Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 13:07 

Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
MRN schreef:
LFO's, of in de piano roll.

Ik denk dat de Toneshifterz het laatste hebben gedaan, anders krijg je die kick niet zo goed geplaatst op 2.43.

Nee dat is zeker weten LFO werk.

Hoe krijg je die kick dan zo goed geplaatst?
Lijkt me niet dat je dat met een LFO kan doen in bijv. Kontakt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 13:16 

Hardtraxx Elite

Skedoedelefloeps schreef:
MRN schreef:
LFO's, of in de piano roll.

Ik denk dat de Toneshifterz het laatste hebben gedaan, anders krijg je die kick niet zo goed geplaatst op 2.43.

Nee dat is zeker weten LFO werk.

Had ik idd al aan gedacht maar kreeg het niet goed voor elkaar, zal er nog eens naar kijken, tnx!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 14:45 

Hardtraxxer

weet iemand voor fl studio 10 hydra synapse adio kan downloaden ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 15:05 

Hardtraxx Veteran

dylanhardstyle schreef:
weet iemand voor fl studio 10 hydra synapse adio kan downloaden ?

Ik kan niet heel veel van die zin maken maar ik denk dat je wilt weten waar je hem kan downloaden?
http://www.synapse-audio.com/hydra.html
:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 15:09 

Hardtraxxer

bedankt! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 20:49 

Hardtraxx Addict

Die kicks hebben ze inderdaad denk ik in de piano roll gedaan.

Die synth op 8 seconden lijkt me meer een gevalletje flink de de-tune omhoog draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 02:08 

Hardtraxx Elite

Effe n kort vraagje:
Heeft iemand al gebruik gemaakt van de Sculpture synth in Logic?
Hoorde van een van de gasten van Trifonic (IDM 'band') dat 't een geniaal ding was. Maar vroeg me af of het ook wat toepassingen op HS heeft :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2011 18:33 

Hardtraxxer

vraagje, hoe maak ik een opbouwend ''woosh'' effect zoals in dit nummer?

(van 0:07 tot 0:10)

Probeer zelf zoiets te maken met Sylenth1 dmv een synth en dan de attack op hoog te zetten zodat je wat een opbouw van volume krijgt, maar het klinkt niet echt zuiver en netjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2011 19:15 

Hardtraxx Beheerder

je kunt wanneer je een bepaalde sound hebt gewoon er behoorlijk wat reverb op zetten dan de loop (het stukje) opslaan als wav en dan weer in fl studio gooien dan op reverse zetten nu krijg je het opkomend effect, dit kun je ook doen met een automation je kunt dan de volume van laag naar hoog laten gaan.

ik hoop dat je me snapt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2011 21:34 

Hardtraxxer

Ok bedankt voor het advies, reverb eraan toevoegen en dan op reverse zetten werkt inderdaad wel.

Automation hoor ik iedereen over maar heb eigenlijk geen flauw idee wat dat is :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 12:07 

Hardtraxxer

Basscow schreef:
Ok bedankt voor het advies, reverb eraan toevoegen en dan op reverse zetten werkt inderdaad wel.

Automation hoor ik iedereen over maar heb eigenlijk geen flauw idee wat dat is :x

De meeste 'woosh' effecten kan je maken door in je synth (gaat met de meeste synths wel) ruis/noise te genereren. Dat signaal stuur je dan door naar je filters. Je kiest een bandpassfilter, en dan moet je gaan zoeken naar de juiste cutoff en resonantie instellingen, gewoon op het gehoord aan de knopjes draaien tot het goed klinkt. Het 'woosh' effect krijg je door een LFO te zetten op het volume. leuke extra is als je dezelfde LFO rate ook linkt aan de pan, maar dat is in je voorbeeld niet gebruikt.
Nu ga je een automationclips maken van zowel de cutoff van de filter, de resonance van de filter en de rate van je LFO(s). De automationclips zijn eigenlijk automatische controls van je parameters tov van je tijd. dus bijvoorbeeld, ik wil mijn synth laten infaden, dan zet ik mijn track een automationclip van het volume van die synth, en zal de volume fader automatisch omhoog/laag gaan, precies zoals jij het instelt.

maar goed, dit is hoe ik heel basic mijn woosh sounds maak.
Je kan heel veel variƫren door aan deze sounds fx toe te voegen, of gewoon in een nieuwe oscillater heel licht een saw/square/sine of andere sound toevoegen.

Succes,

momentum
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 15:04 

Hardtraxxer

Ok Momentum dankjewel voor je advies, ga er vanmiddag zeker mee bezig.

Ander probleem waar ik nu tegen aan loop: heb een track gemaakt die me wel bevalt, alleen als ik die als mp3 wil opslaan en in Itunes afspeel heb ik opeens een stuk minder volume, waarschijnlijk omdat ik veel te ver boven de 0 DB uitkwam bij het produceren.

Hoe kan ik per individueel onderdeel van mijn track het aantal DB verminderen, of gewoon de hele track? (aangezien ik hem op mijn mp3 wil zetten en niet voor openbaar gebruik is maakt de geluidskwaliteit mij niet heel veel uit, als het maar om aan te horen is)

alvast bedankt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 15:11 

Hardtraxx Beheerder

Onder de 0db producen is in het begin erg moeilijk, maar je kunt wel zorgen dat hij niet overclipt. dit doe je door de volumes in je mixer goed onder het rode te houden en goed te eq'en zodat alles wel goed hoorbaar is. en helder klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 15:31 

Hardtraxxer

Idd, terwijl je je track maakt, moet je eigelijk zorgen dat je nooit over de 0db gaat. Veel mensen denken 'de mixdown doe ik later, als de track klaar is'... maar dit is fout. Van zodra je een VST/sample inlaad, moet je meteen het level checken. Je kunt zelfs best een paar decibel onder de 0dbSPL zitten, dit wordt 'headroom' genoemt.
De headroom is er als 'beveiliging' tegen pieken, en vooral omdat je, zoals het woord zegt, ruimte laat. Dit kan heel handig zijn in de mastering, als je bv met harmonic exciters & reverbs gaat werken.

Dus kort samengevat: mix je track af tegen de -3 dB. Je merkt dat dit veel stiller gaat zijn dan de 'pro tracks' maar, het volume wordt juist gezet in de mastering!

Als je het gevoel hebt dat bijvoorbeeld je kick power verliest door hem 3db naar omlaag te halen, kan je altijd gaan compressen! Dit beperkt de peaking levels, waardoor je main level omhoog gaat, en je toch op -3db blijft!

en oja, zet ALTIJD elke plugin op je master UIT tijdens het producen en afmixen! standaard in FL staat er een limiter op de master, het eerste wat je bij een nieuw project moet doen, is deze afzetten! (of dit bij je options uitzetten). Voor de mastering = niets op je master!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 21:49 

Hardtraxx Elite

hmm wist niet precies waar ik mn vraag moet posten dus dan maar hier.. :P
welk midi keyboard adviseren jullie voor rond de 150 euro?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 21:54 

Hardtraxx Veteran

dit lijkt mij een mooie:
http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/a ... rettyPhoto[detail]/0/
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 21:57 

Hardtraxx Elite

Draidy schreef:

lijkt me ook wel wat, bedankt voor de tip! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 15:02 

Hardtraxxer

ben al tijdje bezig met stemmen te veranderen maak gaat nie egt best weet iemand daar een programmavoor ??
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 15:07 

Hardtraxx Veteran

dylanhardstyle schreef:
ben al tijdje bezig met stemmen te veranderen maak gaat nie egt best weet iemand daar een programmavoor ??

Heb zelf nog niet alles gelezen, maar misschien dat je hier wat wijzer van word.

http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=39371
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=35806#post398413
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 20:47 

Hardtraxx Addict

dylanhardstyle schreef:

Wat wil je er aan veranderen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 14:05 

Hardtraxxer

ik had paar stemmen uit de film escape of victory gehaald maar ik vond die stemmen een beetje te saai klinken dus wou ze een anderekant geven
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 11:57 

Hardtraxxer

Ik een vraagje, maa rwist niet goed waar het te zetten, dus daarmee zet ik het hier :) :

Wat vinden jullie de beste (free) reverb plug ins? Fruity reverb klinkt snel muddy, karma fx klinkt heel snel metalig. Zelf ben ik grote fan van de reverb die in Zebra zelf zit, maar die kan je dan ook alleen in de plug in gebruiken :P
Dus wat zijn de volgens jullie de beste reverbs? zowel voor single channels als een master reverb :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 13:14 

Hardtraxx Beheerder

artacoustic reverb is een hele goeie alleen die is niet free.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 15:01 

Hardtraxx Elite

Wat is er mis met reverb 2 uit Fl, vind ik een goede reverb hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 15:59 

Hardtraxx Beheerder

The Indicator schreef:
Wat is er mis met reverb 2 uit Fl, vind ik een goede reverb hoor.

ja karmafx is ook niks mis mee ik gebruik die ook xd
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner