Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 17:09 

Hardtraxx Newbie

Yoo Hardtraxx

ik ben nu al 2 dagen bezig met het maken van een specifieke synth.

Het is de intro synth van Mf point of perfection.

Ik heb vanalles geprobeerd, darude presets, andere vst´s, tutorials zoeken
en heel veel zelf aankloten.

Maar het lukt me maar niet om die synth te krijgen.

De maker zegt
" If i remember correctly it was just 2 saw wavs with detune with the lfo turned up really high."
Het is gemaakt in sylenth1

ik heb het al geprobeerd met squares en distortion maar krijg gewoon die sound niet.

Kan iemand me op weg helpen

Origineel
[zippy]http://www37.zippyshare.com/v/80972516/file.html[/zippy]
Een van mijn pogingen
[zippy]http://www33.zippyshare.com/v/88626204/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 19:00 

Hardtraxxer

Beste Hardtraxxers.

Ik ben erg nieuw op het gebied van produceren, zelf heb ik al wat in elkaar geflanst dit is echter niet erg indrukwekkend. Ik heb een aantal vragen voor jullie aangezien jullie er meer vanaf weten dan ik :P.

Ik gebruik FL Studio 10, en binnen FL heb ik vrijwel alles wel onder de knie, veel plugins zijn nog een beetje wazig maar dat komt wel goed denk ik.

Ik vroeg me af of iemand weet waar ik de basistechnieken kan vinden voor het maken van hardstyle. Ik neem aan dat andere muziekstylen niet op dezelfde manier opgebouwd zijn en afgemixt worden? Ook vroeg ik me af welke plugins een must zijn voor het produceren van hardstyle.

Wat is precies het voordeel van een MIDI keyboard en na hoeveel tijd is het verstandig om er een aan te schaffen?

Hoe zijn jullie ooit begonnen en wat is de gouden tip tot succes :P.

Dat was het wel een beetje, bij voorbaat dank :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 22:31 

Hardtraxxer

JasonSub schreef:
Yoo Hardtraxx

ik ben nu al 2 dagen bezig met het maken van een specifieke synth.

Het is de intro synth van Mf point of perfection.

Ik heb vanalles geprobeerd, darude presets, andere vst´s, tutorials zoeken
en heel veel zelf aankloten.

Maar het lukt me maar niet om die synth te krijgen.

De maker zegt
" If i remember correctly it was just 2 saw wavs with detune with the lfo turned up really high."
Het is gemaakt in sylenth1

ik heb het al geprobeerd met squares en distortion maar krijg gewoon die sound niet.

Kan iemand me op weg helpen

Origineel
[zippy]http://www37.zippyshare.com/v/80972516/file.html[/zippy]
Een van mijn pogingen
[zippy]http://www33.zippyshare.com/v/88626204/file.html[/zippy]

probeer is een pulse en dan wat detune en misschien een beetje dist erover
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 22:35 

Hardtraxxer

MrBunni schreef:
Beste Hardtraxxers.

Ik ben erg nieuw op het gebied van produceren, zelf heb ik al wat in elkaar geflanst dit is echter niet erg indrukwekkend. Ik heb een aantal vragen voor jullie aangezien jullie er meer vanaf weten dan ik :P.

Ik gebruik FL Studio 10, en binnen FL heb ik vrijwel alles wel onder de knie, veel plugins zijn nog een beetje wazig maar dat komt wel goed denk ik.

Ik vroeg me af of iemand weet waar ik de basistechnieken kan vinden voor het maken van hardstyle. Ik neem aan dat andere muziekstylen niet op dezelfde manier opgebouwd zijn en afgemixt worden? Ook vroeg ik me af welke plugins een must zijn voor het produceren van hardstyle.

Wat is precies het voordeel van een MIDI keyboard en na hoeveel tijd is het verstandig om er een aan te schaffen?

ik ben begonnen door veel op youtube te kijken na te apen en er dan een eigen draai aan te geven, vallen en opstaan.. verwacht niet dat je in een weekje of 3 al perfecte kicks etc maakt want het is hard,,, really hard! veel tuts volgen is mijn ervaring.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 00:56 

Hardtraxxer

Probeer een track die je heel vet vind, compleet na te maken, maak zo min mogelijk gebruik van samples, probeer iedere snare, clap, kickroll, woosh, fxkick etc te onderkennen en na te maken. Zo leer je een track van binnen en buiten kennen, als je dit onder de knie hebt, weet je tenmiste hoe een track is opgebouwd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 10:47 

Hardtraxxer

yri schreef:
Probeer een track die je heel vet vind, compleet na te maken, maak zo min mogelijk gebruik van samples, probeer iedere snare, clap, kickroll, woosh, fxkick etc te onderkennen en na te maken. Zo leer je een track van binnen en buiten kennen, als je dit onder de knie hebt, weet je tenmiste hoe een track is opgebouwd ;)

Zo ben ik ook begonnen, heb er 3 maanden over gedaan om Discorecord na te maken. Toen is 't me uiteindelijk aardig gelukt.
Je leert zo wel wat je met 'n synthesizer kan, of met 'n drumazon bijvoorbeeld. Heel goede manier om zo te beginnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 11:30 

Hardtraxxer

Vooral voor de opbouw is het handig om zo te beginnen, zodat je niet zo'n energieloze track krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 13:29 

Hardtraxxer

ik denk dat bijna iedere (amateur) producer op deze manier is begonnen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 13:54 

Hardtraxxer

yri schreef:

Bedankt voor de tip, ik zal hier de komende weken/maanden wel mee bezig zijn :thumbup: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 14:59 

Hardtraxx Elite

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een track nagemaakt en zou er ook helemaal geen zin in hebben. Vind het veel leuker op mijn eigen inspiratie om te zetten in muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 18:37 

Hardtraxx Addict

MrBunni schreef:
Beste Hardtraxxers.

Je hebt van Fl vrijwel alles onder de knie, maar je weet de basistechnieken niet????

Ik neem aan dat je hardstyle luistert, dan weet je toch ook wel hoe een track is opgebouwd. Overigens produceren volgens regels moet je niet doen. Doe gewoon wat jij leuk vindt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 18:50 

Hardtraxx Beheerder

Phase 2 schreef:
MrBunni schreef:
Beste Hardtraxxers.

Je hebt van Fl vrijwel alles onder de knie, maar je weet de basistechnieken niet????

Ik neem aan dat je hardstyle luistert, dan weet je toch ook wel hoe een track is opgebouwd. Overigens produceren volgens regels moet je niet doen. Doe gewoon wat jij leuk vindt!

Wel een heel slappe reactie hoor...

de basistechnieken van hardstyle zijn niet erg moeilijk. kick,melodie/sounds voor bv anti climax, percussie, intro sounds, break; pads, strings, etc etc.

als je goed luisterd naar hardstyle platen hoor je wel hoe ze in elkaar zitten.
bij het afmixen moet je vooral letten op eq'ing de kick neemt ongelovelijk veel ruimte in dus moet je alles daar goed op afstemmen.

haal bijvoorbeeld het laag uit je lead rond de 120hz zo weet je altijd dat er genoeg ruimte overblijft voor je kick + percussie.

ik ga je verder niet helpen, dit moet je zelf uitzoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 19:09 

Hardtraxxer

@Phase 2

Ik begrijp de basistechnieken van FL Studio wel, ik had het meer over de basistechnieken voor een hardstyle nummer, misschien is het wel handig om met de kick te beginnen en daarom heen het nummer te bouwen, of toch om de vocals, of melodie heen bouwen?

Heb overigens inmiddels wel door dat het niet zoveel uitmaakt waarmee je begint :P.

@Case DJ

Bedankt voor de tips, ik zal er bij het afmixen zeker opletten :thumbup: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 21:27 

Hardtraxx Addict

AWESOM-O schreef:
Een vraag, kan iemand mij in grote lijnen vertellen hoe je 'n lead maakt a la Frontliners remix van Rage?
Heb al veel zelf geprobeerd, veel verschillende plugin's maar kom er niet uit. Iemand? :)

Heb snel even wat geprobeerd.

Gemaakt met sylenth1. 3 saws en 1 pulse.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 21:29 

Hardtraxx Addict

MrBunni schreef:
@Phase 2

Ik begrijp de basistechnieken van FL Studio wel, ik had het meer over de basistechnieken voor een hardstyle nummer, misschien is het wel handig om met de kick te beginnen en daarom heen het nummer te bouwen, of toch om de vocals, of melodie heen bouwen?

Heb overigens inmiddels wel door dat het niet zoveel uitmaakt waarmee je begint :P.
.

Of je begint met een kick of een vocal maakt ook niet uit. Het is maar net wat je prettig vindt en wat voor jou werkt. Heb jij een leuke melodie in je hoofd dan werk je die uit. soms raak je geinspireerd door een vocal, dan weer door een kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 21:31 

Hardtraxx Addict

Case Dj schreef:
Phase 2 schreef:
MrBunni schreef:
Beste Hardtraxxers.

Wel een heel slappe reactie hoor...

de basistechnieken van hardstyle zijn niet erg moeilijk. kick,melodie/sounds voor bv anti climax, percussie, intro sounds, break; pads, strings, etc etc.

als je goed luisterd naar hardstyle platen hoor je wel hoe ze in elkaar zitten.
bij het afmixen moet je vooral letten op eq'ing de kick neemt ongelovelijk veel ruimte in dus moet je alles daar goed op afstemmen.

haal bijvoorbeeld het laag uit je lead rond de 120hz zo weet je altijd dat er genoeg ruimte overblijft voor je kick + percussie.

ik ga je verder niet helpen, dit moet je zelf uitzoeken.

Zo standaard over de lead cutten bij 120 zou ik niet doen. Je moet dat echt kiezen per sound, wat wil je met de sound. een hoge laag bij de lead cut je veel meer. De ene sound geef je meer dip in het midden zodat niet alles in het mid elkaar in de weg zit, etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 21:50 

Hardtraxxer

The Indicator schreef:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een track nagemaakt en zou er ook helemaal geen zin in hebben. Vind het veel leuker op mijn eigen inspiratie om te zetten in muziek.

Ik bedoel ook niet een track namaken, maar kijken naar opbouw en opvulling van andere tracks :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2012 11:54 

Hardtraxx Elite

Volgensmij begrepen die andere mensen dat wel :). Die dachten dat je dat bedoelde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2012 14:13 

Hardtraxxer

The Indicator schreef:
Volgensmij begrepen die andere mensen dat wel :). Die dachten dat je dat bedoelde.

Nee, bedoelde ik dus niet :D
Citaat:
Vind het veel leuker op mijn eigen inspiratie om te zetten in muziek.

Zoals jij al zei :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2012 14:38 

Hardtraxx Addict

Ik heb bij het gebruik van een aantal ohmicide's last dat nadat het geluid heeft gespeeld er een soort vreemde echo/ruis door blijft klinken. Als ik een aantal ohmicide's uitzet is het geluid weg. Dus ik neem aan dat de echo/ruis door ohmicide komt.

Hebben meer mensen hier last van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2012 15:59 

Hardtraxxer

Misschien kun je je 'Latency', staat bij audio settings, wat naar beneden halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2012 18:40 

Hardtraxx Beheerder

Phase 2 schreef:
Ik heb bij het gebruik van een aantal ohmicide's last dat nadat het geluid heeft gespeeld er een soort vreemde echo/ruis door blijft klinken. Als ik een aantal ohmicide's uitzet is het geluid weg. Dus ik neem aan dat de echo/ruis door ohmicide komt.

Ja hier hebben meer last van. er is ergens een knop in ohmicide waarmee je de lengte van de distortion kunt regelen. ik weet zo snel niet welke maar je kunt eens kijken, dit heb ik ook eens gehad en door eraan te draaien ging het weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2012 21:47 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:

moet je even met de shape spelen of met die knop eronder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2012 19:20 

Hardtraxx Beheerder

Ik heb even een vraagje.

Hoe zouden wasted penguinz hun "jankende toon" maken, die bijvoorbeeld in de tweede climax van activated zit. ik heb al veel dingen geprobeerd maar ik kom er niet uit, vind het namelijk geniaal.

ik hoop dat iemand het weet en wil delen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2012 21:22 

Hardtraxxer

Ik heb een probleempje, ik zat mijn oude melodieën even weer te luisteren en vond er 1 terug die ik wel vet vind.

Het probleem is dat de flp weg is, is er een manier om de melodie, dus de piano roll terug te krijgen, te maken met behulp van de .wav oid?

Ik heb het geprobeerd dmv edison maar dat werkte niet goed.

Het betreft het volgende stukje:

Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner