Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 11:53 

Hardtraxx Addict

Het komt natuurlijk vooral omdat er maar weinig hardstyle presets zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 15:15 

Hardtraxx Veteran

In Luna - Bring That Shit back zit volgens mij een Vanguard preset, weet zo niet welke, want ik heb Vanguard niet meer, maar die sound in de intro lijkt in ieder geval sprekend op die ene preset van Vanguard.

Edit: ik had vanguard dus nog wel, ik kan alleen die preset zo ff niet vinden, maar de preset Digiwave lijkt wel sterk op de lead uit Headhunterz - Digiwave :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 15:29 

Hardtraxxer

Delt-A schreef:
In Luna - Bring That Shit back zit volgens mij een Vanguard preset, weet zo niet welke, want ik heb Vanguard niet meer, maar die sound in de intro lijkt in ieder geval sprekend op die ene preset van Vanguard.

Edit: ik had vanguard dus nog wel, ik kan alleen die preset zo ff niet vinden, maar de preset Digiwave lijkt wel sterk op de lead uit Headhunterz - Digiwave :P

Komt ook omdat het hem is.. Hhz heb expres ze track naar die preset vernoemd.. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 17:37 

Hardtraxx Elite

Ik weet ff niet waar ik dit moet vragen. Ik werk nu met Fl en ben opzich wel tevreden, Cubase ligt me niet echt. Ik zat ff te kijken en zag studio One staan, iemand ooit daarmee gewerkt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 17:50 

Hardtraxx Addict

The Indicator schreef:
Ik weet ff niet waar ik dit moet vragen. Ik werk nu met Fl en ben opzich wel tevreden, Cubase ligt me niet echt. Ik zat ff te kijken en zag studio One staan, iemand ooit daarmee gewerkt?

Heb een tijdje met studio one gewerkt en is in mijn ogen de fijnste DAW voor windows. Goede sound-engine en vrij gebruikersvriendelijk. Na een avond of 3-4 er mee klooien had ik het programma grotendeels door. Ook de meegeleverde plugins zijn erg goed en overzichtelijk. Heb nu sinds kort de overstap naar logic gemaakt dus gebruik het programma niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 17:51 

Hardtraxx Elite

Oke thanks squid, dit is wat ik wilde horen. Fl is in mijn ogen een goede DAW(gebruik het nu 6 jaar), maar ik wil wel eens weten wat er nog meer op de markt is en of het beter werkt dan wat ik nu gebruik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 18:22 

Hardtraxx Addict

Ik werk al een tijd met S1. Het bevalt mij heel goed. Ik heb met fl, ableton en cubase gewerkt. Ik vind S1 een goede combinatie van cubase en ableton. Maar cubase, ableton, S1 en logic verschillen allemaal niet zo veel met elkaar. Maar is even wennen en logisch nadenken en dan lukt het zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 18:40 

Hardtraxx Elite

Ik snap er inderdaad maar vrij weinig van nu, maarja dat komt wel met de tijd. Bedankt jongens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 19:49 

Hardtraxx Addict

The Indicator schreef:
Ik snap er inderdaad maar vrij weinig van nu, maarja dat komt wel met de tijd. Bedankt jongens!

Als je vragen hebt, er is een S1 topic op het forum ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 14:08 

Hardtraxx Veteran

Ik ben toevallig op het moment met Studio One bezig, om te kijken of het me na een tijdje beter bevalt dan Fruity Loops.
Ik weet het nog niet zo, want het is natuurlijk allemaal even wennen, omdat het een stuk anders werkt dan FL.
Maar ik weet wel al zeker dat ik Fruity Loops nog een tijdje blijf gebruiken voor m'n melodiƫn, want van die piano roll is S1 kan ik nu al wel stellen dat ik 'm zwaar kut vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 14:23 

Hardtraxx Addict

Delt-A schreef:
Ik ben toevallig op het moment met Studio One bezig, om te kijken of het me na een tijdje beter bevalt dan Fruity Loops.
Ik weet het nog niet zo, want het is natuurlijk allemaal even wennen, omdat het een stuk anders werkt dan FL.
Maar ik weet wel al zeker dat ik Fruity Loops nog een tijdje blijf gebruiken voor m'n melodiƫn, want van die piano roll is S1 kan ik nu al wel stellen dat ik 'm zwaar kut vind.

Wat vind je daar kut aan dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 23:25 

Hardtraxx Veteran

Kan ik met een automation clip een flanger toepassen op mijn synth die ik in Sylenth1 heb gemaakt? Zie een Sylenth namelijk nergens een flanger knop zitten ofzo dus zou niet weten hoe het dan moet.
Sorry als ik een stomme vraag stel ben pas een weekje ofzo aan het producen :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2012 01:39 

Hardtraxx Addict

Welke VST compressers/Limiters/mastering tools gebruiken jullie en is het beste geschikt voor Hardstyle?
Welke VST gebruiken jullie om het stereobeeld van een lead bevoorbeeld te bewerken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2012 10:28 

Hardtraxx Addict

Squid schreef:
Welke VST compressers/Limiters/mastering tools gebruiken jullie en is het beste geschikt voor Hardstyle?
Welke VST gebruiken jullie om het stereobeeld van een lead bevoorbeeld te bewerken?

Fabfilter pro-l is een erg goede limiter. Voor compressor gebruik ik die gewoon van mijn daw en ik gebruik de multiband comp van ozone.

Met stereobeeld veranderen bedoel je stereo beeld wijder maken? Dat gebruik ik vrijwel nooit maar heel af en toe eens die van ozone. Bij masteren is verder een goede eq en een spectrum analyzer nodig. Eq gebruik ik pro-q en spectrum analyzer die van mijn daw. En nog wel het belangrijkste is een ruimte met een goede akoestiek waarmee je goed kunt werken.

Er is geen specifieke geschikte voor hardstyle. Je zal zien dat niet iedereen het zelfde gebruikt. Kies de effecten waarmee jij hetgeen bereikt wat je wilt bereiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2012 14:38 

Artiest

Phase 2 schreef:
Squid schreef:

Met stereobeeld veranderen bedoel je stereo beeld wijder maken? Dat gebruik ik vrijwel nooit maar heel af en toe eens die van ozone.

Dit is juist enormmmm belangrijk!!
Als je een brede volle mix wilt hebben waarbij je kick alle ruimte krijg in het midden van je mix moet je juist veel elementen erg breed in het stereobeeld zetten, hier zou je sonalksis stereotools voor kunnen gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2012 15:48 

Hardtraxxer

Klopt inderdaad wat Prefix zegt.

Maar persoonlijk vind ik dat een van de moeilijkere aspecten van het produceren. Met de stereowidener van Ozone boek ik geen spetterende resultaten..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2012 15:50 

Hardtraxx Addict

Prefix schreef:
Phase 2 schreef:
Squid schreef:

Met stereobeeld veranderen bedoel je stereo beeld wijder maken? Dat gebruik ik vrijwel nooit maar heel af en toe eens die van ozone.

Dit is juist enormmmm belangrijk!!
Als je een brede volle mix wilt hebben waarbij je kick alle ruimte krijg in het midden van je mix moet je juist veel elementen erg breed in het stereobeeld zetten, hier zou je sonalksis stereotools voor kunnen gebruiken.

Door een een stereotool die het geluid uittrekt krijg je geen ruimte voor de kick. Je kunt je mix ook breder krijgen op andere manieren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2012 15:54 

Hardtraxxer

Zoals? Ik bedoel het niet vervelend hoor maar ben gewoon benieuwd..

Pannen ofzo? Of wat zou jij doen?

Persoonlijk probeer ik met een goede eq&compressie altijd ruimte voor mijn kick gewoon af te dwingen.. Als die lekker op de voorgrond knalt stel ik mijn andere geluiden gewoon goed af hierop.
Zo pan ik bijvoorbeeld een aantal sounds en eq ik wat dipjes en peaks in in mijn lead zodat deze mijn kicks niet vertroebelen. Reverb creeert ook vaak wat extra dimentie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2012 16:00 

Hardtraxx Addict

Nee mid-side eq. Kun je wat uit het midden weghalen en dan aan zijkant teruggeven zeg maar.

Voor breder geluid werk ik ook met panning. Kun je mooier breed geluid krijgen dan met alles in het midden en breed trekken met een stereotool vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2012 17:26 

Artiest

Phase 2 schreef:
Door een een stereotool die het geluid uittrekt krijg je geen ruimte voor de kick. Je kunt je mix ook breder krijgen op andere manieren.

Zelfs na het pannen maakt het echt nog groot verschil!
Combineer beide en je hebt echt een gouden combi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2012 21:53 

Hardtraxx Addict

Zelf gebruik ik de masteringtools van PSP audioware, ben er erg tevreden over. Vroeg me gewoon af wat jullie allemaal van VSTs gebruikten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2012 12:15 

Hardtraxxer

dat heb ik dus nu ook altijd, dat altijd me kick weg gedrukt word!
hoe krijg je die nou op de voorgrond?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2012 14:09 

Hardtraxx Addict

Pantermaat schreef:
dat heb ik dus nu ook altijd, dat altijd me kick weg gedrukt word!
hoe krijg je die nou op de voorgrond?

Mid-side eq, sidechaining
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2012 19:44 

Hardtraxx Addict

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2012 23:08 

Hardtraxx Addict

BvG50 schreef:
Weet iemand de naam van de track met deze melodie? :P
[zippy]http://www51.zippyshare.com/v/3013898/file.html[/zippy]

DJ Isaac - Sound of the Underground
Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 113  Volgende