Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 49 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 5 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
P
Hardtraxxer
305 posts member since 2014
last seen Feb 2016
Wie nexus noemt als vst, mag direct stoppen met produceren!

@Wildcard, verdiep je allereerst in wat een oscillator is.. neem de info over golven etc tot je, en dan kan je vanuit daar gaan pielen..
Onthoud dat er zeker voor hardstyle geen regels zijn qua produceren.. Er zijn natuurlijk wel een paar kanttekeningen, maar het grootste deel moet gewoon vanuit je zelf komen :)
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
Punthoofd wrote:Wie nexus noemt als vst, mag direct stoppen met produceren!
hoe wil je het dan noemen? Rtas?
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Stigmata wrote:
Ik zou het hele woord nexus eigenlijk liever willen mijden..
Meer dan een sampler is het ipc niet..
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Punthoofd wrote:
Stigmata wrote:
Er is niks mis met nexus. Je kunt nexus gebruiken op een manier waardoor het niet standaard is. Wees creatief ermee.
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
Phase 2 wrote:
Punthoofd wrote:
Er is niks mis met nexus. Je kunt nexus gebruiken op een manier waardoor het niet standaard is. Wees creatief ermee.
nou dat, ik schaam me er niet voor om nexus te gebruiken. want die shit is goed.
Hoe je er mee om gaat is aan jou. Maar om nou te roepen, "oeh, rompler(sampler) afblijven!"
nope.. nergens voor nodig.
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Stigmata wrote:
Phase 2 wrote:
Punthoofd wrote:
nou dat, ik schaam me er niet voor om nexus te gebruiken. want die shit is goed.
Hoe je er mee om gaat is aan jou. Maar om nou te roepen, "oeh, rompler(sampler) afblijven!"
nope.. nergens voor nodig.
Ik zeg ook niet dat je hem niet moet gebruiken.. Ik zeg alleen dat veel beginners denken dat het net als een spire of een sylenth1 is.. terwijl het niks anders dan een sampler is.. Alleen leer je daar niks mee wbt eigen leads maken :)
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Ik wou hier serieus op reageren, maar ik hou het maar op:

View on YouTube
J
Hardtraxxer
299 posts member since 2011
last seen Apr 2016
Nexus is wel degelijk een vst. Wat jij bedoelt is dat nexus geen synthesizer is, wat spire en sylenth dan weer wel zijn.
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
Iemand enig idee hoe je deze lead kan maken? Zat al beetje te kloten met filters en envelopes en kom wel een beetje in de buurt maar t klinkt nog niet echt lekker. (K heb het natuurlijk over de break lead)

View on YouTube
Hardtraxxer
503 posts member since 2013
last seen Oct 2021
Dit komt in de buurt :P

View on YouTube
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
Ik heb een vst genaamd V-station. Er zit een preset in die hier precies op lijkt, het is een soort acid lead met distortion erop.
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Bedankt, ga er dit weekend eens naar kijken! :D
Hardtraxx Addict
1544 posts member since 2013
last seen May 2019
Raven wrote:Thx, ik ga een beetje pielen en op korte termijn wil ik wel een daw leren kennen.
Fruity Loops heeft veel VST's van zichzelf die erg fijn zijn dus misschien is dat een makkelijke DAW, maar wat idd al genoemd wordt, Camelcrush/Phat, FabFilter, Sylenth 1, Nexus en ga zo maar door.
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Je kan zeggen wat je wilt, maar het ging hier toch echt over het ontwikkelen van ''je eigen'' sound.. Werken met Nexus is het zelfde als werken met presets uit een presetpack voor bijv spire sylenth etc..
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Punthoofd wrote:Je kan zeggen wat je wilt, maar het ging hier toch echt over het ontwikkelen van ''je eigen'' sound.. Werken met Nexus is het zelfde als werken met presets uit een presetpack voor bijv spire sylenth etc..
Dan kun je nog steeds een eigen sound maken met nexus. Er is meer dan alleen knopjes in een vst. Layering effecten etc. Het is beperkter natuurlijk, maar niet onmogelijk.
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Ik ben het wel eens met Punthoofd, gebruik het zelf gewoon nooit omdat ik mijn sounds passend voor een track maak en dat kan (ik) alleen als ik 'from scratch' begin. Heb tegenwoordig geen nexus meer maar heb het vroeger wel gebruikt voor piano's en belletjes e.d.
Hardtraxx Beheerder
last seen 4 days ago
Ik gebruik Nexus als opvulling en voor pads en strings. werkt prima. Het gaat uiteindelijk ook om het geheel he. Niet over een bepaalde laag in een leadsynth.
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
The Venator wrote:Ik gebruik Nexus als opvulling en voor pads en strings. werkt prima. Het gaat uiteindelijk ook om het geheel he. Niet over een bepaalde laag in een leadsynth.
Klopt, zolang iemand een eigen sound heeft vind ik t allemaal prima, vind het zelf alleen niet fijn om zo te werken :$
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
The Venator wrote:Ik gebruik Nexus als opvulling en voor pads en strings. werkt prima. Het gaat uiteindelijk ook om het geheel he. Niet over een bepaalde laag in een leadsynth.
Je haalt nog steeds 2 dingen door elkaar.. Op de vorige pagina werd er gevraagd wat te doen als je NET begint.. Als je dan zegt gebruik nexus, ipv dat iemand gaat leren hoe een synth werkt..
Zoals je zelf zegt, gebruik het voor pads en strings als opvulling. Je maakt er niet een eigen karakter mee..
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Dr werd toch echt gevraagd welke vst's een must zijn.
Hardtraxxer
136 posts member since 2013
last seen May 2017
View on SoundCloud

In deze track van gecko en wavo is er een melodie in het midden van de track. Hoe is deze gebouwt? Zijn dit alleen noten? Of zijn het chords? (of een lead met een note +5 ofzo) vind het echt zon fijne sound ;p

Weet zo weinig over chords, iemand een goed boek wat ik kan kopen waar ik 'snel' muziektheorie kan leren (vooral melodieën etc)
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Joegoslaaf wrote:https://soundcloud.com/geckonl/honey-pls?in=geckonl/sets/a-new-wave-album

In deze track van gecko en wavo is er een melodie in het midden van de track. Hoe is deze gebouwt? Zijn dit alleen noten? Of zijn het chords? (of een lead met een note +5 ofzo) vind het echt zon fijne sound ;p

Weet zo weinig over chords, iemand een goed boek wat ik kan kopen waar ik 'snel' muziektheorie kan leren (vooral melodieën etc)
Als ik het zo hoor zijn het gewoon akkoorden.. En ik denk dat er op internet genoeg info te vinden is over akkoorden.. Daarbij zijn er een hoop top producers die bijv niet eens akkoorden kennen, maar gewoon gebruiken wat goed klinkt!
Dat is ook wel et belangrijkste.. Dat je kan horen of een akkoord goed is of vals :)
Hardtraxx Beheerder
last seen 4 days ago
Voor mij en vele anderen is dit echt super makkelijk, maar ik heb vaak zat mensen gezien die gewoon echt valse akkoorden gebruikten. Ik begrijp niet wat je dan wilt bereiken :D
E
Hardtraxxer
98 posts member since 2014
last seen Apr 2017
Hahaha same! Ik snap het ook nooit wanneer mensen het niet horen als een akkoord vals is.
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Of een valse pitchkick :x :x