Welk geluid bedoel je precies? Die pluck?Sanderson wrote:in Scope DJ & coone - Free Again
View on YouTube
daar loopt in de break heel mooi met de stem een melodie mee.
hoe heeft hij dat gemaakt, ik kom er maar niet echt uit
Related topics
- View the latest post: Het produceren van een wat ''andere'' soort Hardstyle
- View the latest post: Je set opnemen. Hoe en met wat?
- View the latest post: Hoe leg jij uit wat hardstyle is?
- View the latest post: Beginnen met produceren van Hardstyle
- View the latest post: Problemen / vragen - Produceren, Studio hardware/software
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
PHardtraxx Addict
- 1880 posts member since 2011
- last seen Jun 2026
ja ik denk het wel. wat enigzins de melodie moet voorstellen.Phase 2 wrote:Welk geluid bedoel je precies? Die pluck?Sanderson wrote:in Scope DJ & coone - Free Again
View on YouTube
Je hoort een pad, daar zit in elke synthesizer denk ik wel een preset voor.Sanderson wrote:in Scope DJ & coone - Free Again
View on YouTube
En een soort van piano/pluck (die korte noten).
Welke van de twee bedoel je?
korte noten, maar lijkt wel alsof die met een reverze staan ofzoDelt-A wrote:Je hoort een pad, daar zit in elke synthesizer denk ik wel een preset voor.Sanderson wrote:in Scope DJ & coone - Free Again
View on YouTube
-
RHardtraxx Veteran
- 6778 posts member since 2010
Lange Attack, of een sidechainSanderson wrote:korte noten, maar lijkt wel alsof die met een reverze staan ofzoDelt-A wrote:Je hoort een pad, daar zit in elke synthesizer denk ik wel een preset voor.Sanderson wrote:in Scope DJ & coone - Free Again
View on YouTube
ja is sidechain kun je doen met onder andere grossbeat daar zit een sidechain in
(als je fl gebruikt)
-
RHardtraxx Veteran
Of gewoon de ouderwetse manier met een compressorCase Dj wrote:ja is sidechain kun je doen met onder andere grossbeat daar zit een sidechain in(als je fl gebruikt)
-
PHardtraxx Addict
- last seen Jun 2026
Of op de volumeschuif van de mixerRAW-vizion wrote:Of gewoon de ouderwetse manier met een compressorCase Dj wrote:ja is sidechain kun je doen met onder andere grossbeat daar zit een sidechain in(als je fl gebruikt)
Ik ga volgende week beginnen aan het verbeteren van de akoustiek van mijn slaapkamer studio. Ik zit nu met het probleem dat ik niet weet waar ik de basstraps moet plaatsen. Is er iemand die enig idee wat welke plaats het gunstigste is voor een basstrap? Hieronder een foto van één van de hoeken van mijn kamer
(aan de andere kant is er precies dezelfde hoek).
(aan de andere kant is er precies dezelfde hoek).

-
PHardtraxx Addict
- last seen Jun 2026
Basstraps gebruik je volgens mij vooral om hoeken af te ronden, maar het fijne weet ik er niet van. Ik zou deze vraag ook eens op synthforum plaatsen daar zitten best wat mensen met verstand van akoestiek in een studio.
-
RHardtraxx Veteran
Dat vindt ik dan weer niet echt een goede manier.. Krijg je niet echt dat lekkere zuig effect mee..Phase 2 wrote:Of op de volumeschuif van de mixerRAW-vizion wrote:Of gewoon de ouderwetse manier met een compressorCase Dj wrote:ja is sidechain kun je doen met onder andere grossbeat daar zit een sidechain in(als je fl gebruikt)
-
PHardtraxx Addict
- last seen Jun 2026
ja dat kan wel. Ik gebruik alleen heel lang geen FL meer, maar ik zag Avicii het zo doen.RAW-vizion wrote:Dat vindt ik dan weer niet echt een goede manier.. Krijg je niet echt dat lekkere zuig effect mee..Phase 2 wrote:Of op de volumeschuif van de mixerRAW-vizion wrote: Of gewoon de ouderwetse manier met een compressor
ben ff gaan kijken nar zo'n avicci tutorial, en ga daar is mee aan de slag. thxRAW-vizion wrote:ja dat kan wel. Ik gebruik alleen heel lang geen FL meer, maar ik zag Avicii het zo doen.Phase 2 wrote:Dat vindt ik dan weer niet echt een goede manier.. Krijg je niet echt dat lekkere zuig effect mee..RAW-vizion wrote: Of gewoon de ouderwetse manier met een compressor
-
SHardtraxx Addict
- 1459 posts member since 2011
- last seen Aug 2013
Er is een mixer VST genaam dblue Glitch waar erg vette effecten tussen zitten zoals stretcher, retrigger, gater, tapestop en ga zo maar door.Socializerz wrote:Iemand enig idee hoe je kewle effecten op je screech kan zetten, zoiets als frequencerz - bitch of zoiets als dat je screech gemixt is, iets om je screeches wat interessanter te maken dus
Gebruik hem zelf erg veel, zeer tevreden over!
-
PHardtraxx Addict
- last seen Jun 2026
De mac variant hiervan is effectrix.CosmicDestination wrote:Er is een mixer VST genaam dblue Glitch waar erg vette effecten tussen zitten zoals stretcher, retrigger, gater, tapestop en ga zo maar door.Socializerz wrote:Iemand enig idee hoe je kewle effecten op je screech kan zetten, zoiets als frequencerz - bitch of zoiets als dat je screech gemixt is, iets om je screeches wat interessanter te maken dus
Hoe bedoel je?Phase 2 wrote:De mac variant hiervan is effectrix.CosmicDestination wrote:Er is een mixer VST genaam dblue Glitch waar erg vette effecten tussen zitten zoals stretcher, retrigger, gater, tapestop en ga zo maar door.Socializerz wrote:Iemand enig idee hoe je kewle effecten op je screech kan zetten, zoiets als frequencerz - bitch of zoiets als dat je screech gemixt is, iets om je screeches wat interessanter te maken dus
Effectrix werkt ook op windows, of bedoel je dat Glitch niet bestaat voor de mac?
-
PHardtraxx Addict
- last seen Jun 2026
Het laatste 
-
JHardtraxxer
- 299 posts member since 2011
- last seen Apr 2016
-
JHardtraxxer
- 299 posts member since 2011
- last seen Apr 2016
Snap ik maar verder?Socializerz wrote:Met een synthesizerSylenth 1 zal het vast wel mee kunnen
-
PHardtraxx Addict
- last seen Jun 2026
De basis is in ieder geval een saw 
-
MHardtraxxer
- 137 posts member since 2011
- last seen Jul 2015
Ja, dit is een standaard supersaw leadje...
gewoon in eender welke synt een saw pakken, meerder voices geven in unison, en dan lichtjes detunen.
Dan kan je hem nog breder maken door hem meer stereo te zetten + reverb en delay mee te geven.
Verder kan je nog wat gaan layeren,met modulatie spelen & er een snelle lfo doorheen gooien.
gewoon in eender welke synt een saw pakken, meerder voices geven in unison, en dan lichtjes detunen.
Dan kan je hem nog breder maken door hem meer stereo te zetten + reverb en delay mee te geven.
Verder kan je nog wat gaan layeren,met modulatie spelen & er een snelle lfo doorheen gooien.
-
PHardtraxxer
- 530 posts member since 2011
- last seen Nov 2017
En n bietje portamento 
En wat veel mensen vergeten, een layertje noise. (Wat je met cutoff&volume zo moet tweaken dat het in het geheel opgaat)pim wrote:En n bietje portamento