Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 12 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 5 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 14 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 6 days ago
M
Hardtraxxer
137 posts member since 2011
last seen Jul 2015
Socializerz wrote:
Frazyr wrote:
pim wrote:En n bietje portamento ^^
En wat veel mensen vergeten, een layertje noise. (Wat je met cutoff&volume zo moet tweaken dat het in het geheel opgaat)
Hele domme vraag miscchien maar waar is dit precies goed voor?
noise?

Als je het juist doseert klinkt je lead gewoon dikker in het hoge. Je moet er wel heel voorzichtig mee zijn, teveel noise kan je lead nogal irriterend maken. je kan ook wat kijken naar de verschillende soorten noise bij sommige synths, white noise klinkt bv anders dan pink :) (maar dat heeft te maken met hoe het gefiltert is dacht ik, dus als je er toch een filter op gooit en het gaat tweaken zal het niet zo heelveel uitmaken)
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2012
last seen Dec 2013
Dat van dat noise is een goed idee, ga ik vnaaf eens uitproberen:)

Weet iemand hoe je zelf opgenomen vocals een beetje vette effecten kan geven? Ik krijg nu óf een of andere Angerfist vocal, of een hele duistere, of een lelijke hoge... Of mijn eigen stem, en die wil ik niet...
Ik wil meer zo'n diepe vocal, zoals in Code Black ft. Wasted Penguinz-Your Moment, of de Defqon stem ofzo...
Als ik hem omlaag pitch met Madshifta werkt het niet, en met de pitch functie in Adobe Audition ook niet...
Iemand een idee?
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Je moet er ook wel een beetje een goede stem voor hebben,
Die gozer die de Defqon vocals inspreek heeft heus geen wijven stem :P

En verder is het gewoon omlaag pitchen, beetje distortion erop zoals Headhunterz dat deed in zijn clip (weet niet meer hoe die track heet maar dan zie je een filmpje van zijn studio enzo..)
R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
From within bedoel je denk ik :P

1:15 is recording, 1:27 zit er o.a. Ohmicide op...

View on YouTube
J
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
Moet je een keer naar zijn studio fietsen en door het raampje kijken :P

Maar dat verneuken valt best mee, je moet gewoon eerst ohmicide doen op vocals waar nog niks op zit en pas daarna wat reverb enzo.

En die bedoelde ik idd rod :)
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 5 days ago
Bakker Fijnebol wrote:Dat van dat noise is een goed idee, ga ik vnaaf eens uitproberen:)

Weet iemand hoe je zelf opgenomen vocals een beetje vette effecten kan geven? Ik krijg nu óf een of andere Angerfist vocal, of een hele duistere, of een lelijke hoge... Of mijn eigen stem, en die wil ik niet...
Ik wil meer zo'n diepe vocal, zoals in Code Black ft. Wasted Penguinz-Your Moment, of de Defqon stem ofzo...
Als ik hem omlaag pitch met Madshifta werkt het niet, en met de pitch functie in Adobe Audition ook niet...
Iemand een idee?
probeer eens madshifta. een gratis kleine fx plugin waarmee je de tonen en frequencies van je vocals kunt veranderen. erg simpel.
J
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
Haha vet :D

En hebben ze je toen weggejaagd met The Prophet zijn remuxxxxxxx ? xd
Hardtraxxer
485 posts member since 2011
last seen May 2015
Socializerz wrote:Nah, had ff n praatje met m gemaakt, maar hij ging producen, dus ik ging weg, komt later die andere naar buiten lopen, rondkijken, en daarna weer naar binnen lopen, alsof ie me weg wou jagen xD
misschien wilde hij met je op de foto xd
Hardtraxxer
last seen May 2015
Socializerz wrote:Nah, had ff n praatje met m gemaakt, maar hij ging producen, dus ik ging weg, komt later die andere naar buiten lopen, rondkijken, en daarna weer naar binnen lopen, alsof ie me weg wou jagen xD
misschien wilde hij met je op de foto xd
Hardtraxxer
last seen May 2015
TROLL xd
D
Hardtraxxer
54 posts member since 2012
last seen Sep 2012
Vraagje:

Wat is volgens jullie nou de beste SOFTWARE Reverb verkrijgbaar op het ogenblik. De verbs die ik nu gebruik hebben in mijn oren niet de klank die ik zoek. Ik gebruik oa: Zrev- Trueverb, Waves Rverb en Jeskola reverb.

Dus mijn vraag, wat is de beste softwarematige reverb voor jullie op het moment en ook waarom?

Thnx

Thijs
R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
Ik vind Classic Reverb nice.
C
Hardtraxxer
84 posts member since 2012
last seen Mar 2013
Ik gebruik artsacoustic reverb..

Geluid werd stuk dikker !
Hardtraxxer
123 posts member since 2009
Lexicon werkt ook heerlijk!
B
Hardtraxxer
421 posts member since 2010
last seen Jul 2019
ValhallaRoom, veel voor weinig
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 19 hours ago
En weet er ook iemand een goede delay? Buiten die van Fruity Loops zelf, ik wil wel eens iets anders proberen.
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 5 days ago
Socializerz wrote:KarmaFX Deelay :D
:D
Hardtraxxer
271 posts member since 2011
last seen Nov 2016
Analogic Delay
Hardtraxxer
last seen May 2015
classic delay
Hardtraxxer
53 posts member since 2012
last seen Dec 2018
Gaat nix boven Lexicon PCM Native Reverb natuurlijk :thumbsup:
Hardtraxxer
last seen May 2015
deniax wrote:Gaat nix boven Lexicon PCM Native Reverb natuurlijk :thumbsup:
ja voor reverb wel, maar werd gevraagd naar een delay... :huh:
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Gebruik zelf de Delay Designer van Logic! Geweldige delay plugin, heel overzichtelijk en zeeeer veel opties!
Hardtraxx Addict
1522 posts member since 2011
last seen Jan 2015
Fabfilter Timeless is ook erg fijn om mee te werken, vele opties.
S
Hardtraxx Newbie
42 posts member since 2010
last seen Jun 2017
H-Delay uit de waves bundle (L)
Hardtraxx Veteran
4894 posts member since 2010
last seen Sep 2020
Jongens ik zit met een probleem. Ik heb een mash-up zo goed als af, maar wanneer ik hem afspeel dan 'slaat hij in het rood' (3,4 db) op momenten dat je twee fragmenten tegelijk treft. Ik heb dit proberen op te lossen door compressors toe te passen, maar dan hoor je één van de twee fragmenten nauwelijks meer. Heeft iemand enig idee hoe en of waarmee ik dit op kan lossen of is het wel met een compressor op te lossen en heeft iemand tips bij het 'compressen'? Dan is de mash-up af en kan ik hem online zetten en wellicht er iemand blij mee maken! Thanx! ^^