Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2013 13:39 

Hardtraxxer

Weet iemand weer ik chille drumsamples kan halen? Ben met die vengeance packs niet helemaal tevreden. Zoek ook al heel lang naar zo'n ''rammelaar'' en een tamboerijn sample.. Hoor het graag :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2013 14:54 

Hardtraxx Addict

Q-Dominic schreef:
Weet iemand weer ik chille drumsamples kan halen? Ben met die vengeance packs niet helemaal tevreden. Zoek ook al heel lang naar zo'n ''rammelaar'' en een tamboerijn sample.. Hoor het graag :)

Neptunian Drumz misschien? En gewoon Drumazon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 03:38 

Hardtraxx Addict

Q-Dominic schreef:

Ik gebruik zelf NI Kontakt, zitten genoeg samples in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2013 17:36 

Hardtraxxer

Heey ik heb een vraagje, hopelijk kan en wil iemand die voor mij beantwoorden,

Ik heb een Behringer UMX610 keyboard en hij bevalt uitstekend. Alleen als ik in Massive van die macro control heb aangewezen in het programma, en ik draai die 8 knoppen van mij op het keyboard dan gebeurt er in het programma niks. Ik heb geen flauw idee hoe ik die ''Rotary Controls'' op mijn keyboard kan linken aan die macro controls in Massive of een ander programma.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

ps: kon geen passend topic vinden voor hardware vragen, en dit is het desbetreffende keyboard

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2013 19:40 

Hardtraxx Addict

Je moet die knoppen ook toewijzen aan de knoppen van je vst (tenzij je auto mapping hebt). Hoe dat moet is afhankelijk van je daw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2013 21:21 

Hardtraxx Veteran

Ik heb een vraagje.

Het geluidje tussen 1:54 en 1:56, soort van wegschiet geluidje achtig. HHZ gebruikt het vaker in ze tracks. Waar kan ik zoiets vinden? Of zoiets maken?

Alvast thanks! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2013 10:49 

Hardtraxx Addict

Lenny schreef:
Ik heb een vraagje.

Het geluidje tussen 1:54 en 1:56, soort van wegschiet geluidje achtig. HHZ gebruikt het vaker in ze tracks. Waar kan ik zoiets vinden? Of zoiets maken?

Daar heeft ie volgens mij een FX-kick van z'n kick gemaakt. Panning, wat reeverb, laag eruit trekken en 'n beetje delay moet 't trucje doen. Laatst zei Audiofreq in 'n Q&A dat ie voor z'n FX-kicks Camelphat gebruikt, hoe 't werkt weet ik niet maar misschien moet je is in die richting gaan onderzoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2013 15:38 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Lenny schreef:
Ik heb een vraagje.

Daar heeft ie volgens mij een FX-kick van z'n kick gemaakt. Panning, wat reeverb, laag eruit trekken en 'n beetje delay moet 't trucje doen. Laatst zei Audiofreq in 'n Q&A dat ie voor z'n FX-kicks Camelphat gebruikt, hoe 't werkt weet ik niet maar misschien moet je is in die richting gaan onderzoeken.

de bandpass-phat optie van camelphat is erg bruikbaar voor FX-kicks.. basic 808 kick = eq-camelphat-eq-camelphat-eq
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2013 16:57 

Hardtraxx Addict

Hoe maak je zo'n screech als in:

0:20

Ik lig met Massive al erg lang te kutten om een vergelijkbaar trillend effect te krijgen. Heb de LFO's al aangewezen op bijna alle parameters op alle standen, maar krijg niet dit effect. Iemand een idee hoe het wel moet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2013 17:15 

Hardtraxx Addict

Heb je het al geprobeerd met een phaser?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2013 18:31 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
als je zoiets wil
[zippy]http://www73.zippyshare.com/v/89515078/file.html[/zippy]
heb ik het zo gedaan:
http://www10.zippyshare.com/v/50839625/file.html

Nu heb je een LFO op de pitch gezet, maar de screech in het filmpje klinkt echt helemaal anders. En nee ik heb nog geen phaser geprobeerd, ga ik een doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2013 18:35 

Hardtraxx Addict

Valt me trouwens wel op dat eerst Code black zo'n kraai screech heeft in R.e.v.o.l.u.t.i.o.n en nou de Noisecontrollers in deze track.

Zouden ze sounds met elkaar delen of is dit een standaard preset in een nieuwe plugin oid ? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2013 19:47 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Valt me trouwens wel op dat eerst Code black zo'n kraai screech heeft in R.e.v.o.l.u.t.i.o.n en nou de Noisecontrollers in deze track.

Zouden ze sounds met elkaar delen of is dit een standaard preset in een nieuwe plugin oid ? :P

Artiesten delen vaak presets met elkaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2013 21:33 

Hardtraxxer

Basscow schreef:

Ik heb een Behringer UMX610 keyboard en hij bevalt uitstekend. Alleen als ik in Massive van die macro control heb aangewezen in het programma, en ik draai die 8 knoppen van mij op het keyboard dan gebeurt er in het programma niks. Ik heb geen flauw idee hoe ik die ''Rotary Controls'' op mijn keyboard kan linken aan die macro controls in Massive of een ander programma.

ps: kon geen passend topic vinden voor hardware vragen, en dit is het desbetreffende keyboard

Afbeelding

Ik heb zelf de UMX250 en gebruik hem met FL, en zover ik weet kun je die knoppen geen functie geven in FL. Als ik bijvoorbeeld Cubase, Reason of Logic opstart werken ze wel zonder dat ik er moeite voor hoef te doen, dus bij mij ligt het aan FL. Ik weet niet welke DAW je gebruikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2013 21:45 

Hardtraxxer

Alphix schreef:
Basscow schreef:

Afbeelding

Ik heb zelf de UMX250 en gebruik hem met FL, en zover ik weet kun je die knoppen geen functie geven in FL. Als ik bijvoorbeeld Cubase, Reason of Logic opstart werken ze wel zonder dat ik er moeite voor hoef te doen, dus bij mij ligt het aan FL. Ik weet niet welke DAW je gebruikt?

Je kunt praktisch elke knop in FL routen naar een midi controller.. menu TOOLS/LAST TWEAKED/ LINK TO CONTROLLER
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2013 11:37 

Hardtraxx Veteran

Squid schreef:
Hoe maak je zo'n screech als in:

0:20

Ik lig met Massive al erg lang te kutten om een vergelijkbaar trillend effect te krijgen. Heb de LFO's al aangewezen op bijna alle parameters op alle standen, maar krijg niet dit effect. Iemand een idee hoe het wel moet?

Zoiets kun je (ongeveer) krijgen met Fruity Phaser. Zit ook een beetje een stereo effect op die screech, dat kan volgens mij ook met fruity phaser.

Lukt ook wel met andere phasers lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2013 18:46 

Hardtraxxer

effectrix <3
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2013 18:42 

Hardtraxx Addict

Ik heb een harde kick gemaakt, maar als ik daar een lead bijvoeg, gaat het heel erg kraken. Als ik de limiter aanzet gaat het weg, maar dan is mn kick ook gelijk verpest. Hoe doe ik dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2013 18:50 

Hardtraxx Addict

Heb je met een equalizer al het "bass" uit je lead gehaald ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2013 19:07 

Hardtraxx Addict

Ja, ik doe zo wel even een sample ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2013 19:11 

Hardtraxx Addict

Dat is em dan ;D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2013 22:16 

Hardtraxxer

Hij clipt, heeeeeel erg. Doe de volumes eens wat omlaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2013 22:06 

Hardtraxxer

Iemand een idee hoe/waarmee ik ongeveer zo'n build up kan maken (wat op de achtergrond te horen is)?

[zippy]http://www20.zippyshare.com/v/56913766/file.html[/zippy]

Ik gebruik FL overigens
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2013 22:10 

Hardtraxxer

Stigmata schreef:
Alphix schreef:
Basscow schreef:

Probleem blablabla

Je kunt praktisch elke knop in FL routen naar een midi controller.. menu TOOLS/LAST TWEAKED/ LINK TO CONTROLLER

Ja dat zocht ik, thanks! :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2013 22:34 

Hardtraxxer

mrbubble456 schreef:
Iemand een idee hoe/waarmee ik ongeveer zo'n build up kan maken (wat op de achtergrond te horen is)?

[zippy]http://www20.zippyshare.com/v/56913766/file.html[/zippy]

Ik gebruik FL overigens

arpeggiator met de synth, zo te horen staat de snare in triplet.
Vorige  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner