Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 01:03 

Hardtraxxer

Basscow schreef:
Hey luitjes, ik loop nu weer tegen een probleem op met als ik een leadsynth wil maken.

Het lukt op een of andere manier mij alleen om ''vrolijke'' synths te maken, maar ik ga liever voor iets donkerder/rauwer. Hoe maak ik meer een Bitcrusher (C1 remix) synth in plaats van vrolijke synths.

Door het geluid te De-tunen klinkt het eerder vals dan duister...

alvast bedankt,

Detunen mag, alleen met mate(n) en een zachte distortion erop helpt ook met de volheid van de lead :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 12:36 

Hardtraxx Addict

ik denk dat dit een wat meer geavanceerde vorm van effecten is maar hoe krijg je het effect dat je vocalen mee 'zingen' met de toonhoogte van je melodie zoals goed te horen is bij Ambassador Inc. - Put This On Youtube (Wildstylez RMX)
bij 1:15.
dat effect! heb al wat dingen geprobeerd maar dat leek helemaal nergens op :p

iemand enig idee toevallig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 12:11 

Hardtraxx Elite

Denk niet dat dit een vocoder is, maar gewoon een simpele toepassing van autotune/melodyne.. Een vocoder is meer een synth achtige sound van je vocals maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 16:46 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Combustion schreef:
ik denk dat dit een wat meer geavanceerde vorm van effecten is maar hoe krijg je het effect dat je vocalen mee 'zingen' met de toonhoogte van je melodie zoals goed te horen is bij Ambassador Inc. - Put This On Youtube (Wildstylez RMX)

Hoger gaan zingen. Grapje, maar met een vocoder moet dat lukken ;).

Vind hoger zingen helemaal niet zo'n gek idee. je kunt je tekst ook op de melodielijn inzingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 12:08 

Hardtraxx Addict

Combustion schreef:

Dat is autotune.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 13:55 

Hardtraxxer

ik vraag me altijd al af met welke plugin je echt zieke voices kunt maken zoals in B-front ft. High Voltage - everything changes.
zijn deze uberhaupt wel met een plugin gemaakt of zijn deze opgenomen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 14:13 

Hardtraxx Addict

The_Trial schreef:
ik vraag me altijd al af met welke plugin je echt zieke voices kunt maken zoals in B-front ft. High Voltage - everything changes.

wat versta je onder zieke voices? bedoel je wat er met een vocal is gedaan of gewoon de klank etc?

Everything changes vocal is van een andere track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 14:23 

Hardtraxxer

De vocal/choir die bij 1:15 begint

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 14:24 

Hardtraxxer

en ook die bij 1:30 beginnen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 14:28 

Artiest

The_Trial schreef:

Voice klanken maken zal nooit goed lukken, menselijke stem is lastigste geluid zo'n beetje om te maken. Ik durf te wedden overigens dat al die choirs en zang van East/West Quantum Leap komen. Hele dure plug-in met een gigantische database aan echte stemmen en echte instrumenten. Betaal je ook veel voor.

Check dit maar even:

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 14:40 

Hardtraxxer

idd, Echt zieke shit die choirs.
helaas heb ik het budget niet om het aan te schaffen :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 16:14 

Hardtraxx Addict

Als ik Fl Studio als vst gebruik in mijn DAW (Studio One 2) en mijn track wil exporteren dan lopen de sounds uit FL niet gelijk met de andere sounds. iemand enig idee waar dit aan ligt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 18:19 

Hardtraxx Newbie

Hallo,

Een tijdje geleden ben ik begonnen met Ableton.
Ik kan er al wel wat geluidjes uitkrijgen maar niets bijzonders.
Nu wil ik een hardware apparaat gaan kopen om deze geluidjes niet in te toetsen via mijn toetsenbord.

Is het zo dat een midi-keyboard ook kan functioneren als een plug-in van een synthesizer, vocoder, camelphat ed.
Heeft iemand advies voor mij bij het kopen van een midi-keyboard?
Ik wil er geen bakken met geld aan uitgeven, maar het belangrijkste is dat het wel een apparaat is dat echt goéd werkt.

Sorry voor mijn onwetendheid,
en alvast bedankt.

Freek
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 19:32 

Hardtraxx Addict

Freek-otter schreef:
Hallo,

Een tijdje geleden ben ik begonnen met Ableton.
Ik kan er al wel wat geluidjes uitkrijgen maar niets bijzonders.
Nu wil ik een hardware apparaat gaan kopen om deze geluidjes niet in te toetsen via mijn toetsenbord.

Is het zo dat een midi-keyboard ook kan functioneren als een plug-in van een synthesizer, vocoder, camelphat ed.
Heeft iemand advies voor mij bij het kopen van een midi-keyboard?
Ik wil er geen bakken met geld aan uitgeven, maar het belangrijkste is dat het wel een apparaat is dat echt goéd werkt.

Sorry voor mijn onwetendheid,
en alvast bedankt.

Freek

Een midi-keyboard fungeert niet als een softsynth. Wel zitten er op de meeste keyboards knoppen die je aan knoppen in een plugin toe kunt wijzen. Je zou bijvoorbeeld een draaiknop aan de distortion knop in een plug-in kunnen koppelen.

Er zijn echter wel synthesizers en midi-keyboards ineen, maar dan betaal je wel dik voor de synth zelf. Denk maar aan de Virus TI met keyboard die iets van 2200 euro kost dacht ik.

En echt adviezen qua aankoop kan ik niet geven. Elk keyboard doet wel wat ie moet doen. Het verschil zit m vaak alleen echter in de extra knoppen, design en gewogen of niet gewogen toetsen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 20:36 

Hardtraxx Newbie

Okee bedankt!!

Kan iemand mij vertellen of het aantal toetsen dat op het midi-keyboard zit belangrijk is? (naar eigen ervaring)
Zelf denk ik dat het fijn is om veel draaiknoppen te hebben (voor het gebruik met plugins), hoe denken jullie hierover?

Freek
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 22:24 

Hardtraxx Addict

Freek-otter schreef:
Okee bedankt!!

Kan iemand mij vertellen of het aantal toetsen dat op het midi-keyboard zit belangrijk is? (naar eigen ervaring)
Zelf denk ik dat het fijn is om veel draaiknoppen te hebben (voor het gebruik met plugins), hoe denken jullie hierover?

Freek

Toetsen zou ik 49 nemen. Draai knoppen gebruik ik amper. Je moet al echt een Midi keyboard met een goede auto mapping hebben wil het handig zijn. Anders moet je iedere knop gaan toewijzen. Dat werkt niet lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 20:33 

Hardtraxx Newbie

Okee bedankt voor de tip!

Jullie hulp heb ik nodig jongens,
Zal ik voor de M-Audio Oxygen 49 (3e gen) gaan of voor de Behringer U-control UMX490?

Vertel alsjeblieft ook waarom je je keuze zou maken!

Freek
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 20:35 

Hardtraxx Newbie

Freek-otter schreef:

Zal ik voor de M-Audio Oxygen 49 (3e gen) gaan of voor de Behringer U-control UMX490?

Freek

voor de Behringer U-Control UMX490 omdat ik m nu zelf ook voor mn neus heb liggen en hij is vrij fijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 20:55 

Hardtraxx Veteran

Energizer schreef:
Freek-otter schreef:

Freek

voor de Behringer U-Control UMX490 omdat ik m nu zelf ook voor mn neus heb liggen en hij is vrij fijn!

Kan wel zijn, maar heb je wel eens een Oxygen voor je neus gehad?
Als ik jou was zou ik voor de Oxygen gaan, Berhringer staat niet heel erg bekend om z'n kwaliteit ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 22:26 

Hardtraxx Elite

Sowieso oxygen! Heb zelf n UMX-49. Maar M-Audio is zóveel beter :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 21:20 

Hardtraxx Newbie

Hallo,

Bedankt voor de tips!

Het is voor mij M-audio Oxygen 49 geworden, ben er erg blij mee.

Nou is het probleem wel zo, dat ik niks van akkoorden en tonen af weet op zo'n keyboard.
Hebben jullie een makkelijke site of iets anders waarmee ik dit onder de knie kan krijgen?

Alvast bedankt!!!

Freek
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 21:50 

Hardtraxx Veteran

Freek-otter schreef:
Hallo,

Bedankt voor de tips!

Het is voor mij M-audio Oxygen 49 geworden, ben er erg blij mee.

Nou is het probleem wel zo, dat ik niks van akkoorden en tonen af weet op zo'n keyboard.
Hebben jullie een makkelijke site of iets anders waarmee ik dit onder de knie kan krijgen?

Alvast bedankt!!!

Freek

Denk dat je op YT wel genoeg kan vinden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 15:10 

Artiest

Ik raad je aan gewoon je gehoor te trainen op wat goed klinkt en wat 'vals' klinkt, dan vasthouden aan schema's wat echt je creatieve proces ernstig KAN benadelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 19:29 

Hardtraxxer

Het is anders toch wel handig om te weten welke noten je 'mag' gebruiken
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 20:17 

Hardtraxx Addict

Dark Pact schreef:
Ik raad je aan gewoon je gehoor te trainen op wat goed klinkt en wat 'vals' klinkt, dan vasthouden aan schema's wat echt je creatieve proces ernstig KAN benadelen.

Maar akkoorden leren spelen is wel erg handig. Hierdoor krijg je wel meer kennis over muziek. Dit helpt om makkelijker melodieën te verzinnen en variaties erop.
Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner