Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2013 11:19 

Hardtraxx Veteran

Oh nee hij heeft dit gedeelte van de site ook al ontdekt. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2013 13:18 

Hardtraxx Veteran

Cruelty schreef:
Maximum schreef:
Jongens ik zit met een vraagje. Weet iemand hoe ik een distorded snare (tenminste ik neem aan dat je het zo noemt) kan maken zoals te horen in vele Radical Redemption tracks en in bijvoorbeeld de track hieronder (@01:15)?

Je zegt het zelf al, Distorted snare, pak bijvoorbeeld een 909 snare of zo, en distort die :P.

Had ik al gedaan, voor dat ik de vraag ging stellen. Klonk namelijk niet heel goed haha! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2013 17:53 

Hardtraxx Beheerder

Maximum schreef:

Inderdaad. nogal jammer :/ en dat filmpje is al 10x geplaatst op hardtraxx. dus hij is ook nog eens niet origineel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2013 13:18 

Hardtraxx Veteran

The Venator schreef:
Maximum schreef:

Inderdaad. nogal jammer :/ en dat filmpje is al 10x geplaatst op hardtraxx. dus hij is ook nog eens niet origineel.

http://www.hardtraxx.nl/forum/search.php?keywords=BVblBEYlJHE&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

2 keer eerder, 1 keer gequote :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2013 13:31 

Hardtraxx Elite

Delt-A schreef:
The Venator schreef:
Maximum schreef:

http://www.hardtraxx.nl/forum/search.php?keywords=BVblBEYlJHE&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

2 keer eerder, 1 keer gequote :P

zucht.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2013 16:17 

Hardtraxx Veteran

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2013 18:38 

Hardtraxx Addict

100% zeker dat ik overkom als een newb.
Maar ik snap bootlegs niet. Wat maakt een bootleg nou een bootleg?
Wat is überhaupt het verschil tussen een remix en een bootleg?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2013 19:32 

Hardtraxx Addict

Volgens mij is het gewoon hetzelfde, maar heb je bij een bootleg geen officiele toestemming om een plaat te remixen van de originele artiest.
Weet het niet zeker :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2013 23:41 

Hardtraxx Elite

Bootleg kan ook heel veel werk in zitten hoor alleen mogen producers er geen geld voor vragen omdat ze geen officiele toestemming hebben. Als je als amateur producer bijvoorbeeld een remix wil maken op een track van een professionele producers is de kans groot dat je niet officieel toestemming krijgt en maak je dus een bootleg. Artiesten kunnen ervoor kiezen om hun bootleg voor zichzelf te houden of om beschikbaar te stellen voor gratis download maar ze mogen hem dus niet verkopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2013 09:40 

Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Bootleg kan ook heel veel werk in zitten hoor alleen mogen producers er geen geld voor vragen omdat ze geen officiele toestemming hebben. Als je als amateur producer bijvoorbeeld een remix wil maken op een track van een professionele producers is de kans groot dat je niet officieel toestemming krijgt en maak je dus een bootleg. Artiesten kunnen ervoor kiezen om hun bootleg voor zichzelf te houden of om beschikbaar te stellen voor gratis download maar ze mogen hem dus niet verkopen.

Juridisch gezien in Nederland mogen ze hem niet eens draaien of op internet zetten (openbaar maken/verveelvoudigen)

De meeste artiesten zullen er alleen geen probleem van maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 00:43 

Hardtraxxer

toffee schreef:
Ik doe het altijd met mn pitchbend van mn midicontroller, maar je kan ook boven aan bij de pianoroll naast de kleur van je noten het driehoekje indrukken. Als je dan een noot plaatst, staat er een driehoekje bij. Dat zorgt ervoor dat de noot die tegelijkertijd aan het afspelen is, naar die noot pitcht.

Is dit duidelijk :oh:

Ik heb dit geprobeerd maar er gebeurt niks? Als ik dus die noot met het driehoekje onder de ''normale'' noot plaats zou die daarheen moeten pitchen? Heb van alles gedaan maar er gebeurt niks.. Hoor graag hoe het wel moet want zou een stuk lekkerder werken zijn dan met gros beat of blue glitch..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 01:03 

Hardtraxx Addict

Q-Dominic schreef:
toffee schreef:
Ik doe het altijd met mn pitchbend van mn midicontroller, maar je kan ook boven aan bij de pianoroll naast de kleur van je noten het driehoekje indrukken. Als je dan een noot plaatst, staat er een driehoekje bij. Dat zorgt ervoor dat de noot die tegelijkertijd aan het afspelen is, naar die noot pitcht.

Ik heb dit geprobeerd maar er gebeurt niks? Als ik dus die noot met het driehoekje onder de ''normale'' noot plaats zou die daarheen moeten pitchen? Heb van alles gedaan maar er gebeurt niks.. Hoor graag hoe het wel moet want zou een stuk lekkerder werken zijn dan met gros beat of blue glitch..

Het verschilt per VST hoe dit moet.

Hier een tutorial voor een in-FL generator

Jou kennende zal je wel op zoek zijn naar een manier om dit te doen in Sylenth 1:

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 17:27 

Hardtraxxer

In FL studio heb je op de master standaard een Fruity Limiter staan, is dit per se nodig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 17:31 

Hardtraxx Elite

nee.. Zeker niet hoe die staat ingesteld.. ik haal(de) hem er altijd af toen ik nog met fl werkte. Het geeft een heel verkeerd beeld van de volumes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 17:46 

Hardtraxx Addict

Nee dat ding moet je er meteen afhalen.

FILE / New from template / Minimal / Empty

Dan krijg je voortaan gewoon een leeg project zonder extra shit op je master enzo :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 19:01 

Hardtraxxer

Bedankt voor de snelle Reacties!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 21:56 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Nee dat ding moet je er meteen afhalen.

FILE / New from template / Minimal / Empty

Dan krijg je voortaan gewoon een leeg project zonder extra shit op je master enzo :)

ik gebruik di evan delay en reverb. heb je gelijk alles op een send staan ;) klein verschil maja.. de delay en reverd pas ik dan zelf aan :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2013 09:12 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Q-Dominic schreef:
toffee schreef:

Het verschilt per VST hoe dit moet.

Hier een tutorial voor een in-FL generator

Jou kennende zal je wel op zoek zijn naar een manier om dit te doen in Sylenth 1:

dat 2de filmpje kan je simpeler doen, gewoon 1 lange noot nemen, channel settings nemen
boven in het kader pitch op 48 zetten en rechtermuisknop op pitch klikken "create automation clip" nemen
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 12:04 

Hardtraxx Addict

Ik was net een beetje op onderzoek uit naar Sidechaining, en vond op YT een heel goeie guide hoe dit toe te passen, dus ik denk: die deel ik even hier!

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 12:21 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Ik was net een beetje op onderzoek uit naar Sidechaining, en vond op YT een heel goeie guide hoe dit toe te passen, dus ik denk: die deel ik even hier!

Goeie wouter, thanks!!

Probeer deze ook eens,,,,
http://www.xferrecords.com/products/lfo-tool
erg leuke tool, ben er nog niet helamaal uit, maar het werkt prettiger dan de sidechain opties in Cubase.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 13:05 

Hardtraxx Addict

Ik ben er alleen nog niet achter hoe je 't doet met een multi-layered lead. Dus als je verschillende synths op verschillende mixerkanalen hebt, hoe die dan te sidechainen. Ik gebruik FL studio overigens!

Mijn vraag is dus: hoe link ik alle aparte mixerchannels naar 1 ''overall'' mixerchannel?

EDIT: al gevonden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 14:34 

Hardtraxx Elite

Voor degene die dit ook willen weten:

In FL Studio:

onderin zie je een klein pijltje naar onder staan, deze staat aan bij de master en bij de track die je hebt geselecteerd. Dit is waar hij dat kanaal heen stuurt (normaal gesproken alleen naar de master). Als je rechtermuisknop doet op dat pijltje bij een ander kanaal staan er drie mogelijk heden. De eerste is route to this track. Als je dit doet stuurt hij het kanaal door naar de master en naar het kanaal waar je dat hebt aangevinkt. Je hebt nu dubbel geluid want 2 kanalen zijn verbonden aan de master. Als je route to this track only doet haalt hij hem van de master af en stuurt hem alleen naar het geselecteerde kanaal (Die by default weer wordt doorgestuurd naar de master). De derde is voor als je wilt sidechainen via de FL limiter (misschien ook de compressor, weet niet zeker). Stuur dus al je lead kanalen door naar 1 apart kanaal (route only) en via daar kun je sidechainen:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 19:16 

Hardtraxx Beheerder

Dit weten de meesten al denk ik. toch bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 19:52 

Hardtraxx Beheerder

Socializerz schreef:
The Venator schreef:
Dit weten de meesten al denk ik. toch bedankt :)

Denk dat de mensen die nog niet veel ervaring hebben met FL dit toch wel bruikbaar vinden :D

Vandaar dat ik hem bedankte :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2013 17:31 

Hardtraxx Newbie

Ik ben nu bezig met een kick, maar hij clipt enorm nou.
Ik heb alles ruim uit het rode gezet maar blijft clippen.
Tenzij ik een willekeurige MEqualizer open en de analyzer aan zet.
Zonder analyzer aan clipt hij dus ook nog gewoon.

Iemand een idee waar dit aan ligt?
Ik kan evt. proberen een filmpje ervan te maken.

Alvast bedankt
Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner