Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2012 12:45 

Hardtraxxer

Vraag je?

hoe maak je zon distorded kick die vaak als FX geluid gebruikt word!
die pannen ze ook van de linker naar de rechter speaker geloof ik.

volgens mij was ik deze vraag ook al een keer ergens tegen gekomen hier maar kon het niet meer terug vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2012 14:47 

Hardtraxx Beheerder

Pantermaat schreef:
Vraag je?

hoe maak je zon distorded kick die vaak als FX geluid gebruikt word!
die pannen ze ook van de linker naar de rechter speaker geloof ik.

volgens mij was ik deze vraag ook al een keer ergens tegen gekomen hier maar kon het niet meer terug vinden.

Je kunt een bandpass filter gebruiken. de filter uit camelphat is erg goed en makkelijk te gebruiken om fx kicks mee te maken :)

Pak gewoon je kick, clone die. en zet die clone in een andere fx channel dan je gewone kick. gooi er een camelphat op met een bandpass filter en doe er bijvoorbeeld nog wat distortion overheen.

Probeer het maar eens :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2012 14:47 

Hardtraxx Beheerder

Dubbelpost >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2012 16:31 

Hardtraxxer

Thanks man! dit zocht ik ja!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2012 19:57 

Hardtraxxer

DELAY OP JE KICK??
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2012 22:02 

Hardtraxx Addict

Venice13 schreef:
DELAY OP JE KICK??

Gaat over fx kick
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2012 00:14 

Hardtraxxer

Ohjaa excuse me :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 20:40 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Pantermaat schreef:
dat heb ik dus nu ook altijd, dat altijd me kick weg gedrukt word!
hoe krijg je die nou op de voorgrond?

Mid-side eq, sidechaining

je leads pannen, en een lfx-1310 is ook ideaal vind ik wat betreft het stereolizen en monolizen
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2012 21:31 

Hardtraxxer

Even een vraag, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Zal mezelf eerst even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben, gebruikersnaam spreekt voor zich wat betreft mijn naam.
Ik ben net 20 jaar geworden en ben ook al een tijd aan het worstelen met FL studio.. op de laptop.. heel interessant allemaal.
Echter begint het toch wat meer te kriebelen om er serieus mee verder te gaan, het produceren van Hardstyle.

Heb al het één en ander gelezen hier op het forum en besloot toch maar om te registreren.

Ik wil serieus gaan sparen om een soort van 'kleine' kamer studio te maken en er toch meer tijd in te gaan steken.

Daarbij denk ik aan het volgende;

- Goede en flotte pc + 1 groot scherm (23 inch?) of tweemaal 21 inch. ( max. € 700,-)
- Krk rp5 monitoren ( € 300,- voor 1 set)
- Midi keyboard (25 toetsen om mee te beginnen) ( € 110,-)
- Monitor controller (€ 80,-)
- Goed bureau met verhoging voor monitoren en computer schermen. ( max. € 300,-)
- Juiste hoeveelheid aan geluidsdempers, aangezien de buren altijd lopen te klagen!!

Mijn budget zal rond de € 1500,- liggen, wat vinden jullie hier van? Is dit een goed beginners set-upje ?

Ik hoor graag jullie meningen.. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2012 22:36 

Hardtraxx Addict

Ik zou geen monitor controller nemen, maar een externe geluidskaart. Monitor controller is vooral handig als je meerdere sets monitors hebt.
Ik vind de RP5's te klein.
Ik zou bij het midikeyboard voor 49 toetsen gaan.
Met geluidsdempers doel je waarschijnlijk op die borden (van zacht materiaal of hout) die je wel eens in studio's ziet hangen, maar dat is niet voor demping maar tegen ongewenste reflecties van het geluid.

Ik zou vooral investeren in een goede pc, geluidskaart (extern) en monitors.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2012 23:06 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Ik zou geen monitor controller nemen, maar een externe geluidskaart. Monitor controller is vooral handig als je meerdere sets monitors hebt.
Ik vind de RP5's te klein.
Ik zou bij het midikeyboard voor 49 toetsen gaan.
Met geluidsdempers doel je waarschijnlijk op die borden (van zacht materiaal of hout) die je wel eens in studio's ziet hangen, maar dat is niet voor demping maar tegen ongewenste reflecties van het geluid.

Ik zou vooral investeren in een goede pc, geluidskaart (extern) en monitors.

Ok! bedankt voor de tip, waar krijg ik meer kwaliteit uit, firewire geluidskaart of een usb ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 00:38 

Hardtraxx Addict

Dat maakt niet uit.

Wat ik nog wel in overweging zou ne,en is in kaats van een pc een mac te nemen. Dan kun je logic gebruiken en dus ook clip distortion. Is toch de distortion voor kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 10:54 

Hardtraxxer

Voor de clip distortion zou ik het niet doen.

Met een beetje research vind je ook clip-distortions die werken in FL :-)...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 11:41 

Hardtraxx Addict

Frazyr schreef:

Maar geen die dezelfde kwaliteit heeft volgens mij. Anders ben ik wel benieuwd welke jij vindt dat dezelfde kwaliteit leveren. Het is niet voor niets ook dat clip distortion van logic zoveel gebruikt wordt.

Ik zou het daarom dus wel serieus overwegen. Het lijkt mij best kut als je geld investeert en na een korte tijd al spijt krijgt dat je geen mac hebt genomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 12:14 

Hardtraxxer

izotope trash kom je al een heel end mee
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 12:17 

Hardtraxx Elite

Wat is in jullie ogen de beste Equalizer die er op de markt is? Ik weet dat de standaard EQ uit FL zijn werk doet, maar ik ben opzoek naar iets anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 12:30 

Hardtraxx Addict

The Indicator schreef:
Wat is in jullie ogen de beste Equalizer die er op de markt is? Ik weet dat de standaard EQ uit FL zijn werk doet, maar ik ben opzoek naar iets anders.

Fab filter pro-q
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 12:33 

Hardtraxx Elite

Drie maal raden wat een beetje googlen opleverde :). Toch bedankt! Ziet er idd perfect uit, goede interface. Kan hem verder nog niet testen, midden in de klas :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 12:57 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Frazyr schreef:

Maar geen die dezelfde kwaliteit heeft volgens mij. Anders ben ik wel benieuwd welke jij vindt dat dezelfde kwaliteit leveren. Het is niet voor niets ook dat clip distortion van logic zoveel gebruikt wordt.

Ik zou het daarom dus wel serieus overwegen. Het lijkt mij best kut als je geld investeert en na een korte tijd al spijt krijgt dat je geen mac hebt genomen.

Ik moet om te beginnen even zeggen dat ik de Clip dist van logic nog nooit gebruikt heb, kan dus ook niet zeggen welke beter is.
Wel weet ik dat 'Distoyr' een goede kwaliteit Clip distortion heeft.
het is een free plugin die Dj Thera mij ooit eens heeft aangeraden omdat hij die zelf gebruikte.

Zelf gebruik ik hem ook altijd ;-)

grtz
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 13:27 

Hardtraxxer

Frazyr schreef:
Phase 2 schreef:
Frazyr schreef:

Ik moet om te beginnen even zeggen dat ik de Clip dist van logic nog nooit gebruikt heb, kan dus ook niet zeggen welke beter is.
Wel weet ik dat 'Distoyr' een goede kwaliteit Clip distortion heeft.
het is een free plugin die Dj Thera mij ooit eens heeft aangeraden omdat hij die zelf gebruikte.

Zelf gebruik ik hem ook altijd ;-)

grtz

Ja ik zat sowieso al te twijfelen tussen een mac en pc... Ik heb inderdaad ook wel vaker gehoord over de Clip distortion.. Bijvoorbeeld in een livestream van Headhunterz, of de Fusion Labs tv van Zany!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 13:40 

Hardtraxx Addict

Klopt bijna alle pro's gebruiken clip dist voor de kicks. Ook degene die hun tracks verder niet in logic maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 13:59 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Klopt bijna alle pro's gebruiken clip dist voor de kicks. Ook degene die hun tracks verder niet in logic maken.

Oke!! naja thanks iig, maar ben een beetje bang dan ik Logic niet onder de knie krijg.. met FL kom ik denk wel een eindje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 16:23 

Hardtraxx Addict

Roybrussel schreef:
Phase 2 schreef:

Oke!! naja thanks iig, maar ben een beetje bang dan ik Logic niet onder de knie krijg.. met FL kom ik denk wel een eindje.

Logic is echt niet zo ingewikkeld hoor. Daar zou ik niet bang voor zijn. In het begin moet je gewoon leren hoe die daw's werken. Het principe is bij de meeste programma's hetzelfde. Fl werkt dan in vergelijking een beetje anders omdat het met die patterns zit, maar dat is een klein verschil. Geen verschil dat het makkelijker maakt dan logic, cubase, s1 of ableton.

Even uitzoeken waar alles zit. Maar ik zou als je echt voor hardstyle wilt gaan voor logic kiezen of logic voor kicks en ander programma voor de tracks te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2012 16:28 

Artiest

Ik vind logic juist heel aangenaam en simpel in gebruik en snap niks van Fruity Loops haha. heb er dan ook nooit echt mee gewerkt, maar toen ik het laatst probeerde haakte ik al gauw af.

Ik heb een vraagje, wie weet er een manier om je track te versnellen, zonder het bpm van het totale project te veranderen. En dan bedoel ik dat die dus van normaal tempo steeds sneller gaat. De fade/speed tool ken ik maar dan kan je iets alleen maar snel mee laten beginnen of langzamer laten stoppen, als ik me niet vergis.

Ik heb namelijk een stukje van een vocal geknipt en die wil ik steeds sneller laten lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2012 21:31 

Hardtraxx Elite

Vraagje, bij een van mijn projecten gaat de hele bende kraken als de filtercutoff erin komt. Dit is de enige sound die op dat moment loopt. (Dit is dus ook na het renderen zo!). Iemand enig idee? Als ik de filtercutoff weghaal is er niets aan het handje, maar laat ik nu net die filtercutoff nodig hebben.
Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner