Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 2 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 5 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 9 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 6 days ago
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Het komt natuurlijk vooral omdat er maar weinig hardstyle presets zijn.
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 14 hours ago
In Luna - Bring That Shit back zit volgens mij een Vanguard preset, weet zo niet welke, want ik heb Vanguard niet meer, maar die sound in de intro lijkt in ieder geval sprekend op die ene preset van Vanguard.

Edit: ik had vanguard dus nog wel, ik kan alleen die preset zo ff niet vinden, maar de preset Digiwave lijkt wel sterk op de lead uit Headhunterz - Digiwave :P
Hardtraxxer
214 posts member since 2012
Delt-A wrote:In Luna - Bring That Shit back zit volgens mij een Vanguard preset, weet zo niet welke, want ik heb Vanguard niet meer, maar die sound in de intro lijkt in ieder geval sprekend op die ene preset van Vanguard.

Edit: ik had vanguard dus nog wel, ik kan alleen die preset zo ff niet vinden, maar de preset Digiwave lijkt wel sterk op de lead uit Headhunterz - Digiwave :P
Komt ook omdat het hem is.. Hhz heb expres ze track naar die preset vernoemd.. ;)
Hardtraxx Elite
2771 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Ik weet ff niet waar ik dit moet vragen. Ik werk nu met Fl en ben opzich wel tevreden, Cubase ligt me niet echt. Ik zat ff te kijken en zag studio One staan, iemand ooit daarmee gewerkt?
Hardtraxx Addict
1522 posts member since 2011
last seen Jan 2015
The Indicator wrote:Ik weet ff niet waar ik dit moet vragen. Ik werk nu met Fl en ben opzich wel tevreden, Cubase ligt me niet echt. Ik zat ff te kijken en zag studio One staan, iemand ooit daarmee gewerkt?
Heb een tijdje met studio one gewerkt en is in mijn ogen de fijnste DAW voor windows. Goede sound-engine en vrij gebruikersvriendelijk. Na een avond of 3-4 er mee klooien had ik het programma grotendeels door. Ook de meegeleverde plugins zijn erg goed en overzichtelijk. Heb nu sinds kort de overstap naar logic gemaakt dus gebruik het programma niet meer.
Hardtraxx Elite
last seen Nov 2024
Oke thanks squid, dit is wat ik wilde horen. Fl is in mijn ogen een goede DAW(gebruik het nu 6 jaar), maar ik wil wel eens weten wat er nog meer op de markt is en of het beter werkt dan wat ik nu gebruik.
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Ik werk al een tijd met S1. Het bevalt mij heel goed. Ik heb met fl, ableton en cubase gewerkt. Ik vind S1 een goede combinatie van cubase en ableton. Maar cubase, ableton, S1 en logic verschillen allemaal niet zo veel met elkaar. Maar is even wennen en logisch nadenken en dan lukt het zo.
Hardtraxx Elite
last seen Nov 2024
Ik snap er inderdaad maar vrij weinig van nu, maarja dat komt wel met de tijd. Bedankt jongens!
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
The Indicator wrote:Ik snap er inderdaad maar vrij weinig van nu, maarja dat komt wel met de tijd. Bedankt jongens!
Als je vragen hebt, er is een S1 topic op het forum ;)
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 14 hours ago
Ik ben toevallig op het moment met Studio One bezig, om te kijken of het me na een tijdje beter bevalt dan Fruity Loops.
Ik weet het nog niet zo, want het is natuurlijk allemaal even wennen, omdat het een stuk anders werkt dan FL.
Maar ik weet wel al zeker dat ik Fruity Loops nog een tijdje blijf gebruiken voor m'n melodiën, want van die piano roll is S1 kan ik nu al wel stellen dat ik 'm zwaar kut vind.
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Delt-A wrote:Ik ben toevallig op het moment met Studio One bezig, om te kijken of het me na een tijdje beter bevalt dan Fruity Loops.
Ik weet het nog niet zo, want het is natuurlijk allemaal even wennen, omdat het een stuk anders werkt dan FL.
Maar ik weet wel al zeker dat ik Fruity Loops nog een tijdje blijf gebruiken voor m'n melodiën, want van die piano roll is S1 kan ik nu al wel stellen dat ik 'm zwaar kut vind.
Wat vind je daar kut aan dan?
Hardtraxx Veteran
9476 posts member since 2011
last seen Jan 2026
Kan ik met een automation clip een flanger toepassen op mijn synth die ik in Sylenth1 heb gemaakt? Zie een Sylenth namelijk nergens een flanger knop zitten ofzo dus zou niet weten hoe het dan moet.
Sorry als ik een stomme vraag stel ben pas een weekje ofzo aan het producen :$
Hardtraxx Addict
last seen Jan 2015
Welke VST compressers/Limiters/mastering tools gebruiken jullie en is het beste geschikt voor Hardstyle?
Welke VST gebruiken jullie om het stereobeeld van een lead bevoorbeeld te bewerken?
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Squid wrote:Welke VST compressers/Limiters/mastering tools gebruiken jullie en is het beste geschikt voor Hardstyle?
Welke VST gebruiken jullie om het stereobeeld van een lead bevoorbeeld te bewerken?
Fabfilter pro-l is een erg goede limiter. Voor compressor gebruik ik die gewoon van mijn daw en ik gebruik de multiband comp van ozone.

Met stereobeeld veranderen bedoel je stereo beeld wijder maken? Dat gebruik ik vrijwel nooit maar heel af en toe eens die van ozone. Bij masteren is verder een goede eq en een spectrum analyzer nodig. Eq gebruik ik pro-q en spectrum analyzer die van mijn daw. En nog wel het belangrijkste is een ruimte met een goede akoestiek waarmee je goed kunt werken.

Er is geen specifieke geschikte voor hardstyle. Je zal zien dat niet iedereen het zelfde gebruikt. Kies de effecten waarmee jij hetgeen bereikt wat je wilt bereiken.
Artiest
388 posts member since 2010
last seen Jun 2023
Phase 2 wrote:
Squid wrote: Welke VST gebruiken jullie om het stereobeeld van een lead bevoorbeeld te bewerken?
Met stereobeeld veranderen bedoel je stereo beeld wijder maken? Dat gebruik ik vrijwel nooit maar heel af en toe eens die van ozone.
Dit is juist enormmmm belangrijk!!
Als je een brede volle mix wilt hebben waarbij je kick alle ruimte krijg in het midden van je mix moet je juist veel elementen erg breed in het stereobeeld zetten, hier zou je sonalksis stereotools voor kunnen gebruiken.
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
Klopt inderdaad wat Prefix zegt.

Maar persoonlijk vind ik dat een van de moeilijkere aspecten van het produceren. Met de stereowidener van Ozone boek ik geen spetterende resultaten..
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Prefix wrote:
Phase 2 wrote:
Squid wrote: Welke VST gebruiken jullie om het stereobeeld van een lead bevoorbeeld te bewerken?
Met stereobeeld veranderen bedoel je stereo beeld wijder maken? Dat gebruik ik vrijwel nooit maar heel af en toe eens die van ozone.
Dit is juist enormmmm belangrijk!!
Als je een brede volle mix wilt hebben waarbij je kick alle ruimte krijg in het midden van je mix moet je juist veel elementen erg breed in het stereobeeld zetten, hier zou je sonalksis stereotools voor kunnen gebruiken.
Door een een stereotool die het geluid uittrekt krijg je geen ruimte voor de kick. Je kunt je mix ook breder krijgen op andere manieren.
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
Zoals? Ik bedoel het niet vervelend hoor maar ben gewoon benieuwd..

Pannen ofzo? Of wat zou jij doen?

Persoonlijk probeer ik met een goede eq&compressie altijd ruimte voor mijn kick gewoon af te dwingen.. Als die lekker op de voorgrond knalt stel ik mijn andere geluiden gewoon goed af hierop.
Zo pan ik bijvoorbeeld een aantal sounds en eq ik wat dipjes en peaks in in mijn lead zodat deze mijn kicks niet vertroebelen. Reverb creeert ook vaak wat extra dimentie.
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Nee mid-side eq. Kun je wat uit het midden weghalen en dan aan zijkant teruggeven zeg maar.

Voor breder geluid werk ik ook met panning. Kun je mooier breed geluid krijgen dan met alles in het midden en breed trekken met een stereotool vind ik.
Artiest
388 posts member since 2010
last seen Jun 2023
Phase 2 wrote: Door een een stereotool die het geluid uittrekt krijg je geen ruimte voor de kick. Je kunt je mix ook breder krijgen op andere manieren.

Zelfs na het pannen maakt het echt nog groot verschil!
Combineer beide en je hebt echt een gouden combi.
Hardtraxx Addict
last seen Jan 2015
Zelf gebruik ik de masteringtools van PSP audioware, ben er erg tevreden over. Vroeg me gewoon af wat jullie allemaal van VSTs gebruikten.
P
Hardtraxxer
376 posts member since 2009
last seen 10 days ago
dat heb ik dus nu ook altijd, dat altijd me kick weg gedrukt word!
hoe krijg je die nou op de voorgrond?
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Pantermaat wrote:dat heb ik dus nu ook altijd, dat altijd me kick weg gedrukt word!
hoe krijg je die nou op de voorgrond?
Mid-side eq, sidechaining
B
Hardtraxx Addict
1622 posts member since 2012
last seen Jan 2014
-
Last edited by BvG50 on 17 Nov 2012 15:38, edited 1 time in total.
Hardtraxx Addict
1422 posts member since 2010
BvG50 wrote:Weet iemand de naam van de track met deze melodie? :P
http://www51.zippyshare.com/v/3013898/file.html
DJ Isaac - Sound of the Underground