Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 00:43 

Hardtraxx Addict

Q-Dominic schreef:
Zal vast wel ergens staan maar kan het zo snel niet vinden.
Hoe krijg je (hiphop) vocals precies op het juiste tempo in je plaat?
Ben een redelijke beginner haha. alvast bedankt! :)

Slicen in Edison, zit bij je mixer-effects, je kan dan met het pijltje (correct me if i'm wrong) 2 of 3e van rechts 'm slepen naar een channel in je pattern en zo krijg je dus deeltjes, die kun je dan weer inplakken.

Slicen in Audacity werkt misschien nog wel beter bedenk ik me nu ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 17:52 

Hardtraxx Addict

In ableton ist nog makkelijker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 18:14 

Hardtraxxer

dank voor de antwoorden :)
Nog iets, ik krijg bij veel synths en vooral als ik ze stapel bij fruity loops een heel raar kraakgeluid en tonen die elkaar wegdrukken. Met pannen lukt het me niet om het op te lossen. Ligt dit gewoon aan mn geluidskaart? dan moet ik even zo'n extern apparaat kopen om aan mn keyboard aan te sluiten..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 18:31 

Hardtraxxer

Q-Dominic schreef:
Nog iets, ik krijg bij veel synths en vooral als ik ze stapel bij fruity loops een heel raar kraakgeluid en tonen die elkaar wegdrukken. Met pannen lukt het me niet om het op te lossen. Ligt dit gewoon aan mn geluidskaart? dan moet ik even zo'n extern apparaat kopen om aan mn keyboard aan te sluiten..

Compressie + EQ
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 12:33 

Hardtraxxer

bob marok schreef:
Q-Dominic schreef:

Compressie + EQ

Dankje voor je comment :) Ben alleen dermate een beginner dat ik iets meer nodig heb dan twee losse termen haha.. Wat bedoel je met EQ? ik krijg die kraakjes niet weg door een equalizer te gebruiken op bepaalde synths. En wat bedoel je met compressie? Ik snap wat de term inhoudt maar ik snap niet hoe ik het moet toepassen in FL..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 13:01 

Hardtraxx Addict

Q-Dominic schreef:
bob marok schreef:
Q-Dominic schreef:

Compressie + EQ

Dankje voor je comment :) Ben alleen dermate een beginner dat ik iets meer nodig heb dan twee losse termen haha.. Wat bedoel je met EQ? ik krijg die kraakjes niet weg door een equalizer te gebruiken op bepaalde synths. En wat bedoel je met compressie? Ik snap wat de term inhoudt maar ik snap niet hoe ik het moet toepassen in FL..

Dat vraag ik me ook wel af, hoe je dat goed doet zonder dat 't dof wordt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 13:23 

Hardtraxx Elite

Als je meerdere elementen gaat toevoegen zit de kans er dik in dat je master kanaal in de clip gaat. Betekend dat het geluid boven de 0dB grens komt, en het gaat kraken. Wat je moet doen is de geluiden op elkaar afstemmen doormiddel van EQ (zorgen dat je frequenties die niet belangrijk zijn wegfiltert, sommige frequenties lager zet etc) en compressie. Compressie staat volgens mij eerder in dit topic best goed uitgelegd ;) Kijk wat tutorials over EQ'en en compressie zou ik zeggen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 15:23 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Als je meerdere elementen gaat toevoegen zit de kans er dik in dat je master kanaal in de clip gaat. Betekend dat het geluid boven de 0dB grens komt, en het gaat kraken. Wat je moet doen is de geluiden op elkaar afstemmen doormiddel van EQ (zorgen dat je frequenties die niet belangrijk zijn wegfiltert, sommige frequenties lager zet etc) en compressie. Compressie staat volgens mij eerder in dit topic best goed uitgelegd ;) Kijk wat tutorials over EQ'en en compressie zou ik zeggen!

Kijk hier kan ik wat mee haha, bedankt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 15:34 

Hardtraxxer

Hmm volgens mij is toch echt mn geluidskaart niet goed, dat rare gekraak gebeurt al bij 1 simpele melodielijn als ik alleen de pattern afspeel..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 15:35 

Hardtraxx Elite

Kijk is naar de meters in je mixer. Als ze flink t rood knallen dan clipt de boel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 15:40 

Hardtraxx Addict

Q-Dominic schreef:
Hmm volgens mij is toch echt mn geluidskaart niet goed, dat rare gekraak gebeurt al bij 1 simpele melodielijn als ik alleen de pattern afspeel..

Export 't anders ff naar 'n mp3 en laat t horen, dan kan je ook beter horen of 't je geluidskaart is die 't niet aankan of dat 't gewoon clipt
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 16:02 

Hardtraxxer

Er gaat helemaal niks in het rood en als ik m exporteer naar mp3 kraakt ie helemaal niet meer haha..
Alleen in fruity loops zelf gaat er dus iets mis? toch mn geluidskaart?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 16:24 

Hardtraxxer

Klopt, dat heb ik ook wel eens, dan kan heb jij wss veel open staan waardoor hij een beetje gaat haperen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 18:16 

Hardtraxxer

TakkU schreef:

Raad inderdaad ook aan om wat tutorials te kijken over het gebruik van EQ en compressie, leer je veel van als beginner!
Dit zijn de belangrijkste dingen bij het mixen van je track. Zorg in ieder geval dat je bij het arrangeren ongeveer 3 db headroom hebt, dus dat het geluid op je master niet boven boven -3 komt, dan clipt de boel zeker niet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 21:51 

Hardtraxxer

Ik krijg dus maar geen automation clip op deze cutoff..
Iemand die mij kan helpen?

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 22:04 

Hardtraxx Addict

Jeeens__ schreef:

Afbeelding

Foto doet 't niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 22:09 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Foto doet 't niet

Fixed :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 22:17 

Hardtraxxer

Weet iemand hoe ik mijn bpm terugzet, want hij is ineens weg lol :D
Redelijk vervelend als je niet naar 150bpm kan gaan :(

gr Xypes
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 01:43 

Hardtraxxer

xypes schreef:
Weet iemand hoe ik mijn bpm terugzet, want hij is ineens weg lol :D
Redelijk vervelend als je niet naar 150bpm kan gaan :(

gr Xypes

Welke DAW? Bij Cubase ff op F2 drukken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 14:34 

Hardtraxx Newbie

Jeeens__ schreef:

Afbeelding

zo te zien is er ook een macro controller aan gelinkt (knopjes rechtsonderin de massive plugin) deze kun je 100% zeker automaten. Probeer het daar eens mee
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 18:24 

Hardtraxxer

Ik kan nergens een ''stel je vraag'' topic vinden dus vraag het hier even:
Fungeert een audio interface gewoon als externe geluidskaart?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 18:28 

Hardtraxx Beheerder

Q-Dominic schreef:
Ik kan nergens een ''stel je vraag'' topic vinden dus vraag het hier even:
Fungeert een audio interface gewoon als externe geluidskaart?

een audio interface is een externe geluidskaart :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 19:35 

Hardtraxxer

Haha ja precies dat wilde ik dus even zeker weten :P voor ik iets verkeerds koop...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2012 13:28 

Hardtraxx Elite

iemand tips voor een reversed maken in logic? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2012 13:49 

Hardtraxx Addict

tijntjuh120 schreef:
iemand tips voor een reversed maken in logic? :D

Gewoon kick maken en 'm omdraaien.
Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner