Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2013 22:44 

Hardtraxx Addict

mrbubble456 schreef:
Iemand een idee hoe/waarmee ik ongeveer zo'n build up kan maken (wat op de achtergrond te horen is)?

[zippy]http://www20.zippyshare.com/v/56913766/file.html[/zippy]

Ik gebruik FL overigens

Een lead maken met bijv een square en dan gewoon zo in je pianoroll zetten:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2013 15:39 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Een lead maken met bijv een square en dan gewoon zo in je pianoroll zetten

Heel simpel eigenlijk, maar kwam er net niet op. Bedankt in ieder geval!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2013 22:09 

Hardtraxxer

Hoe maak je zo'n kick die langer is en meestal aan het eind van de mid-intro gebruikt wordt om een break te starten( is dat een hit of een drop)? Ik heb het geprobeerd met timestretching, maar dan klinkt ie niet echt lekker meer, lijkt dan net of er een tweedeheel zachte punch in de tail zit zeg maar, of dat de tail overslaat, weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2013 23:46 

Hardtraxxer

Een lange kick van zichzelf en veel/lange reverb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2013 18:50 

Hardtraxx Addict

Kick met lange decay en inderdaad reverb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2013 21:35 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:
Een lange kick van zichzelf en veel/lange reverb.

Phase 2 schreef:
Kick met lange decay en inderdaad reverb.

Bedankt voor het antwoord, ik ga ermee aan de slag ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 11:56 

Hardtraxx Veteran

Weet iemand een goede VST voor Choirs zoals bijv. B-Front?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 22:33 

Artiest

Destination schreef:

Ik heb ze zelf nog niet gebruikt, maar van wat ik hoor en zie is omnisphere daar heel goed voor. wel heel erg groot (50gb)
en LA Scoring Strings voor Kontakt is geloof ik ook wel een goeie maar ook weer (50gb) :P

Als iemand tips heeft voor minder grote VST/AU voor choirs zou ik dat ook wel graag willen weten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 23:58 

Hardtraxx Addict

Ik heb zelf Omnisphere en Kontakt en zijn allebei erg goed. Tsja kleinere plugins, die choirs zijn allemaal als wav file opgenomen en dus erg groot als plugin. Zitten allemaal tussen de 20-60mb per bestand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 22:04 

Hardtraxx Addict

Voor mooie choirs zou ik een kontakt library zoeken of East West.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2013 15:14 

Hardtraxx Beheerder

sjuul schreef:
Destination schreef:

Ik heb ze zelf nog niet gebruikt, maar van wat ik hoor en zie is omnisphere daar heel goed voor. wel heel erg groot (50gb)
en LA Scoring Strings voor Kontakt is geloof ik ook wel een goeie maar ook weer (50gb) :P

Als iemand tips heeft voor minder grote VST/AU voor choirs zou ik dat ook wel graag willen weten.

een kleine plugin met (niet super hoge kwaliteit) choirs is Magnus Choir
http://syntheway.com/choir.htm
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2013 23:04 

Hardtraxx Newbie

Ik ben nou een paar weekjes bezig met het hele produceren gebeuren en ik zie hier allemaal leuke begrippen voorbij vliegen, nou heb ik de meesten ondertussen wel begrepen, maar ik kom dr nog niet uit wat dat "sidechain / sidechainen" nou precies inhoudt xD

Dus bij deze de vraag, wie zou zo aardig willen zijn om mij dat uit te leggen? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2013 08:54 

Hardtraxx Elite

Sidechainen is wanneer je een geluid op een andere geluid laat reageren. Meestal is dit een lead die op de kick reageert. Wat er meestal gebeurt is dat de lead in volume afneemt op het moment dat de kick geluid maakt. Hoe meer geluid de kick maakt, hoe meer de lead wordt gecompresseerd. Hoe langer de kick is, hoe langer de lead wordt gecompresseerd. In veel nummers gebeurt dit ook heel subtiel, het valt niet echt op dat er verschil in volume zit behalve als je de sidechain eraf haalt, dan ineens hoor je erg veel verschil. In hardstyle wordt die niet heel veel gebruikt maar in house/electro wel erg veel (bij hardstyle heb je het probleem dat de kick voortdurend geluid maakt).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2013 13:31 

Hardtraxx Addict

Door sidechain compressie kun je ruimte maken voor je kick. Bij hardstyle wordt dit dus ook gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2013 18:08 

Hardtraxxer

Weet iemand met welke plugin je vocals kan editten. Dus bijv over het einde van een sample een lfo zetten en die laten eindigen in een monotoon (wat isaac deed in zn oudere platen zoals Sex Machine) Ik heb zelf cubase 6 en logic 9. Ik weet dat ReFX Nexus2 het kan maar die kost 250 euro...

zit zoiets standaard in logic of cubase? Ik kan t in ieder geval niet vinden.

thanks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2013 15:55 

Hardtraxx Elite

Heeyy,

Kan iemand mij helpen met het volgende: aan het eind van sommige noten dat hij snel naar beneden pitched (soort tapestop effect denk ik?). Zoals bij bijvoorbeeld Wildstylez - Forever (vanaf 1:55, die langere noten aan het eind van de maat)

.

Hoe kun je deze het makkelijkst maken? Alvast bedankt!!:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2013 15:58 

Hardtraxx Addict

Zoek eens op Sliding Notes Piano Roll :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2013 16:36 

Hardtraxx Elite

werkt alleen voor standaard fl vst's toch? en ik stap over een paar dagen over op logic
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2013 16:41 

Hardtraxx Addict

Dat kun je gewoon doen in de Piano Roll. Werkt hier ook met Sylenth1/Massive etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 16:05 

Hardtraxxer

of je gebruikt gewoon grossbeat in fl zelf... -_-
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 17:21 

Hardtraxx Addict

Ik doe het altijd met mn pitchbend van mn midicontroller, maar je kan ook boven aan bij de pianoroll naast de kleur van je noten het driehoekje indrukken. Als je dan een noot plaatst, staat er een driehoekje bij. Dat zorgt ervoor dat de noot die tegelijkertijd aan het afspelen is, naar die noot pitcht.

Is dit duidelijk :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 17:45 

Hardtraxx Beheerder

toffee schreef:
Ik doe het altijd met mn pitchbend van mn midicontroller, maar je kan ook boven aan bij de pianoroll naast de kleur van je noten het driehoekje indrukken. Als je dan een noot plaatst, staat er een driehoekje bij. Dat zorgt ervoor dat de noot die tegelijkertijd aan het afspelen is, naar die noot pitcht.

Is dit duidelijk :oh:

iedereen met een beetje kennis van fl begrijpt dit :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 18:52 

Hardtraxx Elite

bedankt voor de antwoorden:) had die dingen al wel ja maar dacht, miss is er een andere (betere) manier:)

GlobalSoundsmedia schreef:

Grossbeat is geen sidechain. Wanneer je sidechain wil gebruiken om je mix beter te laten klinken heb je niks aan grossbeat. Het geeft alleen het effect van een sidechain (ongeveer). Ook is het soms vetter om je lead echt op je kick te laten reageren i.p.v. alleen een zuigend effect te maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 19:05 

Hardtraxx Beheerder

DJ_Tim schreef:
bedankt voor de antwoorden:) had die dingen al wel ja maar dacht, miss is er een andere (betere) manier:)

GlobalSoundsmedia schreef:

Grossbeat is geen sidechain. Wanneer je sidechain wil gebruiken om je mix beter te laten klinken heb je niks aan grossbeat. Het geeft alleen het effect van een sidechain (ongeveer). Ook is het soms vetter om je lead echt op je kick te laten reageren i.p.v. alleen een zuigend effect te maken

Sidechain is alleen voor beginners handig. voor de wat meer ervaren producer raad ik fruity peak controller of fruity limiter aan (mits je in fl studio werkt natuurlijk)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 21:41 

Hardtraxx Beheerder

Socializerz schreef:
Fruity peak controller is ook niet heel moeilijk. Staat ook wel goed uitgelegd op youtube denk ik

Klopt is ook niet moeilijk maar je moet het ff doorhebben.
Vorige  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner