Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 113  Volgende
Bericht Geplaatst op 04 mei 2012 13:41 

Hardtraxx Addict

ScavengerDJ schreef:
TakkU schreef:
Denk dat je t een beetje verkeerd hebt opgevat ;) Tuurlijk is het niet de bedoeling dat het links voller klinkt dan rechts.. Je kan echter wel sommige leads als je ze gaat layeren naar links en naar rechts pannen.. Hierdoor kan je het stereobeeld van deze synths vrij makkelijk verbreden

Dat vind ik dan weer nauwelijks effect hebben.

Heb een klein voorbeeldje gemaakt van geen gepande lead en wel gepande lead.

De eerste is zonder en de tweede is met. Bij de tweede hoor je toch dat hij voller klinkt. De leads zijn, buiten de panning, identiek. Voordeel bij de panning dat er ruimte blijft voor de kick.

Bericht Geplaatst op 04 mei 2012 14:13 

Hardtraxx Elite

Alleen maar pannen betekend niet automatisch dat je ruimte overhoud voor de kick, kijk daar mee uit! Als je met mid/side werkt is t anders, dan valt je kick op 100% mid, en je lead voor t overgrote deel op side, maar bij simpel links/rechts pannen maak je het over het algemeen alleen breder, je haalt het niet zozeer uit het midden weg! Hoe je het makkelijk kan zien, pak een Goniometer plugin erbij, kan je het stereobeeld van je track zien!
Bericht Geplaatst op 04 mei 2012 15:59 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
ScavengerDJ schreef:
TakkU schreef:
Denk dat je t een beetje verkeerd hebt opgevat ;) Tuurlijk is het niet de bedoeling dat het links voller klinkt dan rechts.. Je kan echter wel sommige leads als je ze gaat layeren naar links en naar rechts pannen.. Hierdoor kan je het stereobeeld van deze synths vrij makkelijk verbreden

Dat vind ik dan weer nauwelijks effect hebben.

Heb een klein voorbeeldje gemaakt van geen gepande lead en wel gepande lead.

De eerste is zonder en de tweede is met. Bij de tweede hoor je toch dat hij voller klinkt. De leads zijn, buiten de panning, identiek. Voordeel bij de panning dat er ruimte blijft voor de kick.

Ik hoor echt geen verschil.
Bericht Geplaatst op 04 mei 2012 16:20 

Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
Alleen maar pannen betekend niet automatisch dat je ruimte overhoud voor de kick, kijk daar mee uit! Als je met mid/side werkt is t anders, dan valt je kick op 100% mid, en je lead voor t overgrote deel op side, maar bij simpel links/rechts pannen maak je het over het algemeen alleen breder, je haalt het niet zozeer uit het midden weg! Hoe je het makkelijk kan zien, pak een Goniometer plugin erbij, kan je het stereobeeld van je track zien!

Nee dat is waar. Zal de mid/side ook eens gaan gebruiken.
Bericht Geplaatst op 04 mei 2012 16:24 

Hardtraxx Veteran

ScavengerDJ schreef:

Sorry, maar dan zou ik toch egt een keer je oren na laten kijken als ik jou was >.<
Bericht Geplaatst op 04 mei 2012 16:45 

Hardtraxxer

ScavengerDJ schreef:

Het is maar een subtiel verschil, maar dat is het 'm nou juist.
Veel subtiele veranderingen maken je mix net iets beter.

In veel tracks lopen ook 6 tracks tegelijk, waarvan je er maar 4 echt 'hoort'. Je hoort het niet wanneer je er niet op let of het niet doorhebt, maar het is er wel.
Bericht Geplaatst op 04 mei 2012 18:48 

Hardtraxx Addict

Ik layer en pan leads eigenlijk altijd als volgt:

Synth 1 ---> Rechts
Clone Synth 1 ---> Links
Etc.

Vind dat er dan een mooier en voller geluid uit komt!
Bericht Geplaatst op 04 mei 2012 19:57 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
ScavengerDJ schreef:

Sorry, maar dan zou ik toch egt een keer je oren na laten kijken als ik jou was >.<

Het klinkt gewoon luider hoor...
Bericht Geplaatst op 04 mei 2012 20:35 

Hardtraxxer

De 2e klinkt veel beter :P.
Bericht Geplaatst op 04 mei 2012 20:40 

Hardtraxxer

ROD schreef:

Misschien ben jij gewend om naar zulke slechte leads te luisteren maar ik in ieder geval niet, voor mij klinkt dat allebei gewoon slecht. Het tweede is gewoon hetzelfde imo.
Bericht Geplaatst op 04 mei 2012 21:15 

Hardtraxx Addict

ScavengerDJ schreef:
ROD schreef:

Misschien ben jij gewend om naar zulke slechte leads te luisteren maar ik in ieder geval niet, voor mij klinkt dat allebei gewoon slecht. Het tweede is gewoon hetzelfde imo.

Het ging toch ook niet om de lead, maar om het verschil. Dan maakt de sound niet uit.
Bericht Geplaatst op 05 mei 2012 00:34 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
ScavengerDJ schreef:
ROD schreef:

Het ging toch ook niet om de lead, maar om het verschil. Dan maakt de sound niet uit.

Ik merk echt geen verschil... En zeg nu niet dat ik mijn oren moet laten checken want het is er gewoon niet.
Bericht Geplaatst op 05 mei 2012 08:57 

Hardtraxxer

ScavengerDJ schreef:
Phase 2 schreef:

Ik merk echt geen verschil... En zeg nu niet dat ik mijn oren moet laten checken want het is er gewoon niet.

Eerste klinkt meer door t midden, 2de heeft breder stereobeeld, er is wel degelijk verschil.
Bericht Geplaatst op 05 mei 2012 11:45 

Hardtraxxer

momentum schreef:
ScavengerDJ schreef:
Phase 2 schreef:

Eerste klinkt meer door t midden, 2de heeft breder stereobeeld, er is wel degelijk verschil.

Hou maar op, hij vat 'm niet. :D
Bericht Geplaatst op 05 mei 2012 14:08 

Hardtraxxer

MRN schreef:

Ik denk dat ik hem beter vat dan jou en dat ik zelf wel weet hoe ik mijn leads beter moet maken ;) Dat hoeft niemand me te proberen uitleggen. Misschien is het mijn plaatsing van apparatuur en kamer ofzo maar die 2e klinkt enkel wat luider.
Bericht Geplaatst op 05 mei 2012 14:17 

Hardtraxx Addict

hoort um dan :P
Bericht Geplaatst op 05 mei 2012 17:29 

Hardtraxx Beheerder

ScavengerDJ schreef:
MRN schreef:

Ik denk dat ik hem beter vat dan jou en dat ik zelf wel weet hoe ik mijn leads beter moet maken ;) Dat hoeft niemand me te proberen uitleggen. Misschien is het mijn plaatsing van apparatuur en kamer ofzo maar die 2e klinkt enkel wat luider.

vraagje, waar luister je mee? want iedereen waaronder ik horen een duidelijk verschil :)
Bericht Geplaatst op 05 mei 2012 19:30 

Hardtraxxer

ik hoor het verschil over mijn monitoren, headset, koptelefoon en €5 oortjes :P teehee
Bericht Geplaatst op 05 mei 2012 19:32 

Hardtraxx Addict

ScavengerDJ schreef:
MRN schreef:

Als je het allemaal zo goed weet, waarom klinken je tracks daar dan nog niet naar?

Wel apart dat de andere wel een verschil horen en dat jij niets hoort. De reden hiervan ligt volgens jij bij de andere en niet bij jou.
Bericht Geplaatst op 05 mei 2012 19:57 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
ScavengerDJ schreef:
MRN schreef:

Als je het allemaal zo goed weet, waarom klinken je tracks daar dan nog niet naar?

Wel apart dat de andere wel een verschil horen en dat jij niets hoort. De reden hiervan ligt volgens jij bij de andere en niet bij jou.

Ik denk dat mijn tracks zowiezo al veel klaarder klinken dan iets wat jij hebt ;) Ik krijg ook het gevoel dat mensen hier behoorlijk snel zeggen dat iets beter is terwijl er nauwelijks verschil is. Als jij denkt dat wat ik maak niet af is, dan zullen we onze leads denk ik eens even moeten vergelijken. Als ik eenderwie vraag, welke klinkt beter antwoord iedereen gegarandeerd dat ze nauwelijks verschil horen, als jullie een gigantisch groot verschil horen is dat gewoon meelopen.
En als je het over mijn tracks hebt weet je zowiezo niet waarover je spreekt aangezien ik hier nog maar enkel kleine testjes zonder veel werk aan heb gepost...

Dit is trouwens mijn lead.
http://www4.zippyshare.com/v/50724385/file.html
Download wel even, want zippyshare steekt er wel een ongelooflijk harde ruis achter.
Bericht Geplaatst op 05 mei 2012 21:52 

Hardtraxx Beheerder

klinkt anders nog wel wat dunnetjes. maar gaat wel de goede kant op.

en wanneer hij ruist op zippy betekend dat dat hij clipt dus zorg dat hij niet clipt.
Bericht Geplaatst op 05 mei 2012 23:29 

Hardtraxx Addict

ScavengerDJ schreef:
Ik denk dat mijn tracks zowiezo al veel klaarder klinken dan iets wat jij hebt ;) Ik krijg ook het gevoel dat mensen hier behoorlijk snel zeggen dat iets beter is terwijl er nauwelijks verschil is. Als jij denkt dat wat ik maak niet af is, dan zullen we onze leads denk ik eens even moeten vergelijken. Als ik eenderwie vraag, welke klinkt beter antwoord iedereen gegarandeerd dat ze nauwelijks verschil horen, als jullie een gigantisch groot verschil horen is dat gewoon meelopen.
En als je het over mijn tracks hebt weet je zowiezo niet waarover je spreekt aangezien ik hier nog maar enkel kleine testjes zonder veel werk aan heb gepost...

Download wel even, want zippyshare steekt er wel een ongelooflijk harde ruis achter.

Heb jij ergens zien staan dat ik die lead van mij zo geweldig vind dan? Het ging toch ook helemaal niet om de lead maar om het voorbeeld, zoals ik al eerder had aangegeven. Overigens heeft volgens mij niemand gezegd dat er een gigantisch groot verschil in zit. Dit maak jij er ineens van.

Over dat je tracks klaarder klinken dan die van mij zal wel meevallen. Ja op het gebied van hardstyle, aangezien ik geen hardstyle produceer.
Bericht Geplaatst op 06 mei 2012 00:27 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
ScavengerDJ schreef:

Heb jij ergens zien staan dat ik die lead van mij zo geweldig vind dan? Het ging toch ook helemaal niet om de lead maar om het voorbeeld, zoals ik al eerder had aangegeven. Overigens heeft volgens mij niemand gezegd dat er een gigantisch groot verschil in zit. Dit maak jij er ineens van.

Over dat je tracks klaarder klinken dan die van mij zal wel meevallen. Ja op het gebied van hardstyle, aangezien ik geen hardstyle produceer.

Ik zie hier genoeg mensen met reacties 'de tweede klinkt veel beter'. En sorry dan, ik weet niet hoe goed jij produceert. Maar goed, het is niet de bedoeling om hier als kleine kinderen te bekvechten lijkt me ;)
Bericht Geplaatst op 06 mei 2012 12:18 

Hardtraxxer

Afbeelding
Bericht Geplaatst op 06 mei 2012 13:18 

Hardtraxx Addict

Wat ik zelf ook wel eens doe met leads is een lead layeren en daar dan niks op zetten.
Dus geen reverb/delay en de release op 0, dan klinkt hij net wat dikker.

En natuurlijke verschillende plugins gebruiken, met bijvoorbeeld sylenth1 alleen krijg ik echt geen dikke lead :P

Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner