Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2015 00:04 
 
Hardtraxx Elite

Socializerz schreef:
Merk vaak dat beginnende producers heel erg blij zijn als zij de kick onder een melodie krijgen, door dat ze zo blij zijn valt het soms niet op dat de kick vals is. Dat je dat niet hoort is niet voor te stelen maar toch gebeurt het

Afbeelding

Sorry, kon het niet laten :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2015 00:07 
 
Hardtraxx Addict

Laat Thyron hier aub buiten. :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 10:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wat word er bedoeld met je track bouncen? lees het hier en daar wel eens maar heb me eigelijk geen idee wat ik erbij moet voorstellen?

''pff amateur''
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 10:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rumpfy schreef:
wat word er bedoeld met je track bouncen? lees het hier en daar wel eens maar heb me eigelijk geen idee wat ik erbij moet voorstellen?

''pff amateur''

Het bouncen van een track wordt ook wel gezien als het 'renderen' van een track als die term je wel bekend is. Het wil zeggen dat iemand zijn track tot MP3 of WAV maakt in het programma waar hij zijn muziek in maakt (denk aan FL Studio, Cubase, Logic Pro etc.).
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 11:28 
 
Hardtraxx Addict

Bouncen doe je meestal met een midi track. Je exporteert de midi track of een gedeelte ervan naar audio. Je kunt de vst die aan de midi track was gekoppeld vervolgens verwijderen of muren. Op deze manier kun je cpu besparen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 11:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

aah zo, ik snap hem!, wist niet dat dat bouncen was.
ik noemde het ''mp3tjevangeluidjerenderenendanweerinprojectstoppen''
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 11:54 
 
Hardtraxx Addict

Rumpfy schreef:
aah zo, ik snap hem!, wist niet dat dat bouncen was.
ik noemde het ''mp3tjevangeluidjerenderenendanweerinprojectstoppen''


In o.a. Logic en Studio One heet het ook gewoon bouncen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 18:14 
 
Hardtraxx Elite

Phase 2 schreef:
Bouncen doe je meestal met een midi track. Je exporteert de midi track of een gedeelte ervan naar audio. Je kunt de vst die aan de midi track was gekoppeld vervolgens verwijderen of muren. Op deze manier kun je cpu besparen.

Hoeft niet perse een midi track te zijn, bouncen is bij audio gewoon wat renderen bij video is wat Rayne al zei. Het wordt veel gebruikt bij losse midi sporen maar het exporteren van de gehele track heet ook bouncen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 16:02 
 
Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Phase 2 schreef:
Bouncen doe je meestal met een midi track. Je exporteert de midi track of een gedeelte ervan naar audio. Je kunt de vst die aan de midi track was gekoppeld vervolgens verwijderen of muren. Op deze manier kun je cpu besparen.

Hoeft niet perse een midi track te zijn, bouncen is bij audio gewoon wat renderen bij video is wat Rayne al zei. Het wordt veel gebruikt bij losse midi sporen maar het exporteren van de gehele track heet ook bouncen.


Ik zeg ook niet dat per se een midi track moet zijn he. Maar dat het daar meestal mee gedaan wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 20:16 
 
Hardtraxx Elite

Phase 2 schreef:
DJ_Tim schreef:
Phase 2 schreef:
Bouncen doe je meestal met een midi track. Je exporteert de midi track of een gedeelte ervan naar audio. Je kunt de vst die aan de midi track was gekoppeld vervolgens verwijderen of muren. Op deze manier kun je cpu besparen.

Hoeft niet perse een midi track te zijn, bouncen is bij audio gewoon wat renderen bij video is wat Rayne al zei. Het wordt veel gebruikt bij losse midi sporen maar het exporteren van de gehele track heet ook bouncen.


Ik zeg ook niet dat per se een midi track moet zijn he. Maar dat het daar meestal mee gedaan wordt.

Ja snap ik maar wou even mogelijke onduidelijkheid uit de lucht helpen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2015 11:34 
 
Hardtraxx Elite

Weet iemand hoe worden dit soort sounds gemaakt?:

De lead die er op 0:08 in komt:


en hier bij 0:52:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2015 11:43 
 
Hardtraxxer

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2bAf2z1qsCU[/youtube]

Wordt in het begin uitgelegd :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2015 11:49 
 
Hardtraxx Elite

Dankje! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2015 20:55 
 
Hardtraxx Newbie

Iemand die weet hoe je dit kan maken op 0:58

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2015 21:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dark Mindz schreef:
Iemand die weet hoe je dit kan maken op 0:58



je bedoelt dat melodietje? een init geluidje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2015 21:10 
 
Hardtraxx Newbie

Rumpfy schreef:
Dark Mindz schreef:
Iemand die weet hoe je dit kan maken op 0:58



je bedoelt dat melodietje? een init geluidje?

Ik bedoel dat robotachtig geluid
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2015 21:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

beetje dubstep achtig, miss tutorial. (ik denk massive)
distortion bass maken (en vooral laag houden)
lfo (cutoff) dat hij hapert.
en atack is omhoog gepitcht en word op de decay omlaag gepitcht?.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2015 13:43 
 
Hardtraxxer

Hoe maak je de lead sound op 5:50?

https://www.youtube.com/watch?v=I7pdXXAw9sc

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=I7pdXXAw9sc[/youtube]
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2015 21:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Doet me denken aan Base Alert - Zoo, maar ik maak m'n leads vaak met Toxic Biohazard en dit is wel een lead die daarmee moet lukken. Misschien wat tutorials kijken voor hoe die plugin werkt als je dat niet weet en daarna lekker klooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 18:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

even een vraagje!

ik wil windows weer helemaal opnieuw installeren, omdat mijn pc erg traag is geworden maar hoe doe ik dit het handigst zodat ik niks kwijt raak?
En kan ik de FL studio die is op mijn pc is geïnstalleerd op een externe harde schijf zetten en dan weer terug op mijn pc kan zetten als windows erop nieuw opstaat? en dat ik dan meteen weer aan de slag kan zonder alles opnieuw te moeten installeren?

Heb niet heel veel verstand van pc's dus ik wil er wel zeker van zijn dat ik heel mijn projecten samples liedjes terug heb! zonder teveel werk
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 18:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Alles op een usb stickie gooien even?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2015 08:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja maar mijn pc is nu ook naar de knoppe krijg hem niet meer gestart. Krijg een blauw scherm? Als ik hem opstart. (Potverdikkie). Maar mijn vraag was eigelijk min of meer of ik heel mijn c schijf kan over zette op een losse externe hdd en dat ik dan niet alles opnieuw hoef te installeren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2015 17:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rumpfy schreef:
Ja maar mijn pc is nu ook naar de knoppe krijg hem niet meer gestart. Krijg een blauw scherm? Als ik hem opstart. (Potverdikkie). Maar mijn vraag was eigelijk min of meer of ik heel mijn c schijf kan over zette op een losse externe hdd en dat ik dan niet alles opnieuw hoef te installeren?


Als ie niet meer opstart kan je proberen de HDD uit je kast te halen en te kijken of die het nog wel doet. Dan heb je gewoon al je bestanden nog alleen is de rest van je computer stuk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2015 20:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja ik heb beetje lopen sleutelen, en schoon gemaakt nu doet hij het weer, dus ga dit weekend alles netjes ordenen en alles opnieuw instaleren :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2015 20:50 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik weet niet of deze vraag al gesteld is (kon niks vinden met de zoek functie in ieder geval),

Weet iemand hoe je die signature lead van Code Black/Atmozfears maakt uit Accelerate/Starting Over?
Ik heb al veel producers gehoord die er echt een exacte kopie van hebben gemaakt.

Geruchten gaan trouwens rond dat de wavetable een PWM moet zijn maarja ik kom er nog steeds niet uit >.<
Iemand ervaring hier mee?

(Natuurlijk is het kopieëren van sounds niet de bedoeling maar experimenteren kan geen kwaad toch? :P )
Vorige  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner