Phase 2 schreef:
MrBunni schreef:
Beste Hardtraxxers.
Ik ben erg nieuw op het gebied van produceren, zelf heb ik al wat in elkaar geflanst dit is echter niet erg indrukwekkend. Ik heb een aantal vragen voor jullie aangezien jullie er meer vanaf weten dan ik

.
Ik gebruik FL Studio 10, en binnen FL heb ik vrijwel alles wel onder de knie, veel plugins zijn nog een beetje wazig maar dat komt wel goed denk ik.
Ik vroeg me af of iemand weet waar ik de basistechnieken kan vinden voor het maken van hardstyle. Ik neem aan dat andere muziekstylen niet op dezelfde manier opgebouwd zijn en afgemixt worden? Ook vroeg ik me af welke plugins een must zijn voor het produceren van hardstyle.
Wat is precies het voordeel van een MIDI keyboard en na hoeveel tijd is het verstandig om er een aan te schaffen?
Hoe zijn jullie ooit begonnen en wat is de gouden tip tot succes

.
Dat was het wel een beetje, bij voorbaat dank

.
Je hebt van Fl vrijwel alles onder de knie, maar je weet de basistechnieken niet????
Ik neem aan dat je hardstyle luistert, dan weet je toch ook wel hoe een track is opgebouwd. Overigens produceren volgens regels moet je niet doen. Doe gewoon wat jij leuk vindt!
Wel een heel slappe reactie hoor...
de basistechnieken van hardstyle zijn niet erg moeilijk. kick,melodie/sounds voor bv anti climax, percussie, intro sounds, break; pads, strings, etc etc.
als je goed luisterd naar hardstyle platen hoor je wel hoe ze in elkaar zitten.
bij het afmixen moet je vooral letten op eq'ing de kick neemt ongelovelijk veel ruimte in dus moet je alles daar goed op afstemmen.
haal bijvoorbeeld het laag uit je lead rond de 120hz zo weet je altijd dat er genoeg ruimte overblijft voor je kick + percussie.
ik ga je verder niet helpen, dit moet je zelf uitzoeken.