Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2012 19:10 

Hardtraxx Elite

W0uT3R schreef:
tijntjuh120 schreef:
iemand tips voor een reversed maken in logic? :D

Gewoon kick maken en 'm omdraaien.

maar hoe? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 18:36 

Hardtraxx Elite

tijntjuh120 schreef:
W0uT3R schreef:
tijntjuh120 schreef:
iemand tips voor een reversed maken in logic? :D

Gewoon kick maken en 'm omdraaien.

maar hoe? :P

Niet doen, klinkt voor geen meter ;) In een kick zit een attack.. Als je die in de tail van een reverse bass zet klinkt t voor geen donder meer... Je maakt een reversed een beetje hetzelfde als een normale kick qua distortion etc, t grote verschil is dat je moet zorgen dat je de klap eruit haalt. Je moet met een attack enevelope een soort in-fade effect maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 22:13 

Hardtraxx Addict

't klopt wat je zegt hoor. T was een kleine troll van mijn kant.
Je moet zo spelen met de attack van je punch dat je die er eigenljk uit haalt, hierdoor krijg je niet echt een ''aanloopje'' naar je kick meer maar gewoon een drogen punch en een bass erachter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 20:41 

Hardtraxx Beheerder

W0uT3R schreef:
't klopt wat je zegt hoor. T was een kleine troll van mijn kant.
Je moet zo spelen met de attack van je punch dat je die er eigenljk uit haalt, hierdoor krijg je niet echt een ''aanloopje'' naar je kick meer maar gewoon een drogen punch en een bass erachter.

je moet zegmaar de attack verplaatsen naar het midden of net iets over het midden. Even een dom voorbeeld: het is net als met de klemtoon. leg je de klemtoon verderop in het woord, dan klinkt het woord heel anders. en zo is dat dus ook met een reversed bass en een reversed bass hoeft geen harde knallende punch te hebben, meer een doffe maar toch klappende punch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 13:04 

Hardtraxxer

Kan iemand mij misschien helpen met het volgende:

Ik werk nu in FL en als ik een kick (of iets anders) wil pitchen dan word hij ook gestretched, dus als je omlaag pitched word hij langer, als je naar boven pitched korter. met een kick is het dan dus verschrikkelijk lelijk als je m omhoog pitched en hij is ineens half zo lang... heeft iemand een trucje of een externe plugin (of iets anders) zodat je je sample zonder te stretchen kan pitchen?

De monophonic manier heb ik al gehoord, werkt naar mijn idee niet echt best.

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 16:21 

Hardtraxx Beheerder

RedRiver67 schreef:
Kan iemand mij misschien helpen met het volgende:

Ik werk nu in FL en als ik een kick (of iets anders) wil pitchen dan word hij ook gestretched, dus als je omlaag pitched word hij langer, als je naar boven pitched korter. met een kick is het dan dus verschrikkelijk lelijk als je m omhoog pitched en hij is ineens half zo lang... heeft iemand een trucje of een externe plugin (of iets anders) zodat je je sample zonder te stretchen kan pitchen?

De monophonic manier heb ik al gehoord, werkt naar mijn idee niet echt best.

Alvast bedankt!

Kijk eens naar Cool Edit Pro :) ik gebruik het ook je kicks pitchen 10004390584359x mooier/beter dan wanneer je hem pitcht in de pianoroll etc.

daar kun je hem ook stretchen zodat hij in het hoog langer wordt, de pitch wordt hierbij niet veranderd.

succes :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 19:01 

Hardtraxxer

Bedankt voor de tips! :thumbsup: zal het eens gaan uitproberen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2012 21:24 

Hardtraxxer

Ik ben op zoek naar advies over het maken van een screech zoals hier (@ 2:40)

Dus een lichte scherpe oldschool screech.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NaEfznVybvc[/youtube]
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2012 21:44 

Hardtraxx Beheerder

ROD schreef:
Ik ben op zoek naar advies over het maken van een screech zoals hier (@ 2:40)

Dus een lichte scherpe oldschool screech.

Zo'n screech kun je erg makkelijk maken met sylenth.1
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2012 17:04 

Hardtraxx Veteran

Ik ben op zoek naar een goede kick tutorial voor FL Studio. Kan eigenlijk zowat alleen maar gare youtube tutorials vinden waar ze samples gebruiken, maar ik wil er 1 waarbij er gewoon met een kale 909 kickdrum wordt gewerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2012 17:16 

Hardtraxx Addict

Rawbin schreef:
Ik ben op zoek naar een goede kick tutorial voor FL Studio. Kan eigenlijk zowat alleen maar gare youtube tutorials vinden waar ze samples gebruiken, maar ik wil er 1 waarbij er gewoon met een kale 909 kickdrum wordt gewerkt.

Waarom probeer je het niet gewoon zelf ?:P

Ik volgde in het begin ook tutorials (werd dan voornamelijk Hydra en Microtonic gebruikt) maar die waren kut dus gewoon zelf zitten klooien met een 909 (ge-export van drumazon) en dan EQ, dist,eq... blabla en uiteindelijk krijg je wel wat lekkers.
Gewoon de heletijd de kick afspelen en blijven klooien met de EQ en de dist en hoor je vanzelf wat wel en niet goed klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2012 20:54 

Hardtraxx Beheerder

wat joey zegt. gewoon zelf gaan aankloten met drumazon of eks-9 dit zijn 909 drum machines waar je leuke kicks mee kan maken :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2012 10:14 

Hardtraxxer

ik gebruik ook veel sytrus, klinkt misschien heel gek omdat het echt een standaard FL-plugin is maar als je die kick een beetje weet te tweaken kan je er echt lekkere dingen uit halen, helemaal omdat je de reverse basses gewoon in hetzelfde kanaal kan maken zonder dat je m weer hoef terug te linken, ook langere kicks is geen probleem... eerlijk gezegd krijg ik betere geluiden uit de combi Sytrus, camelphat, EQ dan uit elke andere combi. vooral omdat EKS-9 maar 1 volume heeft: Hard of uit xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2012 17:38 

Hardtraxx Beheerder

ik gebruik ook wel sytrus. die laatste kick van mij is ook met sytrus gemaakt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2012 18:10 

Hardtraxx Elite

Boelie-beatz schreef:
ik gebruik ook veel sytrus, klinkt misschien heel gek omdat het echt een standaard FL-plugin is maar als je die kick een beetje weet te tweaken kan je er echt lekkere dingen uit halen, helemaal omdat je de reverse basses gewoon in hetzelfde kanaal kan maken zonder dat je m weer hoef terug te linken, ook langere kicks is geen probleem... eerlijk gezegd krijg ik betere geluiden uit de combi Sytrus, camelphat, EQ dan uit elke andere combi. vooral omdat EKS-9 maar 1 volume heeft: Hard of uit xD

Gebruik zelf geen FL, maar gebruik zelf eigenlijk amper de volumes in Drumazon/Microtonic/EKS-9 ;) Als ik t aan wil passen dan komt dat vaak later wel met een plugin of doe ik het via een bus!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2012 15:51 

Hardtraxx Addict

Niet meer van toepassing ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2012 09:29 

Hardtraxx Newbie

Gister was ik bezig met een reverse bass te maken in FL studio.
Daarna ging ik een sample er van maken, om hem evt later nog een keer te gebruiken.
Nou had ik edison op m'n master channel gezet en recorde ik de reverse bass 1 malig.
Opgeslagen als wav bestandje etc etc.
Nou ging ik hem besluiteren en het viel me op dat de sample veel zachter klonk als het origineel...
Weet iemand waarom dit komt en wat je er tegen kan doen?

Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2012 08:47 

Hardtraxx Addict

Audio-Shaker schreef:
Gister was ik bezig met een reverse bass te maken in FL studio.
Daarna ging ik een sample er van maken, om hem evt later nog een keer te gebruiken.
Nou had ik edison op m'n master channel gezet en recorde ik de reverse bass 1 malig.
Opgeslagen als wav bestandje etc etc.
Nou ging ik hem besluiteren en het viel me op dat de sample veel zachter klonk als het origineel...
Weet iemand waarom dit komt en wat je er tegen kan doen?

Geen idee of er een manier is om hem meteen goed te exporteren, maar als je bij de sample op normalize klikt is het opgelost ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2012 09:14 

Hardtraxx Newbie

Thanks Cosmic!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2012 16:15 

Hardtraxx Newbie

Nog een vraag mensen hoe maken jullie een goeie FX kick?
Maken jullie die van de kick die je gebruikt in een track of maak je die apart erbij?
En heeft misschien iemand hier een goeie tutorial voor?

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2012 18:02 

Hardtraxxer

Audio-Shaker schreef:
Maken jullie die van de kick die je gebruikt in een track of maak je die apart erbij?

je moet zelf weten of je je sample gebruikt van hetzelfde nummer of van een eerder project...
een echte manier is er niet, ja oefenen.. distorten, equalizen, filteren en die blabla
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2012 19:21 

Hardtraxx Newbie

Maar maak je er dan een van een gebruikte kick of van een echte FX kick?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2012 19:52 

Hardtraxx Addict

Audio-Shaker schreef:

Gewoon een beetje uittesten welke het beste klinkt,

Ik heb verschillende manieren om een FX kick te maken maar ben begonnen met deze manier:

-Laad een van je kicks.
-Zet er Camelphat op.
-Kies de preset "DRM BigBadBeat" (2e preset in de rij)

En speel dan een beetje met de presets..
Zet de BP filter aan , zet een automation clip op je Cutoff knop en zet er uiteindelijk Reverb op.

Voorbeeldje:

*NIET ALLEMAAL GAAN RIPPEN :evil: :P *
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2012 09:17 

Hardtraxx Newbie

Klinkt lekker! Als eerdaags me studio af is, ga ik aan een kick werken en gelijk op jou manier een FX kick maken :) Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2012 14:38 

Hardtraxxer

in Scope DJ & coone - Free Again
http://www.youtube.com/watch?v=0LoeZ_nwEio

daar loopt in de break heel mooi met de stem een melodie mee.
hoe heeft hij dat gemaakt, ik kom er maar niet echt uit
Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner