Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2014 17:12 
 
Hardtraxx Addict

MikezDJ schreef:
Bedankt :)

Hen nog n vraag, als ik op mijn midi keyboard een noot afspeel duurt het een paar millisecondes voor ik het op mijn pc hoor, vooral met opnemen is dit erg storend en niet in de maat.. Waar ligt dit aan? Of heeft dat met het type keyboard te maken?


Latency. Ligt waarschijnlijk aan je geluidskaart. Wat voor geluidskaart heb je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 00:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
MikezDJ schreef:
Bedankt :)

Hen nog n vraag, als ik op mijn midi keyboard een noot afspeel duurt het een paar millisecondes voor ik het op mijn pc hoor, vooral met opnemen is dit erg storend en niet in de maat.. Waar ligt dit aan? Of heeft dat met het type keyboard te maken?


Latency. Ligt waarschijnlijk aan je geluidskaart. Wat voor geluidskaart heb je?


Je bedoeld de externe of die van de pc? De externe is de American Audio Genie pro USB http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/american-audio-genie-pro-usb-geluidskaart/product-details.html

Van mn pc zelf zou ik niet weten.. Bedoel niet dat ie de toon laat afspeelt maar voordat fl studio erop reageert..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 00:41 
 
Hardtraxx Addict

Ja is latency. Heb je keyboard via midi op je externe geluidskaart aangesloten? Je externe geluidskaart gekozen in fl? Latency naar zo min mogelijk gezet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 21:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Ja is latency. Heb je keyboard via midi op je externe geluidskaart aangesloten? Je externe geluidskaart gekozen in fl? Latency naar zo min mogelijk gezet?


Nope keyboard gaat gewoon via USB in de computer..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 00:21 
 
Hardtraxx Addict

MikezDJ schreef:
Phase 2 schreef:
Ja is latency. Heb je keyboard via midi op je externe geluidskaart aangesloten? Je externe geluidskaart gekozen in fl? Latency naar zo min mogelijk gezet?


Nope keyboard gaat gewoon via USB in de computer..


Via midi aansluiten aan je geluidskaart dan. Heb je midi kabel en adapter nodig voor keyboard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 14:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bij veel vocals hoor je voordat de vocal begint een rise up van een halve tot soms een hele maat met een rise up naar de vocal toe. Een soort gereversde reverb ofzo? Iemand enig idee wat ik begrijp en hoe ik het na kan maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 14:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
MikezDJ schreef:
Phase 2 schreef:
Ja is latency. Heb je keyboard via midi op je externe geluidskaart aangesloten? Je externe geluidskaart gekozen in fl? Latency naar zo min mogelijk gezet?


Nope keyboard gaat gewoon via USB in de computer..


Via midi aansluiten aan je geluidskaart dan. Heb je midi kabel en adapter nodig voor keyboard.


Op deze geluidskaart kan alleen RCA. Je bedoelt dan een midi interface?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 17:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bushman schreef:
Bij veel vocals hoor je voordat de vocal begint een rise up van een halve tot soms een hele maat met een rise up naar de vocal toe. Een soort gereversde reverb ofzo? Iemand enig idee wat ik begrijp en hoe ik het na kan maken?

Je vocal met 100% reverb mix bouncen (exporteren naar wave of mp3) en dan weer in je project laden en dan omdraaien zodat hij achterste voren af speelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 18:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks! Knip je de reverb dan bij de vocal zelf? Of laat je de reversed reverb doorklinken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 19:11 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Bushman schreef:
Thanks! Knip je de reverb dan bij de vocal zelf? Of laat je de reversed reverb doorklinken?


De vocals met 100% reverb heb je net geexporteerd, je laadt hem nu in je daw en draait hem om. Nu knop je het stuk waarbij de vocals beginnen (na het omdraaien) eraf zodat je alleen de tail van de reverb overhoudt. Dit plak je vervolgens voor de gewone vocals die je er al in had zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 23:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Bushman schreef:
Thanks! Knip je de reverb dan bij de vocal zelf? Of laat je de reversed reverb doorklinken?


De vocals met 100% reverb heb je net geexporteerd, je laadt hem nu in je daw en draait hem om. Nu knop je het stuk waarbij de vocals beginnen (na het omdraaien) eraf zodat je alleen de tail van de reverb overhoudt. Dit plak je vervolgens voor de gewone vocals die je er al in had zitten.

Tip: geef die reversed reverb ook nog is een keer reverb (dezelfde hoeveelheid als je normale vocal) dan klinkt het wat vloeiender en als 1 geheel
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 09:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ycon schreef:
The Venator schreef:
Bushman schreef:
Thanks! Knip je de reverb dan bij de vocal zelf? Of laat je de reversed reverb doorklinken?


De vocals met 100% reverb heb je net geexporteerd, je laadt hem nu in je daw en draait hem om. Nu knop je het stuk waarbij de vocals beginnen (na het omdraaien) eraf zodat je alleen de tail van de reverb overhoudt. Dit plak je vervolgens voor de gewone vocals die je er al in had zitten.

Tip: geef die reversed reverb ook nog is een keer reverb (dezelfde hoeveelheid als je normale vocal) dan klinkt het wat vloeiender en als 1 geheel


Tot die conclusie kwam ik ook al! Goeie tip!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 10:19 
 
Hardtraxx Addict

MikezDJ schreef:

Op deze geluidskaart kan alleen RCA. Je bedoelt dan een midi interface?


Ja als je een audio interface hebt zit daar normaal gezien wel een midi aansluiting op. Zou kijken voor andere audio interface zo duur hoeft dat niet te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 15:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
MikezDJ schreef:

Op deze geluidskaart kan alleen RCA. Je bedoelt dan een midi interface?


Ja als je een audio interface hebt zit daar normaal gezien wel een midi aansluiting op. Zou kijken voor andere audio interface zo duur hoeft dat niet te zijn.


Had een link bijgestuurd met welke ik heb, geen midi maar voor n andere kijken kan altijd. Bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 17:08 
 
Hardtraxx Addict

Ja je probleem klinkt echt als latency. Als ik mijn keyboard via USB aansluit heb ik dat ook, maar als ik via midi aansluit aan mijn interface niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2014 14:22 
 
Hardtraxx Veteran

Hoe fade je zeg maar een sound? Het geluid wat je hoort na de laatste kick van de climax of bij de mix intro. Ik heb wel het uitfaden gevonden dmv de reverb plug op FL studio, alleen dan klinkt het heel erg galmed ipv echt fadend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2014 15:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Met een lowpassfilter, die je dan van 100% naar 0% doet met een automation clip.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2014 17:34 
 
Hardtraxx Addict

Delay met een verb
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2014 15:03 
 
Hardtraxx Elite

Ik had even een klein vraagje:

Gebruiken jullie white noise in je leads? Ik ben ermee aan het expirimenteren maar ik kom er nog niet achter of ik het mooi of rommelig vind..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2014 19:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Ik had even een klein vraagje:

Gebruiken jullie white noise in je leads? Ik ben ermee aan het expirimenteren maar ik kom er nog niet achter of ik het mooi of rommelig vind..

Ikzelf gebruik het niet in m'n leads, omdat ik het nut er niet van in zie. Als je je lead iets meer 'crispy' wilt hebben (wat je denk ik wil?), gooi je er gewoon wat meer high bij d.m.v. een equalizer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2014 19:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

JesseDB schreef:
DJ_Tim schreef:
Ik had even een klein vraagje:

Gebruiken jullie white noise in je leads? Ik ben ermee aan het expirimenteren maar ik kom er nog niet achter of ik het mooi of rommelig vind..

Ikzelf gebruik het niet in m'n leads, omdat ik het nut er niet van in zie. Als je je lead iets meer 'crispy' wilt hebben (wat je denk ik wil?), gooi je er gewoon wat meer high bij d.m.v. een equalizer.
voor Saws moet je sowieso noise gebruiken ipv het proberen te fixen met je highs omhoog gooien want dan kan die te scherp worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2014 23:54 
 
Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Ik had even een klein vraagje:

Gebruiken jullie white noise in je leads? Ik ben ermee aan het expirimenteren maar ik kom er nog niet achter of ik het mooi of rommelig vind..


Je moet niks, maar met noise kun je zeker leuke dingen doen met je leads.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2014 11:54 
 
Hardtraxx Elite

Oke bedankt, dan ga ik maar weer verder experimenteren ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2014 20:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ycon schreef:
JesseDB schreef:
DJ_Tim schreef:
Ik had even een klein vraagje:

Gebruiken jullie white noise in je leads? Ik ben ermee aan het expirimenteren maar ik kom er nog niet achter of ik het mooi of rommelig vind..

Ikzelf gebruik het niet in m'n leads, omdat ik het nut er niet van in zie. Als je je lead iets meer 'crispy' wilt hebben (wat je denk ik wil?), gooi je er gewoon wat meer high bij d.m.v. een equalizer.
voor Saws moet je sowieso noise gebruiken ipv het proberen te fixen met je highs omhoog gooien want dan kan die te scherp worden

WAT? Noise gebruiken op je saws? xD Als je zo graag wat clearance in je lead wilt, kun je dat makkelijk alleen af met een EQ.. Plus het feit dat whitenoise killing kan zijn voor je mixdown op leads is voor mij sowieso al een no go. Whitenoise genereert een +3 (of +6, weet het niet helemaal zeker meer) dB signaal over het hele spectrum dus het kan je mixdown alleen maar moeilijker maken. En daarbij pitched whitenoise niet aangezien het alleen maar noise is.. Dus mijn vragen zijn dus nu: Waarom whitenoise op leads? Wat is het voordeel, en wat wil je ermee bereiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2014 22:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cardioid schreef:
WAT? Noise gebruiken op je saws? xD Als je zo graag wat clearance in je lead wilt, kun je dat makkelijk alleen af met een EQ.. Plus het feit dat whitenoise killing kan zijn voor je mixdown op leads is voor mij sowieso al een no go. Whitenoise genereert een +3 (of +6, weet het niet helemaal zeker meer) dB signaal over het hele spectrum dus het kan je mixdown alleen maar moeilijker maken. En daarbij pitched whitenoise niet aangezien het alleen maar noise is.. Dus mijn vragen zijn dus nu: Waarom whitenoise op leads? Wat is het voordeel, en wat wil je ermee bereiken?

Met noise hou je eigenlijk je oren voor de gek. bij mastering word het meestal ook gebruikt onder de naam dithering. het gaat niet met toonhoogte mee en klinkt nutteloos op zichzelf maar neemt minder ruimte in dan de eq in de highs omhoog gooien (mits je het natuurlijk juist gebruikt) en dus in het totaalplaatje lijkt het met je sound dat je noise wel met elke toon mee gaat. tenzij je er op gaat letten. maar let er maar is bij professionele nummers op. zul je ook horen dat er flink wat noise in de meeste saw leads zitten. en al zeker bij max enforcer :D

En wat je er mee kan bereiken.. je saws wat softer laten klinken en meer als 1 geheel.
En op een Virus TI kan je je noise zelfs zo aanpassen om hem duisterder te laten klinken of vrolijker op een mooiere manier dan de highs te loweren of te verhogen in je eq :thumbup:
Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner