Welk geluid bedoel je precies? Die pluck?wrote:in Scope DJ & coone - Free Again
View on YouTube
daar loopt in de break heel mooi met de stem een melodie mee.
hoe heeft hij dat gemaakt, ik kom er maar niet echt uit
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
ja ik denk het wel. wat enigzins de melodie moet voorstellen.wrote:Welk geluid bedoel je precies? Die pluck?wrote:in Scope DJ & coone - Free Again
View on YouTube
Je hoort een pad, daar zit in elke synthesizer denk ik wel een preset voor.wrote:in Scope DJ & coone - Free Again
View on YouTube
En een soort van piano/pluck (die korte noten).
Welke van de twee bedoel je?
korte noten, maar lijkt wel alsof die met een reverze staan ofzowrote:Je hoort een pad, daar zit in elke synthesizer denk ik wel een preset voor.wrote:in Scope DJ & coone - Free Again
View on YouTube
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Lange Attack, of een sidechainwrote:korte noten, maar lijkt wel alsof die met een reverze staan ofzowrote:Je hoort een pad, daar zit in elke synthesizer denk ik wel een preset voor.wrote:in Scope DJ & coone - Free Again
View on YouTube
ja is sidechain kun je doen met onder andere grossbeat daar zit een sidechain in
(als je fl gebruikt)
R
Hardtraxx Veteran
Of gewoon de ouderwetse manier met een compressorwrote:ja is sidechain kun je doen met onder andere grossbeat daar zit een sidechain in(als je fl gebruikt)
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Of op de volumeschuif van de mixerwrote:Of gewoon de ouderwetse manier met een compressorwrote:ja is sidechain kun je doen met onder andere grossbeat daar zit een sidechain in(als je fl gebruikt)
Ik ga volgende week beginnen aan het verbeteren van de akoustiek van mijn slaapkamer studio. Ik zit nu met het probleem dat ik niet weet waar ik de basstraps moet plaatsen. Is er iemand die enig idee wat welke plaats het gunstigste is voor een basstrap? Hieronder een foto van één van de hoeken van mijn kamer
(aan de andere kant is er precies dezelfde hoek).
(aan de andere kant is er precies dezelfde hoek).

P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Basstraps gebruik je volgens mij vooral om hoeken af te ronden, maar het fijne weet ik er niet van. Ik zou deze vraag ook eens op synthforum plaatsen daar zitten best wat mensen met verstand van akoestiek in een studio.
R
Hardtraxx Veteran
Dat vindt ik dan weer niet echt een goede manier.. Krijg je niet echt dat lekkere zuig effect mee..wrote:Of op de volumeschuif van de mixerwrote:Of gewoon de ouderwetse manier met een compressorwrote:ja is sidechain kun je doen met onder andere grossbeat daar zit een sidechain in(als je fl gebruikt)
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
ja dat kan wel. Ik gebruik alleen heel lang geen FL meer, maar ik zag Avicii het zo doen.wrote:Dat vindt ik dan weer niet echt een goede manier.. Krijg je niet echt dat lekkere zuig effect mee..wrote:Of op de volumeschuif van de mixerwrote: Of gewoon de ouderwetse manier met een compressor
ben ff gaan kijken nar zo'n avicci tutorial, en ga daar is mee aan de slag. thxwrote:ja dat kan wel. Ik gebruik alleen heel lang geen FL meer, maar ik zag Avicii het zo doen.wrote:Dat vindt ik dan weer niet echt een goede manier.. Krijg je niet echt dat lekkere zuig effect mee..wrote: Of gewoon de ouderwetse manier met een compressor
S
Hardtraxx Addict
1459 posts member since 2011
last seen Aug 2013
Er is een mixer VST genaam dblue Glitch waar erg vette effecten tussen zitten zoals stretcher, retrigger, gater, tapestop en ga zo maar door.wrote:Iemand enig idee hoe je kewle effecten op je screech kan zetten, zoiets als frequencerz - bitch of zoiets als dat je screech gemixt is, iets om je screeches wat interessanter te maken dus
Gebruik hem zelf erg veel, zeer tevreden over!
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
De mac variant hiervan is effectrix.wrote:Er is een mixer VST genaam dblue Glitch waar erg vette effecten tussen zitten zoals stretcher, retrigger, gater, tapestop en ga zo maar door.wrote:Iemand enig idee hoe je kewle effecten op je screech kan zetten, zoiets als frequencerz - bitch of zoiets als dat je screech gemixt is, iets om je screeches wat interessanter te maken dus
Hoe bedoel je?wrote:De mac variant hiervan is effectrix.wrote:Er is een mixer VST genaam dblue Glitch waar erg vette effecten tussen zitten zoals stretcher, retrigger, gater, tapestop en ga zo maar door.wrote:Iemand enig idee hoe je kewle effecten op je screech kan zetten, zoiets als frequencerz - bitch of zoiets als dat je screech gemixt is, iets om je screeches wat interessanter te maken dus
Effectrix werkt ook op windows, of bedoel je dat Glitch niet bestaat voor de mac?
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Het laatste 
J
Hardtraxxer
299 posts member since 2011
last seen Apr 2016
J
Hardtraxxer
299 posts member since 2011
last seen Apr 2016
Snap ik maar verder?wrote:Met een synthesizerSylenth 1 zal het vast wel mee kunnen
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
De basis is in ieder geval een saw 
M
Hardtraxxer
137 posts member since 2011
last seen Jul 2015
Ja, dit is een standaard supersaw leadje...
gewoon in eender welke synt een saw pakken, meerder voices geven in unison, en dan lichtjes detunen.
Dan kan je hem nog breder maken door hem meer stereo te zetten + reverb en delay mee te geven.
Verder kan je nog wat gaan layeren,met modulatie spelen & er een snelle lfo doorheen gooien.
gewoon in eender welke synt een saw pakken, meerder voices geven in unison, en dan lichtjes detunen.
Dan kan je hem nog breder maken door hem meer stereo te zetten + reverb en delay mee te geven.
Verder kan je nog wat gaan layeren,met modulatie spelen & er een snelle lfo doorheen gooien.
P
Hardtraxxer
530 posts member since 2011
last seen Nov 2017
En n bietje portamento 
En wat veel mensen vergeten, een layertje noise. (Wat je met cutoff&volume zo moet tweaken dat het in het geheel opgaat)wrote:En n bietje portamento