Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 20:38 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
MRN schreef:
Het is anders toch wel handig om te weten welke noten je 'mag' gebruiken

Dat hoor je wel hoor :P.

Ja natuurlijk, maar je beperkt jezelf wel om geen enkel verstand te hebben van akkoorden en schema's.
Zoals voor mij al gezegd is, het word makkelijker om melodieën te verzinnen. Daarnaast lopen melodieën en kicks standaard op akkoorden mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 22:17 

Hardtraxx Elite

Kijk naar Wildstylez.. Die heeft schijt aan akkoorden schema's en veel van zn melodieën worden heel erg goed ontvangen... Akkoorden schema's kunnen helpen als je ergens niet uitkomt, maar gebruik het niet om je melodie op te maken, dan krijg je van die saaie inspiratieloze 'technisch correcte' melodieën. Zorg gewoon dat je iets maakt wat jij lekker vind klinken...!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 22:28 

Artiest

Veel muzikanten hebben weinig kennis van muziek, het zal je tijdens het produceren zelden van pas komen verstand te hebben van een G majeur, mineur, G6 etc. Ik raad het je zeker niet af, kan nooit kwaad. Maar een slecht gehoor met een papiertje ernaast zal uiteindelijk veel minder sterk zijn dan een goed gehoor zonder papiertje.
Kijk ernaar, maar train je gehoor. De tip die ik altijd mee geef (en altijd zal blijven mee geven) is om bekende melodieën na te maken. Begin simpel met een 'Evolution' van Zny en Harmonik ofzo en bouw je weg omhoog. Ik heb gezien dat het mensen helpt en je gehoor traint doordat je leert te herkennen hoe noten klinken, samen en los.
Akkoordenschema's zijn nooit slecht, maar het kan tunnelvisie creëren en dat is iets dat je als producer toch probeert te vermijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 22:39 

Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
Kijk naar Wildstylez.. Die heeft schijt aan akkoorden schema's en veel van zn melodieën worden heel erg goed ontvangen... Akkoorden schema's kunnen helpen als je ergens niet uitkomt, maar gebruik het niet om je melodie op te maken, dan krijg je van die saaie inspiratieloze 'technisch correcte' melodieën. Zorg gewoon dat je iets maakt wat jij lekker vind klinken...!

Hoezo heeft die schijt aan akkoordenschema's?

een akkoordenschema is geen blaadje wat aangeeft welke akkoorden altijd achter elkaar moeten. akkoordenschema is gewoon een versimpeld notenschrift.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 23:04 

Hardtraxxer

@TakkU, Wildstylez - I See Stars is de eerste die in me opkomt.

Voor die schema's kijk ik op een piano site.. Meestal heb je zo door welke noten je kan gebruiken wanneer je bezig bent.
Als je je noten enkel op de noten v/d akkoorden gaat leggen, dan ja, dan worden je melodieën erg saai.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2012 08:15 

Hardtraxx Elite

Phase 2 schreef:
TakkU schreef:

Hoezo heeft die schijt aan akkoordenschema's?

een akkoordenschema is geen blaadje wat aangeeft welke akkoorden altijd achter elkaar moeten. akkoordenschema is gewoon een versimpeld notenschrift.

Ik bedoel de schema's waarop staat welke noten goed bij andere noten passen.. Ik heb het dan over een site als deze : http://www.pianoworld.com/fun/vpc/piano_chords.htm waarbij er gebruik gemaakt wordt van de scales. Wanneer je je hierop blind gaat staren, zal je melodie technisch gezien geen fouten hebben, maar meestal klinkt t dan zo steriel als maar kan... Krijg je weer van die inspiratieloze saaie meuk.. Om dan hier te gaan verkondigen dat je hier veel gebruik van moet maken vind ik zelf niet bepaald handig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2012 10:28 

Kraak... Piep...

Ik beschouw nooit iets vals :P
Als t vals klinkt jaag ik er een screech doorheen en een lompe kick.
Dan klinkt t weer ergens naar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2012 19:16 

Hardtraxx Beheerder

D-Nemacyst schreef:

:yes: "valse" melodieen zijn geschikt voor duistere platen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2012 19:57 

Hardtraxx Beheerder

Cruelty schreef:
Case Dj schreef:
D-Nemacyst schreef:

:yes: "valse" melodieen zijn geschikt voor duistere platen :)

xd

lach me niet uit. ik meen het :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2012 20:05 

Hardtraxx Beheerder

Socializerz schreef:
Dit is waarschijnlijk een hele domme vraag
maar wat nou als er 2 tracks op dezelfde CD staan en je wilt ze allebij spelen
hoe doe je dat dan?

hoe bedoel je dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2012 20:46 

Hardtraxx Veteran

Zit je beetje in het verkeerde topic denk ik, maar dat gaat gewoon niet dan moet je een andere track draaien. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 14:45 

Hardtraxx Addict

sjobie schreef:
Zit je beetje in het verkeerde topic denk ik, maar dat gaat gewoon niet dan moet je een andere track draaien. :P

Of 'm gewoon 2x branden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 14:49 

Hardtraxxer

Ik loop een beetje vast qua kicks, de rest eromheen lukt me al aardig en is goed op weg maar de kicks maak ik alleen maar door een tail en een punch achter elkaar te plaatsen en het klinkt meestal nergens naar. Nu wil ik jullie vragen of jullie nog ergens goede tutorials of tips hebben voor het maken van kicks, youtube heb ik helemaal afgezocht maar ik krijg niet echt een idee van hoe je nou 'n kick van het begin af maakt. Iemand? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 14:54 

Hardtraxx Addict

sjobie schreef:

Er is een denon cd speler die dat kan. Maar of het fatsoenlijk werkt weet ik niet. Maar dënon spelers vind ik kut draaien (ben vanaf het begin gewend aan pioneer). Maar de huidige standaard heeft toch usb aansluitingen enzo, maar anders gewoon twee keer branden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 17:40 

Hardtraxx Addict

Een kick maken gaat ook niet volgens 1 manier. Het hangt er vanaf wat voor kick he wilt. Wat je als basis gebruikt (drumazon, microtonic, etc) welke daw je gebruikt (heb je logic dan kun je clip distortion gebruike ) welke fx plugins je tot je beschikking hebt (er zijn verschillende distortion plugins die ieder weer een ander geluid hebben)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 18:59 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
Ik had die link ff gepost, omdat het een goed voorbeeld geeft en duidelijk laat zien wat hij verandert.

Ja het was ook niet op je link bedoeld maar meer op degene die het vroeg. Een keer zien hoe iemand werkt kan je wel nieuwe ideeën geven om te proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 19:03 

Hardtraxxer

Kijk, ik heb drumazon in FL, maar ik weet gewoon totaal de basis van een kick niet. Heb er redelijk veel over op gezocht maar kom maar niet verder.
Nu wil ik door n goede tutorial of tips toch even de basis leren. In ieder geval bedankt voor de link, zal 'm is bekijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 19:35 

Hardtraxx Addict

AWESOM-O schreef:
Kijk, ik heb drumazon in FL, maar ik weet gewoon totaal de basis van een kick niet. Heb er redelijk veel over op gezocht maar kom maar niet verder.
Nu wil ik door n goede tutorial of tips toch even de basis leren. In ieder geval bedankt voor de link, zal 'm is bekijken.

Wat handig is om te leren welke frequentie regio's zorgen voor een bepaald geluid.

Verder is het toch echt trial & error. Veel proberen leer je distortion pluginns te gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 20:24 

Hardtraxx Addict

http://www56.zippyshare.com/v/64474703/file.html

Hoe laat ik de kick meer uitkomen ? @0:52
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 20:26 

Hardtraxxer

Socializerz schreef:
Hoe kan ik de step Sequencer vergroten in FL 10?

Afbeelding

Als je dit bedoeld? Links boven pijltje erop zetten en naar boven of beneden halen, loslaten, en voila.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 21:04 

Hardtraxx Addict

Yoeloe schreef:
http://www56.zippyshare.com/v/64474703/file.html

Hoe laat ik de kick meer uitkomen ? @0:52

Kick er meer uit laten komen kan onder andere ook door middel van sidechaining, alsmede door het juist gebruik van panning. De kick moet de ruimte krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2012 17:19 

Hardtraxx Newbie

Wie kan er mij stap voor stap uitleggen hoe je een kick pitcht met Kontakt? Of mij verwijzen naar een goede tutorial.

Ik heb op Dancefair bij Zany gezien dat hij de hele kick inlaadde (attack + tail) en met een pitch envelope die kick pitchte.
Hij knipte de staart dus niet eerst los.

Alvast bedankt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2012 22:53 

Hardtraxx Elite

De tail losknippen en weer terugplakken is vragen om kraakjes en plofjes.... Bijna altijd zero crossing problemen in dat geval!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2012 13:01 

Hardtraxx Veteran

Heren,

ik vroeg me af met welk(e) effect(en)/truucje(s)/plugin(s) je een vocal kan 'oversturen' (?) zoals The R3belz dat b.v.b. gedaan heeft, aan het begin van het nummer 'A State Of Mind'.

(00:00 - 00:32)

Weet iemand dit toevallig?

Thanx! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2012 13:44 

Hardtraxxer

Ik zou het zelf niet weten, maar bij Headhunterz kan je een beetje zien hoe hij iets soortgelijks doet.

bij 1:39.
Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner