Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 21:37 

Hardtraxx Addict

Case Dj schreef:
stop nou gewoon met lullen over die master die is niet gemaakt om effecten voor leads/kicks/percussie toe te voegen... daar heb je channels voor.

Wat een onzin. Als je toch een effect op alle geluiden wilt hebben is dat toch juist handig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 21:53 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Case Dj schreef:
stop nou gewoon met lullen over die master die is niet gemaakt om effecten voor leads/kicks/percussie toe te voegen... daar heb je channels voor.

Wat een onzin. Als je toch een effect op alle geluiden wilt hebben is dat toch juist handig.

Een effect op álles lijkt me sterk, het enige wat ik me in kan denken is iets als een glitch met een automation op het volume. Alleen stop ik altijd de channels die het hiervoor betreft samen in één nieuwe channel, en zet hier de glitch op. (ik werk met fl)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 22:08 

Hardtraxx Elite

Phase 2 schreef:
Case Dj schreef:

Een echt effect over heel je plaat klinkt nogal onlogisch.. Wanneer je t over veel sporen wilt zetten kan je beter een bus gebruiken ipv de master ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 22:21 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Phase 2 schreef:
Case Dj schreef:

Een echt effect over heel je plaat klinkt nogal onlogisch.. Wanneer je t over veel sporen wilt zetten kan je beter een bus gebruiken ipv de master ;)

Idd, als je voor meerdere sporen het zelfde wilt stuur ze dan naar een bus!
Verder is het pure onzin om niks op je master te zetten, een bus compressor of wat EQ kan geen kwaad.. Ik gooi altyd een EQ erop om het wat meer in het hoog te krijgen, dat scheelt weer een hoop extreme EQ'ing bij het masteren ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 22:58 

Hardtraxxer

Toonveranderende effecten zoals EQ's en compressors zou ik er niet op zetten. Ik denk dat de masterchannel bedoeld is voor de hulpmiddelen, Multiscope, G-Tune etc.

Soms is de masterchannel ook erg handig als je even snel wat wilt laten horen, en er een limiter op zet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 12:32 

Hardtraxxer

Heb een vraagje, het lukt mij nooit om van die massale leads te maken zeg maar.
Is dit wel eens mogelijk met plugins als sylenth1 bijvoorbeeld? Zo ja hoe moet je dat dan doen?
Met massale leads bedoel ik bijv. leads als in Wildstylez - Shadow.
Het lukt mij namelijk alleen een dun leadje eruit te halen , ook al layer ik veel leads op elkaar. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 13:14 

Hardtraxx Addict

Probeer ook een andere plugin te layeren.
Dune vind ik zelf heel dik klinken, en Massive is ook aan te raden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 14:22 

Hardtraxxer

Ok, ga ik proberen. Bedankt voor je antwoord :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 17:35 

Hardtraxx Veteran

Idd verschillende plugins, layeren, pannen, EQ'en, en Reverb/Delay kan ook al voor heel veel zorgen! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 18:16 

Hardtraxxer

Pannen ben ik zelf niet zo voor. Maar inderdaad, goed detunen, wat square's erin steken, wat lagere tonen, wat hogere tonen, eq, reverb enzo. Moet wel lukken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 20:16 

Hardtraxx Addict

ScavengerDJ schreef:
Pannen ben ik zelf niet zo voor. Maar inderdaad, goed detunen, wat square's erin steken, wat lagere tonen, wat hogere tonen, eq, reverb enzo. Moet wel lukken!

Niet pannen? Hoezo niet. Op die manier kun je goed gebruik maken van de ruimte. Alleen de kick en bass zou ik niet pannen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 20:19 

Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
ScavengerDJ schreef:

Niet pannen? Hoezo niet. Op die manier kun je goed gebruik maken van de ruimte. Alleen de kick en bass zou ik niet pannen.

Ligt eraan, tail/reversed kan je best pannen, voor een bepaald effect, alleen je moet neit de sub mee pannen! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2012 20:34 

Hardtraxx Addict

RAW-vizion schreef:
Ligt eraan, tail/reversed kan je best pannen, voor een bepaald effect, alleen je moet neit de sub mee pannen! ;)

Dat klopt. Het gaat om het laag wat dan fucked up gaat klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2012 13:32 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
ScavengerDJ schreef:

Geeft mij nooit wat ik wil, heb het ook nooit nodig en vind het onhandig :p dat is persoonlijk denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2012 22:50 

Hardtraxx Addict

Hoe zorg je dan dat de sounds elkar niet in de weg zitten en de ruimte gebruikt worst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2012 02:21 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Hoe zorg je dan dat de sounds elkar niet in de weg zitten en de ruimte gebruikt worst.

Ik weet niet hoe je ruimte kunt worsten, maar ik weet wel dat je door goed sounddesign, en daarmee bedoel ik vooral EQ, ervoor kan zorgen dat alles netjes een plaatsje krijgt in het geluidsspectrum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2012 23:38 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:

Daar dient eq voor. Het lijkt me ook niet logisch als je op een festival aan de bar de screech beter hoort dan op het dansterein zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 09:32 

Hardtraxx Addict

ScavengerDJ schreef:
Phase 2 schreef:

Daar dient eq voor. Het lijkt me ook niet logisch als je op een festival aan de bar de screech beter hoort dan op het dansterein zelf.

Met eq krijg je geen breedte in een sound. De breedte kun je ideaal maken door gebruik van panning. Als je een screech uit twee sounds maakt en meer links ander meer rechts heb je een veel bredere sound.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 10:55 

Hardtraxxer

Of je maakt gebruik van fase verschillen. (Dus een geluid iets eerder/later als een ander geluid)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 12:14 

Hardtraxx Elite

Phase 2 schreef:
ScavengerDJ schreef:
Phase 2 schreef:

Met eq krijg je geen breedte in een sound. De breedte kun je ideaal maken door gebruik van panning. Als je een screech uit twee sounds maakt en meer links ander meer rechts heb je een veel bredere sound.

Sound verbreden kan wel degelijk met EQ ;) Ooit gehoord van M/S EQ'en?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 15:24 

Hardtraxx Addict

Ja, ik gebruik dat overigens zelf niet, maar ben wel benieuwd of je daarmee ook hetzelfde resultaat bereikt dan met panning.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 22:10 

Hardtraxx Elite

Tja panning is vrij 'vlak' je hebt links en rechts, en das alles... door ipv l+r met mid/side te gaan werken kan je veel meer diepte in een plaat krijgen.. T is wel een stuk moeilijker in verband met phase verschillen etc, maar als je het goed toepast kan je voor veel meer diepte zorgen dan simpel stereo verbreden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 22:28 

Hardtraxxer

Nogmaals, pannen lijkt mij echt not done. Het lijkt mij echt niet de bedoeling dat je leads links vol klinken en rechts niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2012 07:21 

Hardtraxx Elite

Denk dat je t een beetje verkeerd hebt opgevat ;) Tuurlijk is het niet de bedoeling dat het links voller klinkt dan rechts.. Je kan echter wel sommige leads als je ze gaat layeren naar links en naar rechts pannen.. Hierdoor kan je het stereobeeld van deze synths vrij makkelijk verbreden
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2012 23:27 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Denk dat je t een beetje verkeerd hebt opgevat ;) Tuurlijk is het niet de bedoeling dat het links voller klinkt dan rechts.. Je kan echter wel sommige leads als je ze gaat layeren naar links en naar rechts pannen.. Hierdoor kan je het stereobeeld van deze synths vrij makkelijk verbreden

Dat vind ik dan weer nauwelijks effect hebben.
Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner