Probeer ook eens Audjoo Helix, daarmee kun je heel snel een hele lekkere dikke lead makenJoeyvg wrote:Wat ik zelf ook wel eens doe met leads is een lead layeren en daar dan niks op zetten.
Dus geen reverb/delay en de release op 0, dan klinkt hij net wat dikker.
En natuurlijke verschillende plugins gebruiken, met bijvoorbeeld sylenth1 alleen krijg ik echt geen dikke lead![]()
View on SoundCloud
Related topics
- View the latest post: Het produceren van een wat ''andere'' soort Hardstyle
- View the latest post: Je set opnemen. Hoe en met wat?
- View the latest post: Hoe leg jij uit wat hardstyle is?
- View the latest post: Beginnen met produceren van Hardstyle
- View the latest post: Problemen / vragen - Produceren, Studio hardware/software
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
JHardtraxx Addict
- 1528 posts member since 2011
- last seen Mar 2020
Sytrus gebruik ik veel voor screeches enzo maar voor dikke leads vind ik hem echt niet goed.Case Dj wrote:Probeer ook eens Audjoo Helix, daarmee kun je heel snel een hele lekkere dikke lead makenJoeyvg wrote:Wat ik zelf ook wel eens doe met leads is een lead layeren en daar dan niks op zetten.
Dus geen reverb/delay en de release op 0, dan klinkt hij net wat dikker.
En natuurlijke verschillende plugins gebruiken, met bijvoorbeeld sylenth1 alleen krijg ik echt geen dikke lead![]()
View on SoundClouden standaard plugins als Syturs en Hamor(nieuw in fl 10) zijn erg goed.
Dune/massive/Sylenth1 vind ik nog het beste
Audjoo Helix zal ik eens proberen
-
JHardtraxxer
- 299 posts member since 2011
- last seen Apr 2016
Met welke vst's maken jullie je screeches?
-
RHardtraxxer
- 120 posts member since 2012
- last seen Mar 2014
Massive of 3xoscJarno wrote:Met welke vst's maken jullie je screeches?
-
RHardtraxxer
- 314 posts member since 2012
- last seen Aug 2019
Sylenth 1 
-
SHardtraxxer
- 359 posts member since 2012
- last seen Mar 2013
Sylenth1 zowiezo 
En een lead dikker maken zonder release of reverb? Vreemde methode lijkt me :p
Ik gebruik meestal 2/3 sylenth's en nog een Z3ta met nodige fx erop
-
JHardtraxx Addict
- 1528 posts member since 2011
- last seen Mar 2020
Nee niet alleen, ERBIJScavengerDJ wrote:Sylenth1 zowiezo
hier zijn het meestal 3/4 plugins en dan 1 zonder reverb enzo :p
-
SHardtraxxer
- last seen Mar 2013
Ah, zo, begreep het niet goed dan :pJoeyvg wrote:Nee niet alleen, ERBIJScavengerDJ wrote:Sylenth1 zowiezo
hier zijn het meestal 3/4 plugins en dan 1 zonder reverb enzo :p
Ga het morgen ook eens proberen denk ik :p
-
GHardtraxxer
- 74 posts member since 2011
- last seen Sep 2012
hebben jullie ook dat altijd als je een lead maakt in Sylenth1 dat de bassline er te hard uitkomt, ondanks je EQ-ing. of legt het aan mij? 
Is gewoon n kwestie van EQ'en en afmixen.gilux wrote:hebben jullie ook dat altijd als je een lead maakt in Sylenth1 dat de bassline er te hard uitkomt, ondanks je EQ-ing. of legt het aan mij?
-
GHardtraxxer
- last seen Sep 2012
bedankt voor de tips allemaal 
Bij je lead ook altijd alles onder de 100hz eruit filteren (low cut)gilux wrote:bedankt voor de tips allemaal
-
SHardtraxxer
- last seen Mar 2013
Ik doe meestal nog tot 150.San Miquel wrote:Bij je lead ook altijd alles onder de 100hz eruit filteren (low cut)gilux wrote:bedankt voor de tips allemaal
-
PHardtraxx Addict
- 1880 posts member since 2011
- last seen Jun 2026
Het is ook een beetje afhankelijk wat je met de lead wilt en de rest van de track natuurlijk.ScavengerDJ wrote:Ik doe meestal nog tot 150.San Miquel wrote:Bij je lead ook altijd alles onder de 100hz eruit filteren (low cut)gilux wrote:bedankt voor de tips allemaal
-
JHardtraxxer
- 299 posts member since 2011
- last seen Apr 2016
Weet iemand een paar goede tutorials om screeches te maken want altijd als ik dat zelf probeer te maken of een tutorial op youtube volg krijg ik echt lompe screeches.
-
GHardtraxxer
- last seen Sep 2012
dit heeft mij heel erg geholpenJarno wrote:Weet iemand een paar goede tutorials om screeches te maken want altijd als ik dat zelf probeer te maken of een tutorial op youtube volg krijg ik echt lompe screeches.
View on YouTube
hier heb je toch wel een beetje de basis mee, als zeg ik het zelf
-
PHardtraxxer
- 530 posts member since 2011
- last seen Nov 2017
zogilux wrote:dit heeft mij heel erg geholpenJarno wrote:Weet iemand een paar goede tutorials om screeches te maken want altijd als ik dat zelf probeer te maken of een tutorial op youtube volg krijg ik echt lompe screeches.
View on YouTube
hier heb je toch wel een beetje de basis mee, als zeg ik het zelf
-
ZArtiest
- 1062 posts member since 2008
- last seen Aug 2025
Hahaha wat een gast die praat tijdens die tutorial 
SAH WEE ADT SYLONTH OANE
wat een baas.
MORE PIEETCH man ik kan daar niet naar kijken ja met het geluid uit
lig in een scheur.
MORE PIEETCH man ik kan daar niet naar kijken ja met het geluid uit
-
RHardtraxx Veteran
- 6778 posts member since 2010
+1Case Dj wrote:SAH WEE ADT SYLONTH OANE![]()
wat een baas.
MORE PIEETCH man ik kan daar niet naar kijken ja met het geluid uit![]()
lig in een scheur.
-
MHardtraxxer
- 214 posts member since 2011
- last seen Mar 2013
Op hoeveel Hz produceren jullie? 44.100 of 48.000 / hoger
ik vanaf 0 HzMRN wrote:Op hoeveel Hz produceren jullie? 44.100 of 48.000 / hoger
-
SHardtraxxer
- last seen Mar 2013
Not sure if...Sanderson wrote:ik vanaf 0 HzMRN wrote:Op hoeveel Hz produceren jullie? 44.100 of 48.000 / hoger
Als sample rate gebruik ik altijd 44.100, ik zie het nut niet in van meer, of iemand mag mij dat nu uitleggen
-
MHardtraxxer
- 608 posts member since 2010
- last seen Jul 2015
48.000 (of een veelvoud er van) is voor filmmuziek omdat dat precies gelijk liep met de verversingssnelheid van de beelden.
Hogere samplerates zijn eigenlijk enkel nuttig als je meer detail in je geluid wilt hebben (zodat de DAC minder hoeft te interpoleren) of dat je maximale frequentie bereik hoger komt te liggen. Je hebt voor een frequentie x een minimale samplerate van x*2 + een beetje nodig. Een samplerate van 44.100 kan dus frequenties aan tot ongeveer 20 khz (en nog iets hoger ook, zeg bijna 22 khz ofzo)
Hogere samplerates zijn eigenlijk enkel nuttig als je meer detail in je geluid wilt hebben (zodat de DAC minder hoeft te interpoleren) of dat je maximale frequentie bereik hoger komt te liggen. Je hebt voor een frequentie x een minimale samplerate van x*2 + een beetje nodig. Een samplerate van 44.100 kan dus frequenties aan tot ongeveer 20 khz (en nog iets hoger ook, zeg bijna 22 khz ofzo)