Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 13:53 

Hardtraxxer

ik denk ook dat veel van ons gelijk bij de 1ste stappen van de track het geluid al erg hoog hebben staan (denk hierbij aan het volume bij de master) persoonloijk vuind ik dat je die beter laag kan zetten en je boxen wat harder en later bij het masteren het volume er bnij opkrikken. rebverb delay eq is de kunst denk iken veel layeren. ( mijn mening )
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 18:46 

Hardtraxx Veteran

inderdaad zorgen dat het op laag volume ook al goed klinkt, zorg dat het volume bijvoorbeeld maximaal op -4 dB komt in je mixer (masterchannel), als je hem exporteert, dan kan er bij de mastering meer gedaan worden zegmaar dan wanneer je op 0dB produceert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 22:34 

Hardtraxx Newbie

W0uT3R schreef:
Tha Maniacs schreef:
Cruelty schreef:
Goed EQ'en vooral, verschillende VST's over elkaar (layeren). En ook panning.

en dat is het enigste?
moet je me niet liet lullig opvatten en ik geef je niet ongelijk maar, dat lijkt me sterk?
er moet toch een bepaalde vst/weet ik veel wat zijn waardoor het voller klinkt bijv Soundgoodizer zorgt ook al voor een warmere sound alleen heeft het net niet.

Het komt voor 80% aan op je eigen kunnen van layeren, panning, EQ'en, sounds maken die goed bijelkaar passen, synths goed op elkaar afstemmen. Dat is moeilijk en ik kan begrijpen dat je denkt dat er 1 bepaalde VST is die dat voor hen doet maar dat is niet zo. 't is tweaken, tweaken, bijschaven,bijschaven tot je de sound hebt waar je tevreden over bent!

i know i know ik denk ook niet dat er 1 bepaalde vst is die het voor je doet maar ik heb het meer over het volume volheid van de track een synth kan droog klinken of ontiegelijk dynamisch.
nou heeft het inderdaad te maken met eq'en, panning en layeren dat is me al bekend maar het gaat mij er meer om dat er toch een paar vst's zijn zoals ik al beschreef zoals Soundgoodizer die een bepaalde warmte meegeven.

bijvoorbeeld op een synth gooi ik meestal: 2x Stereo enchanger, Izotope Izotone, karma deelay, karma reveerb, en af en toe een soundgoodizer licht er maar net aan hoe die klinkt qua volheid, warmte etc etc.

ik weet ook dat panning daar een groot onderdeel van uitmaakt maar dan is mij nog steeds de vraag van, Hoe ver doe je een synth naar links pannen en hoe ver een synth naar rechts pannen.
want er zit hoe dan ook een bepaalde logica in dat kan niet anders er zijn richtlijnen waar je je aan kan houden en daar bijvoorbeeld mee verder werken.

Voorbeeld

3 synths gelayerd:
Synth 1 (main lead) (panning normaal)
Synth 2 (second lead) (voor volume (layer)) (panning rechts 75%)
Synth 3 (tird lead) (voor volume(layer)) (panning links 75%)

en vanuit daar EQ'en, stereo enchangen , reveerben, delayen, soundgoodizen etc etc.....

er moeten toch bepaalde richtlijnen zijn neem ik aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 23:32 

Hardtraxxer

geen idee eigenlijk, ik vind producen heel veel experimenteren. klinkt het goed dan klinkt het goed. ik pak ook geen 1 project hetzelfde aan eigenlijk, wel met zelfde structuur maar niet met tweaken enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 23:54 

Hardtraxx Elite

Tha Maniacs schreef:
i know i know ik denk ook niet dat er 1 bepaalde vst is die het voor je doet maar ik heb het meer over het volume volheid van de track een synth kan droog klinken of ontiegelijk dynamisch.
nou heeft het inderdaad te maken met eq'en, panning en layeren dat is me al bekend maar het gaat mij er meer om dat er toch een paar vst's zijn zoals ik al beschreef zoals Soundgoodizer die een bepaalde warmte meegeven.

bijvoorbeeld op een synth gooi ik meestal: 2x Stereo enchanger, Izotope Izotone, karma deelay, karma reveerb, en af en toe een soundgoodizer licht er maar net aan hoe die klinkt qua volheid, warmte etc etc.

ik weet ook dat panning daar een groot onderdeel van uitmaakt maar dan is mij nog steeds de vraag van, Hoe ver doe je een synth naar links pannen en hoe ver een synth naar rechts pannen.
want er zit hoe dan ook een bepaalde logica in dat kan niet anders er zijn richtlijnen waar je je aan kan houden en daar bijvoorbeeld mee verder werken.

Voorbeeld

3 synths gelayerd:
Synth 1 (main lead) (panning normaal)
Synth 2 (second lead) (voor volume (layer)) (panning rechts 75%)
Synth 3 (tird lead) (voor volume(layer)) (panning links 75%)

en vanuit daar EQ'en, stereo enchangen , reveerben, delayen, soundgoodizen etc etc.....

er moeten toch bepaalde richtlijnen zijn neem ik aan?

Als er een vaste manier van werken zou zijn, zouden er plugins zijn die het allemaal voor je zouden doen, maar helaas werkt het niet zo ;) Elke sound heeft zn eigen aanpak nodig. De ene moet meer gelayerd worden, bij de ander moet weer op een speciale manier ge-eq'ed worden etc...!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 10:16 

Hardtraxxer

even het volgende:

je kan dus bijvoorbeeld 3x een sylenth lead maken en deze moet je aan elkaar layeren?
hierop zet je dan je effecten zoals bv reverb delay eq enz....

en is het zo als je een lead maakt dat je bv in de eerste sylenth mid tonen, tweede sylenth lage tonen en derde sylenth hoge tonen? of is dit nu compleet bullshit?
heeft iemand duidelijke uitleg hoe je lead opbouw moet zijn?

kan iemand mij uitleggen wat panning is?

alvast bedank voor jullie antwoord guys!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 10:43 

Hardtraxx Newbie

Pantermaat schreef:
even het volgende:

je kan dus bijvoorbeeld 3x een sylenth lead maken en deze moet je aan elkaar layeren?
hierop zet je dan je effecten zoals bv reverb delay eq enz....

en is het zo als je een lead maakt dat je bv in de eerste sylenth mid tonen, tweede sylenth lage tonen en derde sylenth hoge tonen? of is dit nu compleet bullshit?
heeft iemand duidelijke uitleg hoe je lead opbouw moet zijn?

kan iemand mij uitleggen wat panning is?

alvast bedank voor jullie antwoord guys!

dat is hoe je het zelf wilt doen qua synthopbouw je kan inderdaad eerste mid 2de lage en derde hoge (dat kan)
als jij zo lekker werkt moet je dat zeker doen.
Panning is het stereo geluid je hebt links en rechts dus dat houd in panning links is dat je het links hoort en panning rechts is dat je het rechts hoort.

naar mijn weten kan je je lead opbouwen hoe je zelf wilt.

wat ik altijd doe is 1tje voor de high tonen met toch een beetje bass, 2de voor meer bass met beetje hoge tonen, en 3de is inderdaad gewoon de mid.

maar nou weet ik zelf ook niet of dat de (juiste) manier is maarja wat is de juiste manier?
als het goed klinkt naar jouwn oren dan is het goed neem ik aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 12:00 

Hardtraxxer

Welke elementen van een track bewerken jullie met wat panning?

En wat is het voordeel hiervan trouwens, ben erg benieuwd naar jullie antwoord
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 13:04 

Hardtraxx Newbie

Basscow schreef:
Welke elementen van een track bewerken jullie met wat panning?

En wat is het voordeel hiervan trouwens, ben erg benieuwd naar jullie antwoord

wat ik bewerk met panning:

Synth's, Claps, Screeches, alles wat meerdere malen gelayerd word.

je moet het zo zien

Voorbeeld:

Je hoort eerst de clap rechts
dan de clap links
dan de clap in het midden
en dan de zogenoemde (gepande volledige clap) zoals je hoort klinkt het meer stereo (voller) en driedimensionaal.

Hetzelfde als de synth die erna komt
1ste is synth (layer synth) links
2de is synth (layer synth2) rechts
3de is de hoofdsynth in het midden (belangrijkste sound)
4de is alles samen (voller) driedimensionaal.

[zippy]http://www2.zippyshare.com/v/78687342/file.html[/zippy]

Correct me if i am wrong maar dat is de insteek van panning! (what i know)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 15:55 

Hardtraxxer

is hier en goede tutorial voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 16:56 

Hardtraxx Addict

Pantermaat schreef:
is hier en goede tutorial voor?

Gewoon op gehoor doen wat er vet klinkt, ik pan zelf eerst altijd alles helemaal naar links en naar rechts en dan per synth ga ik een beetje tweaken door dingen meer naar 't midden toe te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2012 19:16 

Hardtraxx Addict

ik wil me graag wat meer gaan verdiepen in EQing.
op mijn vorige school heb ik de basis geleerd van het EQing en dat heeft zeer geholpen. Maar dat was eigenlijk meer gericht op akoestische instrumenten.

weet iemand toevallig een link naar een filmpje of een stuk theorie over waar je op moet letten en over de basis van het EQing van electronische muziek? ik heb wel een klein ideetje dat het niet zo heel veel verschillend moet zijn.

Maar bijvoorbeeld met het maken van een kick komt er heel veel EQing bij kijken. Maar met de basis kennis kom ik niet zo heel ver. (in andere woorden ik verkracht de boel :P) dus iemand een link naar een meer advanced/EDM achtige EQ tut?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 21:50 

Hardtraxxer

Ik zit ergens over te piekeren. Mijn tracks klinken altijd heel amateuristisch. Elk geluidje apart ook. Hoe komt het dat alles wat ik maak altijd zo amateuristisch klinkt, wat doe ik dan fout?

voorbeeld:

Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2012 00:23 

Hardtraxx Newbie

Hallo,

Ik heb een vraagje over geluidskaarten.
Wat doet dit precies en wat zijn belangrijke dingen waar deze aan moet voldoen?

Freek
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2012 10:06 

Hardtraxx Addict

Jarno schreef:
Ik zit ergens over te piekeren. Mijn tracks klinken altijd heel amateuristisch. Elk geluidje apart ook. Hoe komt het dat alles wat ik maak altijd zo amateuristisch klinkt, wat doe ik dan fout?

voorbeeld:

Werk eerst aan de losse elementen. Zorg dat je die goed krijgt. Er is geen vaste manier. Gebruik eq, reverb, compressors, etc. Leer wat dit doet en pas het dan op de juiste manier toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2012 10:07 

Hardtraxx Addict

Freek-otter schreef:
Hallo,

Freek

Het belangrijkste wat een geluidskaart doet is dat het zorgt dat er geluid uit de computer komt.

Waar het aan moet voldoen is afhankelijk van waar je mee werkt. Gebruik je bijvoorbeeld hardware of enkel software?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2012 14:59 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
Misschien helpt dit je een beetje?

dankje :) ik heb ff snel gekeken maar dit is wel zon beetje de info die me verder kan helpen

heel veel geleerd! een aanrader voor basis begrip van het Equalizen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2012 23:09 

Hardtraxx Newbie

Phase 2 schreef:
Freek-otter schreef:
Hallo,

Freek

Het belangrijkste wat een geluidskaart doet is dat het zorgt dat er geluid uit de computer komt.

Waar het aan moet voldoen is afhankelijk van waar je mee werkt. Gebruik je bijvoorbeeld hardware of enkel software?

Hallo,

Als hardware gebruik ik een midi-keyboard(M-audio), KRK's en in de toekomst nog een microfoon.
Maar ik wil een externe geluidskaart gaan gebruiken.

Moeten al deze apparaten dan aan de geluidskaart verbonden worden?

Freek
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 09:33 

Hardtraxx Newbie

Freek-otter schreef:
Phase 2 schreef:
Freek-otter schreef:
Hallo,

Freek

Hallo,

Als hardware gebruik ik een midi-keyboard(M-audio), KRK's en in de toekomst nog een microfoon.
Maar ik wil een externe geluidskaart gaan gebruiken.

Moeten al deze apparaten dan aan de geluidskaart verbonden worden?

Freek

Volgens mij hoeft dat niet maar als je externe geluidskaart beter is waarom zou je je hardware dan niet alles gewoon aan je externe geluidskaart aansluiten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 20:25 

Hardtraxx Newbie

Bedankt voor de info!
Zal eens kijken wat het gaat worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2012 20:23 

Hardtraxxer

Hoe maakt je geluiden zoals deze @1:53:

of deze @2:20:

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2012 20:25 

Donateur

Ik zou zeggen, zoek eens op "hardstyle screech tutorial" op Youtube ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2012 20:35 

Hardtraxxer

Vind meteen deze :P

Dank je
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2012 23:38 

Hardtraxxer

Voor mensen die iets dieper willen ingaan op compressors

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2012 17:29 

Hardtraxxer

Zal vast wel ergens staan maar kan het zo snel niet vinden.
Hoe krijg je (hiphop) vocals precies op het juiste tempo in je plaat?
Ben een redelijke beginner haha. alvast bedankt! :)
Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner