Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 12:17 

Hardtraxxer

@frayz.. +1
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 16:26 

Hardtraxx Elite

Frazyr schreef:
Delt-A schreef:
Ik zou liever willen weten hoe je die dikke screech maakt.

Eigenlijk een van de makkelijkere screetches..

In feite is het een saw+square heftig gedetuned en met een langzaam steigende pitch enveloppe...
De sleutel naar die screetch is distortion, flink distorten en vervolgens netjes equalizen om hem zo lekker vol te krijgen.. En als finishing touch een laag reverb

Filter + distortion is bij screeches vaak de truc!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 17:53 

Hardtraxxer

Ik heb laatst een mashup gemaakt met Live, maar aangezien je met Live alleen maar als .wav kan exporteren en de gebruikte samples 320 kbps mp3 zijn, is mijn vraag: Treed er nog meer kwaliteitsverlies op als ik deze weer terug coverteer naar 320 mp3?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 19:00 

Hardtraxx Beheerder

SpaceRazr schreef:
Ik heb laatst een mashup gemaakt met Live, maar aangezien je met Live alleen maar als .wav kan exporteren en de gebruikte samples 320 kbps mp3 zijn, is mijn vraag: Treed er nog meer kwaliteitsverlies op als ik deze weer terug coverteer naar 320 mp3?

Er is altijd kwaliteitsverlies wanneer je van .wav naar .mp3 overzet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 20:29 

Hardtraxx Elite

De vraag is, waarom wil hm terugzetten naar MP3?? WAV is de beste kwaliteit..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 21:09 

Hardtraxxer

Zoals ik al zei, de gebruikte samples zijn .mp3 maar deze zijn geexporteerd als .wav
Dus kwaliteit van mp3 in formaat van .wav
Daarom mijn vraag, gaat de kwaliteit nog verder achteruit als ik 'm weer terugzet naar mp3?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 21:45 

Hardtraxxer

SpaceRazr schreef:
Zoals ik al zei, de gebruikte samples zijn .mp3 maar deze zijn geexporteerd als .wav
Dus kwaliteit van mp3 in formaat van .wav
Daarom mijn vraag, gaat de kwaliteit nog verder achteruit als ik 'm weer terugzet naar mp3?

Ja, maar zou je hem uit live kunnen exporteren als mp3 heb je hetzelfde verlies. Om het intern te verwerken decode live namenlijk je mp3 sample naar ruwe pcm data (waar wav een container voor is) dus hoe dan ook als je het weer als mp3 wilt hebben ga je weer dat verlies hebben. Bij 320kbps mp3 is dat verlies alleen heel klein.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 21:55 

Hardtraxxer

Ja maar ik heb sws al niet de kwaliteit van wav, omdat ik met samples heb gewerkt die .mp3 zijn. Maar omdat ik met Live niet als .mp3 kan exporteren, moest ik een mp3 file als .wav exporteren. Of denken jullie dat ik het beter als .wav kan laten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 22:02 

Hardtraxxer

Het eind resultaat is het zelfde :)

MP3 -> Ruwe PCM data in Live -> MP3

vs

MP3 -> Ruwe PCM data in Live -> Ruwe PCM in wav (verliesloos als je niet aan de instellingen gaat rommelen) -> MP3

Het exporteren als wav is het opslaan van dezelfde informatie die anders de MP3 encoder zou krijgen. Het wav formaat is enkel wat extra informatie wat zegt hoe je track heet, van wie die is en nog wat technische informatie. Maar aan de muziekdata veranderd niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 22:13 

Hardtraxxer

Ah oke thx! Verder had ik nog een vraag. In Live zelf klinkt het goed, maar zodra ik m exporteer en via media player afspeel, klinkt het alsof de kicks gaan clippen. Misschien dat iemand hier eens naar wil luisteren en me tips wil geven? Let wel, het is progressive house, heb me eens aan iets anders gewaagd dan hardstyle. En aangezien hij op Soundcloud steeds werd verwijdert plaats ik een zippyshare linkje :)
http://www63.zippyshare.com/v/19178812/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 16:42 

Hardtraxxer

Clipt ie echt niet in je daw zelf?

Een vraagje, ik ben vocals aan t kutten. nu is er een stukje waarin ik de vocal met veel reverb bounce en later afspreel in reverse voor een opkomend effect als de vocal helemaal inkomt. maar op het eind van de vocal hoor je een soort tikje dat de wav file stopt. Is dit tikje weg te werken of heb ik iets verkeerds gedaan?

Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 17:26 

Hardtraxxer

Voor zover ik weet, maar ik zal nog eens luisteren
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 18:09 

Hardtraxxer

Venice13 schreef:
Clipt ie echt niet in je daw zelf?

Een vraagje, ik ben vocals aan t kutten. nu is er een stukje waarin ik de vocal met veel reverb bounce en later afspreel in reverse voor een opkomend effect als de vocal helemaal inkomt. maar op het eind van de vocal hoor je een soort tikje dat de wav file stopt. Is dit tikje weg te werken of heb ik iets verkeerds gedaan?

Thanks!

maak aan het eind een korte fade-out en het is over :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 18:58 

Hardtraxx Addict

Fade out is meestal het handigste ja. Als het trouwens op een lager volume is dan de rest kun het ook met een gate weghalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 14:52 

Hardtraxx Veteran

Frazyr schreef:
Delt-A schreef:
Ik zou liever willen weten hoe je die dikke screech maakt.

Eigenlijk een van de makkelijkere screetches..

In feite is het een saw+square heftig gedetuned en met een langzaam steigende pitch enveloppe...
De sleutel naar die screetch is distortion, flink distorten en vervolgens netjes equalizen om hem zo lekker vol te krijgen.. En als finishing touch een laag reverb

Heb het ff geprobeerd, maar verder dan dit fokking lelijke ding kom ik niet (heb op het moment ook niet veel tijd om er aan te werken):

[zippy]http://www22.zippyshare.com/v/32760024/file.html[/zippy]

Ben wel benieuwd welke stappen jij dan precies maakt om die screech te krijgen, of hoe die van jou klinkt.

Edit: nu even met Massive geprobeerd, klinkt net iets beter imo, maar nog niet het geluid dat ik zoek:

[zippy]http://www13.zippyshare.com/v/83897697/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 15:31 

Hardtraxx Veteran

Sylenth1 heb ik inmiddels erop staan, wat bevelen jullie aan voor kicks voor een totale beginner?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 15:39 

Hardtraxx Addict

Zou beginnen met een plugin als Hydra, maar zodra je het principe een beetje doorhebt overstappen op Drumazon :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 15:44 

Hardtraxx Addict

Ik zou gewoon gelijk beginnen met drumazon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 15:51 

Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
Ik zou gewoon gelijk beginnen met drumazon.

inderdaad
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 15:52 

Hardtraxxer

Inderdaad gewoon gelijk beginnen met Drumazon. Volg een paar tutorials en je hebt de vst zo onder de knie ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 15:55 

Hardtraxxer

Idd gewoon beginnen met drumazon of EKS-9. Dan heb je iig al meteen een goede basis te pakken om verder uit te bouwen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 16:14 

Hardtraxx Addict

Ben zelf begonnen met Hydra, omdat Drumazon toch iets complexer is. Als je het principe van het maken van een kick nog niet kent en niet op weg komt is hydra in mijn ogen handiger om mee te beginnen dan Drumazon. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 16:49 

Hardtraxx Addict

Stereorockerz schreef:
Ben zelf begonnen met Hydra, omdat Drumazon toch iets complexer is. Als je het principe van het maken van een kick nog niet kent en niet op weg komt is hydra in mijn ogen handiger om mee te beginnen dan Drumazon. :D

Wat is er nou complex aan drumazon als je enkel de kick gebruikt? Zijn 6 knoppen voor instellingen voor de kick en 1 algemene volume knop die je dan gebruikt. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 17:04 

Hardtraxx Addict

Phase 2 schreef:
Stereorockerz schreef:

Wat is er nou complex aan drumazon als je enkel de kick gebruikt? Zijn 6 knoppen voor instellingen voor de kick en 1 algemene volume knop die je dan gebruikt. :P

Tja ik kan het me nu ook niet voorstellen, maar toen ik begon vond ik het voor geen meter werken en kreeg ik er ook totaal niks fatsoenlijks uit :P
Bedoel niet dat de VST zelf complexer is, maar dat het lastiger is om daar een redelijke kick uit te halen. Of ja, dat vond ik vroeger tenminste :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 18:56 

Hardtraxx Elite

Gelijk beginnen met Drumazon.. Als je eerst met Hydra gaat kloten maak je het jezelf allen maar moeilijker! Dan ga je eerst de Hydra methode leren, en daarna Drumazon.. Met andere woorden, je moet het 2x leren. Begin gewoon gelijk goed ;) En ja, kicks maken met kale 909 drums is zeker in t begin erg lastig.. Laat je iig niet ontmoedigen als t niet gelijk lukt. De 'grote' jongens werken tegenwoordig nog weken aan kicks, dus verwacht geen topresultaat na een uurtje prutsen
Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner