Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2012 19:38 

Hardtraxxer

Maar wat is nou beter, in vergelijking met kwaliteit en het extra werkgeheugen dat het neemt?

Ik had tot vorige week altijd 48.000hz vanwege het hogere dynamische bereik en ik hoor zelf altijd een heel klein verschil in het hoog (+/- 20kHz) tussen 44.1 kHz en 48kHz, maar 48kHz neemt wel meer geheugen in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2012 20:06 

Hardtraxxer

Dat verschil dat je hoort komt wss door de resampeling terug naar 44,1. Wil je hoger moet je gelijk naar 88,2 khz. Het lijkt mij namelijk vrij sterk dat jij zo hoog (boven de 20 khz) kan horen, bij mij eindigt het bv bij 16-17 khz (als het inmiddels niet weer verslechterd is)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 14:10 

Hardtraxxer

Martijn schreef:
Dat verschil dat je hoort komt wss door de resampeling terug naar 44,1. Wil je hoger moet je gelijk naar 88,2 khz. Het lijkt mij namelijk vrij sterk dat jij zo hoog (boven de 20 khz) kan horen, bij mij eindigt het bv bij 16-17 khz (als het inmiddels niet weer verslechterd is)

Dat zou het wel eens kunnen zijn ja.
Ik heb het net even getest met een eq, bij mij stopt het ook bij ongeveer 18 kHz.

Nouja, het is dan wel duidelijk dat 44.1 kHz genoeg is. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 22:34 

Hardtraxx Addict

2 vragen:

Een vraagje over kicks: Hoe maak je een kick met een "holle" punch zoals de nieuwere B-front kicks? Heb al vrij veel ge-expirimenteerd en krijg het maar niet goed. Welke frequenties moet je boosten/distorten zeg maar?

Een vraagje over screeches: Hoe krijg je zo'n langedurige screech zoals in Bitch bijvoorbeeld? Ik heb al veel met de pitchcontrol gedaan in Sylenth maar krijg het maar niet goed. Is er een manier om dit met Sylenth1 toch goed te doen of heb je toch een andere vst nodig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 22:48 

Hardtraxx Addict

Squid schreef:
2 vragen:

Een vraagje over screeches: Hoe krijg je zo'n langedurige screech zoals in Bitch bijvoorbeeld? Ik heb al veel met de pitchcontrol gedaan in Sylenth maar krijg het maar niet goed. Is er een manier om dit met Sylenth1 toch goed te doen of heb je toch een andere vst nodig?

Langdurig = lange noot. pitch op de lfo denk ik of pitch bend ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 22:51 

Hardtraxx Addict

Phase 2 schreef:
Squid schreef:
2 vragen:

Ik krijg die pitch bend of lfo niet goed, zit er geen trucje achter ofzo :$ ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 23:43 

Hardtraxxer

Squid schreef:
Phase 2 schreef:
Squid schreef:
2 vragen:

Ik krijg die pitch bend of lfo niet goed, zit er geen trucje achter ofzo :$ ?

Of je pakt een sawtooth die je behoorlijk traag laat lopen, moet je zelf wat mee kloten om die tijd goed te krijgen, in je lfo. Of pitch modulation instellen en via automation naar beneden laten lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 12:26 

Hardtraxxer

2 vragen:

Dit is nu exact wat ik ook wil weten!
ben hier ook mee aan het klote geweest, lukt me gewoon niet!

wat is sawtooth? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 15:48 

Hardtraxx Addict

Een. Sawtooth is een waveeform in de vorm van een zaagtand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 18:21 

Hardtraxx Addict

Ik ga binnekort eens aan de gang met MASSIVE om daaar een screech mee te maken, zit namelijk een zeer accurate pitch envelope op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2012 20:18 

Hardtraxx Beheerder

ScavengerDJ schreef:
Sanderson schreef:
MRN schreef:
Op hoeveel Hz produceren jullie? 44.100 of 48.000 / hoger

ik vanaf 0 Hz :huh:

Not sure if...

Als sample rate gebruik ik altijd 44.100, ik zie het nut niet in van meer, of iemand mag mij dat nu uitleggen :P

lijkt me ook behoorlijk logisch dat je op 44.1 werkt. wie werkt er nu op 48?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 01:25 

Hardtraxx Elite

Pantermaat schreef:
2 vragen:

Denk dat een screech zoals Bitch, die best hoog begint en pas vrij laat naar beneden gaat in principe uit elke type synth kan komen, mits je maar over goede envelopes beschikt... Spelen met de attack/decay/sustain en release, en je kan hm zo lang maken als je zelf wilt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 17:49 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Pantermaat schreef:
2 vragen:

Denk dat een screech zoals Bitch, die best hoog begint en pas vrij laat naar beneden gaat in principe uit elke type synth kan komen, mits je maar over goede envelopes beschikt... Spelen met de attack/decay/sustain en release, en je kan hm zo lang maken als je zelf wilt!

Voor een screech ala Bitch zul je ook een dikke filter/tubedist nodig hebben, in principe is de filter in V-Station daar aardig geschikt voor!
Alleen persoonlijk vindt ik de env's niet heel fijn ervan.
Wat je dan denk het beste kan doen is gewoon een synth pakken waar je zelf de env's fijn van vindt, en dan er een filter ala Filterbank3 overheen gooien (Of iets in die richting)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 17:54 

Hardtraxx Elite

Geen idee of er al een 'Turorial Topique' is, maar ik had vandaag 10 minuutjes niets te doen en 't leek me leuk om dit te delen. Just for fun :)
Het gaat om de lead synth in de Lesson in Love remix van Headhunterz, bij deze:

Eindresultaat in hq:

*edit: even de goede video link er bij geplakt...*
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 18:13 

Hardtraxx Addict

Zeker nagemaakt van hem:

http://www.youtube.com/watch?v=2EuATddU ... re=related
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 18:30 

Hardtraxx Elite

Joeyvg schreef:

Nope!
Zag 'm wel naderhand voorbij komen. Hanteert ongeveer de zelfde techniek. Denk dat je ook niet heel veel andere opties hebt als het om sylenth gaat. Maar niet na gemaakt...
Resultaat in die link van jou vind ik trouwens wat minder, ik mis daar iets, het klinkt te 'clean' om 't maar zo te zeggen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2012 22:43 

Hardtraxxer

Echt heel goed gedaan Mannonymous!
Denk niet dat ik de lead ga gebruiken, maar het is wel een leuke basis eventueel!
In ieder geval bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2012 11:23 

Hardtraxx Veteran

Squid schreef:
Ik ga binnekort eens aan de gang met MASSIVE om daaar een screech mee te maken, zit namelijk een zeer accurate pitch envelope op.

helaas lukt het niet om de pitch van alle drie de OSC's tegelijk te laten pitchen, terwijl er wel de knop 'master pitch' opzit, je kan er geen automation clip opzetten voor zover ik weet. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2012 18:06 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:

en wat dan nog? maakt toch niks uit? bedank hem eerder dat hij er de tijd voor neemt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2012 18:14 

Hardtraxxer

Delt-A schreef:
Squid schreef:

helaas lukt het niet om de pitch van alle drie de OSC's tegelijk te laten pitchen, terwijl er wel de knop 'master pitch' opzit, je kan er geen automation clip opzetten voor zover ik weet. :(

even aan het knopje vriemelen waar je een automation clip van wil maken, dan ga je naar TOOLS -> LAST TWEAKED - CREATE AUTOMATIONCLIP

suc6 :)!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2012 18:59 

Hardtraxx Veteran

TheArthadox schreef:
Delt-A schreef:
Squid schreef:

even aan het knopje vriemelen waar je een automation clip van wil maken, dan ga je naar TOOLS -> LAST TWEAKED - CREATE AUTOMATIONCLIP

suc6 :)!

Ik weet hoe het moet, maar die knop/waarde laat zich gewoon niet automaten, het lukt gewoon niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2012 17:43 

Hardtraxxer

misschien moet je ze eerst nog linken naar de master pitch via een lfo ofzo ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 00:23 

Hardtraxx Newbie

Er is gewoon nog 1 ding wat ik me afvraag en ik hoop dat iemand het kan beantwoorden.

In de meeste tracks zit een lekkere vibe naja ik weet niet zo hoe ik het moet noemen (vooral in de synth), de vibe/volume/warmheid van de synth/kick/snare noem het maar op is altijd beter in de tracks van hhz, wildstylez, zatox etc etc.... dan in tracks van producers zoals (ons).

Nou is mijn vraag hoe bereik ik diezelfde volume/warmheid in de track als hun doen?
Nou weet ik dat meerendeels van de labels zoals (scantraxx, fusion, dwx etc zelf de mastering doen en dus voor die volume zorgen)
nou is het nadeel daarvan dat je als "onbekende" producer nooit in 1 van die labels zou kunnen komen mits je het zelf alllemaal perfect kan?

Tips/Hints/Vst's noem het maar op!

Hoe hoog zijn die eisen nou serieus en in hoe verre kunnen jullie mij helpen?

Groet

M
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 10:11 

Hardtraxx Newbie

Cruelty schreef:
Goed EQ'en vooral, verschillende VST's over elkaar (layeren). En ook panning.

en dat is het enigste?
moet je me niet liet lullig opvatten en ik geef je niet ongelijk maar, dat lijkt me sterk?
er moet toch een bepaalde vst/weet ik veel wat zijn waardoor het voller klinkt bijv Soundgoodizer zorgt ook al voor een warmere sound alleen heeft het net niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 11:29 

Hardtraxx Addict

Tha Maniacs schreef:
Cruelty schreef:
Goed EQ'en vooral, verschillende VST's over elkaar (layeren). En ook panning.

en dat is het enigste?
moet je me niet liet lullig opvatten en ik geef je niet ongelijk maar, dat lijkt me sterk?
er moet toch een bepaalde vst/weet ik veel wat zijn waardoor het voller klinkt bijv Soundgoodizer zorgt ook al voor een warmere sound alleen heeft het net niet.

Het komt voor 80% aan op je eigen kunnen van layeren, panning, EQ'en, sounds maken die goed bijelkaar passen, synths goed op elkaar afstemmen. Dat is moeilijk en ik kan begrijpen dat je denkt dat er 1 bepaalde VST is die dat voor hen doet maar dat is niet zo. 't is tweaken, tweaken, bijschaven,bijschaven tot je de sound hebt waar je tevreden over bent!
Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner