Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2014 01:03 
 
Artiest
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Ik heb een vraagje over het maken van leads voor een melodie (mainstream hardstyle). Ik krijg mijne vaak niet interessant genoeg. Ik gebruik zelf sylenth1 en zebra 2. Pak een sawtooh. Meer voices. Detune. Chorus, delay, reverb. Soms beetje layeren met square waves maar dan loop ik vast. Klinkt nog heel saai en ik vroeg me dus af wat voor soort layers je kan toevoegen om dit intressant te maken. Want als ik een layer maak doe ik meestal weer ongeveer hetzelfde en klinkt het niet veel dikker. Heeft iemand tips? Met name om het "basis geluid" (zonder plugins) interessanter te krijgen??


Layering en mixdown is belangrijk.
Maak een basis sound, de sound die het meest hoorbaar wordt. Maak daar andere sounds bij die er goed op aansluiten, 1tje voor het laag, 1tje voor het hoog, 1tje voor de punch, 1tje voor de widening enzovoort. Het is een optie om deze te maken door verder te tweaken vanuit je vorige sound, zodat je wat meer zekerheid hebt dat het er goed bij past. Hangt natuurlijk ook een beetje af van wat je wilt. Daarnaast natuurlijk goed EQ'en evt compressie plus andere effecten.

En dan zal het waarschijnlijk nog steeds lastig blijven, want het belangrijkste is gewoon gehoortraining. horen wat er nog mist aan de sound of waar er te veel van is. Dan pas kun je echt professionele sounds creëren en zoiets leer je alleen maar door te oefenen.
Ik heb er ook nog steeds moeite mee, maar ik merk al wel dat ik steeds specifieker kan luisteren naar bepaalde frequenties.

Wat betreft de discussie over Martin Garrix enz. Muziek draait om meer dan sound design. Iets wat net zo, al dan niet meer, belangrijk is om je track echt naar ''the next level'' te brengen is kennis van muzikale theorie. Je kunt dan net zo goed zijn in synthese/sound design en mixdown als je wilt, maar als je geen muzikale kennis hebt zullen je tracks nooit echt boeien. Dus ja als je creatief om kan gaan met goede presets levert dat muzikaal (want het is tenslotte muziek ipv techniek) betere resultaten op. En dan heb ik niet specifiek over Animals van Martin Garrix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2014 11:45 
 
Hardtraxx Addict

Zou niet dezelfde lead pakken en die klein beetje veranderen (soms kan dit wel natuurlijk) maar juist totaal andere lead. Hierdoor krijg je meestal een vollere sound. Probeer de leads ook te mixen als een geheel en niet individueel. Een lead kan soms solo best kut klinken maar in het geheel juist goed.

Maak ook goed gebruik van effecten. Distortion bijvoorbeeld kan meer dan alleen maar een krakend geluid maken. Ook maakt het uit welke plug-ins je gebruikt. Hiermee bedoel ik welke fabrikant. Een compressor van waves of van fabfilter is niet hetzelfde. Waves heeft ook veel verschillende compressors. Leer het karakter van je effecten kennen. Net als met distortion ohmicide is anders als camelphat etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2014 11:39 
 
Hardtraxx Newbie

Weet iemand hoe je van die 'hardcoreachtige' kicks kan maken?
Ik probeer dit al een tijdje maar kom nergens op uit. Ik wil op dit soort kicks uit komen.



Op 0:48

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2014 11:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@The Pioneer,

Haha, dat wil iedereen wel weten denk ik :p. Iets wat denk ik van belang is, is dat je een soort movement in je kick krijgt (zie Audiofreq tutorial), d.m.v. bijvoorbeeld eq. Je zet dan een boost op een bepaale frequentie, en laat die gedurende de kick bewegen (richting de lagere frequenties) zodat je een beetje dat 'gonggonggong' effect of hoe je het wilt noemen krijgt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2014 18:55 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Is denk ik gewoon gedaan met een piek tussen de 200/300hz. Gewoon daar erg boosten, zodat die frequencies het meest naarboven komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2014 19:13 
 
Hardtraxx Addict

Denk eerder rond de 800/900. Dan krijg je echt de toon die je in het qapital anthem hoort.
Doe ik ook bij m'n hardcore kicks :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2014 19:17 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Denk eerder rond de 800/900. Dan krijg je echt de toon die je in het qapital anthem hoort.
Doe ik ook bij m'n hardcore kicks :evil:


Je kunt daar tussenin gaan zitten, heb je het ook :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2014 18:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

En Reverb, maar vind ik persoonlijk lastig om die lekker te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 00:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke ik wil ook eens een schot wagen, voorheen alleen beetje lopen pielen in FL maar nu toch maar eens wat dieper erin graven.
Deze vraag zal al wel 4353799x gesteld zijn maar wat zijn de betere VST's, behalve Nexus, Zt3a, kameelpat, sylenth1 en Massive?

Beetje gegoogled maar kom uit op rare sites en ouwe partyflock toppa's uit 1946..

Overigens zijn tips en tricks ook welkom, zodat ik volgend jaar op Qlimax kan gaan schitteren.


(Na 43507579 trojan horses binnen gehaald te hebben, ben ik toch benieuwd waar die krengen het best te dl zijn, nieuwsgroepen iig niet. Stuur maar een pm, mocht je het willen delen.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 09:57 
 
Hardtraxx Elite

Raven schreef:
Oke ik wil ook eens een schot wagen, voorheen alleen beetje lopen pielen in FL maar nu toch maar eens wat dieper erin graven.
Deze vraag zal al wel 4353799x gesteld zijn maar wat zijn de betere VST's, behalve Nexus, Zt3a, kameelpat, sylenth1 en Massive?

Beetje gegoogled maar kom uit op rare sites en ouwe partyflock toppa's uit 1946..

Overigens zijn tips en tricks ook welkom, zodat ik volgend jaar op Qlimax kan gaan schitteren.

Zebra2 :worship:
Verder gewoon verdeer gaan met sylenth1 en massive denk ik.. Zijn gwn super sterke VST's en je kunt (zeker massive) er gewoon oneindig veel mee. En anders misschien eens kijken naar een Virus. Nooit gebruikt maar je hoort toch dat dat echt de allerbeste zijn.
Citaat:
(Na 43507579 trojan horses binnen gehaald te hebben, ben ik toch benieuwd waar die krengen het best te dl zijn, nieuwsgroepen iig niet. Stuur maar een pm, mocht je het willen delen.)

magnie he :nono: :nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 10:42 
 
Hardtraxx Addict

ANA :worship: Vergelijkbaar met sylenth qua interface en mogelijkheden alleen dan met betere sound.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 15:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Spire!! TAL!! Monark!! V-Station!! und more...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 15:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Citaat:
(Na 43507579 trojan horses binnen gehaald te hebben, ben ik toch benieuwd waar die krengen het best te dl zijn, nieuwsgroepen iig niet. Stuur maar een pm, mocht je het willen delen.)

magnie he :nono: :nono:

Ach, zelfs hhz heeft gekraakte software. Het hoeft ook niet direct hier op het forum te worden gezegd, if you know what I mean. ;)

Thx trouwens allemaal, ik ga vnv maar weer de torrents e.d. afspeuren
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 15:56 
 
Hardtraxxer

Raven schreef:
DJ_Tim schreef:
Citaat:
(Na 43507579 trojan horses binnen gehaald te hebben, ben ik toch benieuwd waar die krengen het best te dl zijn, nieuwsgroepen iig niet. Stuur maar een pm, mocht je het willen delen.)

magnie he :nono: :nono:

Ach, zelfs hhz heeft gekraakte software. Het hoeft ook niet direct hier op het forum te worden gezegd, if you know what I mean. ;)

Thx trouwens allemaal, ik ga vnv maar weer de torrents e.d. afspeuren


Het gaat er niet om wie welke gekraakte software gebruikt, het gaat om het verspreiden cq aanbieden van illegale software. Kan begrijpen dat Hardtraxx hier graag niet mee geassocieerd wordt en alles zga clean wil houden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is ook zo, vandaar de pm, kleine letters en nogmaals het verzoek om het niet direct op het forum te posten. Ik hoef ook geen directe links oid, dat mag ook niet. Hints daarentegen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 16:36 
 
Hardtraxxer

Raven schreef:
Dat is ook zo, vandaar de pm, kleine letters en nogmaals het verzoek om het niet direct op het forum te posten. Ik hoef ook geen directe links oid, dat mag ook niet. Hints daarentegen. ;)


ik citeer:

• Het onbetaald aanbieden/delen van producten, software, diensten, muziek en films waar je normaal voor moet betalen wordt niet geaccepteerd hier op het forum.
• Het geven van links of hints naar websites of diensten die op een illegale manier tracks verspreiden zal worden bestraft.

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 16:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ah shit dan is 'ie aangepast. :( Was paar jaar geleden niet anders, bweeh.

Nou dan ga ik verder torrents en die meuk af. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 19:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Raven, Synapse Dune is ook wel een goeie vind ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2014 19:13 
 
Hardtraxx Elite

ff een snele vraag: vocals, mono of stereo reverb?? :$
alvast bedankt:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2014 21:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat ligt er aan wat je ermee wilt. Ik gebruik meestal stereo reverb. Vooral als het een solo vocal is, dan "moet" het natuurlijk nog wel vol klinken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2014 22:34 
 
Hardtraxx Elite

oke:) was ff benieuwd:) doe zelf (nog) heel weinig met vocals vandaar ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2014 22:42 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
ANA :worship: Vergelijkbaar met sylenth qua interface en mogelijkheden alleen dan met betere sound.


Ik heb sinds kort ANA, ik mis wel wat functies. Ik kan ze natuurlijk over het hoofd zien, maar mijn lfo attack werkt niet. Ik kan dus geen 'vibrato' leads maken in ANA. Wel heb ik al de slide functie gevonden, die vind ik leuk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2014 22:51 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Phase 2 schreef:
ANA :worship: Vergelijkbaar met sylenth qua interface en mogelijkheden alleen dan met betere sound.


Ik heb sinds kort ANA, ik mis wel wat functies. Ik kan ze natuurlijk over het hoofd zien, maar mijn lfo attack werkt niet. Ik kan dus geen 'vibrato' leads maken in ANA. Wel heb ik al de slide functie gevonden, die vind ik leuk :P


Je hebt bij de lfo nooit een attack. Gewoon knop voor ratio en gain. Vibrato lead kun je gewoon maken. Heb je lfo wel aan pitch gekoppeld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2014 22:52 
 
Hardtraxx Elite

weet niet of dat bij de ANA kan maar anders kan je de gain van de LFO toch naar een envelope routen??
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2014 10:53 
 
Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
weet niet of dat bij de ANA kan maar anders kan je de gain van de LFO toch naar een envelope routen??


Kan volgens mij wel. Er is een mod enveloppe. Bij de sources die naar mod enveloppe gaan zal vast de lfo gain bij staan.
Vorige  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner