Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2014 23:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik weet dat in ableton een dergelijke functie zit, weet niet welke DAW je gebruikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2014 23:51 
 
Hardtraxx Newbie

Sorry, vergeten te melden.
Ik gebruik cubase 5.

Ik had wel kunnen vinden hoe het moet in FL maar dit werkt totaal anders volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2014 09:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Amesa schreef:
Sorry, vergeten te melden.
Ik gebruik cubase 5.

Ik had wel kunnen vinden hoe het moet in FL maar dit werkt totaal anders volgens mij.


maar als je weet hoe het in Fl moet, dan Rewire je FL toch gewoon cubase in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2014 21:01 
 
Hardtraxx Elite

Heeft iemand een goeie spinback sample? Heb hem nodig maar kan nergens een goede vinden
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 11:55 
 
Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Heeft iemand een goeie spinback sample? Heb hem nodig maar kan nergens een goede vinden


Misschien even zoeken op scratch en/of backspin samples. Kan als ik nog in studio kom wel kijken of ik het heb, maar ben daar nu niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 14:43 
 
Hardtraxx Elite

Phase 2 schreef:
DJ_Tim schreef:
Heeft iemand een goeie spinback sample? Heb hem nodig maar kan nergens een goede vinden


Misschien even zoeken op scratch en/of backspin samples. Kan als ik nog in studio kom wel kijken of ik het heb, maar ben daar nu niet.

Heb als gezocht maar kan nog niet echt een goeie vinden. Hij is om in een mix (geen hardstyle maar soort pop) een nummer ineens af the kappen en na die backspin een nieuwe te beginnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 15:32 
 
Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Phase 2 schreef:
DJ_Tim schreef:
Heeft iemand een goeie spinback sample? Heb hem nodig maar kan nergens een goede vinden


Misschien even zoeken op scratch en/of backspin samples. Kan als ik nog in studio kom wel kijken of ik het heb, maar ben daar nu niet.

Heb als gezocht maar kan nog niet echt een goeie vinden. Hij is om in een mix (geen hardstyle maar soort pop) een nummer ineens af the kappen en na die backspin een nieuwe te beginnen.


Kun je beter backspin maken met die track. In FL heb je zo'n scratcher zitten. Daar kun je eigen scratch samples mee opnemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 17:05 
 
Hardtraxx Elite

Hmm ik gebruik logic pro…. geen idee hoe dat daar kan.. Heb ook niet de equipement om het met cd spelers te doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 17:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Hmm ik gebruik logic pro…. geen idee hoe dat daar kan.. Heb ook niet de equipement om het met cd spelers te doen

Je zou het kunnen proberen door een fade out te maken en die te veranderen naar een slow down (in de menu kolom links), maar ik weet niet of dat voor jou het gewenste effect oplevert.

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 17:52 
 
Hardtraxx Elite

Ja heb ik ook aan gedacht, is nog niet helemaal wat ik wil maar kan ik ook doen in plaats van een spinback. Ik zocht dus naar iets wat je wel een hoort aan het eind van een set wanneer een dj de draaitafel gewoon een flinke spin terug geeft (denk ik) waardoor je de track heel snel en hoog in reverse hoort en dat gaat dan langzaam steeds trager en lager in pitch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 20:31 
 
Hardtraxx Addict

Probeer het eens met Effectrix en dan de "Vinyl" functie gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 00:46 
 
Hardtraxx Addict

Joeyvg schreef:
Probeer het eens met Effectrix en dan de "Vinyl" functie gebruiken.


Dat is iets heel anders als een backspin. Vinyl effect van effectrix is gewoon als je een draaitafel uitzet. Dus plaat langzaam trager gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 18:20 
 
Hardtraxx Addict

Ik weet ff niet waar ik dit het beste kan plaatsen en een nieuw topic hiervoor vind ik to much

Maar ik kwam dit tegen wat denk ik nog wel meer mensen als handig zullen beschouwen!

Delay tijden berekenen:
http://www.popschoolmaastricht.nl/colle ... ytimes.php
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 11:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Combustion schreef:
Ik weet ff niet waar ik dit het beste kan plaatsen en een nieuw topic hiervoor vind ik to much

Maar ik kwam dit tegen wat denk ik nog wel meer mensen als handig zullen beschouwen!

Delay tijden berekenen:
http://www.popschoolmaastricht.nl/colle ... ytimes.php

Hier wist ik nog niks van af, thanks! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 15:44 
 
Hardtraxx Elite

Weet niet in welk topic dit anders moest plaatsen, maar vond dit best wel een leerzaam filmpje voor beginners..
Kun je misschien wat handige trucjes uit halen?

Sowieso ook wel interessant om te kijken
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 23:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ramon038 schreef:
Weet niet in welk topic dit anders moest plaatsen, maar vond dit best wel een leerzaam filmpje voor beginners..
Kun je misschien wat handige trucjes uit halen?

Sowieso ook wel interessant om te kijken
Weer zo'n preset en sample misbruiker. Ik heb er helemaal niks mee. Gewoon lekker je eigen sounds creëren, dan heb je -in mijn ogen- tenminste echt iets waar je trots op kan zijn...
Maar goed, dat is dan weer mijn mening. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 10:16 
 
Hardtraxxer

Cardioid schreef:
ramon038 schreef:
Weet niet in welk topic dit anders moest plaatsen, maar vond dit best wel een leerzaam filmpje voor beginners..
Kun je misschien wat handige trucjes uit halen?

Sowieso ook wel interessant om te kijken
Weer zo'n preset en sample misbruiker. Ik heb er helemaal niks mee. Gewoon lekker je eigen sounds creëren, dan heb je -in mijn ogen- tenminste echt iets waar je trots op kan zijn...
Maar goed, dat is dan weer mijn mening. :)


opzich ben ik het wel met je eens, alleen heeft deze man toch zijn stempel gedrukt op het geheel, want wanneer iemand zown arp drop hoort in de toekomst dan vergelijkt iedereen het met martin garrix.
Plus hij zal niet voor niets op deze leeftijd getekend zijn bij spinnin als hij niks zelf zou maken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 18:29 
 
Hardtraxx Addict

Cardioid schreef:
ramon038 schreef:
Weet niet in welk topic dit anders moest plaatsen, maar vond dit best wel een leerzaam filmpje voor beginners..
Kun je misschien wat handige trucjes uit halen?

Sowieso ook wel interessant om te kijken
Weer zo'n preset en sample misbruiker. Ik heb er helemaal niks mee. Gewoon lekker je eigen sounds creëren, dan heb je -in mijn ogen- tenminste echt iets waar je trots op kan zijn...
Maar goed, dat is dan weer mijn mening. :)


Onzin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 18:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Cardioid schreef:
ramon038 schreef:
Weet niet in welk topic dit anders moest plaatsen, maar vond dit best wel een leerzaam filmpje voor beginners..
Kun je misschien wat handige trucjes uit halen?

Sowieso ook wel interessant om te kijken
Weer zo'n preset en sample misbruiker. Ik heb er helemaal niks mee. Gewoon lekker je eigen sounds creëren, dan heb je -in mijn ogen- tenminste echt iets waar je trots op kan zijn...
Maar goed, dat is dan weer mijn mening. :)


Onzin.

Toelichting graag.

Hij heeft het alsmaar over samples en presets van 'die en die'...
Creatief is hij wel, maar weinig eigen synths. Dus weinig onzin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 20:24 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Het is zijn eerste grote 'hit'. Hij groeit dus nogsteeds, en daardoor is er ook nog genoeg ruimte voor meer ontwikkeling van eigen sounds etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 20:41 
 
Hardtraxx Elite

The Venator schreef:
Het is zijn eerste grote 'hit'. Hij groeit dus nogsteeds, en daardoor is er ook nog genoeg ruimte voor meer ontwikkeling van eigen sounds etc.

En het feit dat hij pas 17 is speelt natuurlijk ook mee. Hij is in 1 klap onmundig beroemd geworden omdat "animals" erg aansprak. Of die track productie technisch nou zo geweldig is en of ie alles zelf heeft gemaakt maakt niet zoveel uit. Daar is nog tijd genoeg voor (zo is Avicii ook begonnen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 20:49 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
The Venator schreef:
Het is zijn eerste grote 'hit'. Hij groeit dus nogsteeds, en daardoor is er ook nog genoeg ruimte voor meer ontwikkeling van eigen sounds etc.

En het feit dat hij pas 17 is speelt natuurlijk ook mee. Hij is in 1 klap onmundig beroemd geworden omdat "animals" erg aansprak. Of die track productie technisch nou zo geweldig is en of ie alles zelf heeft gemaakt maakt niet zoveel uit. Daar is nog tijd genoeg voor (zo is Avicii ook begonnen).


Precies, als je Levels nu hoort denk je van, wat een amateuristische plaat. Als je ze vergelijkt met de platen die hij nu maak.t
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 20:56 
 
Hardtraxx Elite

amateuristisch productietechnisch, verder is de melo wel lekker en blijft zitten, tis niet voor niets dat dat zo'n hit is geworden toen.

Maar Avicii was in mijn ogen altijd een muzikant die zijn eigen muziek ging produceren, hij heeft dan ook heel veel verstand van akkoorden en dergelijke heb ik het idee. Dat produceren komt daarna vanzelf wel. Anklebreaker probeert nu hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 21:32 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
amateuristisch productietechnisch, verder is de melo wel lekker en blijft zitten, tis niet voor niets dat dat zo'n hit is geworden toen.

Maar Avicii was in mijn ogen altijd een muzikant die zijn eigen muziek ging produceren, hij heeft dan ook heel veel verstand van akkoorden en dergelijke heb ik het idee. Dat produceren komt daarna vanzelf wel. Anklebreaker probeert nu hetzelfde.


Precies :) Je kan zien hoe Avicii gegroeid is. Sommigen pikken het sneller op dan anderen, ondanks dat ze een grote hit gescoord hebben, of juist niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 09:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Cardioid schreef:
ramon038 schreef:
Weet niet in welk topic dit anders moest plaatsen, maar vond dit best wel een leerzaam filmpje voor beginners..
Kun je misschien wat handige trucjes uit halen?

Sowieso ook wel interessant om te kijken
Weer zo'n preset en sample misbruiker. Ik heb er helemaal niks mee. Gewoon lekker je eigen sounds creëren, dan heb je -in mijn ogen- tenminste echt iets waar je trots op kan zijn...
Maar goed, dat is dan weer mijn mening. :)

Ligt eraan hoe je de presets en samples gebruikt.

Ik zelf gebruik veel presets en samples, tweak er altijd op los, zodat het toch van mij te noemen is.
Artistic flair :cool:
Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner