Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 13:34 

Hardtraxxer

Hoe maak je een zaagtand geluid wat je vaak in het intro hoort?

Iemand een tutotial van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 13:41 

Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
Hoe maak je een zaagtand geluid wat je vaak in het intro hoort?

Iemand een tutotial van?

Define yourself....
Het zaagtand geluid is vrij breed op te vatten namelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 15:15 

Hardtraxxer

Je pakt een handzaag en een blok hout. Zorg er voor dat je de microfoon tussen de 10 en 20 cm van de zaag houd om schade aan de microfoon te voorkomen. Zaag 1 snede en controleer daarna of de opname gelukt is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 15:30 

Hardtraxxer

grappig man :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 16:08 

Hardtraxx Addict

Pantermaat schreef:
grappig man :thumbup:

Blijft wel dat je vraag ook wel te weinig concreet is. Post anders eens een voorbeeld van wat je bedoelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 19:24 

Hardtraxxer

in dit nummer de eerste min bijvoorbeeld.

http://www.youtube.com/watch?v=PX9NKumu ... ure=relmfu
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 19:47 

Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
in dit nummer de eerste min bijvoorbeeld.

http://www.youtube.com/watch?v=PX9NKumu ... ure=relmfu

Haha, hoe de noisecontroller sound van 2012 precies in elkaar zit weet ik je niet te vertellen.
Wel weet ik dat er veel met cutoff&resonance lfo's wordt gekloot. Ook is duidelijk op te maken dat de sound in kwestie flink gedistort is d.m.v bitcrushers&clip distortion.... Maargoed de sound in kwestie is valt niet zomaar onder de noemer 'zaagtand' deze sound is toch wat interessanter dan een gewone zaagtand... Denk aan onderliggende sine waveforms.. Maargoed...

http://www.youtube.com/watch?v=QGEkP7Nru-I De sound in die intro is volgens mij wel een goeie basis voor het creeren van de betreffende noisecontroller sound.. (zonder alle cutoff&resonance en evt. zelfs pitch) lfo's...

Maarrehhh.. Mocht je er niks van begrijpen raad ik je vooral aan je wat meer de verdiepen in sylenth...

greetz
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 20:21 

Hardtraxx Addict

Je zou bijna denken dat de NC sounds gewoon Dubstep presets zijn die ze verandert hebben :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2012 09:10 

Hardtraxxer

kijk, hier heb ik wat aan! dank voor je hulp!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2012 18:55 

Hardtraxx Beheerder

Joeyvg schreef:
Je zou bijna denken dat de NC sounds gewoon Dubstep presets zijn die ze verandert hebben :P

Dat kan maar zo, want ja Pavelow maakt de dubstep sounds. die kunnen ze dan weer mooi gebruiken voor hun hardstyle alias :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2012 19:19 

Hardtraxx Elite

@pantermaat
voor zo'n intro geluid kun je massive goed gebruiken, moet je maar is tutorial van yhimself opzoeken hoe hij een hardstyle track maakt, in part 1 laat hij zien hoe die dat intro geluid maakt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 13:40 

Hardtraxx Elite

Is denk ik al eerder gevraagd, maar toch

Ik probeer zo'n jankgeluid na te bouwen zoals de Wasted Penguinz ook gebruiken in hun nummers. Maar wat voor een geluid is het eigenlijk? Een pluck of een pad? Ik heb het al met verschillende sounds gebruikt maar ik krijg het niet 100%.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 13:55 

Hardtraxxer

voorbeeld?

zoiets? http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 5PUg#t=46s of http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... PUg#t=230s
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 14:06 

Hardtraxx Elite

De 2de ;) Ik heb al geprobeerd om met de sustain en delay te spelen van verschillende sounds, maar het is het allemaal net niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 14:43 

Hardtraxx Newbie

Socializerz schreef:
Weet het niet zeker maar is toch gewoon een preset in nexus?

Dat klopt. Zal zo eens kijken voor de naam. Iets van Yamato ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 14:49 

Hardtraxx Elite

Hahaha als het echt een preset in Nexus is dan is dat echt een faal :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 15:04 

Hardtraxx Newbie

The Indicator schreef:
Hahaha als het echt een preset in Nexus is dan is dat echt een faal :P

Heb t ff nagekeken op mn PC, en het is idd Yamato :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 15:05 

Hardtraxx Addict

Is inderdaad een preset die de zelfde soort klank heeft, iets met Yamato ofzo inderdaad, maar deze is duidelijk anders dan die van WP.
Zij hebben hem overigens gewoon met Massive gemaakt, misschien daar eens wat mee rondklooien :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 15:06 

Hardtraxx Elite

Heb net even wat rondgekeken op het net en yamato of hoe die preset ook heet wordt gebruikt in die code black collab. Heb net in nexus wat binary voices afgespeeld en daar lijkt het ook wel wat op. Bedankt boys :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 15:09 

Hardtraxx Addict

The Indicator schreef:
Heb net even wat rondgekeken op het net en yamato of hoe die preset ook heet wordt gebruikt in die code black collab. Heb net in nexus wat binary voices afgespeeld en daar lijkt het ook wel wat op. Bedankt boys :)

Lijkt er inderdaad op, maar is niet dezelfde hoor :P
Lead heeft wel dezelfde structuur, maar die van WP zijn niet uit nexus gehaald :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 15:10 

Hardtraxx Newbie

Stereorockerz schreef:
Is inderdaad een preset die de zelfde soort klank heeft, iets met Yamato ofzo inderdaad, maar deze is duidelijk anders dan die van WP.
Zij hebben hem overigens gewoon met Massive gemaakt, misschien daar eens wat mee rondklooien :thumbup:

Ja je mag toch wel verwachten dat professionele producers niet zomaar klakkeloos een presetje gebruiken maar er minstens een eigen draai aan geven :)

En Massive, als ik ergens niet mee uit de voeten kan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 15:12 

Hardtraxx Elite

Nee maar ik heb ook niet de intentie om iets direct te gaan namaken wat WP ook gebruikt, ik wil gewoon een fatsoenlijke sound die ik kan veranderen en gebruiken in mijn nieuwe track ;) Massive heb ik ook, maar daar maak ik (nog) geen gebruik van, komt wel in komende tracks.

trouwens, @1.00
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_cv7I3zsK6M#![/youtube]
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 19:38 

Hardtraxx Addict

DANNYD schreef:
Stereorockerz schreef:

Ja je mag toch wel verwachten dat professionele producers niet zomaar klakkeloos een presetje gebruiken maar er minstens een eigen draai aan geven :)

Of je nu het geluid zelf maakt of een preset gebruikt als het toch het geluid is wat je zoekt maakt dat toch niet uit. Avicii gebruikt superveel presets en is toch wel professionele producer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 21:43 

Hardtraxx Addict

Phase 2 schreef:
DANNYD schreef:
Stereorockerz schreef:

Of je nu het geluid zelf maakt of een preset gebruikt als het toch het geluid is wat je zoekt maakt dat toch niet uit. Avicii gebruikt superveel presets en is toch wel professionele producer.

In de house is het ook gebruikelijker om samples en presets te gebruiken dan in hardstyle.
Buiten dat zou ik nooit zomaar een preset gebruiken zonder eigen draai/layeren, anders creeƫr je ook nooit een eigen stijl, en lijkt me ook gewoon saai om je sounds zomaar ergens vandaan te plukken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 11:11 

Hardtraxx Addict

Mee eens, toch hoor ik ook in de hardstyle nog regelmatig een presetje langskomen, vaak in de vorm van een simpele sound die de sfeer net ff wat aandikt ofzo.
Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner