Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 10:21 

Hardtraxxer

NavionDJ schreef:
Ik weet niet of deze vraag al gesteld is (kon niks vinden met de zoek functie in ieder geval),

Weet iemand hoe je die signature lead van Code Black/Atmozfears maakt uit Accelerate/Starting Over?
Ik heb al veel producers gehoord die er echt een exacte kopie van hebben gemaakt.

Geruchten gaan trouwens rond dat de wavetable een PWM moet zijn maarja ik kom er nog steeds niet uit >.<
Iemand ervaring hier mee?

(Natuurlijk is het kopieëren van sounds niet de bedoeling maar experimenteren kan geen kwaad toch? :P )

Kijk is op het Youtube kanaal van Arey Creator.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 15:56 

Hardtraxx Addict

Heb voor de lol even een tutorialtje van die kerel gevolgd! Nice!
Maar wat ik me af vraag..

Hij gebruikt zowel z'n interne effects (Effects die in de softsynth zitten) als externe effects (Plugins) op het zelfde moment. Is dit gebruikelijk of ben ik de enige die dit heel raar vind? Wat is eigelijk t meest ideale? Of is dat smaak gebonden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 16:00 

Hardtraxxer

Ik doe dat ook bijna altijd eigenlijk.
Ga er is mee experimenteren zou ik zeggen. Misschien vind je het dan wel tof worden. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 16:11 

Hardtraxx Elite

Doe ik ook vaak. Ik gebruik meestal distortion en chorus oid van de plugin. EQ vind ik veel fijner van FabFilter omdat je daar meestal veel naukeuriger mee kan werken en reverb wil ik in een bus dus die doe ik ook extern.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 20:14 

Hardtraxx Addict

Snap ik! Maar het lijkt mij dat als je zowel de reverb en delay intern en een reverb extern gebruikt (Zoals ik in die tutorial zag en nu zelf geprobeerd heb.) Dat dit tenkoste gaat van de zuiverheid en je vooral een muddy effect heb.

Stomtoevallig valt het nu reuze mee met onzuiverheid maar dit is pas met 1 synth.
Ik ga iig verder experimenteren!

Hiervoor deed ik zelf alle effecten extern (iig de reverbs en delays).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 21:02 

Hardtraxx Elite

M Unic schreef:
Snap ik! Maar het lijkt mij dat als je zowel de reverb en delay intern en een reverb extern gebruikt (Zoals ik in die tutorial zag en nu zelf geprobeerd heb.) Dat dit tenkoste gaat van de zuiverheid en je vooral een muddy effect heb.

Stomtoevallig valt het nu reuze mee met onzuiverheid maar dit is pas met 1 synth.

K zou sowieso nooit reverb over een reverb gooien (behalve als je extreem experimenteel bezig bent ofzo :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2015 19:45 

Artiest

M Unic schreef:

Je zou ook reverb en delay op de channel strip van het instrument kunnen zetten met daarna in de chain een compressor, waardoor de attack van de synth naar voren wordt gedrukt en de reverb + delay later volgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2015 16:57 

Hardtraxx Newbie

Laud schreef:
Kijk is op het Youtube kanaal van Arey Creator.

Komt niet eens in de buurt :whistle:

Wat me trouwens ook opviel aan de synth is dat bij lange noten, krijgt hij langzaam een andere distortion.
Lijkt op een cutoff envelope :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2015 18:48 

Hardtraxx Newbie

Ik heb nu dit;
[zippy]http://www15.zippyshare.com/v/ggziw43f/file.html[/zippy]

Maar volgens mij zit er nog een soort van synth layer tussen met zo'n dubstep sound?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2015 18:37 

Hardtraxx Addict

Zal dat niet met de magie van een Virus gemaakt zijn? :P

Dat effect op 0:03 seconde.. Hoe krijg je dat?
Dat Life ifeifeifeifeifeifei etc

Ik weet dat je dit onhandig kan maken met de Edison maar zijn er misschien wat nettere manieren om dit te doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2015 22:24 

Hardtraxxer

Over dat code black gebeuren, dat kan gewoon met sylenth, het zit m volgens mij in de pitch LFO.

Dit zijn mijn tries, 5 aparte (1 layer) en 1 samen. (Ik heb btw even End Like This gebruikt, vind ik gewoon chille track XD)

https://clyp.it/1tt4vlwv
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2015 22:29 

Hardtraxxer

M Unic schreef:

Ik weet dat je dit onhandig kan maken met de Edison maar zijn er misschien wat nettere manieren om dit te doen?

Je kan in een apart project de vocal zetten, en als je dan in de playlist die select bar gebruikt en die steeds kleiner maakt, dan kan je dat effect krijgen (en dan gewoon opnemen met edison of een extern programma). Die pitch kan je gewoon met een pitch envelope doen als je die gerecorde file hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2015 00:05 

Artiest

M Unic schreef:

Ik gebruik voor dit soort dingen altijd dblue glitch en dan de retrigger functie ;)

EDIT: retrigger functie + crusher functie op een vocal en je krijgt dit effect: https://clyp.it/ssiss5c1
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2015 12:03 

Hardtraxxer

Lunatic schreef:
M Unic schreef:

Ik gebruik voor dit soort dingen altijd dblue glitch en dan de retrigger functie ;)

EDIT: retrigger functie + crusher functie op een vocal en je krijgt dit effect: https://clyp.it/ssiss5c1

Idd, en wbt frontliner, het is ''gewoon'' een fx in cubase die dat kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2015 12:07 

Hardtraxx Addict

In FL studio kan dit ook met 'Direct Wave'.

Links onder in het scherm op 'Sample' klikken.
Je sample erin slepen.
Onderaan 'Loop Type' op 'Forward' zetten.
Loop start en Loop end instellen, en dan een automation clip op 'Loop end' zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2015 12:26 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
Over dat code black gebeuren, dat kan gewoon met sylenth, het zit m volgens mij in de pitch LFO.

Dit zijn mijn tries, 5 aparte (1 layer) en 1 samen. (Ik heb btw even End Like This gebruikt, vind ik gewoon chille track XD)

https://clyp.it/1tt4vlwv

Klopt, ik zelf heb hem gemaakt met 2 layers. 1 top high lead, en 1 saw lead. Beide met de glide aan natuurlijk..

* Geluid komt van een video, en niet het werkelijke mp3 bestand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2015 14:17 

Hardtraxx Elite

Rumpfy schreef:
Ja maar mijn pc is nu ook naar de knoppe krijg hem niet meer gestart. Krijg een blauw scherm? Als ik hem opstart. (Potverdikkie). Maar mijn vraag was eigelijk min of meer of ik heel mijn c schijf kan over zette op een losse externe hdd en dat ik dan niet alles opnieuw hoef te installeren?

Gaat niet werken! Je kan niet simpelweg je FL map overzetten naar een andere PC, je zal toch echt je programma's opnieuw moeten installeren om ze te laten werken. Enige andere optie die je hebt is via speciale software een exacte clone maken van je harddisk zodat dingen als je register ook mee gaan, maar gezien je bluescreens etc. raad ik je dat absoluut af! Gewoon de tijd nemen om alles opnieuw te installeren. Kost een middagje, maar dan draait alles weer perfect!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2015 14:46 

Hardtraxxer

Hoe maak je de synth op 1:00 ?

https://soundcloud.com/futurehousemusic ... hatyouwant
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2015 10:45 

Hardtraxxer

Jarno schreef:

Ik neem aan dat je die ''Oliver Heldens'' pluck bedoelt ?
Is naar mijn idee gewoon een dikke saw synth in de cutoff, korte release en flinke compressie.. eventueel opgevuld met een bassline en een top pluckje
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2015 11:51 

Hardtraxx Addict

Heb hier wel een Massive preset voor je (niet zelf gemaakt), kom je al een heel eind mee.

http://www93.zippyshare.com/v/cBly3c9M/file.html

Wel zelf nog FX erop gooien (reverb,delay,eq..)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2015 17:44 

Hardtraxxer

dankjewel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2015 14:06 

Hardtraxx Addict

Punthoofd schreef:
Jarno schreef:

Is naar mijn idee gewoon een dikke saw synth in de cutoff, korte release en flinke compressie.. eventueel opgevuld met een bassline en een top pluckje

Die kenmerkende Olivier Heldens sound (future house sound) krijg je door fm synthese.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2015 20:26 

Hardtraxx Newbie

Phase 2 schreef:
Punthoofd schreef:
Jarno schreef:

Die kenmerkende Olivier Heldens sound (future house sound) krijg je door fm synthese.

Inderdaad FM. Wavetables werken ook wel. Ik maak de meeste van mijn future basses in Serum.

Paar wavetables met genoeg harmonics, eventueel detunen, zorgen dat één oscillator op +7 semitones zit. Filter envelope om hem lekker plucky te maken (maar zorg wel dat je genoeg release hebt) en dan flink wat distortion en compressie (of een transient shaper).

De sound in die Jonas Aden track klinkt als meerdere layers. Ik vermoed een FM bass/sine op +7 als top (kun je makkelijk maken in Spire) en een hele lage saw met veel detune en eventueel een bandpass filter met wat drive eronder. En dan als subbass gewoon een simpele sine.

https://soundcloud.com/rejektmusic/dont ... ss/s-hHD6B deze is in Serum gemaakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2015 19:21 

Hardtraxx Addict

Weet iemand hoe ik precies dit Flanger effect krijg in Fruity Loops zoals je vanaf 0:17 hoort hieronder, ik probeer een beetje hetzelfde te krijgen maar het lukt me maar niet.

\

Ik hoor graag of jullie ideetjes hebben :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2015 19:31 

Artiest

Ventrue schreef:
Weet iemand hoe ik precies dit Flanger effect krijg in Fruity Loops zoals je vanaf 0:17 hoort hieronder, ik probeer een beetje hetzelfde te krijgen maar het lukt me maar niet.

\

Ik hoor graag of jullie ideetjes hebben :D

Dit doet RR via de mixer ter plekke, maar als je het in je DAW wilt doen, kun je je echo (of delay) steeds kleiner laten worden. Uiteindelijk bij een aantal milliseconden zal het als een flanger klinken.
Vorige  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner