Stereo Punk schreef:
Totaal in het plaatje van dit topic..
Ik heb een stukje melodie gemaakt..
Niet veel bijzonders, maar ik weet totaal niet hoe ik verder moet
Ik ben pas begonnen en ben nog erg zoekende..
Tips/Tricks/suggesties... ???
http://www27.zippyshare.com/v/90316951/file.htmlEerst en vooral vind ik je leadsound echt niet mooi. Maar daar gaat het hier niet echt over;
Probeer eerst je ritme wat te veranderen. Je MOET niet op elke eerste tel een noot hebben staan, en het is zelfs heel erg aan te raden ze eens ergens anders proberen te zetten. Probeer ook niet elke maat hetzelfde ritme te zetten. Er moet idd een bepaald patroon in je melo zitten, maar het mag niet gaan vervelen.
Probeer tenslotte ook wat meer van tonen te veranderen binnen de maat, en niet elke maat maar 1 noot te laten spelen en dan op de volgende maat te wisselen.
Voor de rest moet je melos vooral op het gevoel maken; feeling zit voor een deel in je of niet, maar je kan het altijd verbeteren door veel naar muziek te luisteren, maar dan met de ingesteldheid om de melos te analyseren. Daarnaast kan je melos met veel meer feeling maken als je ze inspeelt. (of het idee van je melo maakt op piano, of ander instrument, en het dan naar vakjes probeert te vertalen)
succes