ik denk ook dat veel van ons gelijk bij de 1ste stappen van de track het geluid al erg hoog hebben staan (denk hierbij aan het volume bij de master) persoonloijk vuind ik dat je die beter laag kan zetten en je boxen wat harder en later bij het masteren het volume er bnij opkrikken. rebverb delay eq is de kunst denk iken veel layeren. ( mijn mening )
Related topics
- View the latest post: Het produceren van een wat ''andere'' soort Hardstyle
- View the latest post: Je set opnemen. Hoe en met wat?
- View the latest post: Hoe leg jij uit wat hardstyle is?
- View the latest post: Beginnen met produceren van Hardstyle
- View the latest post: Problemen / vragen - Produceren, Studio hardware/software
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
THardtraxxer
- 245 posts member since 2011
- last seen Oct 2012
inderdaad zorgen dat het op laag volume ook al goed klinkt, zorg dat het volume bijvoorbeeld maximaal op -4 dB komt in je mixer (masterchannel), als je hem exporteert, dan kan er bij de mastering meer gedaan worden zegmaar dan wanneer je op 0dB produceert.
-
THardtraxx Newbie
- 44 posts member since 2012
- last seen Mar 2013
W0uT3R wrote:Het komt voor 80% aan op je eigen kunnen van layeren, panning, EQ'en, sounds maken die goed bijelkaar passen, synths goed op elkaar afstemmen. Dat is moeilijk en ik kan begrijpen dat je denkt dat er 1 bepaalde VST is die dat voor hen doet maar dat is niet zo. 't is tweaken, tweaken, bijschaven,bijschaven tot je de sound hebt waar je tevreden over bent!Tha Maniacs wrote:Cruelty wrote:Goed EQ'en vooral, verschillende VST's over elkaar (layeren). En ook panning.
en dat is het enigste?
moet je me niet liet lullig opvatten en ik geef je niet ongelijk maar, dat lijkt me sterk?
er moet toch een bepaalde vst/weet ik veel wat zijn waardoor het voller klinkt bijv Soundgoodizer zorgt ook al voor een warmere sound alleen heeft het net niet.
i know i know ik denk ook niet dat er 1 bepaalde vst is die het voor je doet maar ik heb het meer over het volume volheid van de track een synth kan droog klinken of ontiegelijk dynamisch.
nou heeft het inderdaad te maken met eq'en, panning en layeren dat is me al bekend maar het gaat mij er meer om dat er toch een paar vst's zijn zoals ik al beschreef zoals Soundgoodizer die een bepaalde warmte meegeven.
bijvoorbeeld op een synth gooi ik meestal: 2x Stereo enchanger, Izotope Izotone, karma deelay, karma reveerb, en af en toe een soundgoodizer licht er maar net aan hoe die klinkt qua volheid, warmte etc etc.
ik weet ook dat panning daar een groot onderdeel van uitmaakt maar dan is mij nog steeds de vraag van, Hoe ver doe je een synth naar links pannen en hoe ver een synth naar rechts pannen.
want er zit hoe dan ook een bepaalde logica in dat kan niet anders er zijn richtlijnen waar je je aan kan houden en daar bijvoorbeeld mee verder werken.
Voorbeeld
3 synths gelayerd:
Synth 1 (main lead) (panning normaal)
Synth 2 (second lead) (voor volume (layer)) (panning rechts 75%)
Synth 3 (tird lead) (voor volume(layer)) (panning links 75%)
en vanuit daar EQ'en, stereo enchangen , reveerben, delayen, soundgoodizen etc etc.....
er moeten toch bepaalde richtlijnen zijn neem ik aan?
-
THardtraxxer
- 245 posts member since 2011
- last seen Oct 2012
geen idee eigenlijk, ik vind producen heel veel experimenteren. klinkt het goed dan klinkt het goed. ik pak ook geen 1 project hetzelfde aan eigenlijk, wel met zelfde structuur maar niet met tweaken enzo.
Als er een vaste manier van werken zou zijn, zouden er plugins zijn die het allemaal voor je zouden doen, maar helaas werkt het niet zoTha Maniacs wrote:i know i know ik denk ook niet dat er 1 bepaalde vst is die het voor je doet maar ik heb het meer over het volume volheid van de track een synth kan droog klinken of ontiegelijk dynamisch.
nou heeft het inderdaad te maken met eq'en, panning en layeren dat is me al bekend maar het gaat mij er meer om dat er toch een paar vst's zijn zoals ik al beschreef zoals Soundgoodizer die een bepaalde warmte meegeven.
bijvoorbeeld op een synth gooi ik meestal: 2x Stereo enchanger, Izotope Izotone, karma deelay, karma reveerb, en af en toe een soundgoodizer licht er maar net aan hoe die klinkt qua volheid, warmte etc etc.
ik weet ook dat panning daar een groot onderdeel van uitmaakt maar dan is mij nog steeds de vraag van, Hoe ver doe je een synth naar links pannen en hoe ver een synth naar rechts pannen.
want er zit hoe dan ook een bepaalde logica in dat kan niet anders er zijn richtlijnen waar je je aan kan houden en daar bijvoorbeeld mee verder werken.
Voorbeeld
3 synths gelayerd:
Synth 1 (main lead) (panning normaal)
Synth 2 (second lead) (voor volume (layer)) (panning rechts 75%)
Synth 3 (tird lead) (voor volume(layer)) (panning links 75%)
en vanuit daar EQ'en, stereo enchangen , reveerben, delayen, soundgoodizen etc etc.....
er moeten toch bepaalde richtlijnen zijn neem ik aan?
-
PHardtraxxer
- 376 posts member since 2009
- last seen 10 days ago
even het volgende:
je kan dus bijvoorbeeld 3x een sylenth lead maken en deze moet je aan elkaar layeren?
hierop zet je dan je effecten zoals bv reverb delay eq enz....
en is het zo als je een lead maakt dat je bv in de eerste sylenth mid tonen, tweede sylenth lage tonen en derde sylenth hoge tonen? of is dit nu compleet bullshit?
heeft iemand duidelijke uitleg hoe je lead opbouw moet zijn?
kan iemand mij uitleggen wat panning is?
alvast bedank voor jullie antwoord guys!
je kan dus bijvoorbeeld 3x een sylenth lead maken en deze moet je aan elkaar layeren?
en is het zo als je een lead maakt dat je bv in de eerste sylenth mid tonen, tweede sylenth lage tonen en derde sylenth hoge tonen? of is dit nu compleet bullshit?
-
THardtraxx Newbie
- last seen Mar 2013
Pantermaat wrote:even het volgende:
dat is hoe je het zelf wilt doen qua synthopbouw je kan inderdaad eerste mid 2de lage en derde hoge (dat kan)
als jij zo lekker werkt moet je dat zeker doen.
Panning is het stereo geluid je hebt links en rechts dus dat houd in panning links is dat je het links hoort en panning rechts is dat je het rechts hoort.
naar mijn weten kan je je lead opbouwen hoe je zelf wilt.
wat ik altijd doe is 1tje voor de high tonen met toch een beetje bass, 2de voor meer bass met beetje hoge tonen, en 3de is inderdaad gewoon de mid.
maar nou weet ik zelf ook niet of dat de (juiste) manier is maarja wat is de juiste manier?
als het goed klinkt naar jouwn oren dan is het goed neem ik aan?
Welke elementen van een track bewerken jullie met wat panning?
En wat is het voordeel hiervan trouwens, ben erg benieuwd naar jullie antwoord
-
THardtraxx Newbie
- last seen Mar 2013
Basscow wrote:Welke elementen van een track bewerken jullie met wat panning?
wat ik bewerk met panning:
Synth's, Claps, Screeches, alles wat meerdere malen gelayerd word.
je moet het zo zien
Voorbeeld:
Je hoort eerst de clap rechts
dan de clap links
dan de clap in het midden
en dan de zogenoemde (gepande volledige clap) zoals je hoort klinkt het meer stereo (voller) en driedimensionaal.
Hetzelfde als de synth die erna komt
1ste is synth (layer synth) links
2de is synth (layer synth2) rechts
3de is de hoofdsynth in het midden (belangrijkste sound)
4de is alles samen (voller) driedimensionaal.
http://www2.zippyshare.com/v/78687342/file.html
Correct me if i am wrong maar dat is de insteek van panning! (what i know)
-
PHardtraxxer
- 376 posts member since 2009
- last seen 10 days ago
is hier en goede tutorial voor?
Gewoon op gehoor doen wat er vet klinkt, ik pan zelf eerst altijd alles helemaal naar links en naar rechts en dan per synth ga ik een beetje tweaken door dingen meer naar 't midden toe te zetten.Pantermaat wrote:is hier en goede tutorial voor?
-
THardtraxx Addict
- 1171 posts member since 2012
- last seen Nov 2023
ik wil me graag wat meer gaan verdiepen in EQing.
op mijn vorige school heb ik de basis geleerd van het EQing en dat heeft zeer geholpen. Maar dat was eigenlijk meer gericht op akoestische instrumenten.
weet iemand toevallig een link naar een filmpje of een stuk theorie over waar je op moet letten en over de basis van het EQing van electronische muziek? ik heb wel een klein ideetje dat het niet zo heel veel verschillend moet zijn.
Maar bijvoorbeeld met het maken van een kick komt er heel veel EQing bij kijken. Maar met de basis kennis kom ik niet zo heel ver. (in andere woorden ik verkracht de boel
) dus iemand een link naar een meer advanced/EDM achtige EQ tut?
op mijn vorige school heb ik de basis geleerd van het EQing en dat heeft zeer geholpen. Maar dat was eigenlijk meer gericht op akoestische instrumenten.
weet iemand toevallig een link naar een filmpje of een stuk theorie over waar je op moet letten en over de basis van het EQing van electronische muziek? ik heb wel een klein ideetje dat het niet zo heel veel verschillend moet zijn.
Maar bijvoorbeeld met het maken van een kick komt er heel veel EQing bij kijken. Maar met de basis kennis kom ik niet zo heel ver. (in andere woorden ik verkracht de boel
-
JHardtraxxer
- 299 posts member since 2011
- last seen Apr 2016
Ik zit ergens over te piekeren. Mijn tracks klinken altijd heel amateuristisch. Elk geluidje apart ook. Hoe komt het dat alles wat ik maak altijd zo amateuristisch klinkt, wat doe ik dan fout?
voorbeeld:
View on SoundCloud
View on SoundCloud
voorbeeld:
View on SoundCloud
View on SoundCloud
-
FHardtraxx Newbie
- 33 posts member since 2011
- last seen Jul 2014
Hallo,
Ik heb een vraagje over geluidskaarten.
Wat doet dit precies en wat zijn belangrijke dingen waar deze aan moet voldoen?
Freek
Freek
-
PHardtraxx Addict
- 1880 posts member since 2011
- last seen Jun 2026
Werk eerst aan de losse elementen. Zorg dat je die goed krijgt. Er is geen vaste manier. Gebruik eq, reverb, compressors, etc. Leer wat dit doet en pas het dan op de juiste manier toe.Jarno wrote:Ik zit ergens over te piekeren. Mijn tracks klinken altijd heel amateuristisch. Elk geluidje apart ook. Hoe komt het dat alles wat ik maak altijd zo amateuristisch klinkt, wat doe ik dan fout?
voorbeeld:
View on SoundCloud
View on SoundCloud
-
PHardtraxx Addict
- 1880 posts member since 2011
- last seen Jun 2026
Het belangrijkste wat een geluidskaart doet is dat het zorgt dat er geluid uit de computer komt.Freek-otter wrote:Hallo,
Freek
Waar het aan moet voldoen is afhankelijk van waar je mee werkt. Gebruik je bijvoorbeeld hardware of enkel software?
-
THardtraxx Addict
- 1171 posts member since 2012
- last seen Nov 2023
dankjeSocializerz wrote:Misschien helpt dit je een beetje?
View on YouTube
heel veel geleerd! een aanrader voor basis begrip van het Equalizen
-
FHardtraxx Newbie
- last seen Jul 2014
Hallo,Phase 2 wrote:Het belangrijkste wat een geluidskaart doet is dat het zorgt dat er geluid uit de computer komt.Freek-otter wrote:Hallo,
Freek
Waar het aan moet voldoen is afhankelijk van waar je mee werkt. Gebruik je bijvoorbeeld hardware of enkel software?
Als hardware gebruik ik een midi-keyboard(M-audio), KRK's en in de toekomst nog een microfoon.
Maar ik wil een externe geluidskaart gaan gebruiken.
Moeten al deze apparaten dan aan de geluidskaart verbonden worden?
Freek
-
THardtraxx Newbie
- last seen Mar 2013
Volgens mij hoeft dat niet maar als je externe geluidskaart beter is waarom zou je je hardware dan niet alles gewoon aan je externe geluidskaart aansluiten?Freek-otter wrote:Hallo,Phase 2 wrote:Het belangrijkste wat een geluidskaart doet is dat het zorgt dat er geluid uit de computer komt.Freek-otter wrote:Hallo,
Freek
Als hardware gebruik ik een midi-keyboard(M-audio), KRK's en in de toekomst nog een microfoon.
Maar ik wil een externe geluidskaart gaan gebruiken.
Moeten al deze apparaten dan aan de geluidskaart verbonden worden?
Freek
-
FHardtraxx Newbie
- last seen Jul 2014
Bedankt voor de info!
Zal eens kijken wat het gaat worden
Zal eens kijken wat het gaat worden
Hoe maakt je geluiden zoals deze @1:53:
View on YouTube
of deze @2:20:
View on YouTube
Alvast bedankt!
View on YouTube
of deze @2:20:
View on YouTube
Alvast bedankt!
-
KDonateur
- 6254 posts member since 2008
- last seen Feb 2014
Ik zou zeggen, zoek eens op "hardstyle screech tutorial" op Youtube 
-
SHardtraxxer
- 359 posts member since 2012
- last seen Mar 2013
-
QHardtraxxer
- 959 posts member since 2009
- last seen May 2015
Zal vast wel ergens staan maar kan het zo snel niet vinden.
Hoe krijg je (hiphop) vocals precies op het juiste tempo in je plaat?
Ben een redelijke beginner haha. alvast bedankt!
Hoe krijg je (hiphop) vocals precies op het juiste tempo in je plaat?
Ben een redelijke beginner haha. alvast bedankt!