Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 17:19 

Hardtraxx Newbie

Eerste post op het forum, wel al veel van jullie kennis gebruik kunnen maken! Waarvoor dank! :D

Heb wel een vraagje dat misschien niet in iedereen zijn genre ligt. Ik ben zelf flink aan het klooien geweest maar ik krijg maar niet die ene metaalachtige snare, althans het is een snare volgens mij, die je vaak hoort bij Industrial Hardcore / Crossbreed / Drum 'n Bass. Nu heb ik op Youtube gezocht maar dat zijn voornamelijk snares die te 'soft' zijn. Hoop dat jullie weten wat ik bedoel, anders ga ik wel even op zoek naar een voorbeeldje. Anyways, jullie misschien een idee of ergens een video tutorial gezien hoe ik het voormekaar krijg? Ik breek m'n kop erover hehe.

Hebben jullie daarnaast misschien nog tips voor plug-ins om lekkere industriële geluiden uit te halen? Moet zeggen dat Massive een hele goede is, vooral met behulp van de presets. Alleen het programma is verdomd moeilijk. :D

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 18:13 

Hardtraxx Veteran

Cruelty schreef:
Distortion erover en EQen die snare.

Idd veel compressen, En heuul veel EQ ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:52 

Hardtraxx Newbie

Best logisch eigenlijk... :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 17:35 

Hardtraxxer

Vraagje: als ik mijn track naar een label wil sturen, kan ik hem dan het best laten masteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 17:40 

Hardtraxxer

pim schreef:
Vraagje: als ik mijn track naar een label wil sturen, kan ik hem dan het best laten masteren?

ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 17:51 

Hardtraxxer

Luxion schreef:
pim schreef:

ja

Haha ok tnx! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 18:08 

Hardtraxxer

Luxion schreef:
pim schreef:

ja

Nee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 18:24 

Hardtraxx Beheerder

waarom zou je? pas als het gereleased wordt, wordt het gemasterd eerder is niet nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 18:27 

Hardtraxxer

Case Dj schreef:
waarom zou je? pas als het gereleased wordt, wordt het gemasterd eerder is niet nodig.

Jup, soms laat de label het masteren op eigen kosten of ze doen het zelf voor jou. Maar sommige ook weer niet, ik vind altijd leer het vak masteren want het geld dat je eraan verspilt krijg je never nooit in de release.

Verder is audiobyray wel een aanrader :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 18:35 

Hardtraxxer

ReverioMusic schreef:
Case Dj schreef:

Jup, soms laat de label het masteren op eigen kosten of ze doen het zelf voor jou. Maar sommige ook weer niet, ik vind altijd leer het vak masteren want het geld dat je eraan verspilt krijg je never nooit in de release.

als jij zelf mastert en hun horen dat.. toch een voordeel he, toch een van de moeilijkste dingen
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 18:36 

Hardtraxxer

Luxion schreef:
ReverioMusic schreef:
Case Dj schreef:

als jij zelf mastert en hun horen dat.. toch een voordeel he, toch een van de moeilijkste dingen

Masteren is niet moeilijk, met de juiste apparatuur en de plugins. En bij House is het met veel EQen niet eens nodig. Sowieso niks over de master gooien, ik master me dingen zelf namelijk en heb nog nooit klachten gehad van label eigenaren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 18:39 

Hardtraxxer

Mij lijkt het toch een heel leerproces dat je jezelf niet zomaar eventjes aanleert :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 18:41 

Hardtraxxer

pim schreef:
Mij lijkt het toch een heel leerproces dat je jezelf niet zomaar eventjes aanleert :/

Dat denken inderdaad veel mensen.. Maar ik zou eerst goed FL Studio onder die krijgen en dan pas aan het vak masteren te beginnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 20:23 

Hardtraxx Addict

ReverioMusic schreef:
Masteren is niet moeilijk, met de juiste apparatuur en de plugins. En bij House is het met veel EQen niet eens nodig. Sowieso niks over de master gooien, ik master me dingen zelf namelijk en heb nog nooit klachten gehad van label eigenaren.

Waarom niets over je master gooien? Of je nu een sound maakt met plugins op je master of op ieder kanaal apart, het gaat om het eindresultaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 20:43 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
ReverioMusic schreef:

Waarom niets over je master gooien? Of je nu een sound maakt met plugins op je master of op ieder kanaal apart, het gaat om het eindresultaat.

Jij moet nog veel leren, waarom ga je überhaupt wat over de master heen gooien? Dat is echt totaal overbodig je kunt enkel een limiter gebruiken inderdaad maar soms zie ik mensen Soundgoodsizer erover heen doen dat drukt alles weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 20:53 

Hardtraxxer

ReverioMusic schreef:
Phase 2 schreef:
ReverioMusic schreef:

Jij moet nog veel leren, waarom ga je überhaupt wat over de master heen gooien? Dat is echt totaal overbodig je kunt enkel een limiter gebruiken inderdaad maar soms zie ik mensen Soundgoodsizer erover heen doen dat drukt alles weg.

soundgoodisers idd niet. maar voor de rest...
Het is idd een gouden regel van zo lang mogelijk te WACHTEN met iets op je master te zetten. Dat wil zeggen, voor je final afmix gedaan is je master kanaal leeglaten. Maar daarna... mastering is een kunst opzich, het zou dom zijn om te zeggen dat het niets doet of overbodig is...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 21:39 

Hardtraxx Addict

ReverioMusic schreef:
Phase 2 schreef:
ReverioMusic schreef:

Haha alsof iets over de master gooien te maken heeft met je skills. Volgens mij moet jij nog veel leren dan. Ga je ook tegen bijvoorbeeld Sander van Doorn zeggen dat hij nog veel moet leren, omdat hij ook effecten op zijn master heeft staan? Het gaat uiteindelijk om het eindresultaat!! Als de ene dat bereikt met effecten op de master en de andere zonder effecten op de master wat boeit dat dan
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 21:50 

Hardtraxxer

Citaat:
Haha alsof iets over de master gooien te maken heeft met je skills. Volgens mij moet jij nog veel leren dan. Ga je ook tegen bijvoorbeeld Sander van Doorn zeggen dat hij nog veel moet leren, omdat hij ook effecten op zijn master heeft staan? Het gaat uiteindelijk om het eindresultaat!! Als de ene dat bereikt met effecten op de master en de andere zonder effecten op de master wat boeit dat dan

Effecten heeft niks te maken met met wat ik bedoel.. beter lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 21:54 

Hardtraxx Addict

ReverioMusic schreef:
Citaat:

Heb je het over de gemasterde track of je master kanaal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 22:00 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
ReverioMusic schreef:
Citaat:

Heb je het over de gemasterde track of je master kanaal?

Over Masteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 09:28 

Hardtraxx Elite

Wat juist vaak als goede tip wordt meegegeven is een buscompressor op je master te zetten, VOOR dat je gaat mixen. Wel zorgen dat hij maar heel licht compressed, en niet de boel flink in elkaar drukt.. Niks mis mee! Brengt je sounds juist wat meer bij elkaar...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 10:09 

Hardtraxx Addict

Er zijn verschillende manieren om het gewenste resultaat te bereiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 14:14 

Hardtraxx Beheerder

het verhaal over niks op de master gooien is dikke onzin xd
wat Takku al zegt, je kan best een compressor op je master zetten, of een saturator. maar het moet niet 'te' zijn waardoor je sounds elkaar weg gaan drukken.

Ik gebruik altijd een saturator op mijn master waardoor alles wat harder wordt, wanneer ik deze van de master afhaal is de mix nogsteeds goed alleen is alles wat zachter. Dit beinvloed dus niet de mix van je track. maar wanneer ik ga masteren haal ik deze er natuurlijk af :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 19:42 

Hardtraxx Addict

Case Dj schreef:
het verhaal over niks op de master gooien is dikke onzin xd
wat Takku al zegt, je kan best een compressor op je master zetten, of een saturator. maar het moet niet 'te' zijn waardoor je sounds elkaar weg gaan drukken.

Het moet nooit elkaar wegdrukken he of het nu door effecten op de master is of op een ander kanaal. Het gaat om je eindmix en of je die nu maakt met effecten op je master of niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2012 20:55 

Hardtraxx Beheerder

stop nou gewoon met lullen over die master die is niet gemaakt om effecten voor leads/kicks/percussie toe te voegen... daar heb je channels voor.
Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner