Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 21:02 

Hardtraxx Beheerder

sjobie schreef:
Frazyr schreef:
Oke dankjewel :-)

Verder vroeg ik me af hoe ik een avi film naar .wav converteer...
kon geen goeie converter vinden

Dat is niet echt een vraag voor hier maar; WinAVI Video Converter
Moet je wel even torrentje pakke ofzo, is niet gratis.

:nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 21:06 

Hardtraxxer

Case Dj schreef:
sjobie schreef:
Frazyr schreef:
Oke dankjewel :-)

Verder vroeg ik me af hoe ik een avi film naar .wav converteer...
kon geen goeie converter vinden

Dat is niet echt een vraag voor hier maar; WinAVI Video Converter
Moet je wel even torrentje pakke ofzo, is niet gratis.

:nono:

PIRATERIJ!!!!! :yay: :bomb: Argggggggggggww
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 21:08 

Hardtraxxer

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2012 15:23 

Hardtraxx Elite

Voor degene die wat willen weten over de basis van EQing:
KLIK
't Is wel in le englishh maar dat moet geen probleem zijn denk ik!
SUCCES :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2012 15:53 

Hardtraxxer

Ik heb 'n vraag, heb nu een trackje zo goed als af, m'n eerste test staat op pagina 29 van test/snippets topic.
Nu heb ik vocals van 'n youtube filmpje geconvert naar wav. file, maar hoe kan ik deze nou het makkelijkst op de maat krijgen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2012 18:33 

Hardtraxx Elite

AWESOM-O schreef:
Ik heb 'n vraag, heb nu een trackje zo goed als af, m'n eerste test staat op pagina 29 van test/snippets topic.
Nu heb ik vocals van 'n youtube filmpje geconvert naar wav. file, maar hoe kan ik deze nou het makkelijkst op de maat krijgen?

Tempo weten van de vocaal, gewenste stuk uitzoeken (regions uitzetten) gewenste tempo toepassen 'Cut By Regions' klikken. Zo doe ik 't meestal in logic. Werkt als n trein :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 13:20 

Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
AWESOM-O schreef:

Tempo weten van de vocaal, gewenste stuk uitzoeken (regions uitzetten) gewenste tempo toepassen 'Cut By Regions' klikken. Zo doe ik 't meestal in logic. Werkt als n trein :)

Oke, bedankt! Ik werk in FL dus kan ik 't denk ik het beste met fruity slicer doen of niet? Daar zie ik in ieder geval de bpm van de vocal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 14:49 

Hardtraxx Elite

Even een vraagje, hoe maak je zo'n synth zoals in WP-melancholica? Ik bedoel dus die synth die 4 noten wordt aangeslagen en dan constant door de melodie heen blijft gaan(2de climax). Ik heb al geprobeerd een bak delay over mijn synth heen te gooien, maar je hoort dan die delay niet meer. Iemand enig idee? Alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 16:57 

Hardtraxx Elite

The Indicator schreef:
Even een vraagje, hoe maak je zo'n synth zoals in WP-melancholica? Ik bedoel dus die synth die 4 noten wordt aangeslagen en dan constant door de melodie heen blijft gaan(2de climax). Ik heb al geprobeerd een bak delay over mijn synth heen te gooien, maar je hoort dan die delay niet meer. Iemand enig idee? Alvast bedankt

Release omhoog gooien en/of samplen hergebruiken en dan de attack er af halen ofzo ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 17:09 

Hardtraxx Elite

Thanks, ga het proberen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 17:26 

Hardtraxx Elite

The Indicator schreef:
Thanks, ga het proberen :)

Welke bedoel je eigenlijk? Die hoge zeik toon die de heletijd maar door gaat? Als je je midi noot doortrekt houdt 'ie 'm als 't goed is ook gewoon aan. Zou dat eerst effe proberen voor dat je 't gaat samplen enzo ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 17:31 

Hardtraxx Elite

Die zeiknoot ja ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 22:30 

Hardtraxxer

Gewoon je decay en sustain volledig openzetten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2012 15:29 

Hardtraxxer

Hoe kan je pitch benden in nexus met een automation?
De normale manier die ik gebruik voor automations werkt niet.

(Cubase, maar geldt volgens mij voor alle daws)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2012 16:30 

Hardtraxx Newbie

Totaal in het plaatje van dit topic..

Ik heb een stukje melodie gemaakt..
Niet veel bijzonders, maar ik weet totaal niet hoe ik verder moet
Ik ben pas begonnen en ben nog erg zoekende..

Tips/Tricks/suggesties... ???

http://www27.zippyshare.com/v/90316951/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2012 17:59 

Hardtraxxer

Stereo Punk schreef:

Eerst en vooral vind ik je leadsound echt niet mooi. Maar daar gaat het hier niet echt over;
Probeer eerst je ritme wat te veranderen. Je MOET niet op elke eerste tel een noot hebben staan, en het is zelfs heel erg aan te raden ze eens ergens anders proberen te zetten. Probeer ook niet elke maat hetzelfde ritme te zetten. Er moet idd een bepaald patroon in je melo zitten, maar het mag niet gaan vervelen.
Probeer tenslotte ook wat meer van tonen te veranderen binnen de maat, en niet elke maat maar 1 noot te laten spelen en dan op de volgende maat te wisselen.
Voor de rest moet je melos vooral op het gevoel maken; feeling zit voor een deel in je of niet, maar je kan het altijd verbeteren door veel naar muziek te luisteren, maar dan met de ingesteldheid om de melos te analyseren. Daarnaast kan je melos met veel meer feeling maken als je ze inspeelt. (of het idee van je melo maakt op piano, of ander instrument, en het dan naar vakjes probeert te vertalen)

succes
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 20:23 

Hardtraxxer

Stereo Punk schreef:

Aan dit te horen is 't niet eens een lead volgens mij, is 't een sample? Of heb ik het helemaal fout?
Zoals de post hierboven al zegt, probeer wat te spelen met de noten die plaatst.
Zo kun je dus ook 'n eigen stijltje ontwikkelen, maak eerst maar is 'n goede leadsound en houd je dan pas bezig met 'n melodie!
Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 20:25 

Hardtraxxer

Een vraag, kan iemand mij in grote lijnen vertellen hoe je 'n lead maakt a la Frontliners remix van Rage?
Heb al veel zelf geprobeerd, veel verschillende plugin's maar kom er niet uit. Iemand? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 20:43 

Hardtraxxer

AWESOM-O schreef:
Een vraag, kan iemand mij in grote lijnen vertellen hoe je 'n lead maakt a la Frontliners remix van Rage?
Heb al veel zelf geprobeerd, veel verschillende plugin's maar kom er niet uit. Iemand? :)

ik zal is wat prutsen voor je :D ik denk een pulse met een ondersteunende SAW
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 09:30 

Hardtraxx Addict

AWESOM-O schreef:

Met de sylenth1 kun je dat wel maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 10:49 

Hardtraxxer

TheArthadox schreef:

Ja ik heb 't ook geprobeerd, laat me maar weten als je iets hebt weten te maken haha. Alvast bedankt voor de moeite!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 12:17 

Hardtraxx Elite

AWESOM-O schreef:

Heb t ook al geprobeerd. Resultaat van de ES2 + wat effecten komt zeker in de buurt! Pak die eens! (pulse/saw/pulse)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 13:12 

Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
Heb t ook al geprobeerd. Resultaat van de ES2 + wat effecten komt zeker in de buurt! Pak die eens! (pulse/saw/pulse)

Jammer genoeg gebruik ik FL als DAW, ES2 is voor Logic geloof ik? Correct me if i'm wrong.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 15:24 

Hardtraxxer

AWESOM-O schreef:
TheArthadox schreef:

Ja ik heb 't ook geprobeerd, laat me maar weten als je iets hebt weten te maken haha. Alvast bedankt voor de moeite!

grr, ik kom in de buurt maar is het net niet :( pruts nog even verder :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 00:23 

Hardtraxx Elite

AWESOM-O schreef:
Mannonymous schreef:

Jammer genoeg gebruik ik FL als DAW, ES2 is voor Logic geloof ik? Correct me if i'm wrong.

Yup! Maar die pulse uit Dragonborn van Headhunterz is ook gruwelijk! Kun je er ook mee maken _O_
Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner