Wat een onzin. Als je toch een effect op alle geluiden wilt hebben is dat toch juist handig.Case Dj wrote:stop nou gewoon met lullen over die master die is niet gemaakt om effecten voor leads/kicks/percussie toe te voegen... daar heb je channels voor.
Related topics
- View the latest post: Het produceren van een wat ''andere'' soort Hardstyle
- View the latest post: Je set opnemen. Hoe en met wat?
- View the latest post: Hoe leg jij uit wat hardstyle is?
- View the latest post: Beginnen met produceren van Hardstyle
- View the latest post: Problemen / vragen - Produceren, Studio hardware/software
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
PHardtraxx Addict
- 1880 posts member since 2011
- last seen Jun 2026
-
PHardtraxxer
- 530 posts member since 2011
- last seen Nov 2017
Een effect op álles lijkt me sterk, het enige wat ik me in kan denken is iets als een glitch met een automation op het volume. Alleen stop ik altijd de channels die het hiervoor betreft samen in één nieuwe channel, en zet hier de glitch op. (ik werk met fl)Phase 2 wrote:Wat een onzin. Als je toch een effect op alle geluiden wilt hebben is dat toch juist handig.Case Dj wrote:stop nou gewoon met lullen over die master die is niet gemaakt om effecten voor leads/kicks/percussie toe te voegen... daar heb je channels voor.
Een echt effect over heel je plaat klinkt nogal onlogisch.. Wanneer je t over veel sporen wilt zetten kan je beter een bus gebruiken ipv de masterPhase 2 wrote:Wat een onzin. Als je toch een effect op alle geluiden wilt hebben is dat toch juist handig.Case Dj wrote:stop nou gewoon met lullen over die master die is niet gemaakt om effecten voor leads/kicks/percussie toe te voegen... daar heb je channels voor.
-
RHardtraxx Veteran
- 6778 posts member since 2010
Idd, als je voor meerdere sporen het zelfde wilt stuur ze dan naar een bus!TakkU wrote:Een echt effect over heel je plaat klinkt nogal onlogisch.. Wanneer je t over veel sporen wilt zetten kan je beter een bus gebruiken ipv de masterPhase 2 wrote:Wat een onzin. Als je toch een effect op alle geluiden wilt hebben is dat toch juist handig.Case Dj wrote:stop nou gewoon met lullen over die master die is niet gemaakt om effecten voor leads/kicks/percussie toe te voegen... daar heb je channels voor.
Verder is het pure onzin om niks op je master te zetten, een bus compressor of wat EQ kan geen kwaad.. Ik gooi altyd een EQ erop om het wat meer in het hoog te krijgen, dat scheelt weer een hoop extreme EQ'ing bij het masteren
-
MHardtraxxer
- 214 posts member since 2011
- last seen Mar 2013
Toonveranderende effecten zoals EQ's en compressors zou ik er niet op zetten. Ik denk dat de masterchannel bedoeld is voor de hulpmiddelen, Multiscope, G-Tune etc.
Soms is de masterchannel ook erg handig als je even snel wat wilt laten horen, en er een limiter op zet.
Soms is de masterchannel ook erg handig als je even snel wat wilt laten horen, en er een limiter op zet.
-
EHardtraxxer
- 68 posts member since 2011
- last seen Mar 2026
Heb een vraagje, het lukt mij nooit om van die massale leads te maken zeg maar.
Is dit wel eens mogelijk met plugins als sylenth1 bijvoorbeeld? Zo ja hoe moet je dat dan doen?
Met massale leads bedoel ik bijv. leads als in Wildstylez - Shadow.
Het lukt mij namelijk alleen een dun leadje eruit te halen , ook al layer ik veel leads op elkaar.
Is dit wel eens mogelijk met plugins als sylenth1 bijvoorbeeld? Zo ja hoe moet je dat dan doen?
Met massale leads bedoel ik bijv. leads als in Wildstylez - Shadow.
Het lukt mij namelijk alleen een dun leadje eruit te halen , ook al layer ik veel leads op elkaar.
-
JHardtraxx Addict
- 1528 posts member since 2011
- last seen Mar 2020
Probeer ook een andere plugin te layeren.
Dune vind ik zelf heel dik klinken, en Massive is ook aan te raden
Dune vind ik zelf heel dik klinken, en Massive is ook aan te raden
-
EHardtraxxer
- 68 posts member since 2011
- last seen Mar 2026
Ok, ga ik proberen. Bedankt voor je antwoord 
-
RHardtraxx Veteran
Idd verschillende plugins, layeren, pannen, EQ'en, en Reverb/Delay kan ook al voor heel veel zorgen! 
-
SHardtraxxer
- 359 posts member since 2012
- last seen Mar 2013
Pannen ben ik zelf niet zo voor. Maar inderdaad, goed detunen, wat square's erin steken, wat lagere tonen, wat hogere tonen, eq, reverb enzo. Moet wel lukken!
-
PHardtraxx Addict
- last seen Jun 2026
Niet pannen? Hoezo niet. Op die manier kun je goed gebruik maken van de ruimte. Alleen de kick en bass zou ik niet pannen.ScavengerDJ wrote:Pannen ben ik zelf niet zo voor. Maar inderdaad, goed detunen, wat square's erin steken, wat lagere tonen, wat hogere tonen, eq, reverb enzo. Moet wel lukken!
-
RHardtraxx Veteran
Ligt eraan, tail/reversed kan je best pannen, voor een bepaald effect, alleen je moet neit de sub mee pannen!Phase 2 wrote:Niet pannen? Hoezo niet. Op die manier kun je goed gebruik maken van de ruimte. Alleen de kick en bass zou ik niet pannen.ScavengerDJ wrote:Pannen ben ik zelf niet zo voor. Maar inderdaad, goed detunen, wat square's erin steken, wat lagere tonen, wat hogere tonen, eq, reverb enzo. Moet wel lukken!
-
PHardtraxx Addict
- last seen Jun 2026
Dat klopt. Het gaat om het laag wat dan fucked up gaat klinken.RAW-vizion wrote: Ligt eraan, tail/reversed kan je best pannen, voor een bepaald effect, alleen je moet neit de sub mee pannen!
-
SHardtraxxer
- last seen Mar 2013
Geeft mij nooit wat ik wil, heb het ook nooit nodig en vind het onhandig :p dat is persoonlijk denk ik.Phase 2 wrote:Niet pannen? Hoezo niet. Op die manier kun je goed gebruik maken van de ruimte. Alleen de kick en bass zou ik niet pannen.ScavengerDJ wrote:Pannen ben ik zelf niet zo voor. Maar inderdaad, goed detunen, wat square's erin steken, wat lagere tonen, wat hogere tonen, eq, reverb enzo. Moet wel lukken!
-
PHardtraxx Addict
- last seen Jun 2026
Hoe zorg je dan dat de sounds elkar niet in de weg zitten en de ruimte gebruikt worst.
-
RHardtraxxer
- 314 posts member since 2012
- last seen Aug 2019
Ik weet niet hoe je ruimte kunt worsten, maar ik weet wel dat je door goed sounddesign, en daarmee bedoel ik vooral EQ, ervoor kan zorgen dat alles netjes een plaatsje krijgt in het geluidsspectrum.Phase 2 wrote:Hoe zorg je dan dat de sounds elkar niet in de weg zitten en de ruimte gebruikt worst.
-
SHardtraxxer
- last seen Mar 2013
Daar dient eq voor. Het lijkt me ook niet logisch als je op een festival aan de bar de screech beter hoort dan op het dansterein zelf.Phase 2 wrote:Hoe zorg je dan dat de sounds elkar niet in de weg zitten en de ruimte gebruikt worst.
-
PHardtraxx Addict
- last seen Jun 2026
Met eq krijg je geen breedte in een sound. De breedte kun je ideaal maken door gebruik van panning. Als je een screech uit twee sounds maakt en meer links ander meer rechts heb je een veel bredere sound.ScavengerDJ wrote:Daar dient eq voor. Het lijkt me ook niet logisch als je op een festival aan de bar de screech beter hoort dan op het dansterein zelf.Phase 2 wrote:Hoe zorg je dan dat de sounds elkar niet in de weg zitten en de ruimte gebruikt worst.
-
MHardtraxxer
- 608 posts member since 2010
- last seen Jul 2015
Of je maakt gebruik van fase verschillen. (Dus een geluid iets eerder/later als een ander geluid)
Sound verbreden kan wel degelijk met EQPhase 2 wrote:Met eq krijg je geen breedte in een sound. De breedte kun je ideaal maken door gebruik van panning. Als je een screech uit twee sounds maakt en meer links ander meer rechts heb je een veel bredere sound.ScavengerDJ wrote:Daar dient eq voor. Het lijkt me ook niet logisch als je op een festival aan de bar de screech beter hoort dan op het dansterein zelf.Phase 2 wrote:Hoe zorg je dan dat de sounds elkar niet in de weg zitten en de ruimte gebruikt worst.
-
PHardtraxx Addict
- last seen Jun 2026
Ja, ik gebruik dat overigens zelf niet, maar ben wel benieuwd of je daarmee ook hetzelfde resultaat bereikt dan met panning.
Tja panning is vrij 'vlak' je hebt links en rechts, en das alles... door ipv l+r met mid/side te gaan werken kan je veel meer diepte in een plaat krijgen.. T is wel een stuk moeilijker in verband met phase verschillen etc, maar als je het goed toepast kan je voor veel meer diepte zorgen dan simpel stereo verbreden 
-
SHardtraxxer
- last seen Mar 2013
Nogmaals, pannen lijkt mij echt not done. Het lijkt mij echt niet de bedoeling dat je leads links vol klinken en rechts niet.
Denk dat je t een beetje verkeerd hebt opgevat
Tuurlijk is het niet de bedoeling dat het links voller klinkt dan rechts.. Je kan echter wel sommige leads als je ze gaat layeren naar links en naar rechts pannen.. Hierdoor kan je het stereobeeld van deze synths vrij makkelijk verbreden
-
SHardtraxxer
- last seen Mar 2013
Dat vind ik dan weer nauwelijks effect hebben.TakkU wrote:Denk dat je t een beetje verkeerd hebt opgevatTuurlijk is het niet de bedoeling dat het links voller klinkt dan rechts.. Je kan echter wel sommige leads als je ze gaat layeren naar links en naar rechts pannen.. Hierdoor kan je het stereobeeld van deze synths vrij makkelijk verbreden