die kenmerkende Olivier Heldens sound (future house sound) krijg je door fm synthese.
8 posts member since 2015
last seen Feb 2017
Phase 2 wrote:
Punthoofd wrote:
Die kenmerkende Olivier Heldens sound (future house sound) krijg je door fm synthese.
Inderdaad FM. Wavetables werken ook wel. Ik maak de meeste van mijn future basses in Serum.

Paar wavetables met genoeg harmonics, eventueel detunen, zorgen dat één oscillator op +7 semitones zit. Filter envelope om hem lekker plucky te maken (maar zorg wel dat je genoeg release hebt) en dan flink wat distortion en compressie (of een transient shaper).

De sound in die Jonas Aden track klinkt als meerdere layers. Ik vermoed een FM bass/sine op +7 als top (kun je makkelijk maken in Spire) en een hele lage saw met veel detune en eventueel een bandpass filter met wat drive eronder. En dan als subbass gewoon een simpele sine.

View on SoundCloud deze is in Serum gemaakt
Hardtraxx Addict
1544 posts member since 2013
last seen May 2019
Weet iemand hoe ik precies dit Flanger effect krijg in Fruity Loops zoals je vanaf 0:17 hoort hieronder, ik probeer een beetje hetzelfde te krijgen maar het lukt me maar niet.

View on YouTube\

Ik hoor graag of jullie ideetjes hebben :D
Artiest
174 posts member since 2015
last seen Oct 2022
Ventrue wrote:Weet iemand hoe ik precies dit Flanger effect krijg in Fruity Loops zoals je vanaf 0:17 hoort hieronder, ik probeer een beetje hetzelfde te krijgen maar het lukt me maar niet.

View on YouTube\

Ik hoor graag of jullie ideetjes hebben :D
Dit doet RR via de mixer ter plekke, maar als je het in je DAW wilt doen, kun je je echo (of delay) steeds kleiner laten worden. Uiteindelijk bij een aantal milliseconden zal het als een flanger klinken.