Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 10:28 

Hardtraxxer

Wie nexus noemt als vst, mag direct stoppen met produceren!

@Wildcard, verdiep je allereerst in wat een oscillator is.. neem de info over golven etc tot je, en dan kan je vanuit daar gaan pielen..
Onthoud dat er zeker voor hardstyle geen regels zijn qua produceren.. Er zijn natuurlijk wel een paar kanttekeningen, maar het grootste deel moet gewoon vanuit je zelf komen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 13:35 

Hardtraxxer

Punthoofd schreef:

hoe wil je het dan noemen? Rtas?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 13:44 

Hardtraxxer

Stigmata schreef:
Punthoofd schreef:

Ik zou het hele woord nexus eigenlijk liever willen mijden..
Meer dan een sampler is het ipc niet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 15:03 

Hardtraxx Addict

Punthoofd schreef:
Stigmata schreef:
Punthoofd schreef:

Er is niks mis met nexus. Je kunt nexus gebruiken op een manier waardoor het niet standaard is. Wees creatief ermee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 15:06 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Punthoofd schreef:

Er is niks mis met nexus. Je kunt nexus gebruiken op een manier waardoor het niet standaard is. Wees creatief ermee.

nou dat, ik schaam me er niet voor om nexus te gebruiken. want die shit is goed.
Hoe je er mee om gaat is aan jou. Maar om nou te roepen, "oeh, rompler(sampler) afblijven!"
nope.. nergens voor nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 15:48 

Hardtraxxer

Stigmata schreef:
Phase 2 schreef:
Punthoofd schreef:

nou dat, ik schaam me er niet voor om nexus te gebruiken. want die shit is goed.
Hoe je er mee om gaat is aan jou. Maar om nou te roepen, "oeh, rompler(sampler) afblijven!"
nope.. nergens voor nodig.

Ik zeg ook niet dat je hem niet moet gebruiken.. Ik zeg alleen dat veel beginners denken dat het net als een spire of een sylenth1 is.. terwijl het niks anders dan een sampler is.. Alleen leer je daar niks mee wbt eigen leads maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 18:49 

Hardtraxx Addict

Punthoofd schreef:

Ik wou hier serieus op reageren, maar ik hou het maar op:

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 21:38 

Hardtraxxer

Nexus is wel degelijk een vst. Wat jij bedoelt is dat nexus geen synthesizer is, wat spire en sylenth dan weer wel zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 21:59 

Hardtraxx Elite

Iemand enig idee hoe je deze lead kan maken? Zat al beetje te kloten met filters en envelopes en kom wel een beetje in de buurt maar t klinkt nog niet echt lekker. (K heb het natuurlijk over de break lead)

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 23:23 

Hardtraxxer

Dit komt in de buurt :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 23:23 

Hardtraxx Beheerder

Ik heb een vst genaamd V-station. Er zit een preset in die hier precies op lijkt, het is een soort acid lead met distortion erop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 23:24 

Hardtraxx Elite

Bedankt, ga er dit weekend eens naar kijken! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2015 17:17 

Hardtraxx Addict

Raven schreef:
Thx, ik ga een beetje pielen en op korte termijn wil ik wel een daw leren kennen.

Fruity Loops heeft veel VST's van zichzelf die erg fijn zijn dus misschien is dat een makkelijke DAW, maar wat idd al genoemd wordt, Camelcrush/Phat, FabFilter, Sylenth 1, Nexus en ga zo maar door.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2015 10:19 

Hardtraxxer

Je kan zeggen wat je wilt, maar het ging hier toch echt over het ontwikkelen van ''je eigen'' sound.. Werken met Nexus is het zelfde als werken met presets uit een presetpack voor bijv spire sylenth etc..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2015 10:40 

Hardtraxx Addict

Punthoofd schreef:
Je kan zeggen wat je wilt, maar het ging hier toch echt over het ontwikkelen van ''je eigen'' sound.. Werken met Nexus is het zelfde als werken met presets uit een presetpack voor bijv spire sylenth etc..

Dan kun je nog steeds een eigen sound maken met nexus. Er is meer dan alleen knopjes in een vst. Layering effecten etc. Het is beperkter natuurlijk, maar niet onmogelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2015 12:53 

Hardtraxx Elite

Ik ben het wel eens met Punthoofd, gebruik het zelf gewoon nooit omdat ik mijn sounds passend voor een track maak en dat kan (ik) alleen als ik 'from scratch' begin. Heb tegenwoordig geen nexus meer maar heb het vroeger wel gebruikt voor piano's en belletjes e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2015 14:11 

Hardtraxx Beheerder

Ik gebruik Nexus als opvulling en voor pads en strings. werkt prima. Het gaat uiteindelijk ook om het geheel he. Niet over een bepaalde laag in een leadsynth.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2015 15:58 

Hardtraxx Elite

The Venator schreef:
Ik gebruik Nexus als opvulling en voor pads en strings. werkt prima. Het gaat uiteindelijk ook om het geheel he. Niet over een bepaalde laag in een leadsynth.

Klopt, zolang iemand een eigen sound heeft vind ik t allemaal prima, vind het zelf alleen niet fijn om zo te werken :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2015 10:42 

Hardtraxxer

The Venator schreef:

Je haalt nog steeds 2 dingen door elkaar.. Op de vorige pagina werd er gevraagd wat te doen als je NET begint.. Als je dan zegt gebruik nexus, ipv dat iemand gaat leren hoe een synth werkt..
Zoals je zelf zegt, gebruik het voor pads en strings als opvulling. Je maakt er niet een eigen karakter mee..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2015 15:28 

Hardtraxx Elite

Dr werd toch echt gevraagd welke vst's een must zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2015 12:21 

Hardtraxxer

https://soundcloud.com/geckonl/honey-pl ... wave-album

In deze track van gecko en wavo is er een melodie in het midden van de track. Hoe is deze gebouwt? Zijn dit alleen noten? Of zijn het chords? (of een lead met een note +5 ofzo) vind het echt zon fijne sound ;p

Weet zo weinig over chords, iemand een goed boek wat ik kan kopen waar ik 'snel' muziektheorie kan leren (vooral melodieën etc)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2015 17:29 

Hardtraxxer

Joegoslaaf schreef:
https://soundcloud.com/geckonl/honey-pls?in=geckonl/sets/a-new-wave-album

In deze track van gecko en wavo is er een melodie in het midden van de track. Hoe is deze gebouwt? Zijn dit alleen noten? Of zijn het chords? (of een lead met een note +5 ofzo) vind het echt zon fijne sound ;p

Weet zo weinig over chords, iemand een goed boek wat ik kan kopen waar ik 'snel' muziektheorie kan leren (vooral melodieën etc)

Als ik het zo hoor zijn het gewoon akkoorden.. En ik denk dat er op internet genoeg info te vinden is over akkoorden.. Daarbij zijn er een hoop top producers die bijv niet eens akkoorden kennen, maar gewoon gebruiken wat goed klinkt!
Dat is ook wel et belangrijkste.. Dat je kan horen of een akkoord goed is of vals :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2015 17:23 

Hardtraxx Beheerder

Voor mij en vele anderen is dit echt super makkelijk, maar ik heb vaak zat mensen gezien die gewoon echt valse akkoorden gebruikten. Ik begrijp niet wat je dan wilt bereiken :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2015 23:34 

Hardtraxxer

Hahaha same! Ik snap het ook nooit wanneer mensen het niet horen als een akkoord vals is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2015 23:57 

Hardtraxx Elite

Of een valse pitchkick :x :x
Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner