Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2013 09:27 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Als je de kick maakt en als wav opslaat moet je hem in een mono audio track zetten en dan opslaan dan is die mono.

Met brainworx bx control kun je overigens ook instellen onder welke frequentie het mono dient te zijn. Dus dat is ook een mogelijkheid.
Awethority schreef:
Aight, thx. Als ik izotope ozone 5 eroverheen gooi, en bij de stereo imager hem dan op mono instel krijg ik dit:

Afbeelding

Voldoende?

EDIT: Ik heb m dus bewerkt met izotope ozone 5, en daarna heb ik met schope ook nog ff gecheckt. Daarin geeft ie 1 strakke lijn weer...

Ik weet niet welke DAW je gebruikt, maar in FL met edison opnemen en dan bij settings of zo instellen als mono-Wav. in cubase is het veeeeel simpeler.. audiomixdown. export as mono.. en klaar..

Als je naar je afbeelding kijkt, dan zie ik nog steeds stereo beeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2013 23:55 

Hardtraxxer

@ Stigmata, de kick is volgens schope echter geheel mono...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 10:29 

Hardtraxxer

Awethority schreef:

Oke, dan is er nog één manier om het te checken. Laat je kick in audicity of een andere sample editor (behalve Edison) zie je 2 waveforms = stereo. 1 = mono.

Dan kun je gaan spelen met je sounds. Kopieer je lead bijvoorbeeld 2x, en pan de één iets naar links. iets hé, niet helemaal. en doe de ander naar rechts pannen.
Dan kan het beter gaan klinken. Kan, want het kan ook zijn dat er wat conflicterende frequenties zijn. maar dat kun je met een EQ weer glad strijken
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 11:24 

Artiest

Stigmata schreef:
Awethority schreef:

Oke, dan is er nog één manier om het te checken. Laat je kick in audicity of een andere sample editor (behalve Edison) zie je 2 waveforms = stereo. 1 = mono.

Dan kun je gaan spelen met je sounds. Kopieer je lead bijvoorbeeld 2x, en pan de één iets naar links. iets hé, niet helemaal. en doe de ander naar rechts pannen.
Dan kan het beter gaan klinken. Kan, want het kan ook zijn dat er wat conflicterende frequenties zijn. maar dat kun je met een EQ weer glad strijken

Ik zou 3 kanalen maken. 1 links, 1 in het midden en 1 rechts. en dan het middelste kanaal volume wat na beneden brengen en dan ws het linker of rechter kanaal uit phase brengen om phase problemen te voorkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 11:27 

Hardtraxxer

soms klinkt een kick al zo lekker dat ie niet eens in mono hoeft ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 12:59 

Hardtraxxer

V2Madness schreef:

Het land van vrije meningen.. :yay: Kick altijd mono.. altijd.. punt... mijn mening! :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 13:00 

Hardtraxxer

sjuul schreef:
Stigmata schreef:
Awethority schreef:

Ik zou 3 kanalen maken. 1 links, 1 in het midden en 1 rechts. en dan het middelste kanaal volume wat na beneden brengen en dan ws het linker of rechter kanaal uit phase brengen om phase problemen te voorkomen.

Je hebt gelijk.. was te snel met typen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 13:00 

Hardtraxx Addict

V2Madness schreef:

De reden van mono bij een kick heeft meer te maken met de mix. Voor de mix is het beter als het laag mono is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 13:05 

Hardtraxxer

Stigmata schreef:
V2Madness schreef:

Het land van vrije meningen.. :yay: Kick altijd mono.. altijd.. punt... mijn mening! :cool:

Heeft weinig met meningen en het 'vrije' land te maken.. SOMS hoeft het niet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 16:52 

Hardtraxx Beheerder

V2Madness schreef:
Stigmata schreef:
V2Madness schreef:

Heeft weinig met meningen en het 'vrije' land te maken.. SOMS hoeft het niet ;)

Het beste (feit) is dat hij gewoon mono is :P punt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 16:53 

Hardtraxxer

Dan zal je je nog verbazen hoeveel er in stereo wordt gemaakt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 16:55 

Hardtraxx Beheerder

V2Madness schreef:

Kicks niet iig :P (in hardstyle dan)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2013 21:44 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
V2Madness schreef:

Kicks niet iig :P (in hardstyle dan)

Klopt. Sowieso de regio tot en met 250 Hz -en soms nog wel meer- (maakt niet uit welke sound dan ook) wordt altijd mono gehouden vanwege de subwoofers die niet stereo zijn. De tail /crunch daarentegen wordt in sommige gevallen wel stereo gedaan, dan niet helemaal wijd, maar een klein stukje om het wat extra karakter te geven. Zodra je de tail/crunch te wijd is, ga je weer mixdown problemen krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2013 23:58 

Hardtraxxer

Korte reverb die er overheen gaat is vaak wel goed stereo om de kick wat ruimer/warmer te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 11:22 

Hardtraxxer

Vraagje:

wat voor plugins gebruiken jullie om je vocals wat rauw donker te laten klinken?
hoe doen jullie dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 12:22 

Hardtraxx Beheerder

Pantermaat schreef:
Vraagje:

wat voor plugins gebruiken jullie om je vocals wat rauw donker te laten klinken?
hoe doen jullie dit?

http://www.kvraudio.com/product/madshifta_by_tobybear

:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2013 15:22 

Hardtraxx Newbie

Hoeveel layers heb ik voor de tail van mijn hardstyle kick nodig, en welke frequenties? Alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2013 14:57 

Hardtraxxer

Hard Control schreef:
Hoeveel layers heb ik voor de tail van mijn hardstyle kick nodig, en welke frequenties? Alvast bedankt.

zoiezo 30 layers en je hebt bijna alle frequenties nodig :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2013 15:17 

Hardtraxx Beheerder

Hard Control schreef:

Meestal maak je je kick uit 1 909 die deel je dan in in 3 of 4 gedeeltes. De punch/tok de sub en de staart (krakende gedeelte)

Dit komt allemaal uit 1 909 kickdrum. Dus eigenlijk zijn het geen verschillende layers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2013 15:40 

Hardtraxx Addict

Hard Control schreef:

http://www.youtube.com/watch?v=IFv75Wi3zi4

FF de tijd voor nemen (de video duurt 1 uur en 45 minuten maar als je zelf mee doet dan reken maar op het dubbele) maar uiteindelijk heb je ook wat :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2013 22:41 

Artiest

Die kende ik nog niet :D Thanks, binnenkort maar eens even de tijd voor nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2013 22:50 

Hardtraxx Veteran

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede panfluit preset. Iemand enig idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2013 08:23 

Hardtraxxer

mrazura schreef:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede panfluit preset. Iemand enig idee?

Sylenth1 KEY Panflute en Nexus WW Panflute zijn de enige die ik ken
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 16:26 

Hardtraxxer

Het kan zijn dat het super makkelijk is, maar stel toch de vraag, hoe maak je van deze geluiden? (geleend uit het kick topic)

dan bedoel ik natuurlijk na de 1e stilte na de kicks.. (6 sec)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 16:56 

Hardtraxx Addict

Dat zijn FXkicks. Als je een kick heb, filter je de lage tonen weg en pitch je ze op de manier hoe je wilt, dan heb je het wel een eind :)
Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner