wat doet wavelab precies? ik weet niet wat het precies is enzo xDTakkU wrote:Ik doe t in Windows met WavelabWavelab is er wel voor Mac, maar alleen om te pitchen vind ik t die paar honderd euro niet waard...
Related topics
- View the latest post: Het produceren van een wat ''andere'' soort Hardstyle
- View the latest post: Je set opnemen. Hoe en met wat?
- View the latest post: Hoe leg jij uit wat hardstyle is?
- View the latest post: Beginnen met produceren van Hardstyle
- View the latest post: Problemen / vragen - Produceren, Studio hardware/software
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
THardtraxx Elite
- 2257 posts member since 2011
- last seen Jun 2026
ik zit met hetzelfde probleemSjabco wrote:Vraagje aan de logic gebruikers.
Hoe pitchen jullie kick's?
Ik vind die functie in de audio editor van logic niet goed werken. Op dit moment laat ik ze pitchen in cubase door iemand anders.
Wavelab is een audio editing en mastering programma... Ik gebruik t voor t pitchen, omdat ik hier t beste resultaat uit krijg!Case Dj wrote:wat doet wavelab precies? ik weet niet wat het precies is enzo xDTakkU wrote:Ik doe t in Windows met WavelabWavelab is er wel voor Mac, maar alleen om te pitchen vind ik t die paar honderd euro niet waard...
Ik heb vooral veel moeite met overschakelen tussen stiltes en kleine pauzes in m'n nummers gooien, iemand goede tips daarover?
-
SHardtraxx Newbie
- 42 posts member since 2010
- last seen Jun 2017
heb nu wavelab draaien met virtuele windows op mijn mac en inderdaad het pitchen werkt goedTakkU wrote:Wavelab is een audio editing en mastering programma... Ik gebruik t voor t pitchen, omdat ik hier t beste resultaat uit krijg!Case Dj wrote:wat doet wavelab precies? ik weet niet wat het precies is enzo xDTakkU wrote:Ik doe t in Windows met WavelabWavelab is er wel voor Mac, maar alleen om te pitchen vind ik t die paar honderd euro niet waard...
alleen beetje onhandig met die virtuele machine, maar ach. Thanks voor de tip
Kicks pitchen in Logic is DE ideale methode!
In de sample editor je tail selecteren en kiezen voor (uit m'n hoofd); Audio - Pitch machine oid?
Daar even een goed algoritme kiezen en kiezen voor +100 =1 noot omhoog, etc. etc.
Doe et even uit m'n hoofd omdat ik nu geen Logic in de buurt heb
In de sample editor je tail selecteren en kiezen voor (uit m'n hoofd); Audio - Pitch machine oid?
Daar even een goed algoritme kiezen en kiezen voor +100 =1 noot omhoog, etc. etc.
-
PHardtraxx Addict
- 1880 posts member since 2011
- last seen Jun 2026
Dit kan in cubase ook makkelijkSan Miquel wrote:Kicks pitchen in Logic is DE ideale methode!
-
SHardtraxx Newbie
- last seen Jun 2017
mmm, ik ben er echt niet over te spreken krijg vaak zo'n blikkerig geluid om mijn tail. Welk algoritme gebruik jij dan?San Miquel wrote:Kicks pitchen in Logic is DE ideale methode!
Je pakt toch gewoon monophonic?
-
RHardtraxx Veteran
- 6778 posts member since 2010
Ik pitch gewoon met Ultrabeat, klinkt 9 van de 10 x gewoon goed 
Nee die gebruik ik niet, maar het zit iig in je algoritmeSjabco wrote:mmm, ik ben er echt niet over te spreken krijg vaak zo'n blikkerig geluid om mijn tail. Welk algoritme gebruik jij dan?
-
SHardtraxx Newbie
- last seen Jun 2017
Oke, enige kans dat je vertelt welk algoritme je dan gebruikt?San Miquel wrote:Nee die gebruik ik niet, maar het zit iig in je algoritmeSjabco wrote:mmm, ik ben er echt niet over te spreken krijg vaak zo'n blikkerig geluid om mijn tail. Welk algoritme gebruik jij dan?
Geheim van de smid... sorry manSjabco wrote:Oke, enige kans dat je vertelt welk algoritme je dan gebruikt?San Miquel wrote:Nee die gebruik ik niet, maar het zit iig in je algoritmeSjabco wrote:mmm, ik ben er echt niet over te spreken krijg vaak zo'n blikkerig geluid om mijn tail. Welk algoritme gebruik jij dan?
-
SHardtraxx Newbie
- last seen Jun 2017
Geen probleem 
heb alle algoritmes geprobeerd en ik vind het resultaat met wavelab net wat lekkerder
heb alle algoritmes geprobeerd en ik vind het resultaat met wavelab net wat lekkerder
-
THardtraxx Elite
- 2257 posts member since 2011
- last seen Jun 2026
iemand advies voor logic tuts? wil her programma wat beter leren kennen dan piano roll en plug ins etc 
RTFMtijntjuh120 wrote:iemand advies voor logic tuts? wil her programma wat beter leren kennen dan piano roll en plug ins etc
-
SHardtraxx Newbie
- last seen Jun 2017
Zoals hierboven al gezegd, kun je de manual lezen.tijntjuh120 wrote:iemand advies voor logic tuts? wil her programma wat beter leren kennen dan piano roll en plug ins etc
Verder kun je filmpjes bekijken op youtube. Dit is beide gratis.
Daarnaast kun je video tutorials kopen/downloaden.
Kijk eens op www.macprovideo.com, video's zijn niet zo duur en erg handig.
Handleiding kom je 't verst mee denk ik... Staat er allemaal heel simpel uitgelegd. Kost wel even, maar dat snap je 't wel!
Heyey,
heb effe 2 vraagjes.
Hoe laat ik met een vst mijn kick zo lekker ratelen?
En hoe pitch ik een gesampelde kick, los van de punch de beste manier?
heb effe 2 vraagjes.
1. Door er distortion op te doen met bijvoorbeeld Ohmicide of Camelphat.Frazyr wrote:Heyey,
heb effe 2 vraagjes.
2. Je kan de tail losknippen of alleen de tail pitchen in een pitchvst. Wat het beste is weet ik zo niet.
ik zou eens de neilio pitchkicks tutorial op youtube kijken. daar kun je de verschillen zien is erg handigmarsiascout wrote:1. Door er distortion op te doen met bijvoorbeeld Ohmicide of Camelphat.Frazyr wrote:Heyey,
heb effe 2 vraagjes.
2. Je kan de tail losknippen of alleen de tail pitchen in een pitchvst. Wat het beste is weet ik zo niet.
Ik bedoel met ratelen inplaats van pam-pam-pam-pam ---- pa-pa-pa-pa-prrrr-pam (ik hoop dat je het snapt)..
Alsof je een apregiator versneld.
Ik weet trouwens dat dit in piano roll ook kan, maar is er een vst voor die dit ook doet?
Alsof je een apregiator versneld.
Ik weet trouwens dat dit in piano roll ook kan, maar is er een vst voor die dit ook doet?
-
MHardtraxxer
- 214 posts member since 2011
- last seen Mar 2013
Glitch vst.
Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, gewoon in de piano roll doen.
Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, gewoon in de piano roll doen.
Weet niet of deze vraag hier al gesteld is maar ben vandaag begonnen met Cubase 5 en ik zoek eiglijk nog altijd waar ik de kick kan maken. Kan iemand mij helpen?
-
SHardtraxx Newbie
- last seen Jun 2017
dat is toch alleen maar moeilijker?Frazyr wrote:Thanks.
En nee, ik wil het automaten.
ik zou gewoon de kick bouncen en dan die samples erg kort na elkaar zetten, als je dat 1 keer goed doet kun je dat heel simpel naar andere delen van je tracks kopieren
succes