Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 6 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 15 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
S
Hardtraxxer
95 posts member since 2011
last seen Aug 2014
Phase 2 wrote:
soundstreamer wrote:Kan iemand mij vertellen hoe ik in cubase op een plek een kick weg kan laten en toch het effect van mijn sidechain behoud? Ik sidechain middels de gewone compressor en heb al geprobeerd om een kick erin te zetten die ik dan mute en ook al geprobeerd gewoon de kick erin te zetten en dan met een volume automation het geluid van de kick weg te halen, maar bij beide manieren behoud ik niet het effect van het sidechainen.
Kanaal maken waar je sidechain opzet en dan in de mixer de uitgang van track die de sidechain triggert op no bus zetten. Zodat dat geluid niet wordt uitgestuurd maar wel sidechain triggert.
Bedankt man! ik kwam er maar niet achter hoe dat dan moest, maar nu werkt het :)
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
Hey,

Ik vraag me af hoe je zulke exposieve geluiden kunt maken zoals in de blutonium boy v2 pack. Deze worden vaak gebruikt om van een break naar een build te gaan vgm. Kan iemand me hiermee helpen?
Hardtraxxer
226 posts member since 2012
last seen Jul 2016
DJ_Tim wrote:Hey,

Ik vraag me af hoe je zulke exposieve geluiden kunt maken zoals in de blutonium boy v2 pack. Deze worden vaak gebruikt om van een break naar een build te gaan vgm. Kan iemand me hiermee helpen?
Een standaard sample kickje van Vengeance heel veel reverb of eventueel distortion/delay geven. Maar vooral reverb is belangrijk. Dit soort voor het lange "echo" geluid.
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
View on YouTube
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Bedankt!! ga ermee aan de slag:)
Hardtraxxer
100 posts member since 2013
last seen Feb 2016
Weet iemand hoe je een gated kick maakt?
Hardtraxxer
668 posts member since 2008
last seen Jan 2014
Iemand enig idee hoe je een vocal sample kan laten "rollen" zeg maar.
Net als in Wildstylez & Ran-D - Future Shock, vlak voor het begin van de eertste mid-intro?

Thnx!
Hardtraxx Newbie
41 posts member since 2013
last seen Dec 2019
DJ D'Railed wrote:Iemand enig idee hoe je een vocal sample kan laten "rollen" zeg maar.
Net als in Wildstylez & Ran-D - Future Shock, vlak voor het begin van de eertste mid-intro?
Met de vst effectrix en dan de stretch optie.
Artiest
947 posts member since 2010
last seen Jul 2025
DJ D'Railed wrote:Iemand enig idee hoe je een vocal sample kan laten "rollen" zeg maar.

Thnx!
Denk dat zij dat met een sampler hebben gedaan en dan het eindpunt van de loop steeds korter automeren.
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
sjuul wrote:

Thnx!
Denk dat zij dat met een sampler hebben gedaan en dan het eindpunt van de loop steeds korter automeren.
Enig idee hoe dat mogelijk is want zoek hier al erg lang naar maar heb het nooit kunnen vinden..
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
erik5991 wrote:
Met de vst effectrix en dan de stretch optie.
Dit kan inderdaad, maar dit is wel lastig. Je moet veel tweaken om hem per gedeelte dat je hem korter maakt wel goed op dezelfde plaat houdt. Dit is met effectrix erg lastig.
Hardtraxxer
94 posts member since 2014
last seen Jun 2015
Dag mensen,

Ik had een vraagje over een bepaalde techniek die best wel vaak gebruikt wordt in hardstyle tracks. 't Gaat om dit effect:
View on YouTube
(het effect dat bij 1:00 begint, de vocal die wordt geloopt en steeds sneller wordt geloopt en omhoog wordt gepitcht, waardoor je dat uprisereffect krijgt)

Hoe doen ze dit? 't Lijkt me namelijk niet dat ze de vocal in hun CDJ stoppen en 't op die manier doen (of wel?). Alvast bedankt!

Edit: Ik zie nu dat iemand hiervoor me hetzelfde heeft gevraagd (maar nog niet echt een duidelijk antwoord).
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Je legt zelf al uit hoe het moet. Loopen verkorten en daarna pitchen.
T
Hardtraxxer
269 posts member since 2012
last seen Jul 2026
Ik weet even niet in welk topic ik dit kwijt moet..logic pro topic/kick topic of deze..

Ik heb nu een kick gemaakt in Logic pro hoe kan ik deze het beste opslaan om het te gebruiken in een track ?
wat een noob vraag eigenlijk..
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
bouncen en daarna kun je hem als je wilt pitchen en openen in de sampler
T
Hardtraxxer
last seen Jul 2026
DJ_Tim wrote:bouncen en daarna kun je hem als je wilt pitchen en openen in de sampler
Thanks, gelukt :D
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Roybrussel wrote:
DJ_Tim wrote:bouncen en daarna kun je hem als je wilt pitchen en openen in de sampler
graag gedaan :) en trouwens er is niks mis met noob vragen hoor, we zijn allemaal ergens begonnen ;)
T
Hardtraxxer
last seen Jul 2026
DJ_Tim wrote:
Roybrussel wrote:
graag gedaan :) en trouwens er is niks mis met noob vragen hoor, we zijn allemaal ergens begonnen ;)
top!

Nou heb ik gister de kick ''gebounced'', track -> bounce -> project or section... opgeslagen als AIF file..
Nu kan ik heb wel openen in een audio track, maar niet in EXS24.. ook geen WAV bestand.

wat doe ik fout ?
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
Van een logic forum:
Take a look in the EXS 24 editor window, create a new instrument from the local menu, and use the import multiple samples command. It will allow you to map all the samples chromatically across the keyboard as one of the import options.
Je moet dus even die optie opzoeken in EXS 24
Hardtraxxer
last seen Jun 2015
Phase 2 wrote:Je legt zelf al uit hoe het moet. Loopen verkorten en daarna pitchen.
Klopt, dat had ik inderdaad zelf al uitgevogeld, maar hoe verkort je de loop?
P
Hardtraxxer
376 posts member since 2009
last seen 9 days ago
Je vocal sample in kontackt 5 laden dan kan je hem loopen met veel kleinere stapjes! Kwestie van autmation
Hardtraxxer
last seen Jun 2015
Pantermaat wrote:Je vocal sample in kontackt 5 laden dan kan je hem loopen met veel kleinere stapjes! Kwestie van autmation
Oké! Dus je kan de loop end automatiseren? Wist ik nog niet. Thanks!
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
JesseDB wrote:
Pantermaat wrote:Je vocal sample in kontackt 5 laden dan kan je hem loopen met veel kleinere stapjes! Kwestie van autmation
Ieder knopje kun je automatiseren, behalve die van je vriendin.. :P
Hardtraxxer
last seen Jun 2015
Phase 2 wrote:
JesseDB wrote:
Ieder knopje kun je automatiseren, behalve die van je vriendin.. :P
Ik wel. :evil:

Excuses, too offtopic.
A
7 posts member since 2013
last seen Jan 2014
Iemand die weet hoe ik een WAV file (ingeneuriede melodie) in een piano roll kan krijgen?

Kom er zelf niet uit en kan het op internet niet vinden, maar had ooit gelezen dat het mogelijk was.