Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 12 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 19 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
Phase 2 wrote:Als je de kick maakt en als wav opslaat moet je hem in een mono audio track zetten en dan opslaan dan is die mono.

Met brainworx bx control kun je overigens ook instellen onder welke frequentie het mono dient te zijn. Dus dat is ook een mogelijkheid.
Awethority wrote:Aight, thx. Als ik izotope ozone 5 eroverheen gooi, en bij de stereo imager hem dan op mono instel krijg ik dit:

Image

Voldoende?

EDIT: Ik heb m dus bewerkt met izotope ozone 5, en daarna heb ik met schope ook nog ff gecheckt. Daarin geeft ie 1 strakke lijn weer...
Ik weet niet welke DAW je gebruikt, maar in FL met edison opnemen en dan bij settings of zo instellen als mono-Wav. in cubase is het veeeeel simpeler.. audiomixdown. export as mono.. en klaar..

Als je naar je afbeelding kijkt, dan zie ik nog steeds stereo beeld.
Hardtraxxer
762 posts member since 2013
last seen 8 days ago
@ Stigmata, de kick is volgens schope echter geheel mono...
Hardtraxxer
last seen Jun 2017
Awethority wrote:@ Stigmata, de kick is volgens schope echter geheel mono...
Oke, dan is er nog één manier om het te checken. Laat je kick in audicity of een andere sample editor (behalve Edison) zie je 2 waveforms = stereo. 1 = mono.

Dan kun je gaan spelen met je sounds. Kopieer je lead bijvoorbeeld 2x, en pan de één iets naar links. iets hé, niet helemaal. en doe de ander naar rechts pannen.
Dan kan het beter gaan klinken. Kan, want het kan ook zijn dat er wat conflicterende frequenties zijn. maar dat kun je met een EQ weer glad strijken
Artiest
947 posts member since 2010
last seen Jul 2025
Stigmata wrote:
Oke, dan is er nog één manier om het te checken. Laat je kick in audicity of een andere sample editor (behalve Edison) zie je 2 waveforms = stereo. 1 = mono.

Dan kun je gaan spelen met je sounds. Kopieer je lead bijvoorbeeld 2x, en pan de één iets naar links. iets hé, niet helemaal. en doe de ander naar rechts pannen.
Dan kan het beter gaan klinken. Kan, want het kan ook zijn dat er wat conflicterende frequenties zijn. maar dat kun je met een EQ weer glad strijken
Ik zou 3 kanalen maken. 1 links, 1 in het midden en 1 rechts. en dan het middelste kanaal volume wat na beneden brengen en dan ws het linker of rechter kanaal uit phase brengen om phase problemen te voorkomen.
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2013
last seen Aug 2014
soms klinkt een kick al zo lekker dat ie niet eens in mono hoeft ;)
Hardtraxxer
last seen Jun 2017
V2Madness wrote:soms klinkt een kick al zo lekker dat ie niet eens in mono hoeft ;)

Het land van vrije meningen.. :yay: Kick altijd mono.. altijd.. punt... mijn mening! :cool:
Hardtraxxer
last seen Jun 2017
sjuul wrote:
Stigmata wrote:

Ik zou 3 kanalen maken. 1 links, 1 in het midden en 1 rechts. en dan het middelste kanaal volume wat na beneden brengen en dan ws het linker of rechter kanaal uit phase brengen om phase problemen te voorkomen.
Je hebt gelijk.. was te snel met typen..
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
V2Madness wrote:soms klinkt een kick al zo lekker dat ie niet eens in mono hoeft ;)
De reden van mono bij een kick heeft meer te maken met de mix. Voor de mix is het beter als het laag mono is.
A
Hardtraxxer
last seen Aug 2014
Stigmata wrote:

Het land van vrije meningen.. :yay: Kick altijd mono.. altijd.. punt... mijn mening! :cool:
Heeft weinig met meningen en het 'vrije' land te maken.. SOMS hoeft het niet ;)
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
V2Madness wrote:
Stigmata wrote:

Heeft weinig met meningen en het 'vrije' land te maken.. SOMS hoeft het niet ;)
Het beste (feit) is dat hij gewoon mono is :P punt.
A
Hardtraxxer
last seen Aug 2014
Dan zal je je nog verbazen hoeveel er in stereo wordt gemaakt :)
Hardtraxx Beheerder
last seen 4 days ago
V2Madness wrote:Dan zal je je nog verbazen hoeveel er in stereo wordt gemaakt :)
Kicks niet iig :P (in hardstyle dan)
Hardtraxxer
112 posts member since 2013
last seen Sep 2016
The Venator wrote:
V2Madness wrote:Dan zal je je nog verbazen hoeveel er in stereo wordt gemaakt :)
Kicks niet iig :P (in hardstyle dan)
Klopt. Sowieso de regio tot en met 250 Hz -en soms nog wel meer- (maakt niet uit welke sound dan ook) wordt altijd mono gehouden vanwege de subwoofers die niet stereo zijn. De tail /crunch daarentegen wordt in sommige gevallen wel stereo gedaan, dan niet helemaal wijd, maar een klein stukje om het wat extra karakter te geven. Zodra je de tail/crunch te wijd is, ga je weer mixdown problemen krijgen.
Hardtraxxer
499 posts member since 2013
last seen Dec 2019
Korte reverb die er overheen gaat is vaak wel goed stereo om de kick wat ruimer/warmer te maken.
P
Hardtraxxer
376 posts member since 2009
last seen 9 days ago
Vraagje:

wat voor plugins gebruiken jullie om je vocals wat rauw donker te laten klinken?
hoe doen jullie dit?
Hardtraxx Beheerder
last seen 4 days ago
Pantermaat wrote:Vraagje:

wat voor plugins gebruiken jullie om je vocals wat rauw donker te laten klinken?
hoe doen jullie dit?
http://www.kvraudio.com/product/madshifta_by_tobybear

:D
Hardtraxx Newbie
37 posts member since 2013
last seen Sep 2016
Hoeveel layers heb ik voor de tail van mijn hardstyle kick nodig, en welke frequenties? Alvast bedankt.
Hardtraxxer
485 posts member since 2011
last seen May 2015
Hard Control wrote:Hoeveel layers heb ik voor de tail van mijn hardstyle kick nodig, en welke frequenties? Alvast bedankt.
zoiezo 30 layers en je hebt bijna alle frequenties nodig :x
Hardtraxx Beheerder
last seen 4 days ago
Hard Control wrote:Hoeveel layers heb ik voor de tail van mijn hardstyle kick nodig, en welke frequenties? Alvast bedankt.
Meestal maak je je kick uit 1 909 die deel je dan in in 3 of 4 gedeeltes. De punch/tok de sub en de staart (krakende gedeelte)

Dit komt allemaal uit 1 909 kickdrum. Dus eigenlijk zijn het geen verschillende layers.
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
View on YouTube

FF de tijd voor nemen (de video duurt 1 uur en 45 minuten maar als je zelf mee doet dan reken maar op het dubbele) maar uiteindelijk heb je ook wat :)
Artiest
947 posts member since 2010
last seen Jul 2025
Die kende ik nog niet :D Thanks, binnenkort maar eens even de tijd voor nemen.
Hardtraxx Veteran
6376 posts member since 2010
last seen Oct 2021
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede panfluit preset. Iemand enig idee?
S
Hardtraxxer
666 posts member since 2013
last seen Nov 2014
mrazura wrote:Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede panfluit preset. Iemand enig idee?
Sylenth1 KEY Panflute en Nexus WW Panflute zijn de enige die ik ken
Hardtraxxer
452 posts member since 2012
last seen Jan 2015
Het kan zijn dat het super makkelijk is, maar stel toch de vraag, hoe maak je van deze geluiden? (geleend uit het kick topic)

View on SoundCloud

dan bedoel ik natuurlijk na de 1e stilte na de kicks.. (6 sec)
Hardtraxx Addict
1416 posts member since 2013
last seen Dec 2016
Dat zijn FXkicks. Als je een kick heb, filter je de lage tonen weg en pitch je ze op de manier hoe je wilt, dan heb je het wel een eind :)