Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 113  Volgende
Bericht Geplaatst op 26 sep 2012 19:59 

Hardtraxx Elite

hallo mede-producers,

Ik ben Tim van Berkel en ik ben net begonnen met produceren, ik ben 15 jaar oud en wil echt proberen hier mijn beroep van te maken. Ik weet niet of het lukt als hardstyle producer, zou natuurlijk het allermooiste zijn, maar anders als studio producer van muziek van anderen ofzo.. ik weet het nog niet precies

wat ik wel weet is dat ik op het moment erg graag verder wil, ik heb een paar nummertjes gemaakt (Dance, Dubstep, Electro) maar dat is niet echt mijn style. Ik ben nu juist begonnen met het produceren van hardstyle en ben bezig met mijn eerste track. Die is al bijna klaar en hij klinkt, vind ik, best redelijk alleen heb ik een hardstyle kick en een detuned melody en dat klink heel kaal

Nu zou ik graag willen weten hoe jullie dat opvullen, wat kan er allemaal bij om je climax zo heftig mogelijk (niet te heftig maar je begrijpt wel wat ik bedoel) te maken.

Ook was ik erg benieuwd hoe al die speciale effecten worden gemaakt die je in intro's/outro's vaak hoort, bijvoorbeeld in de kick hoor je in intro's vaak extra dingen die je (volgens mij) niet zo veel in de climax hoort.

Er zijn natuurlijk waarschijnlijk erg veel manieren en VST's waarmee je zulk soort dingen kunt doen, je kunt hier niet zeggen: "Zo moet dit, zo moet dat" omdat er allemaal mogelijkheden zijn om iets te doen. Daarom was ik erg benieuwd hoe jullie zulk soort dingen hebben ontdekt, zelf proberen? tutorials? fora?

Ik heb erg veel gehoord dat je zelf dingen moet uitproberen maar ik zit zelf nog in een staduim dat ik geen idee heb hoe en waar te beginnen. Ik hoop dat jullie me hiermee opweg kunnen helpen

alvast bedankt!!
Bericht Geplaatst op 26 sep 2012 22:14 

Hardtraxx Addict

Ga er niet vanuit dat het je beroep wordt. Produceer gewoon omdat je het leuk vindt en kijk in de loop der jaren maar wat het kan worden. Het produceren met druk dat je moet doorbreken werkt niet.

Ik ben in de tijd begonnen dat je op internet vrijwel geen tutorials kon vinden dus ik heb dat ook nooit gebruikt. Volgens mij zijn er tegenwoordig wel veel tutorials te vinden. Je kan dat gebruiken om wat techniekjes of ideetjes van te leren, maar probeer vooral veel zelf uit. Leer de basisbegrippen (dus wat is een compressor, eq-en, welke waveforms geven welke klanken, etc). Wees kritisch op je producties en laat het eens op het forum horen voor kritiek. In het begin zul je vaak genoeg denken dat je goed op weg bent en na een tijd luister je dat terug en denk je wtf was ik toen mee bezig haha.

Vragen naar hoe maak je van die geluidjes die je vaak in intro's hoort, zijn ook echt te vaag. Daar zijn zo veel verschillende geluiden alsmede wijzen waarop deze gemaakt worden.
Bericht Geplaatst op 27 sep 2012 15:00 

Hardtraxx Elite

haha nee misschien niet in de hardstyle nee en nu is het inderdaad nog een hobby:)
maar wie weet... Ik denk wel dat ik iets in de muziek wil doen, de rest trekt me gewoon niet tot zeer weining. Ik heb ook al wat vervolgopleideingen gevonden dus.. wie weet:)
Bericht Geplaatst op 27 sep 2012 15:04 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
haha nee misschien niet in de hardstyle nee en nu is het inderdaad nog een hobby:)
maar wie weet... Ik denk wel dat ik iets in de muziek wil doen, de rest trekt me gewoon niet tot zeer weining. Ik heb ook al wat vervolgopleideingen gevonden dus.. wie weet:)

Als je het graag wil wel er vanuit gaan dat het je beroep wordt, en start een produce opleiding.
Bericht Geplaatst op 27 sep 2012 16:32 

Hardtraxx Elite

haha ja kijk ik heb geen idee of eigen tracks iets gaat worden maar ik heb al wat produceropleidingen gevonden die ik wel zou willen doen en van jongst af aan ben ik al met muziek bezig dus dat is echt wel mijn ding:) we zien wel hoe het loopt:)
Bericht Geplaatst op 27 sep 2012 23:23 

Hardtraxx Addict

Ambitie is goed, maar je moet nog beginnnen met produceren. Geniet gewoon van het ermee bezig zijn en als het in de toekomst wat brengt is dat mooi. Vergeet ook niet dat er wel een verschil zit tussen produceren voor de lol en als werk.
Bericht Geplaatst op 01 okt 2012 15:46 

Hardtraxx Newbie

Hoi hoi,
Ik ben voor de lol een poging tot trance gaan producen maar ik stuitte toevallig op een hardstyle (later hardcore van gemaakt) melodie. Nu ik bijna mijn melodie af heb ben ik gaan kijken welke synthmakers er zijn. Ik kwam op sylenth1 uit ik hoor de een soort ruis dat je op de laatste stuk van de eq hoort. Weer aan het zoeken toxic biohazard zonder layering geen ruis maar als je meerdere sounds er in propt wel. En nu met zebra2 waar ik erg enthousiast over ben alleen ik krijg alweer een ruis 0.o luister maar. Iedereen zegt het ligt aan je synth maar kan het ook aan mijn geluidskaart liggen ofzo want ik hoor geen ruis in de tutorials. Of weet iemand dit op te lossen hoe ik een geruisloze synth kan maken. Ik ben pas net begonnen dus ik heb wat hulp nodig :innocent: Je hoort in de achtergrond het geluid. Of moet ik een compressor gebruiken maar ik kan geen goede tutorial ervan vinden. Als je me kan helpen heel erg bedankt!

Bericht Geplaatst op 01 okt 2012 18:44 

Hardtraxx Addict

ruis op laatste stuk van eq? Ik snap niet wat je daarmee bedoelt.
Bericht Geplaatst op 01 okt 2012 19:17 

Hardtraxx Addict

Phase 2 schreef:
ruis op laatste stuk van eq? Ik snap niet wat je daarmee bedoelt.

Jawel joh, soms heb je van die dagen waar je opeens ruis aant einde van je EQ hebt.
Is altijd heel vervelend :(
Bericht Geplaatst op 01 okt 2012 20:58 

Hardtraxx Elite

K1nglau schreef:
Hoi hoi,
Ik ben voor de lol een poging tot trance gaan producen maar ik stuitte toevallig op een hardstyle (later hardcore van gemaakt) melodie. Nu ik bijna mijn melodie af heb ben ik gaan kijken welke synthmakers er zijn. Ik kwam op sylenth1 uit ik hoor de een soort ruis dat je op de laatste stuk van de eq hoort. Weer aan het zoeken toxic biohazard zonder layering geen ruis maar als je meerdere sounds er in propt wel. En nu met zebra2 waar ik erg enthousiast over ben alleen ik krijg alweer een ruis 0.o luister maar. Iedereen zegt het ligt aan je synth maar kan het ook aan mijn geluidskaart liggen ofzo want ik hoor geen ruis in de tutorials. Of weet iemand dit op te lossen hoe ik een geruisloze synth kan maken. Ik ben pas net begonnen dus ik heb wat hulp nodig :innocent: Je hoort in de achtergrond het geluid. Of moet ik een compressor gebruiken maar ik kan geen goede tutorial ervan vinden. Als je me kan helpen heel erg bedankt!

Kan aan meerdere dingen liggen. Het kan zijn dat de boel clipt (boven de 0.0 dB grens komt) en dat je daarom ruis krijgt. Is dit niet t geval, dan zit t hm ergens in de synth of je nabewerking. Een compressor erop gooien zou in dat geval de boel alleen maar nog erger maken, aangezien je het dynamisch bereik van je sound aan t verkleinen bent. Ruis e.d. versterkt hierdoor juist.
Bericht Geplaatst op 01 okt 2012 22:02 

Hardtraxxer

Ik zag dit op youtube staan, vond hem zelf wel vet! zitten ook technieken in die ik nog niet kende.

Bericht Geplaatst op 02 okt 2012 12:19 

Hardtraxx Addict

Ik heb bij massive een raar probleem. Het geluid blijft niet constant hetzelfde. Het verandert af en toe terwijl dezelfde melodie blijft spelen. Ik heb een voorbeeld toegevoegd. Hebben meer mensen die probleem?

[zippy]http://www61.zippyshare.com/v/69036561/file.html[/zippy]
Bericht Geplaatst op 02 okt 2012 14:57 

Hardtraxx Beheerder

TakkU schreef:
K1nglau schreef:
Hoi hoi,

Kan aan meerdere dingen liggen. Het kan zijn dat de boel clipt (boven de 0.0 dB grens komt) en dat je daarom ruis krijgt. Is dit niet t geval, dan zit t hm ergens in de synth of je nabewerking. Een compressor erop gooien zou in dat geval de boel alleen maar nog erger maken, aangezien je het dynamisch bereik van je sound aan t verkleinen bent. Ruis e.d. versterkt hierdoor juist.

Ik denk dat hij hem laat clippen, dit lijkt me wel de meest logische verklaring omdat hij bij andere synths die hij liet horen precies hetzelfde probleem had.
Bericht Geplaatst op 02 okt 2012 16:55 

Hardtraxx Addict

Phase 2 schreef:
Ik heb bij massive een raar probleem. Het geluid blijft niet constant hetzelfde. Het verandert af en toe terwijl dezelfde melodie blijft spelen. Ik heb een voorbeeld toegevoegd. Hebben meer mensen die probleem?

Zal ergens wel een LFO/Envelope aanstaan.
Bericht Geplaatst op 02 okt 2012 17:19 

Hardtraxx Elite

Kan ook met de keytrack/aftertouch/velocity te maken hebben ;) kijk daar ook is naar!
Bericht Geplaatst op 02 okt 2012 23:22 

Hardtraxx Addict

@joey: Dan moet de lfo in massive wel een eigen willethe hebben want het is iets wat random gebeurd. Zal nog wel eens proberen zonder lfo's of het dan niet is.

@takku: dat dacht ik eerst ook, maar is het niet. Heb de melodie gewoon herhaald. Hij speelt dus de zelfde melodie met de zelfde instellingen af.
Bericht Geplaatst op 03 okt 2012 00:43 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Kan ook met de keytrack/aftertouch/velocity te maken hebben ;) kijk daar ook is naar!

Ik denk eerder dat het de retrigger is ;)
Bericht Geplaatst op 03 okt 2012 10:03 

Hardtraxxer

Ik raad alle beginners aan 1 synthesizer te leren masteren, bijv sylenth.
Wanneer je de ins en outs van deze, ene synthesizer kent kom je al een heeuuuull eind :-).
Bericht Geplaatst op 03 okt 2012 16:34 

Hardtraxx Veteran

Weet iemand hoe je een standaard mix intro maakt?
Dus met de claps, snare en een fxje.
Ook hoe je hem zeg versneld krijgt en dat dan de intro erin klapt. :P

Bvd :)
Bericht Geplaatst op 03 okt 2012 17:27 

Hardtraxx Elite

Snares, clapjes en FXjes achter elkaar zetten...? Meer is t niet... Sommige FXjes moet je zelf maken mss, maar t is niks anders dan het gewoon achter elkaar zetten. Om t te laten versnellen maak je je noten/samples korter en laat je ze sneller opvolgen
Bericht Geplaatst op 03 okt 2012 17:53 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Snares, clapjes en FXjes achter elkaar zetten...? Meer is t niet... Sommige FXjes moet je zelf maken mss, maar t is niks anders dan het gewoon achter elkaar zetten. Om t te laten versnellen maak je je noten/samples korter en laat je ze sneller opvolgen

Bericht Geplaatst op 03 okt 2012 18:09 

Hardtraxx Beheerder

Fusionmania schreef:
TakkU schreef:

als je een korte mix intro wilt moet je gewoon een loopje van claps/snares met fxjes maken van 16 beats. :) of 32 beats.
Bericht Geplaatst op 12 okt 2012 12:06 

Hardtraxx Addict

Geen idee waar ik het moet vragen, dus ik doe het hier maar :$
Weet iemand toevallig waar ik een soort Monster FX vandaan kan halen?
Ben hier al een tijdje naar op zoek, heel YouTube al afgezocht, maar ken nergens een vinden die goed genoeg is.

Hoeft overigens niet per se een monster FX te zijn, zolang het maar past na de vocal 'All life must end' dus een passende gil ofzo kan ook.
Om het wat makkelijker te maken hier even de track waar het om gaat:
[zippy]http://www8.zippyshare.com/v/23002718/file.html[/zippy]
Gaat om het stukje in de break na 'All life must end', dus rond 02:00 :)

Alvast bedankt :D
Bericht Geplaatst op 12 okt 2012 17:44 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:

Bij het vakje OSC staat een knopje restart gate oid. zet die even aan, werk met de 3 osc faders die in het kader daaronder staan tot je sound goed is. je hebt nu waarschijnlijk het veranderen van startfase bij elke sound. daardoor wisselt je sound
Bericht Geplaatst op 12 okt 2012 21:11 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:

Haha die eerste :lol:
Maar nee, dit is niet echt wat ik zoek, toch bedankt voor de moeite! :thumbup:
Heb nu wel wat Monster FX, maar twijfel er een beetje over.. Zal zo wel eens een snippet in eigen producties gooien :D
Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner