Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2012 22:47 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
Ik zoek iets als alternatief voor de autofilter in logic.
ik heb al wat gezocht op internet en ze zeggen dat camelphat wel redelijk is maar vind dat maar een simpele filter zonder opties.

Iemand een idee?

Ik zelf gebruik Bifilter...
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2012 00:48 

Hardtraxx Newbie

Het is gelukt!
Iedereen hartstikke bedankt voor het meedenken, het bleek dat ie alleen op c1 werkt, Haha!

Raymond
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2012 18:38 

Hardtraxx Beheerder

Frazyr schreef:
The Venator schreef:
Ik zoek iets als alternatief voor de autofilter in logic.
ik heb al wat gezocht op internet en ze zeggen dat camelphat wel redelijk is maar vind dat maar een simpele filter zonder opties.

Iemand een idee?

Ik zelf gebruik Bifilter...

Ik zal hem eens bekijken. bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2013 20:58 

Hardtraxxer

Hallo allemaal :)
Enige tijd geleden heb ik wat aangekut met pogingen tot hardstyle te maken. Ik kwam alleen niet zo ver xD. Dit kwam vooral door het feit dat ik bijna geen goede plugins had. Ik heb bijvoorbeeld wel Sylenth1, Camelphat en Ohmicide al, maar hier blijft het ook bij. Ik werkte zelf met Fruityloops, dus ik kan me nog wel enigszins wegwijs maken, maar de fijne kneepjes ken ik natuurlijk nog lang niet, en daarom ben ik hier!

Ik vroeg me af of iemand een lijstje kon maken met de meest gebruikte plugins e.d. Eigenlijk gewoon een opsomming van alle belangrijkste programma's die je gebruikt voor het maken van je muziek. Als ik deze plugins heb kan ik zelf al een hoop proberen uit te vogelen, maar mocht je tips of iets dergelijks hebben; be my guest :D Kan echt alle hulp goed gebruiken. Ik zal dit topic wat vaker in de gaten houden, maar ik zou het vooral fijn vinden als je mij een privé berichtje stuurt.

Alvast bedankt allemaal, en nog een happy new year:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2013 21:21 

Hardtraxx Newbie

xSk1tz0- schreef:
Enige tijd geleden heb ik wat aangekut met pogingen tot hardstyle te maken. Ik kwam alleen niet zo ver xD. Dit kwam vooral door het feit dat ik bijna geen goede plugins had. Ik heb bijvoorbeeld wel Sylenth1, Camelphat en Ohmicide al, maar hier blijft het ook bij. Ik werkte zelf met Fruityloops, dus ik kan me nog wel enigszins wegwijs maken, maar de fijne kneepjes ken ik natuurlijk nog lang niet, en daarom ben ik hier!

Ik vroeg me af of iemand een lijstje kon maken met de meest gebruikte plugins e.d. Eigenlijk gewoon een opsomming van alle belangrijkste programma's die je gebruikt voor het maken van je muziek. Als ik deze plugins heb kan ik zelf al een hoop proberen uit te vogelen, maar mocht je tips of iets dergelijks hebben; be my guest :D Kan echt alle hulp goed gebruiken. Ik zal dit topic wat vaker in de gaten houden, maar ik zou het vooral fijn vinden als je mij een privé berichtje stuurt.

Ik weet niet hoe ver je al bent qua produceren? De plugins maken opzich niet zo heel veel uit, probeer je eens helemaal in Sylenth1 te storten, lees wat tutorials over Sylenth1 of synthesizers in het algemeen, wat ADSR is, detune, de verschillende standaard waveforms etc. Dit heb ik destijds gedaan en als je eenmaal de basis van je synth weet is het ook veel makkelijker om dingen te maken met andere synths. Imo is Sylenth1 een heel prettige plugin. Andere synths die volgens mij vaak gebruikt worden voor edm zijn z3ta+ (2) en Massive.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2013 21:30 

Hardtraxxer

b-axis schreef:
xSk1tz0- schreef:

Ik weet niet hoe ver je al bent qua produceren? De plugins maken opzich niet zo heel veel uit, probeer je eens helemaal in Sylenth1 te storten, lees wat tutorials over Sylenth1 of synthesizers in het algemeen, wat ADSR is, detune, de verschillende standaard waveforms etc. Dit heb ik destijds gedaan en als je eenmaal de basis van je synth weet is het ook veel makkelijker om dingen te maken met andere synths. Imo is Sylenth1 een heel prettige plugin. Andere synths die volgens mij vaak gebruikt worden voor edm zijn z3ta+ (2) en Massive.

Oke bedankt voor je snelle reactie! Ik ben nog totaal niet ver, ik kan wat standaard hoge toontjes er uit zien te krijgen, maar als ik bijvoorbeeld een idee heb in mijn hoofd met een screech, dan kan ik dat totaal niet neerzetten in sylenth1. Het is zeker wel een geschikt programma geloof ik ja, ook voor screeches toch? Ik heb wel eens van z3ta+ gehoord maar daar zal ik sowieso nog mee wachten dan. Ik begin met Sylenth1. Ik zat al veel met de detune te kutten, maar kan niet verwoorden waar het precies voor dient.

Maar als ik op youtube op Hardstyle sylenth1 tutorial zoek, dan krijg ik wel een voorbeeld van de sound, maar ik heb geen idee waar het allemaal voor dient. Ik kopieer zomaar wat diegene doet, en ik leer er niet echt wat van. Heb jij toevallig betere tutorials?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2013 22:08 

Hardtraxx Newbie

xSk1tz0- schreef:
b-axis schreef:
xSk1tz0- schreef:

Oke bedankt voor je snelle reactie! Ik ben nog totaal niet ver, ik kan wat standaard hoge toontjes er uit zien te krijgen, maar als ik bijvoorbeeld een idee heb in mijn hoofd met een screech, dan kan ik dat totaal niet neerzetten in sylenth1. Het is zeker wel een geschikt programma geloof ik ja, ook voor screeches toch? Ik heb wel eens van z3ta+ gehoord maar daar zal ik sowieso nog mee wachten dan. Ik begin met Sylenth1. Ik zat al veel met de detune te kutten, maar kan niet verwoorden waar het precies voor dient.

Maar als ik op youtube op Hardstyle sylenth1 tutorial zoek, dan krijg ik wel een voorbeeld van de sound, maar ik heb geen idee waar het allemaal voor dient. Ik kopieer zomaar wat diegene doet, en ik leer er niet echt wat van. Heb jij toevallig betere tutorials?

Misschien dat je hier wat aan hebt: http://www.theelectronomist.com/how-to- ... enth1-pt1/
Je leert meestal het meestst door zelf dingen uit te proberen, ik zou beginnen met de "init" preset. Dat is een lege preset dus dan kan je vanaf scratch wat dingetjes proberen, je kan natuurlijk ook wat andere presets laden en aan wat knopjes te draaien om te kijken wat ze doen. Als je toch wat tutorials wilt volgen zou ik gewoon zoeken op "Sylenth1 tutorial" en hardstyle nog even weg laten. Als je de basis onder de knie hebt kan je de hardstyle tutorials nog eens kijken en dan snap je wat meer wat ze aan het doen zijn (de meeste tutorials qua hardstyle leads etc zijn niet heel diepgaand van wat ik gezien heb).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2013 22:24 

Hardtraxxer

Perfect, ik ken het principe al wel van init preset enzo. Maar ken nog weinig functies van de toetsen inderdaad. Diepgaand, het perfecte woord, voor de hardstyle tutorials. Thanks voor de andere oplossing. Ik zorg dat mn oude laptop helemaal leeg wordt gehaald, alleen FL + muziek business er op, en gooi al mijn oude gemaakte troep weg. Helemaal opnieuw. Thanks voor de hulp. Ken je nog toevallig goede samplepacks, met name voor vocals (het liefst beetje korte, geen anderhalve/3 minuten shit, zoals ik vroeger weleens had gevonden). Ook zou ik wel wat samplekicks kunnen gebruiken. Ohmicide en Camelphat zijn trouwens ook de juiste programmatjes om de kick mee aan te passen? Of zijn daar nog betere dingetjes voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2013 22:58 

Hardtraxx Newbie

xSk1tz0- schreef:
Perfect, ik ken het principe al wel van init preset enzo. Maar ken nog weinig functies van de toetsen inderdaad. Diepgaand, het perfecte woord, voor de hardstyle tutorials. Thanks voor de andere oplossing. Ik zorg dat mn oude laptop helemaal leeg wordt gehaald, alleen FL + muziek business er op, en gooi al mijn oude gemaakte troep weg. Helemaal opnieuw. Thanks voor de hulp. Ken je nog toevallig goede samplepacks, met name voor vocals (het liefst beetje korte, geen anderhalve/3 minuten shit, zoals ik vroeger weleens had gevonden). Ook zou ik wel wat samplekicks kunnen gebruiken. Ohmicide en Camelphat zijn trouwens ook de juiste programmatjes om de kick mee aan te passen? Of zijn daar nog betere dingetjes voor?

Voor kicks wordt volgens mij over het algemeen de volgende plugins gebruikt: CamelPhat, CamelCrusher, Ohmicide, iZotope Trash, Logic Clip Distortion, Waveshaper en heel veel EQ. Ze hebben allemaal een andere sound. Ik raad je aan Frontliner's tutorial te kijken: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Mt8U77GMKk
Ik zelf ben ook nog geen pro in het maken van kicks :p Qua sample packs raad ik de Vengeance packs aan voor claps, snares, cymbals, fx etc. Vocals heb ik geen tips voor, misschien kan je wat acapellas zoeken en daar wat uit knippen en plakken. Veel professionele producers huren ook vocalisten in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2013 23:16 

Hardtraxxer

b-axis schreef:
xSk1tz0- schreef:

Voor kicks wordt volgens mij over het algemeen de volgende plugins gebruikt: CamelPhat, CamelCrusher, Ohmicide, iZotope Trash, Logic Clip Distortion, Waveshaper en heel veel EQ. Ze hebben allemaal een andere sound. Ik raad je aan Frontliner's tutorial te kijken: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Mt8U77GMKk
Ik zelf ben ook nog geen pro in het maken van kicks :p Qua sample packs raad ik de Vengeance packs aan voor claps, snares, cymbals, fx etc. Vocals heb ik geen tips voor, misschien kan je wat acapellas zoeken en daar wat uit knippen en plakken. Veel professionele producers huren ook vocalisten in.

Ik ben je eeuwig dankbaar! Morgen laat ik mn laptop fixen en ga ik aan de slag. Thanks :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2013 16:04 

Artiest

xSk1tz0- schreef:

Voor een vette hardstyle lead sound kom je met sylenth1 al heel ver. Misschien nog wel een goede tip: maak eerst je sound in Sylenth1 en gooi dan sausage fattener eroverheen (een hele simpele effectie plug-in om je sound wat dikker te maken) en nog een reverb en je hebt al een veel professionelere sound.

Als je nou nog niet zo bekend bent met sylenth1 is het handig om de handleiding door te lezen. Heb ik zelf ook gedaan, zoveel pagina's zijn het niet eens en je leert er precies door wat alles doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2013 17:45 

Hardtraxxer

sjuul schreef:
xSk1tz0- schreef:

Voor een vette hardstyle lead sound kom je met sylenth1 al heel ver. Misschien nog wel een goede tip: maak eerst je sound in Sylenth1 en gooi dan sausage fattener eroverheen (een hele simpele effectie plug-in om je sound wat dikker te maken) en nog een reverb en je hebt al een veel professionelere sound.

Als je nou nog niet zo bekend bent met sylenth1 is het handig om de handleiding door te lezen. Heb ik zelf ook gedaan, zoveel pagina's zijn het niet eens en je leert er precies door wat alles doet.

Thanks! Ik zal het even bekijken, om mn lead wat voller te krijgen; clone ik ook wel eens de sylenth1-thingy, en zet ik em er dubbel in. Maar dat is zeker de easy-way, gok ik?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2013 11:54 

Artiest

xSk1tz0- schreef:
sjuul schreef:
xSk1tz0- schreef:

Thanks! Ik zal het even bekijken, om mn lead wat voller te krijgen; clone ik ook wel eens de sylenth1-thingy, en zet ik em er dubbel in. Maar dat is zeker de easy-way, gok ik?

je bedoelt je lead dupliceren?
Wat je dan doet is het wat luider maken maar je maakt de sound niet echt phatter. Probeer de sausage fattener maar eens, dan begrijp je me wel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2013 12:34 

Hardtraxx Addict

Sylenth1 is sowieso niet zo dik qua geluid :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2013 13:02 

Hardtraxxer

Meerdere layers gebruiken en ze pannen zodat je meer breedte krijgt in je leads.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2013 18:27 

Hardtraxx Newbie

Socializerz schreef:
Je kan redelijk dikke sounds uit sylenth halen hoor ;)

Heb zelf ook nog een vraagje: Ik heb FL met al me plugins en samples etc op me PC staan, en wil die ook graag op me laptop hebben. Ik heb alles gekopieerd en op me laptop gezet maar als ik FL open heb ik geen enkele plugin, zelfs de standaard plugins van FL niet. Hoe kan ik het beste FL met alles (plugins en samples etc) van me pc naar me laptop kopiëren?

Ik denk dat je het beste FL Studio op je laptop kan installeren (clean dus niet over kopieeren). En daarna alleen je samples en plugins over kopieeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2013 21:59 

Hardtraxx Beheerder

b-axis schreef:
Socializerz schreef:
Je kan redelijk dikke sounds uit sylenth halen hoor ;)

Heb zelf ook nog een vraagje: Ik heb FL met al me plugins en samples etc op me PC staan, en wil die ook graag op me laptop hebben. Ik heb alles gekopieerd en op me laptop gezet maar als ik FL open heb ik geen enkele plugin, zelfs de standaard plugins van FL niet. Hoe kan ik het beste FL met alles (plugins en samples etc) van me pc naar me laptop kopiëren?

Ik denk dat je het beste FL Studio op je laptop kan installeren (clean dus niet over kopieeren). En daarna alleen je samples en plugins over kopieeren.

Precies dit.

Fl studio los installeren en de de vst map kopieren naar je laptop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 02:48 

Hardtraxxer

ik weet niet of het ergens in dit topic al staat maar vraag het toch nog ff..
zon 2e lead zoals je hoort bij WP-activated, iemand enig idee? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 10:43 

Hardtraxxer

Luxion schreef:

Aleen die achtergrond sound is daar anders, bedoel je die?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 17:44 

Hardtraxxer

Sanderson schreef:
Luxion schreef:

Aleen die achtergrond sound is daar anders, bedoel je die?

die scream zeg maar die je over de melodie heen hoort
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 19:01 

Hardtraxxer

mag je mij weleens vertellen in welke bank die zit :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 19:28 

Hardtraxx Beheerder

Luxion schreef:
mag je mij weleens vertellen in welke bank die zit :p

Dance leads v2 geloof ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 21:07 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:
Geen idee, heb nog steeds geen Nexus in me fl zitten :lol:

ik had hem geinstalleerd, maar geen zin om al die banks te downloaden, vind wel een andere manier
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 22:49 

Hardtraxx Beheerder

Socializerz schreef:
Werkt Sugar Bytes Effectrix ook op de PC met FL?

Nop. only on mac.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 22:54 

Hardtraxx Newbie

Socializerz schreef:
Werkt Sugar Bytes Effectrix ook op de PC met FL?

Tuurlijk wel, alle sugar bytes plugs zijn windows en mac.
Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner