Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 5 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 14 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
Hardtraxxer
499 posts member since 2013
last seen Dec 2019
Ik weet dat in ableton een dergelijke functie zit, weet niet welke DAW je gebruikt?
A
7 posts member since 2013
last seen Jan 2014
Sorry, vergeten te melden.
Ik gebruik cubase 5.

Ik had wel kunnen vinden hoe het moet in FL maar dit werkt totaal anders volgens mij.
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
Amesa wrote:Sorry, vergeten te melden.
Ik gebruik cubase 5.

Ik had wel kunnen vinden hoe het moet in FL maar dit werkt totaal anders volgens mij.
maar als je weet hoe het in Fl moet, dan Rewire je FL toch gewoon cubase in?
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
Heeft iemand een goeie spinback sample? Heb hem nodig maar kan nergens een goede vinden
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
DJ_Tim wrote:Heeft iemand een goeie spinback sample? Heb hem nodig maar kan nergens een goede vinden
Misschien even zoeken op scratch en/of backspin samples. Kan als ik nog in studio kom wel kijken of ik het heb, maar ben daar nu niet.
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Phase 2 wrote:
DJ_Tim wrote:Heeft iemand een goeie spinback sample? Heb hem nodig maar kan nergens een goede vinden
Misschien even zoeken op scratch en/of backspin samples. Kan als ik nog in studio kom wel kijken of ik het heb, maar ben daar nu niet.
Heb als gezocht maar kan nog niet echt een goeie vinden. Hij is om in een mix (geen hardstyle maar soort pop) een nummer ineens af the kappen en na die backspin een nieuwe te beginnen.
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
DJ_Tim wrote:
Phase 2 wrote:
Heb als gezocht maar kan nog niet echt een goeie vinden. Hij is om in een mix (geen hardstyle maar soort pop) een nummer ineens af the kappen en na die backspin een nieuwe te beginnen.
Kun je beter backspin maken met die track. In FL heb je zo'n scratcher zitten. Daar kun je eigen scratch samples mee opnemen.
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Hmm ik gebruik logic pro…. geen idee hoe dat daar kan.. Heb ook niet de equipement om het met cd spelers te doen
Hardtraxx Veteran
4894 posts member since 2010
last seen Sep 2020
DJ_Tim wrote:Hmm ik gebruik logic pro…. geen idee hoe dat daar kan.. Heb ook niet de equipement om het met cd spelers te doen
Je zou het kunnen proberen door een fade out te maken en die te veranderen naar een slow down (in de menu kolom links), maar ik weet niet of dat voor jou het gewenste effect oplevert.

View on YouTube
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Ja heb ik ook aan gedacht, is nog niet helemaal wat ik wil maar kan ik ook doen in plaats van een spinback. Ik zocht dus naar iets wat je wel een hoort aan het eind van een set wanneer een dj de draaitafel gewoon een flinke spin terug geeft (denk ik) waardoor je de track heel snel en hoog in reverse hoort en dat gaat dan langzaam steeds trager en lager in pitch.
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Probeer het eens met Effectrix en dan de "Vinyl" functie gebruiken.
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Joeyvg wrote:Probeer het eens met Effectrix en dan de "Vinyl" functie gebruiken.
Dat is iets heel anders als een backspin. Vinyl effect van effectrix is gewoon als je een draaitafel uitzet. Dus plaat langzaam trager gaat.
T
Hardtraxx Addict
1171 posts member since 2012
last seen Nov 2023
Ik weet ff niet waar ik dit het beste kan plaatsen en een nieuw topic hiervoor vind ik to much

Maar ik kwam dit tegen wat denk ik nog wel meer mensen als handig zullen beschouwen!

Delay tijden berekenen:
http://www.popschoolmaastricht.nl/colle ... ytimes.php
Hardtraxx Veteran
4894 posts member since 2010
last seen Sep 2020
Combustion wrote:Ik weet ff niet waar ik dit het beste kan plaatsen en een nieuw topic hiervoor vind ik to much

Maar ik kwam dit tegen wat denk ik nog wel meer mensen als handig zullen beschouwen!

Delay tijden berekenen:
http://www.popschoolmaastricht.nl/colle ... ytimes.php
Hier wist ik nog niks van af, thanks! ^^
R
Hardtraxx Elite
2297 posts member since 2012
last seen Jul 2017
Weet niet in welk topic dit anders moest plaatsen, maar vond dit best wel een leerzaam filmpje voor beginners..
Kun je misschien wat handige trucjes uit halen?

Sowieso ook wel interessant om te kijken
View on YouTube
Hardtraxxer
112 posts member since 2013
last seen Sep 2016
ramon038 wrote:Weet niet in welk topic dit anders moest plaatsen, maar vond dit best wel een leerzaam filmpje voor beginners..

View on YouTube
Weer zo'n preset en sample misbruiker. Ik heb er helemaal niks mee. Gewoon lekker je eigen sounds creëren, dan heb je -in mijn ogen- tenminste echt iets waar je trots op kan zijn...
Maar goed, dat is dan weer mijn mening. :)
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2013
last seen Aug 2014
Cardioid wrote:
ramon038 wrote:Weet niet in welk topic dit anders moest plaatsen, maar vond dit best wel een leerzaam filmpje voor beginners..

View on YouTube
Weer zo'n preset en sample misbruiker. Ik heb er helemaal niks mee. Gewoon lekker je eigen sounds creëren, dan heb je -in mijn ogen- tenminste echt iets waar je trots op kan zijn...
opzich ben ik het wel met je eens, alleen heeft deze man toch zijn stempel gedrukt op het geheel, want wanneer iemand zown arp drop hoort in de toekomst dan vergelijkt iedereen het met martin garrix.
Plus hij zal niet voor niets op deze leeftijd getekend zijn bij spinnin als hij niks zelf zou maken..
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Cardioid wrote:

Onzin.
Hardtraxxer
112 posts member since 2013
last seen Sep 2016
Phase 2 wrote:
Cardioid wrote:

Onzin.
Toelichting graag.

Hij heeft het alsmaar over samples en presets van 'die en die'...
Creatief is hij wel, maar weinig eigen synths. Dus weinig onzin.
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
Het is zijn eerste grote 'hit'. Hij groeit dus nogsteeds, en daardoor is er ook nog genoeg ruimte voor meer ontwikkeling van eigen sounds etc.
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
The Venator wrote:Het is zijn eerste grote 'hit'. Hij groeit dus nogsteeds, en daardoor is er ook nog genoeg ruimte voor meer ontwikkeling van eigen sounds etc.
En het feit dat hij pas 17 is speelt natuurlijk ook mee. Hij is in 1 klap onmundig beroemd geworden omdat "animals" erg aansprak. Of die track productie technisch nou zo geweldig is en of ie alles zelf heeft gemaakt maakt niet zoveel uit. Daar is nog tijd genoeg voor (zo is Avicii ook begonnen).
Hardtraxx Beheerder
last seen 4 days ago
DJ_Tim wrote:
The Venator wrote:Het is zijn eerste grote 'hit'. Hij groeit dus nogsteeds, en daardoor is er ook nog genoeg ruimte voor meer ontwikkeling van eigen sounds etc.
En het feit dat hij pas 17 is speelt natuurlijk ook mee. Hij is in 1 klap onmundig beroemd geworden omdat "animals" erg aansprak. Of die track productie technisch nou zo geweldig is en of ie alles zelf heeft gemaakt maakt niet zoveel uit. Daar is nog tijd genoeg voor (zo is Avicii ook begonnen).
Precies, als je Levels nu hoort denk je van, wat een amateuristische plaat. Als je ze vergelijkt met de platen die hij nu maak.t
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
amateuristisch productietechnisch, verder is de melo wel lekker en blijft zitten, tis niet voor niets dat dat zo'n hit is geworden toen.

Maar Avicii was in mijn ogen altijd een muzikant die zijn eigen muziek ging produceren, hij heeft dan ook heel veel verstand van akkoorden en dergelijke heb ik het idee. Dat produceren komt daarna vanzelf wel. Anklebreaker probeert nu hetzelfde.
Hardtraxx Beheerder
last seen 4 days ago
DJ_Tim wrote:amateuristisch productietechnisch, verder is de melo wel lekker en blijft zitten, tis niet voor niets dat dat zo'n hit is geworden toen.

Maar Avicii was in mijn ogen altijd een muzikant die zijn eigen muziek ging produceren, hij heeft dan ook heel veel verstand van akkoorden en dergelijke heb ik het idee. Dat produceren komt daarna vanzelf wel. Anklebreaker probeert nu hetzelfde.
Precies :) Je kan zien hoe Avicii gegroeid is. Sommigen pikken het sneller op dan anderen, ondanks dat ze een grote hit gescoord hebben, of juist niet.
Hardtraxx Addict
1450 posts member since 2013
last seen Apr 2017
Cardioid wrote:

View on YouTube
Ligt eraan hoe je de presets en samples gebruikt.

Ik zelf gebruik veel presets en samples, tweak er altijd op los, zodat het toch van mij te noemen is.
Artistic flair :cool: