Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2012 21:24 

Hardtraxx Elite

Case Dj schreef:
Ik heb even een vraagje.

Hoe zouden wasted penguinz hun "jankende toon" maken, die bijvoorbeeld in de tweede climax van activated zit. ik heb al veel dingen geprobeerd maar ik kom er niet uit, vind het namelijk geniaal.

ik hoop dat iemand het weet en wil delen :D

Sustain en Decay aandraaien en een gigantisch lange noten laten lopen. Je moet als basis eens een pluck proberen ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2012 22:58 

Hardtraxxer

@rod, ff serieus je snapt zelf toch ook wel dat je een midi file moet hebben om de noten in de pianoroll te kunnen zetten? Als ik jou was zou ik gewoon verder gaan oefenen en wat nieuws maken, want sorry maar die melo is echt niks, mocht je hem toch zo vet vinden, dan maak je hem toch zo weer na?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2012 19:28 

Hardtraxx Beheerder

The Indicator schreef:
Case Dj schreef:
Ik heb even een vraagje.

Hoe zouden wasted penguinz hun "jankende toon" maken, die bijvoorbeeld in de tweede climax van activated zit. ik heb al veel dingen geprobeerd maar ik kom er niet uit, vind het namelijk geniaal.

Sustain en Decay aandraaien en een gigantisch lange noten laten lopen. Je moet als basis eens een pluck proberen ofzo.

Daar begrijp ik dus niks van. en pluck is kort en duurt maar heel kort. die jankende noten van bv wp duren langer zijn een soort pads, dus jou theorie klopt niet echt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2012 20:24 

Hardtraxx Addict

Case Dj schreef:
The Indicator schreef:
Case Dj schreef:
Ik heb even een vraagje.

Daar begrijp ik dus niks van. en pluck is kort en duurt maar heel kort. die jankende noten van bv wp duren langer zijn een soort pads, dus jou theorie klopt niet echt.

Is gewoon een preset in Nexus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2012 20:28 

Hardtraxx Addict

Joeyvg schreef:

Klopt idd, is alleen wel anders als die van WP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2012 20:47 

Hardtraxx Addict

Squid schreef:
Joeyvg schreef:

Je kan de presets een heel klein beetje aanpassen, en natuurlijk FX erop gooien / Layeren

Maar ze kunnen het ook zelf hebben gemaakt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2012 22:13 

Hardtraxx Beheerder

Joeyvg schreef:
Squid schreef:
Joeyvg schreef:

Je kan de presets een heel klein beetje aanpassen, en natuurlijk FX erop gooien / Layeren

Maar ze kunnen het ook zelf hebben gemaakt :P

welke preset is dat toevallig :whistle: ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2012 23:18 

Hardtraxx Addict

Case Dj schreef:
Squid schreef:

welke preset is dat toevallig :whistle: ?

Nexus / XP Stratosphere / LD Singularity 1 en 2-3 lijken er ook op.
Misschien moet je ze alle 3 layeren :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2012 23:45 

Hardtraxx Elite

Case geloof me nou, ik maak ze zelf ook zo. Als je een pluck of een gefilterde leadsynth meer decay en sustain meegeeft werkt dat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2012 22:13 

Hardtraxx Beheerder

Cruelty schreef:
@Hierboven, ik heb er een gemaakt. En gelijk een nieuwe melodie eronder gezet. Melodie is nog niet helemaal klaar. Ik heb hem gemaakt in Sylenth1, het is een Sine en nog een ding (Weet niet hoe het heet) erop gezet en dan de Octaves omhoog gedraaid, en nog een beetje Ge-EQ'ed en dat soort gedoe en toen kreeg ik dit:

Vond het zelf aardig lijken voor een van mn eerste try's :P.

die noten van wp praten zegmaar een beetje, dit is echt gewoon een velle synth, luister maar eens naar die noten in activated 2de climax, of die van your moment. die janken zegmaar xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2012 22:28 

Hardtraxx Beheerder

ik denk wel meer dan alleen een lfo maar ik weet niet precies hoe ik het maak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 20:32 

Hardtraxx Newbie

momentum schreef:
Stereo Punk schreef:
Totaal in het plaatje van dit topic..

Ik heb een stukje melodie gemaakt..
Niet veel bijzonders, maar ik weet totaal niet hoe ik verder moet
Ik ben pas begonnen en ben nog erg zoekende..

Tips/Tricks/suggesties... ???

http://www27.zippyshare.com/v/90316951/file.html

Eerst en vooral vind ik je leadsound echt niet mooi. Maar daar gaat het hier niet echt over;
Probeer eerst je ritme wat te veranderen. Je MOET niet op elke eerste tel een noot hebben staan, en het is zelfs heel erg aan te raden ze eens ergens anders proberen te zetten. Probeer ook niet elke maat hetzelfde ritme te zetten. Er moet idd een bepaald patroon in je melo zitten, maar het mag niet gaan vervelen.
Probeer tenslotte ook wat meer van tonen te veranderen binnen de maat, en niet elke maat maar 1 noot te laten spelen en dan op de volgende maat te wisselen.
Voor de rest moet je melos vooral op het gevoel maken; feeling zit voor een deel in je of niet, maar je kan het altijd verbeteren door veel naar muziek te luisteren, maar dan met de ingesteldheid om de melos te analyseren. Daarnaast kan je melos met veel meer feeling maken als je ze inspeelt. (of het idee van je melo maakt op piano, of ander instrument, en het dan naar vakjes probeert te vertalen)

succes

Thanx voor je comment..
Zoals ik al zei ben ik echt pas begonnen en dus nog heel erg zoekende,
Door wat meer te lezen op dit forum, ben ik nu steeds tutorials op youtube aant kijken en daaruit mijn lessen proberen te trekken..
Resultaat is dat ik al een betere leadsound heb (althans hij klinkt voor mij al kwalitatief beter)
Ik zal gaan proberen hoe het gaat werken met een melodie..
Ik zelf hou meer van Raw en dus zal ik me daar dan ook mee bezig houden,
Ik vraag me alleen of wat je bedoelde met het wisselen van noten,
Begrijp ik het goed dat jij adviseert om hele stukjes van toonhoogte te veranderen, of gaat het meer om losse noten??
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2012 22:29 

Hardtraxx Beheerder

Cruelty schreef:
Ik heb nu een redelijke kick gemaakt, maar zodra ik deze onder een ander geluid of iets zet valt hij meteen weg. Hij clipt niet en de volumes staan goed dus dan zal het wel iets zijn met het EQ'en, hoe EQ je dit zodat het wel 'naast elkaar staat'?

De bass van je kick zit meestal rond de 60hz, als je de bass uit je lead nou op 140hz wegfade heb je zat ruimte over voor andere dingen zoals percussie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2012 22:30 

Hardtraxx Addict

Cruelty schreef:
Ik heb nu een redelijke kick gemaakt, maar zodra ik deze onder een ander geluid of iets zet valt hij meteen weg. Hij clipt niet en de volumes staan goed dus dan zal het wel iets zijn met het EQ'en, hoe EQ je dit zodat het wel 'naast elkaar staat'?

Pan je andere geluiden wel? Synth ook wat sidechainen? Je moet elk geluid zijn eigen plaatsje geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2012 10:29 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:

Het is puzzelen, want bij elke kick & lead verschillen de belangrijke frequenties wel wat... waar je op moet letten is dat in je lead plaats laat voor de bass van de kick zoals Case als zei. Je moet ook zorgen dat je 'tok' er goed doorkomt. Je gaat dus gewoon een mooi evenwicht moeten zoeken. Wat je alleszins niet moet gaan doen is bijvoorbeeld je kick in de bass gaan boosten omdat er niet genoeg bass doorkomt; je reflex moet dan zijn om je lead een beetje te cutten.

Je zal dus zowel bij je kick als bij je lead IETS moeten opofferen om ze allebij goed te krijgen. Een handige tip is wel: zet je lead op stereo, je kick eerder mono.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2012 21:14 

Hardtraxxer

Check onderstaande link eens, de meest complete en uitgebreide uitleg over EQ dat ik heb kunnen vinden :) Op die site staan verder nog vergelijkbare artikelen over compressie.

http://www.dnbscene.com/article/88-thin ... q-tutorial
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 18:14 

Hardtraxxer

ROD schreef:
Ik heb een probleempje, ik zat mijn oude melodieën even weer te luisteren en vond er 1 terug die ik wel vet vind.

Het probleem is dat de flp weg is, is er een manier om de melodie, dus de piano roll terug te krijgen, te maken met behulp van de .wav oid?

Ik heb het geprobeerd dmv edison maar dat werkte niet goed.

Het betreft het volgende stukje:

vind je zo bijzonder aan die melody, t klinkt alsof patrick van spongebob paar keuteltjes heeft gelegd in het bed van spongebob?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 18:18 

Hardtraxxer

ROD schreef:
Ik heb een probleempje, ik zat mijn oude melodieën even weer te luisteren en vond er 1 terug die ik wel vet vind.

Het probleem is dat de flp weg is, is er een manier om de melodie, dus de piano roll terug te krijgen, te maken met behulp van de .wav oid?

De melodie klinkt alsof er een stel vietnamese straathoeren door het slijk worden getrokken door een zwangere zeekoe met een identiteitsprobleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 18:22 

Hardtraxx Veteran

Nebuto schreef:
ROD schreef:

De melodie klinkt alsof er een stel vietnamese straathoeren door het slijk worden getrokken door een zwangere zeekoe met een identiteitsprobleem.

:lol: :lol: Geniaal dit mijn dag is weer helemaal goed :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 18:25 

Hardtraxx Addict

Nebuto schreef:
ROD schreef:

ROD zijn stukje valt tegen naar het lezen van jou reactie :( :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 23:01 

Hardtraxxer

ghehe :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 16:46 

Hardtraxxer

Hey luitjes, ik loop nu weer tegen een probleem op met als ik een leadsynth wil maken.

Het lukt op een of andere manier mij alleen om ''vrolijke'' synths te maken, maar ik ga liever voor iets donkerder/rauwer. Hoe maak ik meer een Bitcrusher (C1 remix) synth in plaats van vrolijke synths.

Door het geluid te De-tunen klinkt het eerder vals dan duister...

alvast bedankt,
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 18:19 

Hardtraxx Beheerder

Basscow schreef:
Hey luitjes, ik loop nu weer tegen een probleem op met als ik een leadsynth wil maken.

Het lukt op een of andere manier mij alleen om ''vrolijke'' synths te maken, maar ik ga liever voor iets donkerder/rauwer. Hoe maak ik meer een Bitcrusher (C1 remix) synth in plaats van vrolijke synths.

Door het geluid te De-tunen klinkt het eerder vals dan duister...

alvast bedankt,

je doet het dan wel verkeerd. detunen, distorten, lfo's erop. zoiets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 20:06 

Hardtraxx Elite

Vergeet ook niet dat je melodie hierin ook heel erg belangrijk is. Het klinkt heel erg logisch, maar t is iets dat je snel over het hoofd ziet..! probeer maar is wat willekeurige midi's uit, dan zal je zien dat een vrolijke synth met de juiste melodie ineens een stuk minder vrolijk is. Natuurlijk heb je altijd wat karakteristieken die bij t vrolijk wel werken maar wat donkerder juist niet. Ik zou zeggen ga is wat spelen met LFO's en envelopes, en wees hierbij vrij subtiel. Een belangrijk deel van veel synths is het toepassen van extra effecten, dus distortion etc... Ga bv is aan de gang met Filterbank ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 23:56 

Hardtraxxer

Ik zat eens te denken eh.. Ik sample me kicks alleen eigenlijk nooit mijn VST sounds. (Leads effecten etc). Zou het alleen wat uitmaken als ik ze wel zou sampelen? Sampelt hier iemand alles?
Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner