Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 11:35 
 
Hardtraxx Elite

Op die manier kun je ook heel veel leren van presets. Headhunterz zei dat laatst ook in zn masterclass. Wanneer een producer al zijn geluiden zelf maakt gaan ze snel erg op elkaar lijken omdat iedereen een bepaalde flow heeft hoe hij zijn geluiden maakt. Wanneer je presets bestudeerd/namaakt/tweaked leer je andere manieren om een geluid te krijgen en wordt je eigen soundbank dus breder wanneer je dit toe gaat passen in dingen die je "from scratch" maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 18:52 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Precies. Een goed voorbeeld is die typische glide synth met lfo zoals in if I lose myself atmozfears remix. Beginnende producers (waaronder ik) probeerden deze synth na te maken, mij is het inmiddels gelukt. Ook anderen op dit forum hebben dit al onder de knie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 19:13 
 
Hardtraxx Elite

hmm ga ik ook eens proberen als ik tijd heb ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2014 13:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cardioid schreef:
Weer zo'n preset en sample misbruiker. Ik heb er helemaal niks mee. Gewoon lekker je eigen sounds creëren, dan heb je -in mijn ogen- tenminste echt iets waar je trots op kan zijn...
Maar goed, dat is dan weer mijn mening. :)


Ben het met je eens. Wat betreft hats, snares, crashes etc. vind ik het logischerwijs een ander verhaal omdat dit de meest standaard instrumenten zijn, maar als het om essentiele, karakteristieke sounds gaat ben ik van mening dat je dit gewoon zelf moet maken. Natuurlijk kun je andermans samples gebruiken/tweaken om dingen onder de knie te krijgen om uiteindelijk je eigen sound te verbeteren, maar ik zou geen echte track maken met sounds waarvan de basis toch duidelijk niet bij mezelf ligt. Stel dat ik een hit zou maken (wat gezien mijn skills zeer onwaarschijnlijk is :p), met samples van anderen, zou dit telkens als ik hem zou horen aan mij knagen met de gedachte dat de track toch eigenlijk niet helemaal van mij is...

Wat ik wel denk is dat het bij dance/house zoals Martin Garrix maakt wel een ander verhaal is dan bij hardstyle. Zou een hardstyle talent zeggen dat ie de low-frequencies van een kick van een ander heeft geript, dan zou hij waarschijnlijk meteen veel van z'n credits verliezen...

The Venator schreef:
Het is zijn eerste grote 'hit'. Hij groeit dus nogsteeds, en daardoor is er ook nog genoeg ruimte voor meer ontwikkeling van eigen sounds etc.


Sorry, maar als je gesignd bent bij een dusdanig label vind ik toch echt wel dat je meer eigen sounds moet hebben dan dat hij laat zien in de video... 17 jaar of niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2014 15:15 
 
Hardtraxxer

Awethority schreef:
The Venator schreef:
Het is zijn eerste grote 'hit'. Hij groeit dus nogsteeds, en daardoor is er ook nog genoeg ruimte voor meer ontwikkeling van eigen sounds etc.


Sorry, maar als je gesignd bent bij een dusdanig label vind ik toch echt wel dat je meer eigen sounds moet hebben dan dat hij laat zien in de video... 17 jaar of niet.


Dat vind jij idd (haha) denk je dat hij zich ook maar iets druk zal maken met een platimum single opzak ? ik denk het niet ;) en buiten dat.. het gaat om de mensen die ernaar moeten luisteren en zolang die het topmuziek vinden zal het hem weinig intresseren hoeveel samples etc die gebruikt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2014 15:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ Amazis

True, dat moet ie ook lekker zelf weten, maar ik zou me er niet fijn bij voelen als ik in de schijnwerpers stond met (gedeeltelijk) andermans werk. Al snap ik dat je dat snel vergeet als je er zoveel geld/fame voor krijgt :p. Daarnaast zijn dit soort dingen in zijn soort muziek volgensmij ook meer regel dan uitzondering.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2014 02:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Amazis schreef:
Awethority schreef:
The Venator schreef:
Het is zijn eerste grote 'hit'. Hij groeit dus nogsteeds, en daardoor is er ook nog genoeg ruimte voor meer ontwikkeling van eigen sounds etc.


Sorry, maar als je gesignd bent bij een dusdanig label vind ik toch echt wel dat je meer eigen sounds moet hebben dan dat hij laat zien in de video... 17 jaar of niet.


Dat vind jij idd (haha) denk je dat hij zich ook maar iets druk zal maken met een platimum single opzak ? ik denk het niet ;) en buiten dat.. het gaat om de mensen die ernaar moeten luisteren en zolang die het topmuziek vinden zal het hem weinig intresseren hoeveel samples etc die gebruikt :)


Des te meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2014 17:02 
 
Hardtraxx Addict

Cardioid schreef:
Weer zo'n preset en sample misbruiker. Ik heb er helemaal niks mee. Gewoon lekker je eigen sounds creëren, dan heb je -in mijn ogen- tenminste echt iets waar je trots op kan zijn...
Maar goed, dat is dan weer mijn mening. :)



Je kan ook gewoon creatief zijn met presets of samples. Het gaat er namelijk nog altijd om hoe je het gebruikt. Je kunt presets layeren bepaalde fx gebruiken noem maar op. Verder als het de sound is die je wilt maakt het toch niet uit of je het zelf hebt gemaakt of een preset. Sound is een sound.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind dat je te makkelijk presets en shit afkeurt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2014 17:27 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo allemaal :yay:

Ik heb een vraag over een track maken met een vocal erin. Ik heb van soundcloud een vocal afgehaald. Nu is mijn vraag hoe ik hier de melodie en bassline goed op aan kan passen.
Hoe weet ik welke toonhoogte klopt? Is dat een kwestie van goed luisteren en testen of is er ook een andere manier om dit goed te doen?

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2014 18:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Cardioid schreef:
Weer zo'n preset en sample misbruiker. Ik heb er helemaal niks mee. Gewoon lekker je eigen sounds creëren, dan heb je -in mijn ogen- tenminste echt iets waar je trots op kan zijn...
Maar goed, dat is dan weer mijn mening. :)



Je kan ook gewoon creatief zijn met presets of samples. Het gaat er namelijk nog altijd om hoe je het gebruikt. Je kunt presets layeren bepaalde fx gebruiken noem maar op. Verder als het de sound is die je wilt maakt het toch niet uit of je het zelf hebt gemaakt of een preset. Sound is een sound.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind dat je te makkelijk presets en shit afkeurt.

Als je goed leest dan zie je dat ik later ook nog zeg dat hij zeker wel creatief is. Punt voor mij is alleen dat hij TE veel samples en presets gebruikt. Ik keur het gebruik van presets echt niet af oid, maar je kan ook losslaan in zulke gevallen. Als je af en toe een preset gebruikt om te layeren of wat dan ook, helemaal goed. Voor wat ik in dat filmpje heb gezien, heeft hij geen enkele sound zelf gemaakt. Dat het een hit is geworden, terecht! Het is ook gewoon een goede track, alleen kijk ik er nu wel een stuk anders tegen aan. Wat ik ook al zei is: Als je een track maakt met je eigen sounds er in, en dat wordt een hit, dan pas kan je echt trots zijn. Dat is mijn mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2014 18:24 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Klaustrophobicz schreef:
Hallo allemaal :yay:

Ik heb een vraag over een track maken met een vocal erin. Ik heb van soundcloud een vocal afgehaald. Nu is mijn vraag hoe ik hier de melodie en bassline goed op aan kan passen.
Hoe weet ik welke toonhoogte klopt? Is dat een kwestie van goed luisteren en testen of is er ook een andere manier om dit goed te doen?

:thumbsup:


Dit doe je puur op gehoor. Als het vals/lelijk klinkt zit het niet goed. Niet elke vocal past bij elke melodie. Daarom is het ook zo lastig om vocals voor je tracks te zoeken.
Je kunt dus nu probere nde vocal er gewoon in te gooien (wel op het juiste BPM natuurlijk) en kijken of het klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2014 18:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Klaustrophobicz schreef:
Hallo allemaal :yay:

Ik heb een vraag over een track maken met een vocal erin. Ik heb van soundcloud een vocal afgehaald. Nu is mijn vraag hoe ik hier de melodie en bassline goed op aan kan passen.
Hoe weet ik welke toonhoogte klopt? Is dat een kwestie van goed luisteren en testen of is er ook een andere manier om dit goed te doen?

:thumbsup:


Dit doe je puur op gehoor. Als het vals/lelijk klinkt zit het niet goed. Niet elke vocal past bij elke melodie. Daarom is het ook zo lastig om vocals voor je tracks te zoeken.
Je kunt dus nu probere nde vocal er gewoon in te gooien (wel op het juiste BPM natuurlijk) en kijken of het klinkt.
Je kan je vocal ook inladen in Melodyne (als je die hebt). Deze geeft aan op welke noten je vocal afspeelt en kun ja daarop dus een melodie gaan maken. En anders inderdaad zoals The Venator zegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2014 19:10 
 
Hardtraxx Addict

Je kan ook altijd de vocal nog wat verhogen of verlagen. Echter geeft dit meestal niet het gewenste resultaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2014 19:12 
 
Hardtraxx Elite

Vocals zijn het mooist als ze hetzelfde akkoorden schema volgen. Ik krijg het idee dat maar weinig producers ook de theorie achter muziek en dan vooral akkoorden kennen. Ik raad toch echt aan je hierin te verdiepen, er zijn genoeg tutorials op youtube die het heel mooi en makkelijk uitleggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2014 22:02 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Vocals zijn het mooist als ze hetzelfde akkoorden schema volgen. Ik krijg het idee dat maar weinig producers ook de theorie achter muziek en dan vooral akkoorden kennen. Ik raad toch echt aan je hierin te verdiepen, er zijn genoeg tutorials op youtube die het heel mooi en makkelijk uitleggen.


Ik ben hier anderhalf jaar geleden mee begonnen. Eerst verdiepte ik hier mij niet in, maar nu ik weet hoe dit in elkaar steekt kan ik ook veel makkelijker een bepaalde sfeer neerzetten. Ook weet ik nu precies wat bij elkaar past, zonder het eerst te beluisteren.

Soms zie ik ook mensen op dit forum, en andere fora die gewoon hele valse akkoorden gebruiken, zowel in de break als in de melodie. Ben je dan niet muzikaal aangelegd of hoor je het gewoon niet omdat je nog best een 'beginner' bent? dit vraag ik me al een tijdje af :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2014 23:42 
 
Hardtraxx Elite

Ik denk dat als je valse noten hebt en het niet hoort dat je dan niet erg muzikaal aangelegd bent. Dit betekend nog niet dat je geen goede muziek kan maken, maar wel dat je er meer moeite voor moet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2014 13:24 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Ik denk dat als je valse noten hebt en het niet hoort dat je dan niet erg muzikaal aangelegd bent. Dit betekend nog niet dat je geen goede muziek kan maken, maar wel dat je er meer moeite voor moet doen.


Jup, dat denk ik ook. Sommigen zijn ook beter in het maken van kicks en sounddesign bijvoorbeeld. Anderen zijn dan weer beter in sfeer/melodieën.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2014 20:01 
 
Hardtraxx Newbie

Bedankt voor alle reacties, hier kan ik mee vooruit!
Lijkt me echt heel gaaf om een vette track te produceren met een vocal. Als het resultaat daar is laat ik het hier zeker achter (in het andere topic dan).
:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 10:08 
 
Hardtraxxer

Klaustrophobicz schreef:
Bedankt voor alle reacties, hier kan ik mee vooruit!
Lijkt me echt heel gaaf om een vette track te produceren met een vocal. Als het resultaat daar is laat ik het hier zeker achter (in het andere topic dan).
:thumbup:


probeer eens GTune over je vocal te gooien, zo kan je mooi de toonhoogtes volgen en hier de rest op aanpassen.
En als je echt tijd genoeg heb zou ik me goed verdiepen in autotune. Autotune kan je hele vocal op de goede toonhoogtes houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2014 21:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi, ik heb een vraag, hoe maak je zo'n kick als in de climax van Citizen - People Won't Like This (The KGB's Remix):


Klinkt heel anders dan de hedendaagse kicks. Zou fijn zijn als iemand hier me er een beetje kan bij helpen, en het liefst iets meer dan: "Pak een 909 en een basslijn en overstuur die" :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2014 13:15 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Is gewoon een beetje een andere manier van distorten, met andere distortion misschien. Verder is het gewoon hoe je het normaal doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2014 14:26 
 
Hardtraxx Addict

Check ook blutonium boy sample cd. Dat werd in die tijd veel gebruikt. Kick die er in zitten verder bewerken met distortion en eq.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2014 16:18 
 
Hardtraxx Elite

Ik heb een vraagje over het maken van leads voor een melodie (mainstream hardstyle). Ik krijg mijne vaak niet interessant genoeg. Ik gebruik zelf sylenth1 en zebra 2. Pak een sawtooh. Meer voices. Detune. Chorus, delay, reverb. Soms beetje layeren met square waves maar dan loop ik vast. Klinkt nog heel saai en ik vroeg me dus af wat voor soort layers je kan toevoegen om dit intressant te maken. Want als ik een layer maak doe ik meestal weer ongeveer hetzelfde en klinkt het niet veel dikker. Heeft iemand tips? Met name om het "basis geluid" (zonder plugins) interessanter te krijgen??
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2014 16:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Ik heb een vraagje over het maken van leads voor een melodie (mainstream hardstyle). Ik krijg mijne vaak niet interessant genoeg. Ik gebruik zelf sylenth1 en zebra 2. Pak een sawtooh. Meer voices. Detune. Chorus, delay, reverb. Soms beetje layeren met square waves maar dan loop ik vast. Klinkt nog heel saai en ik vroeg me dus af wat voor soort layers je kan toevoegen om dit intressant te maken. Want als ik een layer maak doe ik meestal weer ongeveer hetzelfde en klinkt het niet veel dikker. Heeft iemand tips? Met name om het "basis geluid" (zonder plugins) interessanter te krijgen??

Probeer om synths niet uit een enkele plugin te krijgen.. Layer bijvoorbeeld nog wat extra sylenths of een paar zebra's. Distort bijvoorbeeld 1 oscillator in een sylenth en zet die zachtjes op de achtergrond. Vaak helpt een bassline ook nog wel, dus 1 plugin alleen gebruiken voor de lage noten, vaak maakt dat een melodie al een stuk dikker en voller.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2014 22:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cardioid schreef:
DJ_Tim schreef:
Ik heb een vraagje over het maken van leads voor een melodie (mainstream hardstyle). Ik krijg mijne vaak niet interessant genoeg. Ik gebruik zelf sylenth1 en zebra 2. Pak een sawtooh. Meer voices. Detune. Chorus, delay, reverb. Soms beetje layeren met square waves maar dan loop ik vast. Klinkt nog heel saai en ik vroeg me dus af wat voor soort layers je kan toevoegen om dit intressant te maken. Want als ik een layer maak doe ik meestal weer ongeveer hetzelfde en klinkt het niet veel dikker. Heeft iemand tips? Met name om het "basis geluid" (zonder plugins) interessanter te krijgen??

Probeer om synths niet uit een enkele plugin te krijgen.. Layer bijvoorbeeld nog wat extra sylenths of een paar zebra's. Distort bijvoorbeeld 1 oscillator in een sylenth en zet die zachtjes op de achtergrond. Vaak helpt een bassline ook nog wel, dus 1 plugin alleen gebruiken voor de lage noten, vaak maakt dat een melodie al een stuk dikker en voller.


Toevoeging: je bovenste laag 1 oscilator 10/15 naar links pannen en oscilator 2 hetzelfde de andere kant op pannen en dan de ene kant iets meer detunen dan de andere kant ^^
Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner