Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 21:55 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
bedankt voor de antwoorden:) had die dingen al wel ja maar dacht, miss is er een andere (betere) manier:)

GlobalSoundsmedia schreef:
of je gebruikt gewoon grossbeat in fl zelf... -_-

Grossbeat is geen sidechain. Wanneer je sidechain wil gebruiken om je mix beter te laten klinken heb je niks aan grossbeat. Het geeft alleen het effect van een sidechain (ongeveer). Ook is het soms vetter om je lead echt op je kick te laten reageren i.p.v. alleen een zuigend effect te maken

Goed en fout. Ik doelde niet op een sidechain. want deze doe je met een fruity limiter en een ghost kick.

Het pitch effect in een melodie kan makkelijk worden gedaan met grossbeat in fl studio. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 22:11 

Hardtraxx Elite

haha oeps, dacht dat je het nog over sidechain had :$ zal het uitproberen:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 23:17 

Hardtraxx Newbie

hallo mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een stukje sample die ook word gebruikt in het nummer van the viper - get lit Ik heb het al heel veel keer Geprobeerd na te maken in sylenth 1 maar toch lukt het maar niet :/
Het begint vanaf 23 seconden ik vond het zelf een beetje old school klinken maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 10:17 

Hardtraxxer

Vraagje:

wat sidechainen jullie allemaal op je kick? melodie, clap, snare enz?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 18:00 

Hardtraxx Beheerder

Pantermaat schreef:
Vraagje:

Pads en melodie. hoe kan je claps/snares nou sidechainen? dat is percussie dat hoor je niet echt te sidechainen. of heb ik het fout? ik doe nat nooit namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 18:21 

Hardtraxx Elite

nee heb je vgm goed... zou nergens op slaan om die te sidechainen vgm
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 18:57 

Hardtraxx Beheerder

DJ_Tim schreef:

nee idd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 19:01 

Hardtraxx Elite

Jesse123 schreef:
hallo mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een stukje sample die ook word gebruikt in het nummer van the viper - get lit Ik heb het al heel veel keer Geprobeerd na te maken in sylenth 1 maar toch lukt het maar niet :/
Het begint vanaf 23 seconden ik vond het zelf een beetje old school klinken maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten :P

gewoon een synth toch? vgm zaagtand en dan heel snel twee G# afwisselen, de een een octaaf hoger dan de ander en dan heel snel B-A-G#
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 11:36 

Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Pantermaat schreef:
Vraagje:

Pads en melodie. hoe kan je claps/snares nou sidechainen? dat is percussie dat hoor je niet echt te sidechainen. of heb ik het fout? ik doe nat nooit namelijk.

Basses zou je ook kunnen sidechainen, omdat ze je snare en/of kick in de weg zitten denk ik toch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 12:08 

Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:

Wat wel fijn is voor bepaalde muziek is die drums/percussies in te faden. Vooral voor Schranz is dat zeer handig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 14:57 

Hardtraxx Addict

Klopt sidechain gebruik je wanneer het nodig is. Is dus afhankelijk van de track en wat je met een bepaald geluid wilt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 13:06 

Artiest

DJ_Tim schreef:
Heeyy,

Kan iemand mij helpen met het volgende: aan het eind van sommige noten dat hij snel naar beneden pitched (soort tapestop effect denk ik?). Zoals bij bijvoorbeeld Wildstylez - Forever (vanaf 1:55, die langere noten aan het eind van de maat)

Hoe kun je deze het makkelijkst maken? Alvast bedankt!!:)

Ik weet niet welke DAW je gebruikt, maar in logic kun je het ook doen als je je midi omzet naar een audio bestand en dan de laatste noot met de fade tool uitfaden en ipv faden maak je er slow down van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 17:55 

Hardtraxx Beheerder

mr_vertigo schreef:
The Venator schreef:
Pantermaat schreef:
Vraagje:

Basses zou je ook kunnen sidechainen, omdat ze je snare en/of kick in de weg zitten denk ik toch.

Klopt wel. maar je hoeft geen claps/snares te sidechainen. je moet de basslayers/leads sidechainen die ze misschien wat in de weg zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 18:21 

Hardtraxx Addict

Dat zeg ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 22:41 

Hardtraxx Veteran

Jongens ik zit met een vraagje. Weet iemand hoe ik een distorded snare (tenminste ik neem aan dat je het zo noemt) kan maken zoals te horen in vele Radical Redemption tracks en in bijvoorbeeld de track hieronder (@01:15)?

Of is dit gewoon een sample? Ik hoor ze namelijk in dit nummer ook terug (@00:52)

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2013 11:38 

Hardtraxx Elite

sjuul schreef:
DJ_Tim schreef:
Heeyy,

Kan iemand mij helpen met het volgende: aan het eind van sommige noten dat hij snel naar beneden pitched (soort tapestop effect denk ik?). Zoals bij bijvoorbeeld Wildstylez - Forever (vanaf 1:55, die langere noten aan het eind van de maat)

Hoe kun je deze het makkelijkst maken? Alvast bedankt!!:)

Ik weet niet welke DAW je gebruikt, maar in logic kun je het ook doen als je je midi omzet naar een audio bestand en dan de laatste noot met de fade tool uitfaden en ipv faden maak je er slow down van.

bedankt! ik gebruik logic ja, ga het ff uitproberen:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2013 13:27 

Hardtraxx Beheerder

Maximum schreef:
Jongens ik zit met een vraagje. Weet iemand hoe ik een distorded snare (tenminste ik neem aan dat je het zo noemt) kan maken zoals te horen in vele Radical Redemption tracks en in bijvoorbeeld de track hieronder (@01:15)?

Dat zijn gewoon snares met een harde attack en wat reverb. je hoeft ze zelf niet perse te maken ze zijn er genoeg. kijk anders ff naar VEC2 pack. daar zitten dikke snares in :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2013 13:40 

Hardtraxx Addict

@Maximum, Ik heb er een aantal gestuurd via PM. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2013 14:11 

Hardtraxx Veteran

@ The Venator & Joeyvg; Ty mannen! Dit heeft me erg geholpen! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 08:48 

Hardtraxx Elite

Gebruik je in een bootleg de zelfde melodie als in het orginele nummer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 09:48 

Hardtraxx Beheerder

kakabeeyo schreef:

Meestal wel een melodie die erop lijkt. Je kunt hem natuurlijk wel iets aanpassen, maar meestal lijkt hij er op. zo veel dat je nog wel weet (los van bijvoorbeeld de vocals) dat het om het desbetreffende nummer gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 10:05 

Hardtraxx Addict

kakabeeyo schreef:

Dat maakt toch niet uit. Je kunt doen wat je wilt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 10:22 

Hardtraxx Elite

Bedankt :D
Ik probeer er wat van te maken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 10:29 

Hardtraxx Elite

Meestal wel leuk om het zelfde akkoordenschema te gebruiken. Hoeft niet maar zo hou je het wel in dezelfde stijl
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 16:01 

Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner