Phase 2 schreef:
TakkU schreef:
Kijk naar Wildstylez.. Die heeft schijt aan akkoorden schema's en veel van zn melodieën worden heel erg goed ontvangen... Akkoorden schema's kunnen helpen als je ergens niet uitkomt, maar gebruik het niet om je melodie op te maken, dan krijg je van die saaie inspiratieloze 'technisch correcte' melodieën. Zorg gewoon dat je iets maakt wat jij lekker vind klinken...!
Hoezo heeft die schijt aan akkoordenschema's?
een akkoordenschema is geen blaadje wat aangeeft welke akkoorden altijd achter elkaar moeten. akkoordenschema is gewoon een versimpeld notenschrift.
Ik bedoel de schema's waarop staat welke noten goed bij andere noten passen.. Ik heb het dan over een site als deze :
http://www.pianoworld.com/fun/vpc/piano_chords.htm waarbij er gebruik gemaakt wordt van de scales. Wanneer je je hierop blind gaat staren, zal je melodie technisch gezien geen fouten hebben, maar meestal klinkt t dan zo steriel als maar kan... Krijg je weer van die inspiratieloze saaie meuk.. Om dan hier te gaan verkondigen dat je hier veel gebruik van moet maken vind ik zelf niet bepaald handig!