Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 20:08 

Hardtraxxer

Lijkt me leuker het met mijn midi controller op te nemen.
:p
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 20:26 

Hardtraxx Elite

Dan gooi je t in een sampler en ga je als een gek op je toetsen rammen... Wat is t probleem?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 20:34 

Hardtraxxer

Is er een probleem?
Mijn vraag was beantwoord :thumbup: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 21:33 

Hardtraxxer

Weet er niemand een antwoord op mijn vraag? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 21:36 

Hardtraxxer

Helya schreef:
Weet er niemand een antwoord op mijn vraag? :)

Ik gebruik zelf geen cubase.
Maar je zou eens moeten kijken of je microtonic ergens kunt krijgen, daarmee maak ik mijn kicks
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 21:49 

Hardtraxxer

Het is eigenlijk mijn eerste keer echt in Cubase dus is wel wat wennen. Ik zie niet bepaald een microtonic. Zal waarschijnlijk wel aan mij liggen :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 22:13 

Hardtraxxer

Helya schreef:
Het is eigenlijk mijn eerste keer echt in Cubase dus is wel wat wennen. Ik zie niet bepaald een microtonic. Zal waarschijnlijk wel aan mij liggen :p

Microtonic is een VST die je moet kopen.

Er zijn miljarden manieren om een kick te maken. De bekendste VST's voor een kick zijn Camelphat, Drumazon, Microtonic, de Equalizer (die standaard in Cubase zit). En zo zijn er nog een hoop. Heb niet alles genoemd, er zullen vast nog wel mensen zijn die me kunnen aanvullen.

Om de basics van Cubase te leren zou ik lekker een aantal dagen gaan kutten en op alle knoppen klikken die je tegenkomt en kijken wat er gebeurd. Het vereist HEUL VEUL geduld want zulke programmas heb je niet in een week door.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 22:14 

Hardtraxxer

Helya schreef:

Microtonic is een VST die ergens zult moeten kopen of illegaal downloaden.
Ik zou zelf ook niet weten hoe je een kick maakt met de standaard vst's in cubase.

Ik zou zeggen met een drumVST, die je dan weer edit met een distortion vst maargoed... Ik durf niet te zeggen of cubase die heeft.

Anders moet je gewoon even zelf opzoek gaan naar wat goede vst's, ik zal je een lijstje maken met handige vst's voor het maken van hardstyle.

-Camelphat (distortion)
-Microtonic (drum/kick)
-Junglist (drum/kick)
-sylenth1 (synthesizing)
-ohmicide (multiband dist/eq)
-ozone 4 (Mastering/eq)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2011 22:27 

Hardtraxxer

Dankje voor de lijst. Ben bij Ohmicide terecht gekomen. Hoe krijg ik die bij de andere VST's?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 19:22 

Hardtraxx Elite

als ik een kick wil samplen in logic en hem opsla als .wav bestand hoeveel bit en zo moet ik dan kiezen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 19:33 

Hardtraxxer

24 bit / 44,1khz mono is prima om mee te beginnen, als je weet wat het doet kan je later altijd een betere keus maken.

Het moest trouwens 44,1khz zijn, 48 khz is voor video
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 19:49 

Hardtraxxer

Ik doe 'm altijd zo hoog mogelijk. Heb je nooit kwaliteitsverlies
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 20:25 

Hardtraxxer

Als het niet deelbaar is door je eindresultaat heb je alsnog kwaliteitsverlies omdat je moet gaan interpoleren. Uiteraard wel met een beter resultaat omdat je meer datapoints hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 22:13 

Hardtraxx Elite

Nebuto schreef:
Ik doe 'm altijd zo hoog mogelijk. Heb je nooit kwaliteitsverlies

als ik hem op 32 bit zet (bij mij het hoogste) is het geen .wav bestand meer? is dat erg? of maakt dat voor samplen niks uit? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2011 01:16 

Hardtraxx Addict

Ik zou graag een accapella willen verwerken in een track, de accapella heeft echter een ander BPM als de track. Hoe kan ik die BPM van de accapella veranderen? de DAW die ik gebruik is FL10.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2011 01:25 

Hardtraxx Beheerder

Squid schreef:
Ik zou graag een accapella willen verwerken in een track, de accapella heeft echter een ander BPM als de track. Hoe kan ik die BPM van de accapella veranderen? de DAW die ik gebruik is FL10.

je kunt denk ik in je channel settings de snelheid + pitch enzo wel gewoon aanpassen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2011 13:53 

Hardtraxx Newbie

Squid schreef:

Ik heb het als volgt gedaan:

1. . Zet een heel spoor met claps boven de vocal
2. Zoek het punt van de eerste maat van de vocal. Let op, dit is niet het eerste geluid wat je hoort
3. Zoek de laatste maat van de vocal
4. Je kunt dan de vocal gaan stretchen totdat je merkt dat het op de beat valt
5.. Cut de vocal waar nodig, zodat je kleinere stukken kunt stretchen en het mooier op de beat valt.

Ik zeg niet dat dit de manier is, maar de manier die ik gebruik
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2011 15:32 

Hardtraxx Elite

Tja er zijn meerdere manieren.. Je kan sommige stukken knippen, waardoor het alsnog aansluit, je kan de snelheid verhogen/verlagen dmv timestretchen, je kan de vocal oppitchen, t is maar net welk resultaat je wilt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2011 19:08 

Hardtraxxer

ik wil ook een remix maken van rihanna's track, en ik heb de acapella ook al. maar het probleem is ik doe het net zoals sjabco omschrijft, maar toch lukt het me niet om het op de maat te krijgen, hoe hard ik ook probeer.. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2011 19:22 

Hardtraxxer

in fl is het vrij makkelijk door de vocal in de slicer te zetten
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2011 19:35 

Hardtraxxer

Je kan de vocal laden in een sampler, rechtermuisklik op 'time' en dan autodetect.
Dit werkt niet altijd goed.
Je kan ook de 'multipiliticier' (mul) die ernaast zit langzaam heen en weer draaien tot de accapela precies op de beat ligt. Zo doe ik het tenminste :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 11:19 

Hardtraxx Elite

Weet iemand hoe je handig zo'n soort stutter kan maken dat een synthshot steeds sneller gaat, zonder dat het overall tempo verandert?
Zoals hier op 0.08 en 2.43:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 12:23 

Hardtraxxer

LFO's, of in de piano roll.

Ik denk dat de Toneshifterz het laatste hebben gedaan, anders krijg je die kick niet zo goed geplaatst op 2.43.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 12:36 

Artiest

MRN schreef:

Ik denk dat de Toneshifterz het laatste hebben gedaan, anders krijg je die kick niet zo goed geplaatst op 2.43.

Nee dat is zeker weten LFO werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 13:06 

Hardtraxx Newbie

Skedoedelefloeps schreef:
MRN schreef:

Nee dat is zeker weten LFO werk.

Kun je me uitleggen hoe dat dan wordt gedaan?
Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner