Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2013 19:27 

Hardtraxx Elite

V2Madness schreef:
Q-Dominic schreef:
Een bootleg is gewoon een onofficiële remix. Vaak dus inderdaad met geknipte samples van het origineel gezien de onderdelen niet zijn verschaft door de producer van het origineel. De uitleg hierboven klopt dus niet helemaal want ze zijn in feite hetzelfde. Hoe hierboven beschreven staat dat een remix gemaakt wordt is tevens de beschrijving van hoe een bootleg gemaakt kan worden :)

Ik zie ook overal beschreven idd dat een bootleg onofficieel is en een remix officieel..
Alleen is naar mijn mening geen enkele remix officieel tot de orginele producer goedkeuring heeft gegeven tot remixen..

dat is het hele idee;) zolang de originele producer geen toestemming geeft voor een remix is hij onofficieel en dus een bootleg. geeft de originele producer wel toestemming dan is het een remix
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2013 16:22 

Hardtraxxer

Weet iemand een goede gratis pitch vst? Voor vocals bijvoorbeeld. Ik kan zelf niks goeds vinden.. Dank alvast! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2013 16:28 

Hardtraxxer

Q-Dominic schreef:
Weet iemand een goede gratis pitch vst? Voor vocals bijvoorbeeld. Ik kan zelf niks goeds vinden.. Dank alvast! :)

Gtune vind ik wel een aardige.. ff googlen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2013 17:44 

Hardtraxx Addict

V2Madness schreef:
Q-Dominic schreef:

Gtune is toch alleen voor de toonhoogte af te lezen en niet om vocals te kunnen pitchen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2013 19:39 

Hardtraxxer

V2Madness schreef:
Q-Dominic schreef:

Madshifta is misschien iets dat je zoekt
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2013 21:14 

Hardtraxx Beheerder

Joeyvg schreef:
V2Madness schreef:
Q-Dominic schreef:

Gtune is toch alleen voor de toonhoogte af te lezen en niet om vocals te kunnen pitchen?

Precies ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2013 23:26 

Hardtraxxer

Probeer MadShifta, werkt goed voor dingen omhoog en omlaag te pitchen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2013 09:22 

Hardtraxxer

Citaat:

Precies ja.[/quote]

google even iets verder.. de Gtune is idd een aflezer, maar er is ook een 'plugin' genaamd Gtune... en dan nog iets.. daarmee kan je eenvoudig een toon pitchen, puur op noten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2013 13:17 

Hardtraxxer

V2Madness schreef:
Citaat:

Precies ja.

google even iets verder.. de Gtune is idd een aflezer, maar er is ook een 'plugin' genaamd Gtune... en dan nog iets.. daarmee kan je eenvoudig een toon pitchen, puur op noten.[/quote]
ik zei toch al, probeer madshifta, werkt goed, kan je t/m 24 noten omlaag of omhoog
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 17:26 

Hardtraxxer

Te laat gelezen, kwam er idd achter dat ik met Gtune alleen de noot kan aflezen.. heb madshifta gedownload en werkt top, bedankt!! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 17:51 

Hardtraxxer

Q-Dominic schreef:
Te laat gelezen, kwam er idd achter dat ik met Gtune alleen de noot kan aflezen.. heb madshifta gedownload en werkt top, bedankt!! :)

graag gedaan :thumbup: (ik ken er ook is een die andere nie hebben :yay: xd)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2013 13:58 

Hardtraxxer

Joow mensen,

Als ik een melo maak en ik zet er een kick onder, dan storen de lage noten van de melodie vaak met de kick.
Dit kun je natuurlijk proberen tegen te gaan door equalizen etc, maar dat haalt bij mij vaak ook de kracht van de synth weg. Hoe kan ik zorgen dat de synth sterk blijft en toch samengaat met de kick, zoals dat gebeurt in professionele tracks? Het lijkt bij mij telkens alsof de lage tonen in verhouding te hard staan t.o.v. de hoge tonen zegmaar...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2013 14:47 

Hardtraxxer

Awethority schreef:
Joow mensen,

Als ik een melo maak en ik zet er een kick onder, dan storen de lage noten van de melodie vaak met de kick.
Dit kun je natuurlijk proberen tegen te gaan door equalizen etc, maar dat haalt bij mij vaak ook de kracht van de synth weg. Hoe kan ik zorgen dat de synth sterk blijft en toch samengaat met de kick, zoals dat gebeurt in professionele tracks? Het lijkt bij mij telkens alsof de lage tonen in verhouding te hard staan t.o.v. de hoge tonen zegmaar...

volgens mij distort je de lage tonen teveel
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2013 17:54 

Hardtraxx Beheerder

Awethority schreef:
Joow mensen,

Gewoon rond 120/140hz cutten. Als je leads dan krachtloos worden doe je toch iets verkeerd, misschien zijn je leads niet dik genoeg? Bij mij en vele andere werkt dit namelijk wel goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2013 20:17 

Hardtraxx Addict

Awethority schreef:
Joow mensen,

Sidechain compressing zal je probleem waarschijnlijk wel verhelpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2013 11:36 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Awethority schreef:
Joow mensen,

Sidechain compressing zal je probleem waarschijnlijk wel verhelpen.

Het kan ook zijn dat je limiter op de masterchannel aanstaat.. ander truckje is je project eruitgooien zonder kick, en dan een nieuw project openen, met de mp3 of wav file van je gehele project zonder kick, en dan de kicklijn toevoegen en eventueel wat afstemmen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2013 12:06 

Hardtraxxer

Awethority schreef:
Joow mensen,

is je kick wel mono?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2013 02:45 

Hardtraxxer

Bedankt voor de reacties :), volgensmij ligt het idd aan mn lead(s), want heb er nu een gemaakt waarbij het veel minder is. Limiter was het iig niet, want die heb ik er al tijden niet meer op zitten :p.

@Stigmata Volgensmij gewoon mono ja, tenminste, ik heb naar mijn weten niks gedaan waardoor ie stereo zou kunnen worden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2013 08:54 

Hardtraxxer

Je kan ook kijken naar je stereo beeld van je lead. soms is het duidelijker als hij meer in het midden ligt (richting mono) en soms is het duidelijker als je hem wat breeder maakt maar pas op dat hij niet te breed word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2013 11:47 

Hardtraxxer

Awethority schreef:
Bedankt voor de reacties :), volgensmij ligt het idd aan mn lead(s), want heb er nu een gemaakt waarbij het veel minder is. Limiter was het iig niet, want die heb ik er al tijden niet meer op zitten :p.

@Stigmata Volgensmij gewoon mono ja, tenminste, ik heb naar mijn weten niks gedaan waardoor ie stereo zou kunnen worden...

bekijk het eens met Schope in mode Phase of een andere viewer.. recht lijn is mono.. allemaal golfjes is stereo

http://www.stillwellaudio.com/plugins/schwa-plugins/schope/

is gratis software
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 13:23 

Hardtraxxer

Heb m gedownload, handig dingetje :D

De punch slaat naar beide kanten wat uit, maar de tail zit nagenoeg alleen in het midden. Dat zit dus wel goed volgensmij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 08:22 

Hardtraxxer

Awethority schreef:
Heb m gedownload, handig dingetje :D

De punch slaat naar beide kanten wat uit, maar de tail zit nagenoeg alleen in het midden. Dat zit dus wel goed volgensmij.

nee... moet één rechte lijn zijn.. mag niet afwijken
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 12:50 

Artiest

Idd kicks gewoon volledig in het midden.
Misschien een goede tip als je je mix in de breedte wilt mixen probeer dan te denken alsof je voor een live optreden staat van een bandje.
Drumstel (kicks) in het midden, hihatjes etc kun je al iets breder mixen, Gitaren (leads) breed, Vocalen in het midden enz...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 19:49 

Hardtraxxer

Aight, thx. Als ik izotope ozone 5 eroverheen gooi, en bij de stereo imager hem dan op mono instel krijg ik dit:

Afbeelding

Voldoende?

EDIT: Ik heb m dus bewerkt met izotope ozone 5, en daarna heb ik met schope ook nog ff gecheckt. Daarin geeft ie 1 strakke lijn weer...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 19:56 

Hardtraxx Addict

Als je de kick maakt en als wav opslaat moet je hem in een mono audio track zetten en dan opslaan dan is die mono.

Met brainworx bx control kun je overigens ook instellen onder welke frequentie het mono dient te zijn. Dus dat is ook een mogelijkheid.
Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner