Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 16:47 

Hardtraxxer

daar is niets 'mis' mee, zeker niet... maar als je een ruimte wilt gaan creëren op de master waarin al je reverbs laat samen komen tot een mooi geheel krijg je met karma of fruity toch nooit zo een mooi resultaat dat valt te vergelijken met pro tracks. Als je nu voor 1 track een hi hat wat reverb wilt gaan geven kan het er zeker mee door, maar voor een mooie afwerking is er wel mooiere reverb te vinden.

& thx voor de tip case, ziet er een mooie plug in uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 17:18 

Artiest

Ik gebruik vrijwel altijd reveerb 2 uit FL, totaal geen problemen mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 20:04 

Hardtraxx Elite

Kan ook aan je totale afmixing liggen natuurlijk. Iedere keer als ik reverb gebruik staat daar een equalizer tegenover om het beter te laten klinken. Ik snap natuurlijk wat je bedoelt hoor, reverb uit fl is geen pro reverb, maar goed om mee te werken imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 20:32 

Hardtraxx Beheerder

The Indicator schreef:
Kan ook aan je totale afmixing liggen natuurlijk. Iedere keer als ik reverb gebruik staat daar een equalizer tegenover om het beter te laten klinken. Ik snap natuurlijk wat je bedoelt hoor, reverb uit fl is geen pro reverb, maar goed om mee te werken imo.

als je goed weet hoe de reverb werkt hoeft het helemaal niet blikkerig of muddy te klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 21:05 

Hardtraxxer

Ik weet heel goed hoe een reverb werkt. Veel van de klank hangt ook af van het algoritme dat gebruikt wordt om de reverb te berekenen binnen de plug in. Ik heb het verschil eens gehoord tussen een proffesionele reverb & een goedkope plug in, en het verschil hoor je gewoon heel hard.

&@ the indicator, heeft af en toe ook wel met de mixdown te maken, heb op dat vlak nog wel heel wat bij te leren :D ik gebruik ook altijd een equalizer, maar ik weet dat je bijvoorbeeld bij de reverb van lexicon een equalizer in je reverb hebt, en dat je je early reflections anders kan gaan equalizen dan je late reflections, dat is heel geavanceerd, maar geeft wel een super mooi & realistisch resultaat :) tegenwoordig worden er ook reverbs gemaakt die niet meer met een algoritme werken waarbij gewoon de reverb berekend wordt, maar de reverbs zijn échte reverb samples opgenomen in verschillende zalen, en er wordt dan 'berekend' hoe het deze zou klinken met jou sounds :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 23:02 

Hardtraxx Elite

Ik verdiep me daar eigenlijk niet zo veel in, maar je zult vast gelijk hebben. Ik ben gewoon bezig met muziek maken en daar plezier in hebben. Als er iets mooi's uit voorkomt is dat mooi meegenomen :P.

Ik zag trouwens dat je fl10 gebruikt, is het niet lastig om over te stappen van het blokjessysteem naar dat nieuwe. Ik weet niet of me dat erg gaat tegenvallen(gebruik zelf nu nog fl9)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 23:36 

Hardtraxxer

Voor mij was het helemaal geen grote overstap, omdat ik in fl9 eigenlijk de blokjes al lang niet meer gebruikte =p Maar dat went wel snel, ben ik zeker van. En uiteindelijk ga je jezelf dankbaar zijn dat je niet meer met de blokjes werkt, het wordt zo veel overzichterlijker, waardoor je veel nauwkeuriger automationclips gaat kunnen zetten bv :) kan een kwestie van voorkeur zijn, maar ik vind in de tracks werken veel handiger :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 23:37 

Hardtraxx Elite

Wat ik nu doe is ieder pattern een naam geven en iedere categorie dezelfde kleur geef(rood voor drums etc), maar ik denk er nu ook over om over te stappen naar FL 10.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 23:41 

Hardtraxxer

The Indicator schreef:
Wat ik nu doe is ieder pattern een naam geven en iedere categorie dezelfde kleur geef(rood voor drums etc), maar ik denk er nu ook over om over te stappen naar FL 10.

Ja dat doe ik eigenlijk ook nog altijd, maar nu gewoon in de tracks zelf :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 09:06 

Hardtraxx Addict

Het is voor de mix (en cpu) ook handig om 1 reverb op een send kanaal te zetten en de andere kanalen er aan te koppelen. Dan gaat de reverb minder snel de mix verkloten. Tevens is er 1 reverb dus minder belastend voor de cpu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 14:30 

Artiest

Moet je wel sounds hebben die steeds dezelfde reverb nodig hebben natuurlijk. Voor het layeren van leadsynths kan het idd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 16:34 

Hardtraxx Addict

The Indicator schreef:
Ik zag trouwens dat je fl10 gebruikt, is het niet lastig om over te stappen van het blokjessysteem naar dat nieuwe. Ik weet niet of me dat erg gaat tegenvallen(gebruik zelf nu nog fl9)

Deze zitten allebei in FL9 en FL10. Dus ik weet niet wat er anders aan is?
Ik heb niks gemerkt in ieder geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:08 

Hardtraxx Elite

Nou in FL10 zitten de blokjes toch totaal niet meer? Ik maak amper gebruik van het gedeelte voor de automation clips(alleen voor automation clips ofc)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:36 

Hardtraxx Beheerder

The Indicator schreef:
Nou in FL10 zitten de blokjes toch totaal niet meer? Ik maak amper gebruik van het gedeelte voor de automation clips(alleen voor automation clips ofc)

die zitten er wel in maar staan standaard uit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 21:42 

Hardtraxx Addict

Dark Pact schreef:
Moet je wel sounds hebben die steeds dezelfde reverb nodig hebben natuurlijk. Voor het layeren van leadsynths kan het idd.

Je kan de reverb ook prima voor de percussie etc gebruiken hoor..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 02:10 

Artiest

Phase 2 schreef:
Dark Pact schreef:

Syntlead reveerb op percussie? Dat gaat geen mooi effect leveren, synth heeft over algemeen toch veel meer reverb dan percussie. Dan krijg je complete chaos.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 14:45 

Hardtraxx Elite

Mijn percussie heeft zelden of nooit reverb xD...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 15:51 

Hardtraxxer

Ik kan het me eigenlijk wel voorstellen, dat geeft je percussie een wat warmer en zachter effect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 17:37 

Hardtraxxer

ja hoor, op percussie zit meestal reverb, niet veel, maar toch. Het is eigenlijk ook logisch. Als je een lead maakt met reverb, en dan laat je je percussie 100% droog, gaat dit nooit een natuurlijk 'opname effect' geven, want er zit geen continuïteit in je track.

De beste electronische tracks klinken alsof ze zouden zijn opgenomen in een bepaalde ruimte met onbestaande instrumenten. Als je dus op het ene element reverb zet, en het andere element laat je helemaal droog heb je nooit een natuurlijke sound, want het droge element valt dan buiten die virtuele ruimte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 00:42 

Hardtraxx Addict

Dark Pact schreef:
Phase 2 schreef:
Dark Pact schreef:

Syntlead reveerb op percussie? Dat gaat geen mooi effect leveren, synth heeft over algemeen toch veel meer reverb dan percussie. Dan krijg je complete chaos.

Je werkt toch met een send kanaal dan kan je de hoeveelheid reverb prima doseren de synth neer dan de percussie. Dus totaal geen chaos. Dat krijg je eerder als je zomaar overal een reverb overheen gooit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 22:51 

Hardtraxxer

Van een lieftallig forummember, uitstekende plaat trouwens! Maar ik probeer de soort van zachte kick na te maken (a.l.a. 1:18) Alleen ik krijg nooit dat het lijkt alsof die op de achtergrond staat. Dit effect hoor je in veel nummers, heeft iemand enig idee hoe dat gemaakt wordt? Ik heb m'n kick al zachter gezet, alleen dit klinkt lang niet zo mooi. Tips would be appreciated :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 23:13 

Hardtraxx Addict

dat kun je doen door te filteren, een bandpass filter en wat eq (hoog eraf, wat in het laag boosten).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 23:33 

Artiest

Of gewoon spelen met FL Fast Lp (Cutof en Resonance) wil bij mij altijd wel goed..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 00:01 

Hardtraxx Addict

Doolittle schreef:
Of gewoon spelen met FL Fast Lp (Cutof en Resonance) wil bij mij altijd wel goed..

dan moet je wel Fl gebruiken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 00:46 

Hardtraxx Elite

ik zet echt geen bakken met reverb op een snare of een clap hoor. Dat klinkt echt niet. En daarbij, in mijn totale afmix krijgt alles toch weer reverb mee.
Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner