Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 23:24 

Hardtraxx Addict

Hoe heet het bestand dat je wil openen?

naam.bestandtype
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 23:43 

Hardtraxx Addict

Dan heb je misschien een oudere of nieuwere versie van effectrix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 23:43 

Hardtraxx Newbie

Andere versie mss?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 23:49 

Hardtraxx Addict

Heb "manix" ff opgezocht.
En bij mij herkend hij Effectrix ook niet, maar heb even mijn effectrix erin gegooit en het zelfde effectje erin gekozen en nu moet hij het wel doen :P
http://www33.zippyshare.com/v/34729895/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 09:31 

Hardtraxxer

iemand enig idee hoe je zo'n deep bass maakt wat meestal omlaag pitch glide ( niet je main kick maar gebruik je meestal in de break )
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 10:33 

Hardtraxx Beheerder

Je bedoelt zo'n fx bass die van hoog naar laag pitcht? Als je dit bedoelt en je werkt in fl studio dan kun je het beste 3xosc gebruiken

Je zet alle 3 de oscs op sine en zet de sound 3 of 4 octaven lager. Daarna zorg je doormiddel van de pitchfunctie in 3xosc dat hij van hoog naar laag pitcht.

Ik hoop dat dit is wat je bedoelt
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 15:14 

Artiest

Socializerz schreef:
Werkt Sugar Bytes Effectrix ook op de PC met FL?

Ik heb effectrix ook op mijn mac, maar eigenlijk nog totaal niet in verdiept. Is het wat, en wat voor leuks kan ik er mee doen?

Zijn er mensen die turnado wel eens gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 18:30 

Hardtraxx Addict

sjuul schreef:
Socializerz schreef:
Werkt Sugar Bytes Effectrix ook op de PC met FL?

Ik heb effectrix ook op mijn mac, maar eigenlijk nog totaal niet in verdiept. Is het wat, en wat voor leuks kan ik er mee doen?

Zijn er mensen die turnado wel eens gebruiken?

In effectrix zitten meerdere effecten zoals tapestop en stutter. Probeer het eens en je weet wat je er voor dingen mee kunt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 19:27 

Hardtraxx Veteran

Socializerz schreef:
En trouwens, als ik Sylenth DarkBlue (?) wil hebben, is dat dan een hele nieuwe sylenth of is het een uitbreiding zegmaar?

Geen van beide.. Het is een skin, dus alleen het design is anders! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 19:50 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
Joeyvg schreef:
Heb "manix" ff opgezocht.
En bij mij herkend hij Effectrix ook niet, maar heb even mijn effectrix erin gegooit en het zelfde effectje erin gekozen en nu moet hij het wel doen :P
http://www33.zippyshare.com/v/34729895/file.html

Hmm, hij zegt nu dat hij Effectrix niet kan vinden, zou je hem als preset kunnen sturen?

En trouwens, als ik Sylenth DarkBlue (?) wil hebben, is dat dan een hele nieuwe sylenth of is het een uitbreiding zegmaar?

Nieuwe sylenth of updates zou ik ook niet meer verwachten. Het is echt al jaren dood rond dat project.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2013 00:08 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
Je bedoelt zo'n fx bass die van hoog naar laag pitcht? Als je dit bedoelt en je werkt in fl studio dan kun je het beste 3xosc gebruiken

Je zet alle 3 de oscs op sine en zet de sound 3 of 4 octaven lager. Daarna zorg je doormiddel van de pitchfunctie in 3xosc dat hij van hoog naar laag pitcht.

Ik hoop dat dit is wat je bedoelt

bedankt ik kan kijke of t lukt ;) anders laat ik nog wel een keertje op de een of andere manier horen wat ik bedoel heb nu wel zoiets ( met EKS-9 ) maar die is net te kort, moet ongeveer 1,5 a 2 keer zo lang zeg maar, als ik m stretch krijg je zo'n kraag geluid en dat moet ik ook niet hebben :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2013 10:47 

Hardtraxxer

BamiLing schreef:
iemand enig idee hoe je zo'n deep bass maakt wat meestal omlaag pitch glide ( niet je main kick maar gebruik je meestal in de break )

Je bedoelt een Subbomb..

In nexus zit in dance vol. 2 of 3 een prest: FX Subbomb ..

Ook kun je in sylenth gewoon een sine zo laten klinken met hulp van wat pitch enveloppes.
Je kunt in sylenth zelfs wat extra'tjes erbij doen door bijv nog een noise osc erbij te doen.. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2013 21:36 

Hardtraxxer

Hoe krijg ik zeg maar als je een melodie of baslijn hebt, zo'n soort slowdown aan het einde van de toon? Weet niet echt hoe ik het beter kan uitleggen, als het niet duidelijk is zal ik wat voorbeeldtracks proberen te zoeken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2013 22:18 

Artiest

Q-Dominic schreef:
Hoe krijg ik zeg maar als je een melodie of baslijn hebt, zo'n soort slowdown aan het einde van de toon? Weet niet echt hoe ik het beter kan uitleggen, als het niet duidelijk is zal ik wat voorbeeldtracks proberen te zoeken :)

Als je in logic werkt is het simpel. de fade/tool gebruiken en links in de 'inspector' kun je hem omzetten in speed up (aan het begin) of slow-down (aan het eind). hoe het met andere DAW's zit weet ik eigenlijk niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2013 02:37 

Hardtraxxer

sjuul schreef:
Q-Dominic schreef:

Als je in logic werkt is het simpel. de fade/tool gebruiken en links in de 'inspector' kun je hem omzetten in speed up (aan het begin) of slow-down (aan het eind). hoe het met andere DAW's zit weet ik eigenlijk niet

Hmm ik werk idd met FL, daar zit die functie zo ver ik weet niet.. Heb geprobeerd het laatste stukje van de melodie er apart af te knippen en dan omlaag te pitchen met een automation clip maar dan kreeg ik niet het gewenste effect.. Als iemand anders nog wat weet heel graag! Ik zal morgen even een voorbeeldnr zoeken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2013 12:45 

Hardtraxx Addict

Ik denk dat je een tape/stop bedoelt. Dit kan met dblue glitch of sugarbytes effectrix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2013 15:06 

Hardtraxxer

heb dblue glitch gedownload, hiermee lukt het idd bedankt! Heb jij een studie geluidstechniek ofzo gedaan? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2013 17:30 

Hardtraxx Addict

Q-Dominic schreef:
heb dblue glitch gedownload, hiermee lukt het idd bedankt! Heb jij een studie geluidstechniek ofzo gedaan? :P

Haha nee, wou dat ik dat had gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2013 15:00 

Hardtraxx Beheerder

Phase 2 schreef:
Q-Dominic schreef:

Ik ook :cry: maarja misschien komt het nog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2013 15:33 

Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Phase 2 schreef:
Q-Dominic schreef:

Ik ook :cry: maarja misschien komt het nog.

Als ik nog wat jonger was geweest zou ik het ook zeker doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2013 22:13 

Hardtraxxer

Nog maar een vraag haha.. Ik heb een mooie plucked synth gevonden in nexus maar ik vind alleen het laatste gedeelte van de toon te overheersend.
Bij samples in en bepaalde plugins van FL zelf draai ik gewoon de out knop iets omhoog bij precomputed effects, maar dit kan niet bij bijvoorbeeld nexus. Iemand een idee hoe ik dit effect met een vst kan nabootsen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2013 22:42 

Hardtraxx Beheerder

Q-Dominic schreef:
Nog maar een vraag haha.. Ik heb een mooie plucked synth gevonden in nexus maar ik vind alleen het laatste gedeelte van de toon te overheersend.
Bij samples in en bepaalde plugins van FL zelf draai ik gewoon de out knop iets omhoog bij precomputed effects, maar dit kan niet bij bijvoorbeeld nexus. Iemand een idee hoe ik dit effect met een vst kan nabootsen?

heb je al geprobeerd om aan de cutoff te draaien in combinatie met de envelope? daardoor kun je de plucked waarschijnlijk net iets korter maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2013 23:34 

Hardtraxx Addict

Je kan in nexus ook de instelling van de pluck nog wel wat veranderen. Weet alleen niet uit me hoofd welk menu het is, maar het is een matrix. Je kunt daar allerlei dingen nog aan elkaar koppelen. Ik weet ook niet precies wat je bedoelt met laatste stuk overheersend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2013 17:43 

Hardtraxx Veteran

Hoe kan ik de toonhoogte van een kick in Drumazon wijzigen? Moet op G / G# of F / F# komen maar geen idee hoe dit moet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2013 19:12 

Hardtraxxer

PierrePruuk schreef:
Hoe kan ik de toonhoogte van een kick in Drumazon wijzigen? Moet op G / G# of F / F# komen maar geen idee hoe dit moet :P

Even een tuner downloaden!
Leest zo af op welke noot hij word afgespeeld.

Ik kan je wel al verklappen dat als je je setting rond 11 uur zet( dus een streepje naar onder) de kick op ongeveer G G# staat :)
Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner