Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2013 20:00 

Hardtraxxer

Amesa schreef:
Ik ben nu bezig met een kick, maar hij clipt enorm nou.
Ik heb alles ruim uit het rode gezet maar blijft clippen.
Tenzij ik een willekeurige MEqualizer open en de analyzer aan zet.
Zonder analyzer aan clipt hij dus ook nog gewoon.

Iemand een idee waar dit aan ligt?
Ik kan evt. proberen een filmpje ervan te maken.

Alvast bedankt

Post maar een filmpje. Een analyser verandert niks aan je input(sound)
Die laat alleen maar de weergave van je waveform of stereobeeld zien

FabfilterQ al eens geprobeerd? Ik weet niet welk set van M je hebt, maar de gratis versie mist iets op de betaalde
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2013 22:42 

Hardtraxxer

Heb je al geprobeerd bij Options > Audio Settings de buffer length omhoog te gooien? Overdrijf het ook weer niet, daar wordt je PC retetraag van. Telkens een beetje sliden tot ie niet meer clipt, dat zou het kunnen zijn (onthoudt wel even waar die op stond mocht het niet zo zijn).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2013 23:30 

Hardtraxx Elite

Weet niet hoe ik het precies moet uitleggen, maar ik wil mijn lead zo krijgen zoals bij Noisecontrollers-Yellow Minute, zodat wanneer ik de lead offbeat zet hij als het ware "aansluit". Sorry als het te onduidelijk is uitgelegd. Iemand een idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2013 00:17 

Hardtraxxer

@The Indicator

Aannemende dat je FL gebruikt, je kunt de sidechain-preset van Gross Beat zodanig bewerken dat het er al aardig op lijkt:

Afbeelding

Heb vervolgens ff de melodie van Yellow Minute gedownload, en van de noten die hetzelfde waren één lange noot gemaakt. Als je dan de Gross Beat preset erop zet, krijg je dit:
[zippy]http://www64.zippyshare.com/v/87569963/file.html[/zippy]

Let niet op de afmix/kwaliteit van de sounds, het gaat ff om het idee :).
Hopelijk heb je er wat aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2013 13:42 

Hardtraxx Elite

Precies wat ik bedoel, bedankt! Dacht al dat t sidechainen was maar wist t niet zeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2013 16:19 

Hardtraxx Elite

Vraagje:
Weet iemand hoe je zo'n glide pitch kick maakt. Hoor 't de laatste tijd best wel vaak in nummertjes en vroeg me af of iemand enig idee heeft hoe je dit netjes kan doen (zonder een standaard au/vst pitchshifter) thnx in advance!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2013 17:24 

Hardtraxx Beheerder

Mannonymous schreef:
Vraagje:
Weet iemand hoe je zo'n glide pitch kick maakt. Hoor 't de laatste tijd best wel vaak in nummertjes en vroeg me af of iemand enig idee heeft hoe je dit netjes kan doen (zonder een standaard au/vst pitchshifter) thnx in advance!

Logic:

In Logic is dit niet mogelijk in de 'piano roll' zoals in fl studio. Je zult dit dus via de au/vst moeten doen doormiddel van pitchbends etc. Je kunt ook de pitchbend functie in Logic gebruiken maar dit weet ik niet zeker.

Fl studio:

Hier kun je via de pianoroll zogenoemde slidenotes gebruiken. Meer over slide notes in fl studio: http://www.image-line.com/support/FLHel ... noroll.htm

Cubase:

Open een MIDI part in de 'key editor' en voeg een Pitch Bend controller lijn toe, en teken een lijn van hoog naar laag of van laag naar hoog. zodat de notes sliden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2013 20:10 

Artiest

In logic zit ook een pitch bend functie in de piano roll. Moet je in de piano roll links onder op t icoontje met die 3 lijntjes klikken en dan de pitch bend selecteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2013 14:00 

Hardtraxxer

Jo mensen,

Weet iemand hoe je het beste (in FL) een kick waar je mee bezig bent in verschillende frequentiegebieden kan knippen? Ik doe het meestal met n equalizer of filter, maar het komt regelmatig voor dat de kick dan na de tijd anders (slechter) klinkt dan voor de tijd... Alvast bedankt! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2013 14:47 

Hardtraxx Newbie

Awethority schreef:
Jo mensen,

Weet iemand hoe je het beste (in FL) een kick waar je mee bezig bent in verschillende frequentiegebieden kan knippen? Ik doe het meestal met n equalizer of filter, maar het komt regelmatig voor dat de kick dan na de tijd anders (slechter) klinkt dan voor de tijd... Alvast bedankt! :D

Ik gebruik meestal bandpass / EQ. Multiband Compressor werkt geloof ik ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2013 15:51 

Hardtraxx Beheerder

Awethority schreef:
Jo mensen,

Misschien kan je Maximus gebruiken. Je kunt via maximus je kick in 3 gedeeltes verdelen. low, mid en high. Hopelijk helpt t :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2013 19:06 

Hardtraxxer

Heb het met maximus geprobeerd, en dit werkt al een stuk beter :). Thx beiden :D.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2013 18:46 

Hardtraxx Newbie

Waar kun je van die schreeuw vocals krijgen zoals in Frontliner - Weekend Warriors en Headhunterz - Scrap Attack?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2013 15:30 

Hardtraxx Beheerder

Hard Control schreef:
Waar kun je van die schreeuw vocals krijgen zoals in Frontliner - Weekend Warriors en Headhunterz - Scrap Attack?

Die vocals zijn gemaakt door een vocalist uit Australië. Die worden alleen gemaakt voor q-dance events. Je kunt wel de remixpacks van de defqon.1 anthems downloaden, de vocals zitten hier meestal in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2013 16:45 

Hardtraxx Addict

Dus ik heb Logic Pro X geinstalleerd op me macbook. Krijg ik de melding dat deze de drumazon plug-in niet kan vinden.
Iemand enig idee hoe dit komt?

Heb de AU manager ook al opgestart, deze vind Drumazon ook niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2013 16:54 

Hardtraxx Addict

styl0w schreef:
Dus ik heb Logic Pro X geinstalleerd op me macbook. Krijg ik de melding dat deze de drumazon plug-in niet kan vinden.

Heeft volgens mij iets te maken met 32 en 64 bits.
Las ergens dat Logic Pro X geen 32 bits plugins meer ondersteund maar dat weet ik niet zeker meer.

Edit: https://discussions.apple.com/thread/51 ... 0&tstart=0
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2013 17:09 

Hardtraxx Addict

Joeyvg schreef:
styl0w schreef:

Heeft volgens mij iets te maken met 32 en 64 bits.
Las ergens dat Logic Pro X geen 32 bits plugins meer ondersteund maar dat weet ik niet zeker meer.

Edit: https://discussions.apple.com/thread/51 ... 0&tstart=0

Hmmm.. mooie boel is dat dan.

Bedankt voor de info in ieder geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2013 13:29 

Hardtraxx Addict

Np,

------------

Heeft iemand de (nieuwe?) plugins in Logic Pro X al geprobeerd?

Afbeelding

Ik ben wel benieuwd naar de "Note Repeater" en "Randomizer".

EDIT: heb hem nou zelf geprobeerd maar soms heb ik een probleem met afspelen,
Dan klik ik op play en zie je de timer lopen maar hij loopt heel vaag en speelt niks af xd
Weet iemand wat dit kan zijn? Heb al met die locators lopen klooien en op de knopjes rechts boven geklikt (repeat enzo) :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2013 16:06 

Hardtraxxer

ExoBassTix schreef:
100% zeker dat ik overkom als een newb.
Maar ik snap bootlegs niet. Wat maakt een bootleg nou een bootleg?
Wat is überhaupt het verschil tussen een remix en een bootleg?

Ik zat even terug te lezen! en vind dit helemaal geen noob vraag!
Er zijn blijkbaar een heleboel mensen die niet weten wat het verschil is!

Kort:

Remix: Elementen van een track gebruiken (zoals midi's, tonen of vocals) remixes zijn eigen opgebouwde track met dan die elementen van het orgineel. dus de midi of vocal.
Bootleg: Een 'remix' is een bootleg wanneer je parts van het orginele nummer pakt en aan mekaar knipt tot een nieuw geheel! hier wordt meestal een eigen midi of iets dergelijks achtergeplakt. Maar het geraamte van de bootleg is inprinciepe de orginele delen van het nummer!

hoop dat het zo een beetje duidelijk is :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2013 17:03 

Hardtraxxer

Een bootleg is gewoon een onofficiële remix. Vaak dus inderdaad met geknipte samples van het origineel gezien de onderdelen niet zijn verschaft door de producer van het origineel. De uitleg hierboven klopt dus niet helemaal want ze zijn in feite hetzelfde. Hoe hierboven beschreven staat dat een remix gemaakt wordt is tevens de beschrijving van hoe een bootleg gemaakt kan worden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2013 12:33 

Hardtraxxer

Q-Dominic schreef:
Een bootleg is gewoon een onofficiële remix. Vaak dus inderdaad met geknipte samples van het origineel gezien de onderdelen niet zijn verschaft door de producer van het origineel. De uitleg hierboven klopt dus niet helemaal want ze zijn in feite hetzelfde. Hoe hierboven beschreven staat dat een remix gemaakt wordt is tevens de beschrijving van hoe een bootleg gemaakt kan worden :)

Ik zie ook overal beschreven idd dat een bootleg onofficieel is en een remix officieel..
Alleen is naar mijn mening geen enkele remix officieel tot de orginele producer goedkeuring heeft gegeven tot remixen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2013 17:00 

Hardtraxx Addict

Wat moet je doen in FL Studio om de noten in de pianoroll van kleur te veranderen? Gewoon selecteren en kleurtje aanklikken doet het niet, en ik weet ook niet hoe ik het eerst wel deed :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2013 17:36 

Hardtraxx Addict

Links boven in je scherm kun je toch een kleur kiezen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2013 18:24 

Hardtraxx Addict

Ja, maar ik wil dan geselecteerde noten die ik al heb staan, veranderen van kleur :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2013 18:50 

Hardtraxxer

toffee schreef:
Ja, maar ik wil dan geselecteerde noten die ik al heb staan, veranderen van kleur :)

ik vrees dat je die dan in een andere kleur zult moeten terug zetten
Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner