Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2012 14:02 

Hardtraxx Addict

Maar is het ook echt hoorbaar dat die clipt. Soms geeft hij in een daw wel aan dat het over 0db gaat (eventjes) maar stelt het niets voor en maakt het niet uit.

Als je de piek onder 0 wilt hebben kun je een limiter/compressor gebruiken. Limiter is compressor met ratio op oneindig. treshold dan op 0 db zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2012 14:40 

Hardtraxx Elite

Maximum schreef:
Jongens ik zit met een probleem. Ik heb een mash-up zo goed als af, maar wanneer ik hem afspeel dan 'slaat hij in het rood' (3,4 db) op momenten dat je twee fragmenten tegelijk treft. Ik heb dit proberen op te lossen door compressors toe te passen, maar dan hoor je één van de twee fragmenten nauwelijks meer. Heeft iemand enig idee hoe en of waarmee ik dit op kan lossen of is het wel met een compressor op te lossen en heeft iemand tips bij het 'compressen'? Dan is de mash-up af en kan ik hem online zetten en wellicht er iemand blij mee maken! Thanx! ^^

EQ/filter frequenties weg die je niet nodig hebt, verder spelen met volumes, en limiten/compressen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2012 16:25 

Hardtraxxer

Wat gebruiken jullie om kicks te maken? :)
Ik vind het zelf fijn om met Sylenth1 te werken.
En daarna zet ik die over naar Kontakt 4.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2012 16:35 

Hardtraxxer

Drumazon met Ohmicide, Campelphat, Devastor, Izotope Trash, Fabfilter Pro-q, Fabfilter Saturn,...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2012 18:37 

Hardtraxx Veteran

Thanx TakkU & Phase 2, ik ga het verder proberen! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2012 19:31 

Hardtraxxer

ik gebruik meestal Hydra en dan gebasseerd op tutorial van YHimself, daarnaast doe ik ook wel eens bassdrums met 3x osc of sylenth1
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2012 23:02 

Hardtraxxer

Hoe maken jullie eigen jullie eigen synth voor melodiën te maken want
altijd sylenth enzo wordt saai, of zijn er nog interessante vst's :d?

gr Xypes
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 09:05 

Hardtraxxer

xypes schreef:

gr Xypes

probeer het is met 3 sylenths om te beginnen. en kijk of je daar nog want andere machines aan toe kunt voegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 11:04 

Hardtraxxer

sylenth + zebra + toxic werkt goed
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 17:22 

Hardtraxxer

Heb ik allemaal, ik kan altijd goede duistere sfeertjes creeren maar dit is zonder echte melodie of gewoon standaard melodiekes :)

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 18:33 

Hardtraxxer

xypes schreef:

gr Xypes

al is gedacht aan massive ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 20:08 

Hardtraxxer

je kunt met een combinatie van zebra sylenth1 & toxic ook prima vrolijke doen, daar draait 't bij mij vaak op uit :)

EDIT:

Eve een snelle tip/voorstel, probeer eens in zebra een soort lead, alleen voor de rechter hand met een soort glide dan gebruik je sylenth als een soort 2de lead/ondersteuning en toxic voor een hoog/scherpe echo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2012 12:36 

Hardtraxx Elite

Als je met sylenth 1 geen goede synths kunt maken dan ben je denk ik niet goed bezig. Sowieso met bijna iedere VST(maakt niet uit welke), kun je een lekkere lead halen als je een beetje weet hoe de VST werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2012 20:04 

Hardtraxxer

The Indicator schreef:
Als je met sylenth 1 geen goede synths kunt maken dan ben je denk ik niet goed bezig. Sowieso met bijna iedere VST(maakt niet uit welke), kun je een lekkere lead halen als je een beetje weet hoe de VST werkt.

Het gaat niet om een mooie sound uit sylenth halen, het gaat om een volle lead te bouwen. en met alleen 1 sylenth gaat je dat niet lukken. En als je van mening bent van wel dan ben je denk ik ook niet goed bezig :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2012 20:07 

Hardtraxx Addict

Sanderson schreef:
The Indicator schreef:

Het gaat niet om een mooie sound uit sylenth halen, het gaat om een volle lead te bouwen. en met alleen 1 sylenth gaat je dat niet lukken. En als je van mening bent van wel dan ben je denk ik ook niet goed bezig :P

Ja layeren dan gebruik je toch meer sylenth1's ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2012 21:32 

Hardtraxxer

kan wel, maar heb je wel snel risico dat iets eentonig gaat worden, probeer met wat meer vst's, zoals ik al zei, probeer eens op de achtergrond toxic biohazard
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2012 12:05 

Hardtraxxer

6x massive gebruik ik atm, werkt prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 12:24 

Hardtraxx Newbie

Maar hoe kiezen jullie de verschillende synths dan?
Wat gebruiken jullie dan voor sound?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 13:34 

Hardtraxx Addict

Audio-Shaker schreef:
Maar hoe kiezen jullie de verschillende synths dan?
Wat gebruiken jullie dan voor sound?

Hoe beter je een synth kent, hoe beter je de mogelijkheden en het karakter van de synth kent. Verder kies ik ze vooral op geluidskwaliteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 13:49 

Hardtraxx Elite

Sanderson schreef:
The Indicator schreef:

Serieus, haha jij bent echt grappig. Als ik 10 sylenth layers over elkaar gooi krijg ik echt wel een dikke synth hoor. Uit bijna iedere synth kun je wel een sawtooth lead halen, het gaat er alleen om wat je daarna doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 16:04 

Hardtraxxer

Citaat:
Serieus, haha jij bent echt grappig. Als ik 10 sylenth layers over elkaar gooi krijg ik echt wel een dikke synth hoor. Uit bijna iedere synth kun je wel een sawtooth lead halen, het gaat er alleen om wat je daarna doet.

Volgens mij zegt Sanderson alleen maar dat je met een enkele Sylenth1 geen volle lead kunt maken. Hij sluit, zoals ik het zie staan, niet uit dat je met meerdere Sylenth1 lagen een volle lead kunt maken.

Verder vind ik de uitspraak van Cruelty vrij gewaagd, aangezien ik, met alle respect, zelden release-waardig spul voorbij zie komen en daarom geen idee heb waaruit je dat concludeert. Ook zie ik niet echt wat de volheid van een leadsynth met verschillende sounds te maken heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 16:22 

Hardtraxxer

volgens mij wordt het layeren van leads door sommige mensen gewoon overrated/fout begrepen...
of toch in de zin dat veel mensen denken dat hun lead dikker gaat worden door bv 5 dezelfde vst's exact hezelfde te laten spelen.

ten eerste kan je uit 1 vst al best iets dik halen, zeker als je een vst kiest waar je meerdere osc hebt, unison, en modulatie mogelijkheden.

en ten tweede,

Veel belangrijker dan gewoon verschillende vsts hetzelfde laten spelen is je layers een doel te geven. Bij mijn nieuwste project ziet het er bv zo ui:

1. layer die de main melo speelt. uit 1 of 2 vsts haal je de sound die het het karakter geeft aan je leadsound, en het meest dominant gaat zijn in je mixdown. deze laat je de hele main spelen. of nog beter, de main zonder bass tonen (je moet sowiso ruimte vrijhouden voor je kick in de lage tonen, dus maak je best een lead die ook goed klinkt zonder bass tonen. ander kom je later voor dit probleem: je kick heeft geen plaats in de mixdown, je gaat dus cutten in je lead, maar door in het laag te cutten klinkt je lead niet meer zoals je wou...)

2. Layer met chords. Dit vind ik echt wel een gouden tip, om onder je gewone melo ook een chordline te zetten, ook al is het heel stil, het geeft echt iets extra aan je track...

3. Layer met de bass tonen van je melo

4. Layer die wat 'ruimte' geeft aan heel het ding. hij speelt de melo, zonder bass noten & is zo ge eq't dat het bijna een 'ruislayer' is.

In de plaats van al je synths dus hetzelfde te laten spelen, geef je beter elke synth een 'doel' in je track & mixdown. Dit gaat het ook veel makkelijker maken je afmix!

succes :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 16:28 

Hardtraxxer

momentum schreef:
volgens mij wordt het layeren van leads door sommige mensen gewoon overrated/fout begrepen...
of toch in de zin dat veel mensen denken dat hun lead dikker gaat worden door bv 5 dezelfde vst's exact hezelfde te laten spelen.

ten eerste kan je uit 1 vst al best iets dik halen, zeker als je een vst kiest waar je meerdere osc hebt, unison, en modulatie mogelijkheden.

en ten tweede,

Veel belangrijker dan gewoon verschillende vsts hetzelfde laten spelen is je layers een doel te geven. Bij mijn nieuwste project ziet het er bv zo ui:

1. layer die de main melo speelt. uit 1 of 2 vsts haal je de sound die het het karakter geeft aan je leadsound, en het meest dominant gaat zijn in je mixdown. deze laat je de hele main spelen. of nog beter, de main zonder bass tonen (je moet sowiso ruimte vrijhouden voor je kick in de lage tonen, dus maak je best een lead die ook goed klinkt zonder bass tonen. ander kom je later voor dit probleem: je kick heeft geen plaats in de mixdown, je gaat dus cutten in je lead, maar door in het laag te cutten klinkt je lead niet meer zoals je wou...)

2. Layer met chords. Dit vind ik echt wel een gouden tip, om onder je gewone melo ook een chordline te zetten, ook al is het heel stil, het geeft echt iets extra aan je track...

3. Layer met de bass tonen van je melo

4. Layer die wat 'ruimte' geeft aan heel het ding. hij speelt de melo, zonder bass noten & is zo ge eq't dat het bijna een 'ruislayer' is.

In de plaats van al je synths dus hetzelfde te laten spelen, geef je beter elke synth een 'doel' in je track & mixdown. Dit gaat het ook veel makkelijker maken je afmix!

succes :D

dat heb ik dus geprobeerd uit te leggen, maar dit is echt heel duidelijk ^^ ik denk dat dit de basis moet zijn voor elke producer ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 18:21 

Hardtraxx Addict

Cruelty schreef:
Elke vst heeft een aparte sound, dus als je alleen Sylenth1 gebruikt kun je niet zo'n volle lead halen als veel verschillende vsts.

Dat is niet zo hoor. Heb tracks gehoord waar bepaalde synths enkel uit sylenth komen en die klinken echt erg dik en vol etc.

Bij het krijgen van een vollere sound is het gebruik van fx ook van belang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 19:50 

Hardtraxxer

Citaat:
Ja klopt, als je geen release hebt snap je natuurlijk niet hoe je een leadsound kan maken

Dat hoor je me niet zeggen en kom aub niet direct met zo'n kinderachtige reactie. Ik vind alleen dat er veel te vaak iets wordt beweerd terwijl er weinig onderbouwing voor is. Wanneer Cruelty gezegd had dat hij het idee had dat je meerdere synths nodig hebt, prima! Maar hij presenteert het als een feit, alsof iedereen meerdere soorten synths gebruikt voor één leadsynth. Dat vind ik vrij gewaagd, aangezien beginnende producers dat daadwerkelijk als iets vanzelfsprekends kunnen zien.

Daarbij hoeft de bewering van Cruelty niet fout te zien, zoals zovaak zullen er ongetwijfeld meer wegen naar Rome zijn.
Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner